Рішення
від 27.09.2022 по справі 140/4307/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2022 року ЛуцькСправа № 140/4307/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області до Головного управління ДПС у Волинській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Луцька районна державна адміністрація Волинської області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (далі позивач, УГП Луцької РДА) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Волинській області), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Луцька районна державна адміністрація Волинської області (далі Луцька РДА) про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022; визнання протиправними дій щодо передачі залишків карток особових рахунків та донарахованої за матеріалами перевірок: відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) суми єдиного внеску та штрафних санкцій до управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) та зобов`язання роз`єднати картки особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) та управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638); зобов`язання перерахувати кошти, які були перераховані управлінням гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління та були зараховані в рахунок сплати суми єдиного внеску та штрафних санкцій за: відділ освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710); відділ культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926); відділ освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609); відділ освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743); сектор культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 16.12.2020 КМУ прийнято розпорядження №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», згідно додатку 1 якого, передбачено реорганізацію Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської райдержадміністрацій шляхом приєднання їх до Луцької райдержадміністрації.

Для врегулювання процедури реорганізації державних адміністрацій КМУ 16.12.2020 прийнято постанову №1321, якою затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються.

На виконання зазначених нормативно-правових актів 15.01.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №5 «Про утворення комісії з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій», яке того ж дня було опубліковане на офіційному вебсайті Волинської обласної державної адміністрації.

Для завершення процедури реорганізації райдержадміністрацій головою Волинської ОДА 02.04.2021 прийнято розпорядження №161 «Про затвердження передавальних актів», яким затверджено передавальні акти Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій до правонаступника Луцької РДА.

Як слідує з зазначених передавальних актів, Луцька РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051425) є правонаступником прав, зобов`язань та майна Горохівської РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051365), Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 04051394) та Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 04051477).

02.04.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №161 «Про затвердження передавальних актів», яким затверджено передавальні акти Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської райдержадміністрацій до правонаступника Луцької РДА, відповідно до яких Луцька РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051425) є правонаступником прав, зобов`язань та майна Горохівської РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051365), Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 04051394) та Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 04051477).

18.10.2021 головою Луцької РДА прийнято розпорядження №214 «Про передачу прав, обов`язків, зобов`язань, окремого індивідуально визначеного майна та документів структурним підрозділам зі статусом юридичної особи публічного права Луцької РДА Волинської області», згідно п. 2 якого передано управлінню гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) права, обов`язки та зобов`язання, які передані Луцькій РДА Волинської області Горохівською (код ЄДРПОУ 04051365), Ківерцівською (код ЄДРПОУ 04051394) та Рожищенською (код ЄДРПОУ 04051477) РДА, реорганізованими шляхом приєднання, згідно з передавальними актами, а саме: відділом освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділом культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділом освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділом освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектором культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949).

В межах здійснення заходів пов`язаних із реорганізацією райдержадміністрацій шляхом їх приєднання до Луцької РДА, Головним управлінням ДПС у Волинській області протягом грудня 2021 року проведено документальні позапланові перевірки з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. За наслідками вказаних перевірок накладені штрафні санкції відносно управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638), шляхом винесення вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022 та 14.02.2022 відповідачем здійснено передачу залишків карток особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) до управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638), а також донарахованих за матеріалами перевірок суми єдиного внеску та штрафних санкцій.

Позивач вважає дії ГУ ДПС у Волинській області протиправними та такими, що суперечать положенням Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», а вимогу про сплату боргу (недоїмки) №10-1228-0308 від 04.02.2022 безпідставною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки управління гуманітарної політики Луцької РДА не є правонаступником райдержадміністрацій, що припинилися, чи їх структурних підрозділів (відділів).

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 04 липня 2022 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої постановлено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач у поданому відзиві на позовну заяву проти задоволення позовних вимог заперечив, просив в їх задоволенні відмовити повністю.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи суд встановив наступне.

16.12.2020 КМУ прийнято розпорядження №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», додатком 1 якого, передбачено реорганізацію Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської райдержадміністрацій шляхом приєднання їх до Луцької РДА.

15.01.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №5 «Про утворення комісії з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій», яке того ж дня опубліковане на офіційному вебсайті Волинської обласної державної адміністрації.

02.04.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №161 «Про затвердження передавальних актів», яким затверджено передавальні акти Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської райдержадміністрацій до правонаступника Луцької РДА, відповідно до яких Луцька РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051425) є правонаступником прав, зобов`язань та майна Горохівської РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051365), Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 04051394) та Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 04051477).

18.10.2021 Головою Луцької РДА прийнято розпорядження №214 «Про передачу прав, обов`язків, зобов`язань, окремого індивідуально визначеного майна та документів структурним підрозділам зі статусом юридичної особи публічного права Луцької РДА Волинської області», згідно п. 2 якого передано управлінню гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) права, обов`язки та зобов`язання, які передані Луцькій РДА Волинської області Горохівською (код ЄДРПОУ 04051365), Ківерцівською (код ЄДРПОУ 04051394) та Рожищенською (код ЄДРПОУ 04051477) райдержадміністраціями, реорганізованими шляхом приєднання, згідно з передавальними актами, а саме: відділом освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділом культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділом освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділом освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектором культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949).

ГУ ДПС у Волинській області протягом грудня 2021 року, в межах здійснення заходів пов`язаних із реорганізацією райдержадміністрацій шляхом їх приєднання до Луцької РДА, проведено документальні позапланові перевірки з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до витягу з ІКС «Податковий блок», відбулось перенесення відповідачем облікових показників, а саме: 14.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 865 690,10 грн. від відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА Волинської області (відповідно до вимоги про сплату боргу №10-0081200.710- від 28.1-2.2021); 14.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 186 567,11 грн. від відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА Волинської області (відповідно до рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником, своєчасно не нарахованого єдиного внеску №0081210710 від 28.12.2021); 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 23 456,43 грн.; 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 99 211,86 грн.; 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 602.271,15 грн.; 21.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 30 531,63 грн. від відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (відповідно до вимоги про сплату боргу №Ю- 0082520710 від 30.12.2021); 21.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 12 184,4 грн. від відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (відповідно до рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску №0082530710 від 30.12.2021) до УГП Луцької РДА (код ЄДРПОУ 02141638), а не до Луцької РДА (код ЄДРПОУ 04051425).

Також, відповідно до платіжного доручення №4 від 27.01.2022 відбулась сплата до бюджету у розмірі 11 246,10 грн., відповідно до платіжного доручення №9 - у розмірі 1870 грн., а також відповідно до платіжного доручення №5 - у розмірі 406,1 5 грн. Станом на 04.02.2022, у позивача рахувалась недоїмка у розмірі 195 154,47 грн.

У зв`язку із наведеним, 04.02.2022 ГУ ДПС у Волинській області винесено стосовно управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022.

Також 14.02.2022 ГУ ДПС у Волинській області здійснено передачу залишків карток особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) до управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638), а також донарахованих за матеріалами перевірок суми єдиного внеску та штрафних санкцій.

Вважаючи оскаржувану вимогу та дії відповідача протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464, в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону №2464 у цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Частиною 2 ст. 6 Закону №2464 передбачено, що платник єдиного внеску зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону №2464 єдиний внесок нараховується: для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого) ч. 1 ст. 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов`язкового державного соціального страхування (ч. 1 ст. 8 Закону №2464).

Згідно з абзацами 1-2 ч. 8 ст. 9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 51 ч. 1 ст. 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Згідно з ч. 10 ст. 9 Закону №2464 днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу або на єдиний рахунок - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на вказані рахунки; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; 3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до ч. 11 ст. 9 Закону №2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Частинами 1-3 ст. 25 Закону №2464 визначено, що рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Частиною 10 ст. 25 Закону №2464 визначено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464 орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно з ч. 4 ст. 25 Закону №2464 податковий орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, надсилає в паперовій та/або електронній формі платникам єдиного внеску вимогу про сплату недоїмки з єдиного внеску.

Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена за результатами документальної перевірки, надсилається (вручається) платнику в порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена з метою стягнення недоїмки з єдиного внеску у разі його несплати платником у визначені цим Законом строки, надсилається податковим органом платнику в паперовій та/або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з податковим органом шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів встановлена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі - Інструкція №449).

Відповідно до п. 1 розділу ІІ Інструкції №449 платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані ним роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до п. 2 розділу VI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20 червня 2015 року №449 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 травня 2018 року № 469, (далі - Інструкція № 449), у разі виявлення податковим органом своєчасно не нарахованих та/або не сплачених платником сум єдиного внеску такий податковий орган обчислює суми єдиного внеску, що зазначаються у вимозі про сплату боргу (недоїмки), та застосовує до такого платника штрафні санкції в порядку і розмірах, визначених розділом VII цієї Інструкції.

Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена в строки, встановлені Законом, обчислена податковими органами у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.

Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС на суму боргу, що перевищує 10 гривень.

Відповідно до п. 5 розділу VI вищенаведеної Інструкції протягом 10 календарних днів із дня одержання вимоги про сплату боргу (недоїмки) платник зобов`язаний сплатити зазначені у пункті 1 вимоги суми недоїмки, штрафів та пені.

У разі незгоди з розрахунком органу доходів і зборів суми боргу (недоїмки) платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання вимоги, узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) в адміністративному або судовому порядку.

Вимога про сплату боргу (недоїмки) не підлягає адміністративному оскарженню в частині сум недоїмки, які виникли на підставі поданих звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску.

Відповідно до підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, у разі якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом проводиться документальна позапланова перевірка

Як слідує з матеріалів справи, ГУ ДПС у Волинській області протягом грудня 2021 року, в межах здійснення заходів пов`язаних із реорганізацією райдержадміністрацій шляхом їх приєднання до Луцької РДА, проведено документальні позапланові перевірки з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що, зокрема, підтверджується наявними в матеріалах справи актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141710) № 10659/07-06/02141710 від 14.12.2021, актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки відділу освіти та молоді Рожищенської РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 40037743) № 10800/07-01/40037743 від 16.12.2021.

Згідно витягу з ІКС «Податковий блок», відповідачем відбулось перенесення облікових показників, а саме: 14.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 865 690,10 грн. від відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА Волинської області (відповідно до вимоги про сплату боргу №10-0081200.710- від 28.1-2.2021); 14.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 186 567,11 грн. від відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА Волинської області (відповідно до рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником, своєчасно не нарахованого єдиного внеску №0081210710 від 28.12.2021); 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 23 456,43 грн.; 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 99 211,86 грн.; 14.01.2022 - перенесення переплати у сумі 602.271,15 грн.; 21.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 30 531,63 грн. від відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (відповідно до вимоги про сплату боргу №Ю- 0082520710 від 30.12.2021); 21.01.2022 - перенесення недоїмки у сумі 12 184,4 грн. від відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (відповідно до рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску №0082530710 від 30.12.2021) до УГП Луцької РДА (код ЄДРПОУ 02141638), а не до Луцької РДА (код ЄДРПОУ 04051425).

Відповідно до платіжного доручення №4 від 27.01.2022 відбулась сплата до бюджету у розмірі 11 246,10 грн., відповідно до платіжного доручення №9 - у розмірі 1870 грн., а також відповідно до платіжного доручення №5 - у розмірі 406,1 5 грн.

Станом на 04.02.2022 у позивача рахувалась недоїмка у розмірі 195 154,47 грн.

У зв`язку із наведеним, 04.02.2022 ГУ ДПС у Волинській області винесено стосовно управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022.

Проте, суд зазначає, що відповідно до п. 11.6 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 09.12.2011 р. №1588 (зі змінами та доповненнями) при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Частиною 5 ст.105 ЦК України, строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Як слідує з матеріалів справи, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.09.2022 РНС: 118700066167 Луцька РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 04051425) зареєстрована 05.04.2007. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.09.2022 РНС: 118700032107 УГП Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) зареєстроване 15.11.2005. Щодо відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743) та відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), внаслідок заборгованості яких винесено податкову вимогу №Ю-1228-0308 від 04.02.2022, то відповідно до виписок з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.01.2022 № 450537013676 та від 23.09.2022 № 288410476848 вказані юридичні особи знаходяться в стані припинення.

15.01.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №5 «Про утворення комісії з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій».

02.04.2021 головою Волинської ОДА прийнято розпорядження №161 «Про затвердження передавальних актів», яким затверджено передавальні акти Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської райдержадміністрацій до правонаступника Луцької РДА з вищезазначеними недоплатами та переплатами в т.ч. ЄСВ ліквідованих РДА.

Згідно з п. 8 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються № 1321, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2020, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Пунктом 11.10 розд. XI Порядку та п.4 розд. IV Порядку № 1588, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011, передбачено, що до завершення строку, для заявлення кредиторами своїх вимог (у разі наявності грошових зобов`язань та/або заборгованості зі сплати податків і зборів), а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС відомості: про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів; про узгодження плану реорганізації юридичної особи у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи; відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску.

Якщо контролюючим органом до ЄДР передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до ЄДР відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.

У разі наявності заборгованості зі сплати податків і зборів, а також єдиного внеску, відомості за ф.№30-ОПП та відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за ф. № 11-ЄСВ (далі відомості за ф. № 11-ЄСВ) разом із додатками надсилаються (видаються) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу, що є такою згідно з п. 97.4 ст. 97 ПКУ за їх зверненням.

Абзацом 14-15 підп.3 п.1 розд. ІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №5 (далі Порядок ведення обліку № 5) від 12.01.2021 року, передбачено, що у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов`язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб правонаступників працівником підрозділу, що здійснює облік платежів, засобами інформаційної системи переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів: рішення про узгодження плану реорганізації платника податків; передавального акта; розподільчого балансу.

У разі коли внаслідок припинення (закриття) відокремленого підрозділу юридичної особи частина його зобов`язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичної особи працівником підрозділу, що здійснює облік платежів, засобами інформаційної системи переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи.

Пунктом 8 Порядку №1321 та ч.ч.8-9 ст.25 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

З матеріалів справи вбачається, що саме до Луцької РДА, яка є в адміністративному центрі новоутвореного району були приєднані ліквідовані райони.

Як вбачається з дослідженого судом розпорядження голови Волинської ОДА № 161 від 02.04.2021, саме до Луцької РДА як правонаступника були передані передавальні акти з РДА, які ліквідовуються.

Вказаним порядком унормоване правонаступництво між райдержадміністраціями, що припиняються та їх правонаступниками. Відповідно до п.8 правонаступником РДА, що припиняється є інша РДА новоутвореного району, а не її структурний підрозділ навіть зі статусом юридичної особи, як визначив відповідач ГУ ДПС у Волинській області щодо управління гуманітарної політики Луцької РДА, в порушення вимог діючого законодавства, винісши щодо даного структурного підрозділу Луцької РДА оскаржувану вимогу №Ю-1228-0308 від 04.02.2022

Частиною 8 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія щодо юридичної особи-платника єдиного внеску, що ліквідується чи юридична особа, в даному випадку Луцька РДА.

З цього слідує, що правонаступниками юридичних осіб платників єдиного внеску, що ліквідуються, тобто Горохівської, Ківерцівської, Рожищенської РДА, є саме Луцька РДА в силу п. 8 Порядку №1321 та відповідальною за сплату недоїмки з ЄСВ юридичних осіб, що припиняються, правонаступництво яких визначено П КМУ №1321.

Крім того, згідно п. 8 та згідно абзц. 14 пп. 3 п. 1 розд. ІІ Порядку ведення обліку №5, передбачено, що правонаступництво (у разі припинення юр. особи) настає з моменту підписання передавального акту, і саме на підставі передавальних актів до ІКП юридичних осіб правонаступників переноситься заборгованість.

Оскільки Луцька РДА не припинялася, не реорганізовувалася з визначенням правонаступників, а до неї лише приєднувалися ліквідовані РДА, і жодного передавального акту між РДА які припинялися, та Управлінням гуманітарної політики Луцької РДА не підписувалося, а відтак винесення вимоги ГУ ДПС у Волинській області про сплату боргу (недоїмки) від 04.02.2022 №Ю-1228-0308 саме до УГП Луцької РДА Волинської області не відповідає вимогам чинного законодавства, тому зазначена вимога є протиправною та підлягає скасуванню.

Посилання відповідача на наявність чинного розпорядження голови Луцької РДА № 214 про передачу своєму структурному підрозділу зі статусом юридичної особи - управлінню гуманітарної політики прав, обов`язків та зобов`язань ліквідованих РДА, як підстави винесення вимоги про сплату боргу саме до управління гуманітарної політики, суд до уваги не приймає, оскільки останнє в силу вимог п. 8 Порядку 1321 та абзаців 14, 15 пп. 3 п. 1 розділу ІІ Порядку № 5 не є правонаступником прав, обов`язків та зобов`язань щодо сплати податків ліквідованих РДА.

При вирішенні позовних вимог щодо визнання протиправними дій щодо передачі залишків карток особових рахунків та донарахованої за матеріалами перевірок: відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) суми єдиного внеску та штрафних санкцій до управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) та зобов`язання роз`єднати картки особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) та управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638); зобов`язання перерахувати кошти, які були перераховані управлінням гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління та були зараховані в рахунок сплати суми єдиного внеску та штрафних санкцій за: відділ освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710); відділ культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926); відділ освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609); відділ освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743); сектор культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638), суд виходить з такого.

Частина перша статті 2 КАС України встановлює, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Усталеною є практика Верховного Суду, що ефективний спосіб захисту прав та інтересів особи в адміністративному суді має водночас як забезпечувати максимально дієве поновлення порушених прав за існуючого законодавчого регулювання, так і бути адекватним фактичним обставинам справи, а також узгоджуватися з обов`язком суб`єкта владних повноважень діяти виключно у межах, порядку та способу, передбаченого законом.

Згідно із пунктом 2 розділу І Порядку № 5 ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2021 за № 321/35943, терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях:

достовірність показників - відповідність інформації, що відображається в інтегрованій картці платника податків, показникам первинних документів;

інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску (далі - платежі), що ведеться за кожним видом платежу;

коректність даних інформаційної системи - відповідність інформації, що зберігається у підсистемах інформаційної системи, первинним показникам та встановленим алгоритмам (правилам) логічного і арифметичного контролю;

первинні документи - документи, що складені платниками та/або податковими органами, отримані від інших органів влади згідно з чинним законодавством (податкові декларації, уточнюючі розрахунки, податкові повідомлення-рішення, рішення податкового органу, вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску, судові рішення, рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу), інформація Казначейства про надходження податків і зборів та єдиного внеску тощо);

перекручення (викривлення) показників - неповне та/або несвоєчасне відображення показників у відповідних підсистемах інформаційної системи.

Пунктом 3 розділу І Порядку № 5 передбачено, що оперативний облік платежів здійснюється податковими органами в інформаційній системі. Метою ведення оперативного обліку і складання звітності податкових органів є забезпечення користувачів повною, достовірною та неупередженою інформацією щодо стану розрахунків платників з бюджетами та фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування для прийняття оптимальних управлінських рішень.

Відповідно до пункту 4 розділу І Порядку № 5 відображення/занесення первинних показників у підсистемах інформаційної системи здійснюється працівниками структурних підрозділів територіальних органів ДПС за напрямами роботи.

За приписами пункту 1 глави 1 розділу ІІ Порядку № 5 з метою обліку нарахованих і сплачених, повернутих та відшкодованих сум платежів територіальними органами ДПС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які мають сплачуватися такими платниками на рахунки, відкриті в розрізі адміністративно-територіальних одиниць. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування за відповідним видом платежу та відповідною адміністративно-територіальною одиницею. Облік платежів ведеться в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення.

Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 19.02.2019 (справа №825/999/17), від 26.02.2019 (справа №805/4374/15-а), від 17.06.2021 (справа №520/7599/19), від 25.03.2021 (справа №280/4506/18), від 02.06.2022 (справа № 360/2838/20) вказував, що відображення контролюючим органом в інтегрованій картці платника податків відомостей щодо своєчасного нарахування та сплати податкових зобов`язань створює певні наслідки для платника податків та наявність у останнього матеріально-правового інтересу, щоб дані інтегрованих карток правильно відображали фактичний стан розрахунків з бюджетом. Відповідно, належним способом захисту, що відновить порушені права, є вимога про зобов`язання відповідача здійснити дії по відображенню/коригуванню у особовій картці платника податків дійсного стану зобов`язань перед бюджетом, в тому числі, і шляхом виключення неправомірно нарахованих і відображених сум. Саме така позиція Верховного суду відображена в постанові ВС від 02.06.2022 в справі № 360/2838/20.

Враховуючи викладене, суд зауважує, що платник податків має право на відображення в його особовій картці платника дійсного стану зобов`язань перед бюджетом, проте суд не погоджується із обораним позивачем способом захисту порушених прав, а тому в цій частині слід відмовити в задоволенні вимог позивача щодо визнання протиправними дій щодо передачі залишків карток особових рахунків та донарахованої за матеріалами перевірок: відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) суми єдиного внеску та штрафних санкцій до управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) та зобов`язання роз`єднати картки особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) та управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638); зобов`язання перерахувати кошти, які були перераховані управлінням гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління та були зараховані в рахунок сплати суми єдиного внеску та штрафних санкцій за: відділ освіти, культури, молоді та спорту Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02141710); відділ культури Горохівської РДА (код ЄДРПОУ 02226926); відділ освіти та культури Ківерцівської РДА (код ЄДРПОУ 02141609); відділ освіти та молоді Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 40037743); сектор культури Рожищенської РДА (код ЄДРПОУ 02226949) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління гуманітарної політики Луцької РДА Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638).

Належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача вчинити дії щодо приведення у відповідність інтегрованої картки платника шляхом виключення відомостей по нарахуванню єдиного внеску на суму винесеної вимоги.

З огляду на викладене, позовні вимоги Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що суд задовольняє позов частково, тому на користь позивача необхідно стягнути пропорційно до задоволених позовних вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 2 927,31 грн (майнова вимога 195 154,47 грн х 1,5%) та 2 481,00 грн (немайнова вимога 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб), а всього на суму 5 408,31 грн (п`ять тисяч чотириста вісім гривень 31 копійка), сплачений згідно квитанції від 13.06.2022 та від 27.06.2022 на загальну суму 7 889,32 грн.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Волинській області про сплату боргу (недоїмки) від 04.02.2022 №Ю-1228-0308 на суму 195 154,47 грн.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області вчинити дії щодо приведення у відповідність інтегрованої картки платника Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141638) шляхом виключення відомостей щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних санкцій в загальній сумі 195 154,47 грн. (сто дев`яносто п`ять тисяч сто п`ятдесят чотири гривні) 47 копійок

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області судовий збір в розмірі 5 408,31 грн (п`ять тисяч чотириста вісім гривень) 31 копійку.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (43016, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шевченка, 41; код ЄДРПОУ 02141638).

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський м-н, 4, код ЄДРПОУ 43106679).

Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Луцька районна державна адміністрація Волинської області (43016, Волинська область, м. Луцьк, вул. Ковельська, 53; код ЄДРПОУ 04051425).

Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2022
Оприлюднено30.09.2022
Номер документу106483431
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/4307/22

Постанова від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Постанова від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні