П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/14529/21-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Чернюк Алла Юріївна
Суддя-доповідач - Залімський І. Г.
29 вересня 2022 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2021 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Краснопільського сільського голови Романенко Катерини Миколаївни, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Краснопільської сільської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
у листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Краснопільської сільської голови Романенко Катерини Миколаївни, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Краснопільської сільської ради, в якому просив:
- визнати протиправними дії Відповідача, які полягають у поданні 08.09.2021 суб`єкту державної реєстрації заяви щодо державної реєстрації припинення Гранівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330059) шляхом її приєднання до Краснопільської сільської ради до закінчення самої процедури реорганізації Гранівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330059), а саме: затвердження Краснопільською сільською радою передавального акту;
- скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про державну реєстрацію припинення Гранівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330059, дата запису: 08.09.2021 року, номер запису: 1001501120020000650);
- визнати протиправними дії Відповідача, які полягають у поданні 08.09.2021 суб`єкту державної реєстрації заяви щодо державної реєстрації припинення Михайлівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330208) шляхом її приєднання до Краснопільської сільської ради до закінчення самої процедури реорганізації Михайлівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330208), а саме: затвердження Краснопільською сільською радою передавального акту;
- скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про державну реєстрацію припинення Михайлівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330208, дата запису: 08.09.2021 року, номер запису: 1001501120020000087).
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2022 року відмовлено в задоволенні позову.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позову.
В обґрунтування поданої скарги апелянт зазначає, що предметом доказування у цій справі являються обставини пов`язанні із завершенням самих процедур реорганізації сільських рад, оскільки встановлення факту їх завершення визначає правомірність чи протиправність (своєчасність чи передчасність) дій Відповідача з подання суб`єкту державної реєстрації заяв щодо державної реєстрації їх припинення. Також вказано, що суд першої інстанції допустив розширене тлумачення ч. 2 ст. 17 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», оскільки вказаний закон не містить винятків та дійшов хибного висновку про непоширення дії ч. 3 ст. 107 ЦК України на спірні правовідносини.
19.08.2022 відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому відповідач просив відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 09.05.2022, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, у період з лютого 2020 року по 27 листопада 2020 року в Вінницькій області відбулися зміни в адміністративно-територіальному устрої.
Так, в лютому 2020 року Вінницькою обласною державною адміністрацією було розроблено проект перспективного плану формування територій громад Вінницької області.
У вказаному проекті перспективного плану, Вінницька обласна державна адміністрація включила вже утворену на той час Гранівську сільську об`єднану територіальну громаду (с. Гранів та с. Михайлівка) до Краснопільської об`єднаної територіальної громади.
14.02.2020 року розроблений проект перспективного плану направлено Вінницькою обласною державною адміністрацією супровідним листом від 14.02.2020 року за вих. № 01.01-06/1123 на адресу Кабінету Міністрів України.
06.05.2020 року проект перспективного плану формування територій громад Вінницької області затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.05.2020 року № 512-р.
У відповідності до п.п. 1, 2 п. 2 розділу II Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад № 562-ІХ, на основі затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.05.2020 № 512-р перспективного плану формування територій громад Вінницької області. Кабінетом Міністрів України видано розпорядженням від 12 червня 2020 року № 707-р.
Вказаним розпорядження № 707-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Вінницької області, зокрема, територію Краснопільської сільської територіальної громади, до складу якої, серед інших, увійшли Гранівська та Михайлівська територіальні громади.
08.08.2020 року Центральною виборчою комісією на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 707-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Вінницької області, прийнято постанову № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.
Вказаною постановою, в Краснопільській сільській територіальній громаді призначено на 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів Краснопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області та перші вибори Краснопільського сільського голови Гайсинського району Вінницької області.
25.10.2020 року проведено перші вибори сільського голови та депутатів Краснопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області, до складу якої, серед інших, увійшли Гранівська та Михайлівська територіальні громади.
17.11.2020 року Краснопільською сільською територіальною виборчою комісією Гайсинського району Вінницької області прийнято постанову від 17.11.2020 №71 Про скликання першої сесії Краснопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області восьмого скликання.
27.11.2020 року проведено 1 сесію Краснопільської сільської ради 8 скликання під час якої: заслухано інформацію про результати виборів Краснопільського сільського голови та депутатів Краснопільської сільської ради 8 скликання; прийнято рішення про початок повноважень депутатів Краснопільської сільської ради та Краснопільського сільського голови ОСОБА_2 (далі у тексті - Відповідач).
08.12.2020 року на 2 пленарному засіданні 1 сесії Краснопільської сільської ради 8 скликання були прийняті рішення: Про реорганізацію Гранівської сільської ради та Про реорганізацію Михайлівської сільської ради.
Вказаними рішенням розпочато процедуру реорганізації Гранівської та Михайлівської сільських рад та утворено комісії з їх реорганізації.
08.09.2021 Відповідачем подано суб`єкту державної реєстрації заяву щодо державної реєстрації припинення Гранівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330059) та Михайлівської сільської ради (ідентифікаційний код: 04330208) шляхом її приєднання до Краснопільської сільської ради.
08.09.2021 суб`єктом державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань здійснено запис: 1001501120020000650 про державну реєстрацію припинення Гранівської сільської ради; 1001501120020000087 про державну реєстрацію припинення Михайлівської сільської ради.
Відтак позивач вважає, що відповідач передчасно звернувся до суб`єкта державної реєстрації з поданням щодо державної реєстрації про припинення сільських рад, що в свою чергу спричинило соціальну проблему та порушення прав мешканців сіл Гранів та Михайлівка.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції зазначив, що відповідачем не було вчинено протиправних дій, які полягали у державній реєстрації заяви про припинення Михайлівської сільської ради та Гранівської сільської ради шляхом їх приєднання до Краснопільської сільської ради до закінчення самої процедури реорганізації відповідних сільських рад.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Підставою для звернення позивача до суду слугувала його незгода з діями голови Краснопільської сільської ради Романенко К. М. щодо державної реєстрації припинення Гранівської сільської ради та Михайлівської сільської ради шляхом їх приєднання до Краснопільської сільської ради до закінчення самої процедури реорганізації останніх, а саме: затвердження Краснопільською сільською радою передавального акту
Відповідно до ст. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997рок №280/97-ВР (зі змінами та доповненнями), представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Згідно зі статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ст.5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування, у тому числі, включає сільську, селищну, міську раду; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.
Статтею 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно зі статтею 29 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, серед іншого, належать власні (самоврядні) повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України у територіальних громадах, що складаються з жителів кількох населених пунктів, вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, а також сільських, селищних, міських голів проводяться за нині діючим адміністративно-територіальним устроєм.
Пунктом 6-1. Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено порядок припинення сільських рад шляхом їх реорганізації. Вказаним пунктом визначено, що до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:
1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);
2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі - новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу;
3) після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, що припиняється, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету;
4) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;
5) якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:
нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;
речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;
прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади;
6) майнові зобов`язання, майнові та немайнові права юридичних осіб - органів місцевого самоврядування розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, розподіляються між правонаступниками таких юридичних осіб відповідно до передавальних актів пропорційно обсягу розподілу майна, майнових прав та залишків бюджетних коштів між сформованими територіальними громадами;
7) новообрані ради можуть прийняти рішення про розподіл майна, майнових прав та зобов`язань розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, за іншими критеріями, ніж визначені підпунктами 5 і 6 цього пункту. Такі рішення приймаються згідно з приписами бюджетного законодавства та враховуються при здійсненні реорганізації відповідних органів місцевого самоврядування і складанні передавальних актів (розподільчих балансів) за результатами реорганізації;
8) не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
9) юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою;
10) з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету починається реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи - виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом;
11) юридична особа - виконавчий комітет новообраної ради є правонаступником прав та обов`язків юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету;
12) під час реорганізації юридичних осіб - органів місцевого самоврядування у випадках, визначених цим пунктом, не застосовуються положення законодавства щодо:
необхідності одержання згоди кредиторів стосовно заміни боржника у зобов`язанні (переведення боргу);
права кредиторів вимагати у зв`язку з проведенням реорганізації забезпечення виконання зобов`язань, їх дострокового припинення або виконання та відшкодування збитків;
неможливості завершення реорганізації до задоволення вимог, заявлених кредиторами.
Під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою.
За поданням сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, сільська, селищна, міська рада може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються;
13) після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб;
14) новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб;
15) бюджети розформованих територіальних громад виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, встановлених підпунктами 16 і 17 цього пункту;
16) новообрана рада може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті радами, що припиняються.
У разі включення території однієї розформованої територіальної громади до територій кількох сформованих територіальних громад новообрана рада сформованої територіальної громади, на території якої розміщений адміністративний центр розформованої територіальної громади, може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийнятих радою, що припиняється;
17) до закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів розформованих територіальних громад продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою (у разі включення території розформованої територіальної громади до територій кількох сформованих територіальних громад - в особі сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, на території якої розміщений адміністративний центр розформованої територіальної громади), інших керівників бюджетних установ.
До закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції місцевих фінансових органів територіальних громад здійснюють:
відповідні місцеві фінансові органи, утворені до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад;
сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, якщо в територіальних громадах місцеві фінансові органи не були утворені згідно із законом (у разі включення території розформованої територіальної громади до територій кількох сформованих територіальних громад - сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, на території якої розміщений адміністративний центр розформованої територіальної громади).
Залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання), які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках бюджетів розформованих територіальних громад, перераховуються одночасно до бюджету сформованої територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, або керівника відповідного місцевого фінансового органу, утвореного до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад.
Дія абзацу п`ятого цього підпункту не поширюється на випадки включення території однієї розформованої територіальної громади до територій кількох сформованих територіальних громад. У такому разі залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання) між відповідними сформованими територіальними громадами розподіляються на підставі укладеного між ними договору з урахуванням цільового призначення коштів, особливостей розподілу майна та майнових прав розформованої територіальної громади, територія якої включена до території кількох сформованих територіальних громад, чисельності наявного населення, яке станом на 1 січня 2020 року проживало на території, що була включена до території відповідної сформованої територіальної громади.
Залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання) перераховуються одночасно до бюджетів сформованих територіальних громад на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, на території якої розміщений адміністративний центр відповідної розформованої територіальної громади, або керівника відповідного місцевого фінансового органу, утвореного до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад. Розподіл залишків коштів має бути пропорційним розподілу фінансових (боргових) та/або майнових зобов`язань, що здійснюється у порядку правонаступництва, що обов`язково відображається у відповідному передавальному акті;
18) державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів здійснюється на підставі заяви, поданої суб`єкту державної реєстрації сільським, селищним, міським головою, обраним сформованою територіальною громадою, або уповноваженою ним особою.
У разі включення території однієї розформованої територіальної громади до територій кількох сформованих територіальних громад державна реєстрація припинення юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, обраної розформованою територіальною громадою, її виконавчих органів здійснюється на підставі заяви, поданої суб`єкту державної реєстрації сільським, селищним, міським головою, обраним сформованою територіальною громадою, на території якої розміщений адміністративний центр розформованої територіальної громади, або уповноваженою ним особою.
Державна реєстрація припинення юридичних осіб - виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, які забезпечують окреме виконання бюджетів розформованих територіальних громад, здійснюється не раніше затвердження бюджету сформованої територіальної громади.
Сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
19) державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу - новообрану раду, її виконавчий комітет, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним сформованою територіальною громадою, або уповноваженою ним особою;
20) найменування представницького органу місцевого самоврядування сформованої територіальної громади як юридичної особи, як правило, складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного її адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).
Найменування виконавчого органу місцевого самоврядування сформованої територіальної громади як юридичної особи, як правило, складається з відповідного загального найменування виконавчого органу місцевого самоврядування (виконавчий комітет, управління, відділ, департамент тощо) та повного найменування відповідного представницького органу місцевого самоврядування у родовому відмінку.
Як встановлено з матеріалів справи, Краснопільською сільською радою Гайсинського району Вінницької області, на підставі п. 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», на підставі рішення І сесії VІІІ скликання Краснопільської сільської ради «Про початок повноважень депутатів Краснопільської сільської ради» від 27.11.2020, прийнято рішення 1 сесії 8 скликання від 08.12.2020 про реорганізацію Михайлівської сільської ради та Гранівської сільської ради (а.с. 160-167).
Згідно з вказаними рішеннями розпочато процедуру реорганізації юридичних осіб Михайлівської сільської ради та Гранівської сільської ради шляхом приєднання до Краснопільської сільської ради.
У вказаних рішеннях зазначено, що Краснопільська сільська рада є правонаступником прав та обов`язків Михайлівської та Гранівської сільських рад з дня набуття повноважень Краснопільською сільською радою, обраною Краснопільською об`єднаною територіальною громадою. Утворено комісії з реорганізації сільських рад.
Зобов`язано Комісію з реорганізації сільських рад до 01.03.2020 провести процедури інвентаризації активів та зобов`язань вказаних сільських рад та підготувати передавальний акт для прийняття на баланс Краснопільської сільської ради та її виконавчих органів майна та зобов`язань Михайлівської та Гранівської сільських рад.
Пунктом 6 рішень Краснопільської сільської ради від 08.12.2020 призначено особою, уповноваженою на вчинення дій, необхідних для держаної реєстрації реорганізації Михайлівської та Гранівської сільських рад та внесення змін у відомості про Краснопільську сільську раду в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_2 .
Вказані рішення є чинними та ніким не оскарженими, а тому підлягають виконанню.
В подальшому на виконання вказаних рішень Краснопільської сільської ради від 08.12.2020 комісією з реорганізації Михайлівської та Гранівської сільської ради 10.02.2021 року складено: акти прийому передачі Михайлівської та Гранівської сільських рад, Інвентаризаційні описи Основних засобів Михайлівської та Гранівської сільських рад, Інвентаризаційні описи інших необоротних матеріальних активів Михайлівської та Гранівської сільських рад, рахунок 1114 та 1113 Гранівської сільської ради, Інвентаризаційний опис Запасів Гранівської сільської ради, Інвентаризаційний опис Позабалансовий рахунок Гранівської сільської ради (а.с.168-206).
Вказані передавальні документи було складено комісіями у складі: голови комісії Романенко К.М.; заступників голови комісії старостів сіл Михайлівка та Гранів; членів комісії: головного бухгалтера Краснопільської сільської ради, головних бухгалтерів Михайлівської та Гранівської сільських рад, спеціалістів-землевпорядників Михайлівської та Гранівської сільських рад, по кожній сільській раді окремо.
Відтак, Краснопільською сільською радою було вчинено всі необхідні дії, які передують подачі заяви про проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації».
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - місцевої ради, виконавчого комітету місцевої ради, а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї.
Отже, вказаними правовими нормами для подання заяви про державну реєстрацію припинення місцевої ради не передбачено подання затвердженого передавального акту.
Стосовно затвердження передавального акту колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 107 ЦК України передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Зокрема, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань винятки прямо не встановлені, однак, ст. ст. 15, 17 встановлені вимоги до оформлення передавального акта та встановлені випадки, коли передавальний акт подається заявником для державної реєстрації юридичної особи.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - місцевої ради, виконавчого комітету місцевої ради, а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї. Подання передавального акта для державної реєстрації припинення юридичної особи - місцевої ради не вимагається.
Оскільки, ч. 3 ст. 107 ЦК України не встановлює випадки, коли передавальний акт не підлягає затвердженню, відсилаючи до закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а відповідний закон для державної реєстрації припинення юридичної особи - місцевої ради, вимагає тільки заяву, від так Краснопільська сільська рада обґрунтовано вважає, що дія ч. 3 ст. 107 Цивільного кодексу України не поширюється на правовідносини щодо реорганізації юридичних осіб - органів місцевого самоврядування, на що також прямо вказує і підпункт 12 пункту 61 Прикінцевих та перехідних положень закону України Про місцеве самоврядування в Україні
До того ж, згідно ч. 4 ст. 107 Цивільного кодексу України, порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб -правонаступників.
Державним реєстратором не було відмовлено у проведенні реєстраційної дій, відтак Краснопільською сільською радою не було порушено процедуру подання відповідної заяви.
Стосовно вимоги позивача про скасування Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про державну реєстрацію припинення Гранівської та Михайлівської сільських рад суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено, що державний реєстратор:
1) приймає документи;
1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;
2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;
3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;
3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих Міністерством юстиції України, його територіальними органами відповідно до статті 34 цього Закону.
Суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:
1) звертається до суду за роз`ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб`єкта державної реєстрації;
2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;
3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);
4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
Частина перша ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» передбачає, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду. Відтак позивачем не оскаржуються самі дії правомірності внесення державним реєстратором спірного запису в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
До того ж, позивач заявляючи вимогу про скасування запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не вказав суб`єкта, який має вчиняти відповідні дії. Зокрема відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» лише державний реєстратор проводить реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
В апеляційній скарзі позивач вказує, що предметом доказування у цій справі являються обставини пов`язанні із завершенням самих процедур реорганізації сільських рад, оскільки встановлення факту їх завершення визначає правомірність чи протиправність (своєчасність чи передчасність) дій відповідача з подання суб`єкту державної реєстрації заяв щодо державної реєстрації їх припинення, натомість колегія суддів зазначає, що оскаржувані дії відповідача були проведені на підставі чинних та не оскаржених актів Верховної Ради України, розпоряджень Кабінету Міністрів України та, зокрема, рішень Краснопільської сільської ради.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що дії відповідача стосовно подання 08.09.2021 суб`єкту державної реєстрації заяви щодо державної реєстрації припинення Гранівської сільської ради та Михайлівської сільської ради шляхом їх приєднання до Краснопільської сільської ради до закінчення самої процедури реорганізації є правомірними, та такими, що відповідають нормативним та розпорядчим актам, які регулюються спірні правовідносини.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2021 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2022 |
Оприлюднено | 03.10.2022 |
Номер документу | 106515754 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні