Справа № 420/7946/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Грекової К.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податковогоповідомлення-рішення №00013580701 від 20.01.2022р., яким ТОВБУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у сумі 4 011 012,00 грн., з яких 3 208 810,00 грн. за основним платежем, 802 202,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями та податкового повідомлення-рішення №00013590701 від 20.01.2022р., яким ТОВБУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 4152 076,00 грн., з яких 3 321 661,00 грн. за основним платежем, 830 415,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Ухвалою суду від 08.06.2022р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 03.08.2022р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що вважає висновки викладені в акті перевірки від 31.12.2021 р. №30405/15-32-07-01-17/36552267 є необгрунтованими та не відповідають фактичним обставинам справи, а прийнятті на його підставі податкові-повідомлення рішення є протиправними. Позивач вказав, що в акті перевірки посадові особи контролюючого органу на підставі аналізу податкової інформації щодо контрагентів-підрядників ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК», ТОВ «БК ВІТЕР» прийшли до наступних висновків: не можливе підтвердження реальності господарських операцій щодо формування платником податків сум податкових зобов`язань при продажу товарів/послуг контрагентам-покупцям; контрагенти-постачальники не мали змоги виконати будівельні роботи, зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт, що свідчить про нереальність здійснених господарських взаємовідносин; встановлено відсутність на балансі основних засобів, відсутність трудових ресурсів на підприємствах, яка була б достатньою для виконання будь-яких робіт та послуг. Позивач вказав, що не погоджується із вказаними висновками, зазначивши, що відповідні послуги могли придбаватись контрагентами та їх постачальниками у осіб, які не є платниками ПДВ, а тому відповідач не міг відслідкувати факти залучення таких осіб лише шляхом співставлення даних Єдиного реєстру податкових накладних, що свідчить про поверховість висновків відповідача про розриви ланцюгів постачання. Також позивач зазначив, що стверджуючи про відсутність у контрагентів та їх постачальників необхідних ресурсів для здійснення задокументованих господарських операцій, відповідач оперує виключно припущеннями, адже не зазначає який саме обсяг ресурсів є достатнім для здійснення таких господарських операцій. Позивач наголосив, що будь-які порушення по ланцюгу постачання, навіть реально вчинені контрагентами платника, не можуть позбавити платника права на податкові вигоди, якщо він у дійсності отримав від таких контрагентів товари, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цієї особи та, що при укладенні договорів підряду з підприємствами-контрагентами перевірив їх в публічних реєстрах, а саме: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з метою перевірки реєстраційних даних; в Єдиного державного реєстру судових рішень на наявність судових рішень за участю контрагента; в реєстрі платників ПДВ на наявність статусу у контрагента платника ПДВ; реєстрі сумнівності платника податку та наявності заборгованості з податків з метою встановлення реальності контрагента та відсутності заборгованості зі сплати податків, результатами аналізу контрагенти ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС», ТОВ «БК ВІТЕР», на момент укладення договорів, не викликали у позивача сумнів щодо реальності та податкової сумлінності. Разом з тим представник позивача зазначав, що надані до перевірки первинні документи (акти та довідки) підтверджують факт виконання будівельних робіт підприємствами-підрядниками ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС», ТОВ «БК ВІТЕР» у повному обсязі та містять у собі повний перелік матеріалів, використаних при виконанні робіт, перелік робіт їх вартість, вартість витрат та інше. Разом з тим, позивач вказав, що сама форма акту приймання виконаних будівельних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати не передбачають можливості зазначення в ньому інформації про субпідрядні організації. Господарські взаємовідносини позивача із контрагентами оформлені належними первинними документами, які містять у собі усі обов`язкові реквізити: назву документа, (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Посадові особи контролюючого органу в акті перевірки чітко зазначили усі реквізити складених первинних документів, не зазначали жодної обставини, яка б свідчила про неправильність їх оформлення, більш того, як встановлено ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо. Крім того, як вважає позивач, контролюючі органи безпідставно здійснили донарахування податкових зобов`язань, виходячи з неіснуючих сум податкових зобов`язань. Також, на думку представника позивача, що в акті перевірки не наведено жодних обставин, належних та допустимих доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій із вказаними вище контрагентами цілям та завданням статутної діяльності позивача, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю позивача, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії позивача були спрямовані на отримання необгрунтованої податкової вигоди. Також, як вказав позивач, усі податкові накладні оформлені підприємствами-підрядниками: ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК», ТОВ «БК ВІТЕР» були зареєстровані належним чином та відповідно можливо зробити висновок, що відповідно усі податкові накладні були перевірені податковим органом на питання ризиковості як господарських операцій, так і самих контрагентів - як платників ПДВ та на момент такої реєстрації у податкових органах не виникало питань щодо можливої ризиковості контрагентів позивача так і самих операцій.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позовну заяву від 22.06.2022р., наголосивши, що у ході перевірки була використана наявна податкова інформація, яка була зібрана в ході перевірки згідно інформаційних баз податкового органу, а саме: проведено аналіз фінансово- господарської діяльності та показників податкової звітності ТОВ «БК «ВІТЕР» та ТОВ "СОУЛ ЛОДЖИСТІКС" у період вчинення правочинів з документального оформлення операцій з постачання робіт для замовників та встановлено наступне: підприємства не є фактичним виконавцями робіт (послуг); встановлено відсутність на балансі підприємств основних засобів 3 групи (складських приміщень, будівель, споруд, майданчиків для зберігання ТМЦ тощо), встановлено відсутність на балансі підприємств основних засобів 4-5 групи (машин, механізмів, обладнання транспорту для транспортування, завантажувально-розвантажувальних робіт тощо), у зв`язку із чим відсутня амортизація основних засобів та нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення, що підтверджується показниками активів балансів (або їх відсутністю) по всіх підприємствах за формою № 1-м, а саме: необоротні активи 0 грн., основні засоби 0 грн., запаси (у тому числі готова продукція) 0 грн., необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття - 0 грн.; кількісний склад працівників складне з мінімальним фондом оплати праці на кожну особу (тобто відсутні фахівці загальновиробничого, загальногосподарського, складського, транспортного процесу та процесу пов`язаного з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг) тощо), що підтверджується податковими розрахунками за формою №1 ДФ (або їхньою відсутністю). Таким чином встановлено фактичну відсутність трудових ресурсів на підприємствах, яка була б достатньою для виконання будь-яких робіт та послуг. Тобто, як вказав відповідач, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу п`ятого ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», в основі якої має бути дійсний рух певного активу. Разом з тим, представник відповідача, посилаючись на висновки акту перевірки та практику Верховного Суду вказав, що при веденні господарської діяльності, сама по собі наявність документів у підприємства не є безумовним доказим реальності господарської операції, особливо, якщо є обставини, що свідчать про недостовірність інформації в цих документах та у сукупності дають підстави вважати неможливим здійснення господарських операцій.
08.09.2022р. до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.
Заслухавши пояснення представника відповідача та дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС включено: 41.20. Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 43.21. Електромонтажні роботи; 43.99. Інші спеціалізовані будівельні роботи; 46.19. Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 71.12. Діяльність у сфері інжирінгу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
У період з 10.12.2021р. по 23.12.2021р. Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2019р. по 30.09.2021р., валютного законодавства за період з 01.04.2019р. по 30.09.2021р., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2019р. по 30.09.2021р., за результатами якої складено акт перевірки від 31.12.2021р. № 30405/15-32-07-01-17/36552267 (а.с.35-74 т.1).
Під час перевірки встановлено порушення ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС:
-п.2 ст.3, п. 1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XІV, п 2.1. п.2,4, п 2.15, п.2.16 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 за №168/704, п44.1, 44.2, 44.3 ст.44, п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, п.п.5, 6, 7, пп.9,4 п.9, п.10 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 N318 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 за N 27/4248 (із змінами га доповненнями), в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток у розмірі 3 208 810 грн, у тому числі: - півріччя 2019 року на 1 404 595 грн., - 3 квартали 2019 року -на 3 208 810 грн.;-2019 рік на 3 208 810,00 грн.;
- п.198.1, п 198.2, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість у розмірі 3 321 661 грн , в тому числі, квітень 2019 року - на 427 899 грн, травень 2019 року - на 506 360 грн., червень 2019 року - на 500 543 грн., липень 2019 року - на 1 153 141 грн., серпень 2019 року - на 513 718 грн, липень 2020 року - на 147 426 грн., серпень 2020 року - на 58 601 грн., вересень 2020 року - на 9 619 грн., жовтень 2020 року - на 4 354 грн.;
- п.54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п. 119.1 ст.119, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями та порядку заповнення Розділу I та Розділу II Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ), затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13 01.2015р. № 4, податкова звітність про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків податку та суми утриманого з них податку за перевіряємий період надавалась не в повному обсязі.
У ході проведеної перевірки встановлено, що на виконання умов договору підряду від 03.06.2019р. №03/06-19 ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК», код за ЄДРПОУ 36612671 (підрядник) зобов`язується виконати ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" (замовник) роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації, а замовник - прийняти і оплатити такі роботи. Найменування робіт - роботи по ремонту об`єкта за адресою: м.Одеса, вул.Каманіна, 165, кв 607. Ціна цього договору становить 134963,4 грн. Розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконання будівельних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-Зв). Оплата робіт проводиться або на умовах часткової передплати або після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт. Строк виконання робіт - до 03.06.2019 р. ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" у перевіряємому періоді на виконання вищенаведеного договору підряду сформовано собівартість реалізованої продукції відповідно до первинних документів (форми №КБ -2 -форма акта приймання виконаних будівельних робіт та форми №КБ-3 - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати), виписаних (оформлених) та отриманих від ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» у розмірі 112470грн. На виконання умов договору підряду від 02.11.2018р. №02/11-18 ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК», код за ЄДРПОУ 36612671 (підрядник) зобов`язується виконати ТОВ 'БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" (замовник) роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації, а замовник - прийняти і оплатити такі роботи. (Найменування робіт - будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними ларкінгами: за адресою: м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул.Академіка Філатова Ціна цього договору становить 5 960 000грн. Розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконання будівельних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-Зв). Оплата робіт проводиться або на умовах часткової передплати або після прийняття Замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт). На виконання умов договору підряду від 01.11.2018р. №01/11-18 ТОВ«СОУЛ ЛОДЖИСТІК», (підрядник) зобов`язується виконати ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" (замовник) роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації, а замовник - прийняти і оплатити такі роботи. Найменування робіт - будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами: м. Одеса, Фонтанська дорога 6.( Ціна цього договору становить 2 200 000 грн. Розрахунки проводяться шляхом перерахування Замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконання будівельних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-Зв). Оплата робіт проводиться або на умовах часткової передплати або після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт). ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС у перевіряємому періоді на виконання вищенаведеного договору підряду сформовано собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) (ряд. 2050 Звіту) відповідно до первинних документів (форми №КБ-2 - форма акта приймання виконаних будівельних робіт та форми №КБ-3 - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати), виписаних (оформлених) та отриманих від ТОВ "СОУЛ ЛОДЖИСТІК" у розмірі 3 534 500 грн., у тому числі II квартал 2019 року - 1 667 833 та 3 квартал -1866 667 грн. Під час перевірки перевіряючими зібрано інформацію згідно інформаційній системі ДПС України «Архів електронної податкової звітності» АІС «Податковий блок» ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» та під час проведеного аналізу наявних трудових ресурсів: з однієї сторони - незначна кількість працюючих та з іншої сторони значний обсяг фактично оформлених ТОВ"СОУЛ ЛОДЖИСТІКС" операцій на реалізацію будівельних робіт передбачає значно більшого обсягу трудовитрат, особистої участі персоналу із відповідними фаховими знаннями, і зроблено висновок, що товариство не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій. Перевіркою встановлено, що ТОВ "СОУЛ ЛОДЖИСТІКС" фактично не мало моживості виконати будівельні роботи, які зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт, що свідчить про нереальність здійсненних господарських взаємовідносин. Перевіркою встановлено, що на виконання умов договорів підряду від 05.05 2020р. №05/05-20 та від 04.05.2020р. №04/05-20 ТОВ «БК «ВІТЕР» зобов`язується виконати ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" (замовник) роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації, а замовник - прийняти і оплатити такі роботи (Найменування робіт - будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога 6 та м. Одеса, Київський район, Люстдорфська дорога ріг вул. Академіка Філатова. Розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконання будівельних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-Зв). Оплата робіт проводиться або на умовах часткової передплати або після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт). ТОВ"БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" у перевіряємому періоді на виконання вищенаведених договорів підряду сформовано собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) (ряд. 2050 Звіту) відповідно до первинних документів (форми №КБ-2 - форма акта приймання виконаних будівельних робіт та форми №КБ-3 - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати), виписаних (оформлених) та отриманих від ТОВ«БК «ВІТЕР» у розмірі 1100000 грн., у тому числі III квартал 2019 року - 1100000 грн. Під час проведення перевірки було надано лише типові акти приймання виконаних будівельних робіт (форма - КБ2в) та підсумкові відомості ресурсів, складених між ТОВ"БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" та ТОВ «БК «ВІТЕР» без зазначення інформації щодо проведення послуг власними силами або з залученням третіх осіб, що дають змогу ідентифікувати особу, яка безпосередньо брала участь у здійсненні господарської операції. Крім того, аналізом інформаційної системи «Архів податкової звітності» встановлено, що у липні 2020 року ТОВ «БК «ВІТЕР» здійснювало придбання будівельних матеріалів. ТОВ«БК «ВІТЕР» є фактичним виконавцем декількох об`єктів одночасно, а саме: будівельних робіт з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Фонтанська дорога 6 на замовлення ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" та капітального ремонту частини будівлі поліклініки, розташованої в КНП «Біляївська ЦРЛ» на замовлення ТОВ «ВІНЧ ГРУП», код за ЄДРПОУ 43277625. Таким чином, перевіркою встановлено, що під час проведеного аналізу наявних трудових ресурсів: з однієї сторони - незначна кількість працюючих та з другої сторони значний обсяг фактично оформлених ТОВ «БК «ВІТЕР» операцій на реалізацію будівельних робіт передбачає значно більшого обсягу трудовитрат, особистої участі персоналу із відповідними фаховими знаннями. У зв`язку із цим роблено висновок про те, що ТОВ «БК «ВІТЕР» не мало змоги виконати будівельні роботи, зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт, що свідчить про нереальність здійсненних господарських взаємовідносин.
На підставі вищевикладених висновків, Головним управлінням ДПС в Одеській області складено податкові повідомлення -рішення:
-№00013580701 від 20.01.2022 р., яким ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у сумі 4 011 012,00 грн., з яких 3 208 810,00 грн. за основним платежем, 802 202,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;
- №00013590701 від 20.01.2022 р., яким ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 4 152 076,00 грн., з яких 3 321 661,00 грн. за основним платежем, 830 415,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями(а.с.89-92 т.1).
Статтею 44 Податкового кодексу України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до положень п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а)придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно із п. 198.2. ст.198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Пунктом 198.3. ст.198 встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.200.1. ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
За нормами Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні №996-ХІV від 16.07.1999р. бухгалтерський та податковий облік базується на даних первинних документів, які підтверджують здійснення господарських операцій. Згідно визначення, яке наведено у статті 1 Закону України №996-ХІУ, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
У статті 9 даного Закону зазначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України:назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Дотримання наведених вимог дає можливість підтвердити виконання договору.
Як свідчать матеріали справи, 25.10.2017р. між ТОВ «ХАНБЕР ТРЕЙД» та ТОВ«БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» укладено договір генерального підряду №1 від 25.10.2017р., згідно п.2.1 якого генеральний підрядник бере на себе зобов`язання своїми силами, з своїх, або наданими засовником матеріалами, здійнити комплекс будівельних робіт по будівництву багатоповерхового комплексу з підземними паркінгами вбудованно прибудованими приміщеннями суспільного призначення з дитячим садком за адресою: м.Одеса, Люстдофська дорога кут Академіка Філатова (а.с.53-61 т.2).
На підтвердження взятих на себе зобов`язань сторонами уклалено акти приймання будівельних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за квітень, травень, червень, липень 2019 року, серпень 2020 року; ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» зареєстровані податкові накладні (а.с.62-250 т.2; а.с. 1-67 т.3)
З метою виконання взятих на себе зобов`язань за договором генерального підряду №1 від 25.10.2017р. ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» укладено договори підряду з ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС» від 02.11.2018р. №02/11-18 та з ТОВ «БК ВІТЕР» №04/05-20 від 04.05.2020р.
Так, 02.11.2018р. між ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» та ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» укладено договір підряду №02/11-18, згідно п.1.1., 1.2 якого підрядник зобов`язується виконати замовнику роботи, зазначені в проектнокошторисній документації, а замовник - прийняти й оплатити роботи. Найменування робіт - будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Київський р-н., Люстдорфська дорога ріг вул. Академіка Філатова.(а.с.3-5 т.3).
Згідно п.3.1 договору від 02.11.2018р. розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконаних робіт (КБ -2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3).
Згідно п.п. 5.4.4.1 договору підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядних організацій.
На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» надано під час перевірки та до суду: договірни ціни станом на 30.06.2018р., 02.07.2018р., 02.11.2018р., 10.04.2019р., 24.05.2019р.; акти приймання будівельних робіт, довідки про вартість виконаних робіт та витрат та акти передачі будівельних матеріалів за квітень, травень, червень, липень, серпень 2019 року (а.с.6-67 т.3).
04.05.2020р. між ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» та ТОВ «БК «ВІТЕР» уклалено договір підряду №04/05-20, згідно п.п. 1.1., 1.2 якого підрядник зобов`язується виконати замовнику роботи, зазначені в проектно кошторисній документації, а замовник -прийняти й оплатити такі роботи. Найменування робіт-будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Київський р-н., Люстдорфська дорога ріг вул. Академіка Філатова (а.с. 68-70 т.3).
Згідно п.3.1 договору від 05.05.2020р. розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконаних робіт (КБ -2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3).
Згідно п.п. 5.4.4.1 договору підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядник організацій.
На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» надано під час перевірки та до суду: договірна ціна станом на 07.08.2020р.; акт приймання виконаних робіт за серпень 2020 року; довідка про вартість виконаних робіт, акт передачі без права власності матеріалів для виконання робіт при будівництві (а.с.71-80 т.3).
Також, 27.08.2018р. між ТОВ «ХАНБЕР» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» укладено договір генерального підряду №08/18, згідно п.2.1 якого генеральний підрядник бере на себе зобов`язання своїми силами, з своїх, або наданими замовником матеріалами, здійнити комплекс будівельних робіт по будівництву багатоповерхового комплексу з підземними паркінгами, вбудованноприбудованими приміщеннями суспільного призначення та станцією технічного обслуговування з крамницею супутніх товарів та адміністративно побутовими приміщеннями (а.с.81-89 т.3).
На підтвердження реальності виконання взятих на себе зобов`язань сторонами укладено акти приймання будівельних робіт, відомості використаних ресурсів витрат замовника, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень, травень, червень, липень 2019 року, серпень 2020 року; ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» зареєстровані податкові накладні (а.с.90-226 т.3)
З метою виконання взятих на себе зобов`язань за договором генерального підряду від 27.08.2018р. ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» укладено договори підряду з ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС» від 01.11.2018р. №01/11-18 та з ТОВ «БК ВІТЕР» №05/05-20 від 05.05.2020р.
Так, 01.11.2018р. між ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» та ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» укладено договір підряду №01/11-18, згідно п.1.1., 1.2 якого підрядних зобов`язується виконати замовнику роботи, зазначені в проектнокошторисній документації, а замовник -прийняти й оплатити роботи. Найменування робіт -будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Фонтанська дорога, 6 (а.с.231-236 т.3).
Згідно п.3.1 договору від 01.11.2018р. розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконаних робіт (КБ -2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3).
Згідно п.п. 5.4.4.1 договору підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядних організацій.
На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» надано під час перевірки та до суду: договірні ціни складені станом на 01.11.2018р., 01.04.2019р., 15.05.2019р., 11.07.2019р.,02.06.2019р.; акт приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2019 року; довідк про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за квітень 2019 року; акти передачі від 01.04.2019р., від 03.06.2019р., від 01.07.2019р., від 01.08.2019р.; довідка про вартість виконих будівельних робіт та витрат за травень 2019 року, червень 2019 року, липень 2019 року, серпень 2019 року; акти приймання виконаних будівельних робіт за травень 2019 року, червень 2019 року, липень 2019 року, серпень 2019 року (а.с.231-248 т.3; 1-34 т.4).
Також, у підтвердження реальності укладення договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» до позовної заяви додано: відомість по рахунку 631, платіжні доручення, виписка по рахунку(а.с.54-175 т.4); податкові накладні (а.с.221-250 т.4, 1-89 т.5).
05.05.2020р. між ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» та ТОВ «БК «ВІТЕР» уклалено договір підряду №05/05-20, згідно п.п. 1.1., 1.2 якого підрядник зобов`язується виконати замовнику роботи, зазначені в проектно кошторисній документації, а замовник - прийняти й оплатити такі роботи. Найменування робіт-будівельні роботи з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Фонтанська дорога, 6 (а.с. 35-37 т.4).
Згідно п.3.1 договору від 05.05.2020р. розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконаних робіт (КБ -2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3).
Згідно п.п. 5.4.4.1 договору підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядних організацій.
На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» надано під час перевірки та до суду: договірну ціну на багатоповерховий комплекс з підземники паркінгами, складену станом на 05.05.2020р., станом на 13.08.2020р.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за червень 2020 року, за серпень 2020 року, акт приймання виконаних робіт за червень 2020 року, серпень 2020 року; акт передачі без права власності матеріалів для виконання робіт при будівництві від 01.07.2020р., від 03.08.2020р. (а.с.1-54 т.4); відомість по рахунку 631, платіжні доручення, виписка по рахунку (а.с.176-210 т.4); податкові накладні (а.с.95-113 т.5).
Крім того, як встановлено під час перевірки та вбачається з матеріалів справи 03.06.2019р. між ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» та ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІК» укладено договір підряду №03/06-19, згідно п.1.1., 1.2 якого підрядник зобов`язується виконати замовнику роботи, зазначені в проектно кошторисній документації, а замовник -прийняти й оплатити роботи. Найменування робіт - роботи по ремонту об`єкта за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.114-116 т.5) .
Згідно п.3.1 договору від 03.06.2019р. розрахунки проводяться шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок підрядника на підставі акту приймання виконаних робіт (КБ -2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3).
Згідно п.п. 5.4.4.1 договору підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядних організацій.
На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС» надано під час перевірки та до суду: договірна ціна станом на 03.06.2019р., станом на 02.06.2019р.; акт приймання виконаних робіт за червень 2019 року, за липень 2019 року; довідка про вартість виконаних робіт та витрати за червень 2019 року, липень 2019 року; акт передачі без права власності матеріалів для виконання робіт по ремонту квартири (а.с.117-130 т.5).
Суд зазначає, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
Окремою підставою для висновку про відсутність у платника податків права на отримання податкових переваг є відсутність необхідних первинних документів, що підтверджують здійснення операцій, недоліки таких документів, складання таких документів при фактичному нездійсненні заявлених операцій, відображення у первинних документах недостовірних даних або даних, які неможливо віднести до операцій, що перевіряються.
Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються тощо.
Сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновку про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміна у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.
Позивач у позовній заяві наголосив, що у діях ТОВ «БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС», як платника податку, не вбачається порушень діючого законодавства, а господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту, доцільності та діловій меті здійснення господарської діяльності, що підтверджується належним чинном оформленними документами. При цьому, відповідні послуги могли придбаватись контрагентами та їх постачальниками у осіб, які не є платниками ПДВ, а тому відповідач не міг відслідкувати факти залучення таких осіб лише шляхом співставлення даних Єдиного реєстру податкових накладних, що свідчить про поверховість висновків відповідача про розриви ланцюгів постачання.
Проте, як вбачається з акту перевірки « ГУ ДПС в Одеської області у відповідності до статті 74 Податкового кодексу України зібрано інформація згідно інформаційній системі ДПС України «Архів електронної податкової звітності» АІС «Податковий блок» - ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС»,… дата реєстрації платником ПДВ 05.05.2018р., дата анулювання реєстрації платника ПДВ 15.06.2021р. (анульовано за рішенням контролюючого органу 22 - ненадання декларацій протягом року). Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020р. №25045. Податкові декларації з податку на прибуток за півріччя 2019 року, 3 квартали 2019 року 2019 рік разом із фінансовими звітами форма №1-м не подані. Відомості про об`єкти оподаткування - відсутні. Аналізом інформаційної системи «Архів податкової звітності» встановлено, що ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС» у квітні - серпні 2019 не орендував основні засоби. Відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ); ІІ квартал 2019 року, прийнятого 10.07.2019р. №9148158259, за трудовими договорами - 9 осіб (ознака доходу 101),-ІІІ квартал 2019 року податкові розрахунки не подані. За даними звітності «Нарахування єдиного внеску», поданої до податкового органу задекларовано: у квітні 2019 року (від 15.05.2019р. №9100818592) працювало застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) 9 осіб, у тому числі 7 чоловіків та 2 жінки. Загальна сума нарахованої заробітної пдати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно - правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами складає 19350 грн., - у травні 2019 року (від 13.06.2019р. №9126172859) працювало застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) 7 осіб, у тому числі 5 чоловіків та 2 жінки. Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу за цивільно правовими договорами, оплата допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами складає 15050грн.; -у червні 2019 року (від 05 07 2019 №9144641715) працювало застрахованих осіб у зітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) 7 осіб, у тому числі 5 чоловіків та 2 жінки. Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно - правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами складає 15050 грн.; -у липні 2019 року (від 14.08.2019р. №9182160700) працювало застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) 7 осіб, у тому числі 5 чоловіків та 2 жінки. Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно- правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами складає 3388,75 грн.,; -у серпні 2019 року (від 02.09.2019 №9197227314) працювало застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошове забезпечення) 1 особа, у тому числі 1 чоловік. Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно- правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами складає 2177,42 грн. Крім того, аналізом інформаційної системи «Архів податкової звітності» встановлено, що у квітень - серпень 2019 ТОВ "СОУЛ ЛОДЖИСТІКС" здійснювало діяльність з надання в значних обсягах різноманітних будівельних, монтажних/демонтажних, електромонтажних робіт (роботи по влаштуваню керамогранитної плитки, антикорозійне покриття металевих конструкцій конвеєрної галереї, послуги інженерні, щодо технічного консультування, послуги з проведення інженерно-геологічних вишукувань, послуги інженерні, щодо технічного консультування, виготовлення вікон пояішвшілхлорвдних (мегалопдастикових) в комплекті з фурнітурою, виготовлення блоків живлення, електромонтажні роботи системи автоматичної пожежної сигналізації та інших послуг у різних областях України, а саме: Кіровоградській області, Херсонській області (встановлення обладнання додаткового діапазону на існуючому об`єкті, монтаж обладнання, заміна або перенесення (демонтаж- монтаж), встановлення півкомплекту радіорелейного обладнання для будівництва) Одеській області (будівельно - оздоблювальні роботи будівлі ОСШ № 81, за адресою м. Одеса, Фонтанська дорога, 26) тощо.».
Разом з тим, як вбачається з акту перевірки «ГУ ДПС в Одеської області у відповідності до статті 74 Податкового кодексу України зібрано інформація згідно інформаційній системі ДПС України «Архів електронної податкової звітності» АІС «Податковий блок» - ТОВ «БК «ВІТЕР»,…. дата реєстрації платником ПДВ - 21.11.2019р., дата анулювання реєстрації платника пдв 10.12.2021р. (анульовано за рішенням контролюючого органу 39 - відсутність поставок та ненадання декларацій). Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.08.2020р. №405788. Відповідно до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ): ІІІ квартал 2020 року, прийнятого 08.11.2020р. №9290507362, за друдовими договорами -11 осіб прийнято на роботу з ознакою доходу 101,а станом на кінець кварталу всі звільнені. За даними звітності ТОВ «БК «ВІТЕР» «Нарахування єдиного внеску», поданої до податкового органу задекларовано:- у липні 2019 року (від 19.08 2020 №9205811976) працювало застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховано заробітну плату/(крім осіб, яким у звітному періоді нараховано грошеве забезпечення) 15 осіб, у тому числі 7 чоловіків та б жінок. Загальна сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомога у зв`язку з вагітністю та пологами складає 3100,00 грн. Відомості про об`єкти оподаткування відповідно фінансовому звіту форма №1-м Баланс, який поданий 24.02.2021р. №9372581782 відсутні. Однак відповідно повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП станом на листопад 2019 року, березень 2020 року взято на облік ряд об`єктів, із видом права на об`єкт «право довгострокового користування або оренди». Аналізом інформаційної системи «Архів податкової звітності» встановлено, що на адресу ТОВ «БК «ВІТЕР» у липні -серпні 2020 року не зареєстровано податкових накладних щодо лотрмання встановлених засобів ( вантажний та легковий автомобіль, будівельний підйомник, кран, бульдозер, камаз…). Аналізом інформаційної системи «Архів податкової звітності» встановлено, що у липні 2020 року ТОВ «БК «ВІТЕР» здійснювало придбання будівельних матеріалів. ТОВ «БК «ВІТЕР» є фактичним виконавцем декількох об`єктів одночасно, а саме: будівельних робіт з будівництва багатоповерхового житлового комплексу із підземними паркінгами за адресою: м.Одеса, Фонтанська дорога 6 на замовлення ТОВ "БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС" та капітального ремонту частини будівлі поліклініки, розташованої в КНП «Біляївська ЦРЛ» на замовлення ТОВ «ВІНЧ ГРУП».
З урахуванням вказаної податкової інформації, та враховуючи предмет договорів, укладених між позивачем та контрагентами ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС», ТОВ «БК ВІТЕР» ( будівельні роботи, будівництво багатоповерхових будинків з паркінгами…), суд приходить до висновку про обґрунтованість посилання контролюючого органу в акті перевірки на те, що вказані підприємства не мали змогу виконувати будівельні роботи, з урахуванням незначної кількості працюючих осіб з однієї сторони та значний обсяг робіт з іншої сторони, відсутності відомостей про об`єкти оподаткування (ТОВ «СОУЛ ЛОДЖИСТІКС») та відсутності реєстрації податкових накладних щодо фактичного отримання у користування відповідних засобів (ТОВ «БК ВІТЕР»).
Крім того суд враховує, що згідно п.п. 5.4.4.1 вищезазначених договорів підрядник має право залучати, при необхідності, для виконання окремих видів робіт спеціалізовані організації, погодивши це питання з замовником. Підрядник здійснює координацію діяльності на будівельному майданчику субпідрядник організацій.
Зазначені обставини підтверджують той факт, що позивачу мало б бути відомо про залучення його контрагентами субпідрядників до виконання відповідних робіт, у разі їх залучення до виконання спірних робіт та мати відповідні докази з цього питання.
Суд зазначає, що несприятливі наслідки недостатньої обережності у підприємницькій діяльності покладаються на особу, якою укладено відповідні правочини, та не можуть бути перенесені на бюджет шляхом зменшення податкових зобов`язань та провадження необґрунтованих виплат. У випадку недобросовісності контрагентів покупець несе ризик своєї бездіяльності не лише по виконанню господарсько-правових зобов`язань, але і в рамках податкових правовідносин, позаяк в силу вимог податкового законодавства позбавляється можливості скористатися пільговим порядком обчислення бази оподаткування у зв`язку з відсутністю належним чином оформлених первинних документів.
Як встановлено приписами податкового законодавства, підставами для віднесення до складу сум витрат, понесених на придбання товарів (робіт, послуг), є сукупність таких умов, як реальне (фактичне) придбання товарів (робіт, послуг), використання придбаних товарів (робіт, послуг) у власній господарській діяльності, а також документальне підтвердження понесених витрат.
Про відсутність факту здійснення господарської операції може свідчити, зокрема те, що результати, відображені у даних податкового обліку будь-кого з учасників господарської операції, фактично не настали внаслідок відсутності відповідних дій будь-кого з учасників такої операції (наприклад, відображення отримання послуг без їх фактичного надання або в разі їх надання іншою особою, ніж та, що вказана у даних податкового обліку чи первинних документах; імітація купівлі товару/надання послуг особою, яка ніколи не продавала товару/не надавала послуг, тощо).
Суд відзначає, що обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість витрат (у тому числі і по сплаті ПДВ) первинними документами покладається на платника, адже саме він виступає суб`єктом, що використовує включену постачальником до ціни товару (послуг) суму ПДВ при обчисленні суми податку, яка підлягає перерахуванню до бюджету, а також зменшує об`єкт оподаткування за фактом понесення витрат.
Визначальним для вирішення спорів про наявність податкових наслідків за результатами вчинення господарських операцій є дослідження сукупності обставин та первинних документів, які можуть як підтверджувати, так і спростовувати реальність господарських операцій. Ні податкова інформація щодо контрагентів по ланцюгу постачання, ні помилки в оформленні первинних документів самі по собі не є самостійними підставами для висновку про нереальність господарських операцій. Водночас, у сукупності з іншими обставинами справи наявність або відсутність таких документів чи обставин можуть свідчити на спростування або підтвердження позиції контролюючого органу.
Зважаючи на вищевикладене, сукупність наявної та встановленої під час перевірки податкової інформації контрагентів Товариства з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС, що не мають достатніх трудових ресурсів для виконання будівельних робіт щодо здійснення будівельних робіт, будівництва багатоповерхівок з паркінгами, а також те, що позивачу мало б бути відомо про залучення субпідрядників до виконання відповідних робіт, у разі їх залучення до виконання спірних робіт у відповідності до укладених договорів, однак Товариством з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС не виконано обов`язок підтвердження правомірності та обґрунтованості витрат первинними документами, суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування спірних податкових повідомлень рішень.
У зв`язку з викладеним, позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00013580701 від 20.01.2022 р., яким ТОВ БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у сумі 4 011 012,00 грн., з яких 3 208 810,00грн. за основним платежем, 802 202,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями та податкового повідомлення-рішення №00013590701 від 20.01.2022р., яким ТОВБУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 4152 076,00 грн., з яких 3 321 661,00 грн. за основним платежем, 830 415,00грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, є необгруньованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;розсудливо;з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю БУДІВЕЛЬНІ ІНДУСТРІЇ ПЛЮС - відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 та п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 26.09.2022р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2022 |
Оприлюднено | 30.09.2022 |
Номер документу | 106485174 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні