Рішення
від 28.09.2022 по справі 640/3382/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2022 року м. Київ № 640/3382/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім-Італкераміка" до Державної податкової служби України Головне управління Державної податкової служби України у м. Києві провизнання протиправними дій, зобов`язати вчинити діїВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім-Італкераміка" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2) та просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 16.11.2020 №2140995/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 11.11.2019; від 16.11.2020 №2140993/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140992/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №4 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140991/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №5 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140994/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №3 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140989/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 10.11.2019; від 16.11.2020 №2140990/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 06.12.2019; від 13.11.2020 №2136983/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 14.07.2020;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання: №1 від 11.11.2019 - 28.11.2019; №2 від 14.11.2019 - 28.11.2019; №4 від 29.11.2019 - 12.12.2019; №5 від 29.11.2019 - 12.12.2019; №3 від 14.11.2019 - 28.11.2019; №2 від 10.12.2019 - 26.12.2019; №1 від 06.12.2019 - 26.12.2019; №1 від 14.07.2020 - 31.07.2020;

- судові витрати покласти на відповідачів.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що не відповідає критеріям визначеними пунктом 1.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, а тому відсутні підстави для включення його до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, ним надано всі необхідні первинні документи на повідомлення контролюючого органу, які підтверджують проведення господарської операції, та її дійсності і виконання сторонами. Також, позивач наполягає, що не відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

В матеріалах справи наявний відзив на позовну заяву представника контролюючого органу, в якому останній стверджує про безпідставність позовних вимог та просить суд відмовити у їх задоволенні.

У той же час представником позивача подано відповідь на відзив на позовну заяву, де останній вказує на те, що ГУ ДПС у м. Києві не спростовано доводів, які вкладені ним у позовній заяві та наполягає на задоволенні позовних вимог.

Від представника ДПС України відзиву на позовну заяву до суду не надходило, заяви та клопотання відсутні, причини не подання відзиву на позовну заяву суду не відомі.

Згідно із частиною 6 статті 162 КАС України разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд звертає увагу на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім-Італкераміка» зареєстровано як юридична особа за адресою: 03680, м. Київ, вул. В.Васильківська, б. 55-Г, код ЄДРПОУ 30305113, код КВЕД: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний).

В межах господарських відносин позивача із Підприємством з іноземними інвестиціями «МАКДОНАЛЬДС ЮКРЕЙН ЛТД», ТОВ «Будівельник», ТОВ «Енергоспецмаш», які виникли на підставі договору №15 від 15.07.2020 складено та скеровано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наступні податкові накладні: №1 від 11.11.2019, №№2, 3 від 14.11.2019, №№4,5 від 29.11.2019, №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019, №1 від 14.07.2020.

1) Згідно із квитанцією №9285297498 від 28.11.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №1 від 11.11.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 11.11.2019 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2) Відповідно до квитанції №9285211004 від 28.11.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №2 від 14.11.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 14.11.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3) Згідно із квитанцією №9285210967 від 28.11.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №3 від 14.11.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 14.11.2019 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4) Відповідно до квитанції №9299724891 від 12.12.2019 та відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №4 від 29.11.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 29.11.2019 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

5) Згідно із квитанцією №9299763455 від 12.12.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №5 від 29.11.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 29.11.2019 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

6) Відповідно до квитанції №9184928204 від 30.07.2020 та відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №1 від 14.07.2020 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 14.07.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, з огляду на відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткового повідомлено: показник «D» - 7.6072%, «Р» - 0.

7) Згідно із квитанцією №9311750043 від 26.12.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №1 від 06.12.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 06.12.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

8) Відповідно до квитанції №9311897112 від 26.12.2019 та відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №2 від 10.12.2019 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 10.12.2019 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків». Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Для розгляду питання щодо прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних позивачем подано письмові пояснення, а саме:№2 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 37), № 5 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 60), № 7 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 80), № 6 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 102), № 3 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 126), №4 від 10.11.2020 (т. 1, а.с. 144), №1 від 06.11.2020 (т. 1, а.с. 161).

За наслідком розгляду поданих ТОВ «Торговий дім-Італкераміка» пояснень та документів відповідачем-1 прийнято наступні рішення:

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140995/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ «Торговий дім-Італкераміка» №1 від 11.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140993/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 14.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140992/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №4 від 29.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140991/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №5 від 29.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140994/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №3 від 14.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140989/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 10.11.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2020 №2140990/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 06.12.2019;

- рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.11.2020 №2136983/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 14.07.2020.

Тут і надалі разом спірні та/або оскаржувані рішення.

У всіх спірних рішеннях контролюючим органом визначено підстави їх прийняття: «ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.».

За наслідком адміністративного оскарження спірні рішення залишено без змін, а скарги позивача - без задоволення.

Надаючи оцінку спірним рішенням суд враховує наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами та доповненнями), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.

Відповідно до Пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;

одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;

P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

За правилами пунктів 4, 5, 6 Порядку №117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом встановлено, що відповідно до пункту 10 Порядку №1147 ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111.

Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019

Показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, зареєстровані в ДФС за № 1963/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.

Згідно із пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і

пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Суд вказує, що у квитанціях контролюючим органом не визначено які із наведених обставин стали підставою для висновку контролюючого органу про відповідність податкових накладних №1 від 11.11.2019, №2 від 14.11.2019, №4 від 29.11.2019, №5 від 29.11.2019, №3 від 14.11.2019 , №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019 Критеріям ризиковості платника податку. При цьому, в спірних рішеннях також не зафіксовано вказаних обставин.

Водночас, суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Наведена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18.

Як встановлено судом, позивачем на підтвердження реальності здійснення господарських операцій та з метою реєстрації податкових накладних подано пояснення по суті господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів.

Разом з тим, з аналізу спірних рішень не вбачається, яких саме первинних документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 11.11.2019, №2 від 14.11.2019, №4 від 29.11.2019, №5 від 29.11.2019, №3 від 14.11.2019 , №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019.

Отже, на переконання суду рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 16.11.2020 №2140995/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ «Торговий дім-Італкераміка» №1 від 11.11.2019; від 16.11.2020 №2140993/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140992/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №4 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140991/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №5 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140994/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №3 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140989/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 10.11.2019; від 16.11.2020 №2140990/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 06.12.2019 є необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.

У той же час, суд в цій частині зазначає про хибність тверджень контролюючого органу про втрату чинності Порядку №117 станом на час винесення зазначених рішень, оскільки Порядок №117 втратив свою чинність 01.02.2020 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Отже, до спірних правовідносин у наведених рішеннях слід застосовувати безпосереднього Порядок №117.

Водночас, з приводу спірного рішення - від 13.11.2020 №2136983/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 14.07.2020 слід зазначити про наступне.

Як вже було вказано судом вище, відповідно до квитанції №9184928204 від 30.07.2020 та відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна №1 від 14.07.2020 прийнята, однак реєстрація ПН/РК від 14.07.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, з огляду на відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткового повідомлено: показник «D» - 7.6072%, «Р» - 0.

Станом на час складання позивачем податкової накладної №1 від 14.07.2020 та відповідно прийняття оскаржуваного рішення від 13.11.2020 №2136983/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 14.07.2020 діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений Постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 №1165.

Згідно з пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Як встановлено під час розгляду справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних визначено ті обставини, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Як вбачається з матеріалів справи, первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної №1 від 14.07.2020 складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт наявності між позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Одночасно при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для їх реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативних для позивача рішень з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16 квітня 2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа №826/10649/17), від 28 жовтня 2019 року касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19).

Також суд зазначає, що згідно із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 02.07.2019 у справі №140/2168/20 можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Уживання контролюючим органом загального посилання на пункт 6 критеріїв оцінки без наведення відповідного підпункту є неконкретизованим. Це призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної.

Водночас, суд акцентує увагу на тому, що для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом необхідно дотримуватися вимоги чіткості та недвозначності щодо інформації, зазначеної у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 03.06.2021 у справі №2040/7098/18.

В той же час, суд враховує той факт, що надані позивачем документи були достатніми для реєстрації податкової накладної №1 від 14.07.2020.

Щодо аналізу господарської операції між позивачем та його контрагентами в даній справі суд не надає оцінку реальності її здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог ПК України, а тому не є предметом судового розгляду у справах щодо оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, які стосуються наявності чи відсутності підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних згідно виключних підстав для вчинення податковим органом таких дій та прийняття рішень, що передбачені податковим законодавством, до числа яких не відноситься встановлення ані контролюючим органом, ані судом реальності господарських операцій поза межами податкового контролю та прийнятими за такими заходами контролю рішеннями.

У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 28.11.2019 року №К/9901/17623/19 (справа №1640/2650/18), від 27.04.2020 року №К/9901/27904/19 (справа №360/1050/19), від 21.05.2019 року №К/9901/7590/19 (справа №0940/1240/18).

Окрім цього суд вважає за доцільне відмітити, що в матеріалах справи наявне рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.10.2020 №182585 (т. 1, а.с. 174), у відповідності до якого позивач не віднесений до платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Отже, підсумовуючи вищевикладене у своїй сукупності суд вважає, що загалом оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки з їх змісту не вбачаються дійсні та об`єктивні підставі для відмови у реєстрації податкових накладних, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених по відповідних накладних, та, як наслідок, підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації. Наявність таких обставин судом з матеріалів справи також не встановлено.

Таким чином, суд вважає, що спірні рішення не відповідають вимогам пункту 3 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправними та підлягає скасуванню.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.".

В контексті наведеного суд зазначає, що відповідачами під час розгляду даної адміністративної справи не доведено правомірність відмови у реєстрації податкових накладних від №1 від 11.11.2019, №№2, 3 від 14.11.2019, №№4,5 від 29.11.2019, №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019, №1 від 14.07.2020.

Вирішуючи позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача вчинити певні дії суд застосовує положення чинного законодавства, яке діє станом на час вирішення спору по суті.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно із пунктами 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

В даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №1 від 11.11.2019, №№2, 3 від 14.11.2019, №№4,5 від 29.11.2019, №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019, №1 від 14.07.2020 датою їх фактичного подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Суд також враховує, що чинним законодавством України покладено на ДПС України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто фіскальному органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі №480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних №1 від 11.11.2019, №№2, 3 від 14.11.2019, №№4,5 від 29.11.2019, №2 від 10.12.2019, №1 від 06.12.2019, №1 від 14.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання позивачем.

Отже, беручи до уваги наведене у своїй сукупності суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову в цілому.

Частиною 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України регламентовано, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що оскаржуване рішення прийнято Комісією Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, то відповідно сплачений судовий збір підлягає стягненню з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві.

Отже, керуючись статтями 2, 73, 77-78, 132, 134, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю (03680, м. Київ, вул. В.Васильківська, б. 55-Г, код ЄДРПОУ 30305113) до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 16.11.2020 №2140995/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 11.11.2019; від 16.11.2020 №2140993/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140992/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №4 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140991/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №5 від 29.11.2019; від 16.11.2020 №2140994/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №3 від 14.11.2019; від 16.11.2020 №2140989/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №2 від 10.11.2019; від 16.11.2020 №2140990/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 06.12.2019; від 13.11.2020 №2136983/30305113 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" №1 від 14.07.2020.

3. Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ "Торговий дім-Італкераміка" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання: №1 від 11.11.2019 - 28.11.2019; №2 від 14.11.2019 - 28.11.2019; №4 від 29.11.2019 - 12.12.2019; №5 від 29.11.2019 - 12.12.2019; №3 від 14.11.2019 - 28.11.2019; №2 від 10.12.2019 - 26.12.2019; №1 від 06.12.2019 - 26.12.2019; №1 від 14.07.2020 - 31.07.2020.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю (03680, м. Київ, вул. В.Васильківська, б. 55-Г, код ЄДРПОУ 30305113) сплачений ним судовий збір у розмірі 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2022
Оприлюднено30.09.2022
Номер документу106487866
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/3382/21

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 03.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Рішення від 28.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 08.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні