Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
23 вересня 2022 року № 520/4165/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Укртехноінтер" (вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-А,м. Харків, 61055, код ЄДРПОУ 36989624) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування рішення, податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРГГОУ 4-3983495) про застосування фінансових санкцій від 21.09.2021 року №19593/0901 у розмірі 500 000, 00 грн. (п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) щодо Приватного підприємства Укртехноінтер (код ЄДРПОУ 36989624, 61055, м.Харків, вул. Дванадцятого квітня, буд. 1 -А); визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення- рішення від 21.09.2021 року №19595/0901.
В обґрунтування позовних вимог було зазначено, що осадовими особами ГУ ДПС на підставі наказу від 30.07.2021 № 5704-П була проведена фактична перевірка ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» з метою здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі - Закон № 481), Податкового кодексу України (далі - ПК України) та інших нормативно-правових актів у сфері обігу пального.
Перевіркою встановлено, що підприємство - позивач у період з 01.04.2020 по 01.08.2020 р. здійснювало зберігання пального без наявності відповідної ліцензії за адресою: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-ф м. Харків (уніфікований номер акцизного складу 1009812), чим порушено вимоги ч. 1, ч. 8 ст. 15 Закону № 481.
Також перевіркою встановлено порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме: не забезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального, довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.
За результатами фактичної перевірки посадовими особами ГУ ДПС складено акт від 13.08.2021 р.№ 14079/20-40-09-01/36989624. На підставі встановлених актом перевірки порушень керівником ГУ ДПС прийнято:
- рішення про застосування фінансових санкцій від 21.09.2021 № 19593/0901 на суму 500 000,00 грн. за порушення вимог ч. 1, ч. 8 ст. 15 Закону № 481;
- податкове повідомлення-рішення від 21.09.2021 № 19595/0901 на суму 283 000,00 грн. за порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України.
Зазначені рішення є незаконними, а тому виникли підстави для звернення до суду зі вказаним позовом за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи правову оцінку вищенаведеному, дослідивши надані матеріали справи, суд вказує наступне.
Щодо рішення про застосування фінансових санкцій від 21.09.2021 N° 19593/0901 на суму 500 000,00 гривень
Під час проведення перевірки встановлено, що 04.07.2019 за заявою ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» проведено реєстрацію акцизного складу N° 1009812 за місцем провадження діяльності підприємства: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-ф, м. Харків.
Згідно з довідкою «Про розпорядника акцизного складу пального, акцизний склад, розташовані на ньому резервуари пального, витратоміри та рівнеміри» від 01.04.2020 підприємством на акцизному складі N° 1009812 зареєстровано наступне обладнання: наземний резервуар ємністю 7,24 м. куб., рівнемір-лічильник рівня пального в резервуарі (DELРНІ485/АLU/DР/LРG/К Ріре іn Ріре/NTP, серійний № 041097) та витратомір-лічильник пального - Колонка паливороздавальна Шельф 100-2 LРG.
На підставі наданих позивачем документів та згідно даних Єдиного реєстру акцизних накладних перевіркою встановлено, що у період з 01.04.2020 по 01.08.2020 підприємством здійснювалося зберігання пального (скрапленого газу) без наявності відповідної ліцензії за адресою: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1- ф, м. Харків, уніфікований номер акцизного складу N° 1009812.
Судом встановлено, що ліцензію на право виробництва, зберігання, реалізації пального за адресою: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-ф, м. Харків, ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» не отримувало, чим порушено ст. 15 Закону № 481.
Відповідно до ст. 1 Закону № 481 визначено основні поняття і терміни, а саме:
-зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
-місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;
Статтею 15 Закону № 481 передбачено, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суд зазначає, що ліцензія на право зберігання пального не отримується:
-на місця зберігання пального, що використовуються: підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
-суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто - та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.,
Статтею 17 Закону № 481 передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального, посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500 000 гривень.
Суд також вказує, що відповідно до п. 5 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408 (далі - Порядок), платники акцизного податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕАРПСЕ). Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизний склад. Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального. Кожен акцизний склад має власний уніфікований номер у СЕАРПСЕ, який автоматично присвоюється системою.
Згідно з п. 6 Порядку, на підставі заяви, що подається для реєстрації особи як платника акцизного податку, здійснюється одночасно реєстрація акцизного складу такого платника. Присвоєний під час реєстрації в СЕАРПСЕ уніфікований номер акцизного складу є обов`язковим реквізитом, що зазначається під час складання акцизної накладної.
Відповідно до п. 7 Порядку, особа реєструється як платник акцизного податку не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви з використанням засобів СЕАРПСЕ шляхом включення її до реєстру платників або такій особі надсилається повідомлення про необхідність подання нової заяви, зокрема в разі, коли щодо акцизного складу, зазначеного в заяві разом з ідентифікатором об`єкта оподаткування, у контролюючому органі відсутнє повідомлення про такий об`єкт оподаткування відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Кодексу або згідно з таким повідомленням відповідний об`єкт є закритим або не експлуатується розпорядником акцизного складу.
З огляду на зазначене, реєстрація акцизного складу в СЕАРПСЕ здійснюється на підставі заяви платника акцизного податку за наявності повідомлення про об`єкт оподаткування з ідентифікатором зазначеним в заяві, яке подано відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Кодексу.
Отже, позивач самостійно ще 04.07.2019 зареєстрував акцизний склад за адресою: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-ф. м. Харків, уніфікований номер акцизного складу № 1009812. ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» здійснив анулювання реєстрації вказаного акцизного складу лише 28.07.2021, тоді як перевіркою встановлено порушення ч. 1, ч. 8 ст. 15 Закону N° 481 за період з 01.04.2020 по 01.08.2020.
У цей період акцизний склад був зареєстрований в СЕАРПСЕ та розпорядник акцизного складу повинен був отримати ліцензію на зберігання пального за цією адресою.
Відтак, на думку суду, посилання позивача на помилковість реєстрації акцизного складу не може бути підставою для звільнення його від відповідальності за встановлене актом перевірки порушення.
Щодо податкового повідомлення - рішення про застосування фінансових санкцій від 21.09.2021 № 19595/0901 на суму 283 000,00 гривень
Як вже встановлено судом, актом перевірки встановлено факт реалізації позивачем у період з 01.04.2020 по 01.08.2020 пального з акцизного складу за адресою: вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-ф, м. Харків (уніфікований номер акцизного складу 1009812), у зв`язку з чим ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» повинно було формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального.
Так, відповідно до пп. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 год. 59 хв. цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 год. 59 хв. доби, що настає за звітною добою.
Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 год. 59 хв. останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.
Суд вказує, що відповідальність за вказане порушення передбачена п. 1281.3. ст. 1281 ПК України: незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ.
Матеріалами справи підтверджено, що ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» дані про фактичні залишки пального подавались несвоєчасно. По акцизному складу № 1009812 - 73 несвоєчасно поданих документа; по акцизному складу № 1009738 - 210 несвоєчасно поданих документів.
Виходячи з викладеного, до ПП «УКРТЕХНОІНТЕР» застосовані фінансові санкції у розмірі 283 000,00 грн. (283 несвоєчасно поданих електронних документів х 1000 грн. = 280 000,00 грн.), що підтверджено Інформацією щодо загальних обсягів залишків пального на початок та кінець звітної доби несвоєчасного подання електронних документів та є додатком до акту перевірки.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем в рамках діючого законодавства, а тому позов залишається без задоволення.
Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Приватного підприємства "Укртехноінтер" (вул. Дванадцятого квітня, буд. 1-А,м. Харків,61055, код ЄДРПОУ 36989624) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування рішення, податкового повідомлення-рішення - залишити без задоволення.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2022 |
Оприлюднено | 28.09.2022 |
Номер документу | 106436489 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні