Справа № 127/7954/22
Провадження № 2/127/1005/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2022 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
головуючої судді Бессараб Н.М.,
при секретарі Поливаній Ю.В.,
з участю представника позивача - адвоката Якименка О.О.,
представника відповідача Вечірко Л.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін цивільну справу за позовом Первинної профспілкової організації Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи до Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи про скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В :
У квітні 2022 року Первинна профспілкова організація Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи звернулася до суду із позовом до Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи про скасування наказу, у якому позивач прпосив суд скасувати наказ головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи від 06.01.2022 №7 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи» та стягнути з відповідача на користь позивача понесені судові витрати.
Позовна заява мотивована тим, що наказ №7 від 06.01.2022 головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи» був виданий із порушенням чинного законодавства та колективного договору, зокрема, даний наказ було видано без попереднього узгодження із профкомом; даним наказом фактично здійснено перерозподіл навантаження на лікарів, зміну в організації та норм праці, оскільки відповідно до наказу в одних лікарів комісій збільшилася кількість оглядів хворих, в інших зменшилася, при цьому, робочий час та заробітна плата залишилися без змін, що суперечить організації роботи комісії та методикам надання послуг. Крім того, наказ №7 від 06.01.2022 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи» підписаний головним лікарем І. Костенко, тоді як згідно Статуту поточне керівництво здійснює керівник, а не головний лікар.
Оскільки наказ №7 від 06.01.2022 порушує трудові права працівників та Первинної профспілкової організації ВОЦМСЕ, виданий в порушення законодавства та статуту ВОЦМСЕ, 14.01.2022 голова Первинної профспілкової організації ВОЦМСЕ звернувся до головного лікаря ВОЦМСЕ з поданням про усунення порушень законодавства про працю, в якому на підставі ст. 21 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" вимагалося усунути порушення трудового законодавства і Колективного договору та скасувати наказ Головного лікаря Вінницького обласного центру медико- соціальної експертизи від 06.01.2022 №7 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи»; для формування нової редакції наказу запропоновано відповідно до п. 1.5 Статуту ВОЦМСЕ та на виконання п. 11 Положення № 1317 КМУ від 03.12.2009, крім профкому, залучити голів обласних МСЕК та представників органів виконавчої влади з питань охорони здоров`я ОДА. Проте, відповідач не розглянув подання, відповіді не надав, хоча позивач в заявах (зверненнях) від 02.02.2022 №14, від 22.02.2022 №15, від 04.04.2022 №16 постійно нагадував про це.
В судовому засіданні представник позивача - адвокат Якименко О.О. позовні вимоги підтримав повністю, надав пояснення аналогічні змісту позовної заяви, просив позов задовольнити.
В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_1 заперечила щодо задоволення позову з підстав зазначених у письмових поясненнях. Суду пояснила, що оскаржуваний наказ не порушує жодні трудові права працівників та не змінює жодних істотних умов праці, оскільки вказаний наказ передбачає організацію робочого процесу медико-соціальних експертних комісій без жодних змін істотних умов праці, то він не потребує погодження з первинною профспілковою організацією. Наказ видано відповідно до п. 6.4.1. Статуту ВОЦ МСЕ. Крім того, про даний наказ було відомо Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації, але жодних заперечень чи оскаржень не має. Всі доводи позивача щодо збільшення норм праці деяких комісій є надуманими та не доведеними, позивачем не надано жодного доказу, що оскаржуваний наказ може якимось чином погіршити умови праці лікарів комісій. Також, за весь період дії наказу не було жодних звернень працівників ВОЦ МСЕ щодо погіршення умов праці. До первинної профспілкової організації ВОЦ МСЕ також звернення працівників відсутні. ОСОБА_2 , який є головою травматологічної МСЕК та інші працівники травматологічної МСЕК, жодного разу не звернулися за захистом своїх прав. Натомість ОСОБА_2 , як головою ППО ВОЦ МСЕ, в супереч законодавству, одноособово прийняте рішення про подання позову до суду від імені ППО ВОЦ МСЕ. До того ж, це ще й і одноособове рішення про використання коштів ППО, оскільки подання позову тягне за собою витрати на судовий збір. Щодо підпису наказу головним лікарем, а не керівником, то відповідно до рішення Вінницької обласної Ради (Органу управління майном) 12 сесії 8 скликання від 24.09.2021р. №219 «Про трудові відносини з керівниками підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад Вінницької області», ОСОБА_3 призначений на посаду головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд дійшов до такого висновку.
Судом встановлено, що Первинна профспілкова організація Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи (ЄДРПОУ 44598719, внесено запис в ЄДРЮОФОПГО 02.11.2021) входить до Вінницької обласної організації профспілки працівників охорони здоров`я України та Професійної спілки працівників охорони здоров`я України.
Члени Професійної спілки працівників охорони здоров`я України є членами Первинної профспілкової організації Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи. Із 126 працюючих в Вінницькому обласному центру медико-соціальної експертизи 122 працівники є членами Професійної спілки працівників охорони здоров`я України.
Первинна профспілкова організація ВОЦМСЕ є юридичною особою та представляє інтереси членів профспілки і захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси ВОЦМСЕ (ст. 246 КЗпП України, ст. 37 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності").
Єдиним уповноваженим представником трудового колективу ВОЦМСЕ є органи Первинної профспілкової організації ВОЦМСЕ (п. 9.7. Статуту ВОЦМСЕ та п.1.6 Колективного Договору Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи на 2012-2014 роки, схваленого загальними зборами трудового колективу ВОЦМСЕ, протокол №2 від 22.10.2012, діє до укладення нового Колективного договору).
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Первинної профспілкової організації Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи, ОСОБА_2 є Головою Первинної профспілкової організації Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи (а.с. 23).
Рішенням 12 сесії 8 скликання Вінницької обласної ради №219 від 24.09.2021 «Про трудові відносини з керівниками підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад Вінницької області призначено ОСОБА_3 на посаду головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи строком на 3 роки з 24 вересня 2021 року по 23 вересня 2024 року на умовах, визначених контрактом.
Рішенням 14 сесії 8 скликання Вінницької обласної ради №279 від 26.11.2021 «Про Вінницький обласний центр медико-соціальної експертизи» прийнято до сфери управління Вінницької обласної Ради Вінницький обласний центр медико-соціальної експертизи. Затверджено Статут Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи, викладений у новій редакції. Доручено керівнику Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи Костенку І.М. здійснити всі організаційно-правові заходи щодо державної реєстрації Статуту викладеного у новій редакції, про що повідомити управління спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області, з наданням копії Статуту в місячний термін (а.с. 53).
На а.с. 54-65 копія Статуту Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи.
На а.с. 24-32 копія колективного договору Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи на 2012-2014 роки зі змінами та доповненнями.
Головним лікарем Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи Ігорем Костенком видано наказ від 06.01.2022 №7 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи», згідно якого:
1. Затвердити контингенти пацієнтів, які підлягають огляду на медико-соціальних експертних комісіях ВОЦ МСЕ:
Обласна МСЕК №1:
- лікарі; особи на зв`язок інвалідності, що виникла внаслідок аварії на ЧАЕС; особи, які претендують на зв`язок інвалідності з перебуванням в країнах, де велись бойові дії; особи, які претендують на зв`язок інвалідності внаслідок поранень, каліцтв та інших ушкоджень здоров`я, отриманих під час участі у Революції Гідності; особи з інвалідністю для визначення медичних показань на право одержання спеціального автотранспорту, візка з електроприводом (скутера) та протипоказань до керування ними; первинні пацієнти з Вінницької області та міста Вінниці працездатного віку з цереброваскулярною патологією; особи з інвалідністю, які претендують на зв`язок з ВВВ, перебуванням на фронті та партизанському загоні; особи, які не згідні з рішенням обласної МСЕК №2; особи з інших областей за направленням МОЗ України, які не згідні з рішенням МСЕК;
Обласна МСЕК №2:
- первинний та повторні огляди старшого офіцерського складу (від майора та вище) ЗСУ, МНС, МВС, в т. ч. учасники АТО/ООС; особи, які не згідні з рішенням спеціалізованих, міських та міжрайонних МСЕК; особи, яким не було винесено рішення на інших МСЕК ВОЦ МСЕ (консультативна допомога); огляд пацієнтів в межах контролю за діяльністю міжрайонних, міських та спеціалізованих МСЕК щодо прийнятих ними рішень.
Спеціалізована кардіологічна МСЕК:
- первинні пацієнти з Вінницької області та м. Вінниці працездатного віку з захворюваннями системи кровообігу (за виключенням цереброваскулярної патології) з послідуючою передачею медекспертних справ на МСЕК за місцем проживання (реєстрації);
Спеціалізована офтальмологічна МСЕК:
- пацієнти всіх категорій Вінницької області та м. Вінниці з хворобами ока та його придаткового апарату, наслідками травм ока та орбіти;
Спеціалізована травматологічна МСЕК:
- первинні пацієнти з Вінницької області та м. Вінниці працездатного віку з травмами давністю до 3-х років з послідуючою передачею на МСЕК за місцем проживання (реєстрації).
Спеціалізована психіатрична МСЕК:
- пацієнти всіх категорій Вінницької області та м. Вінниці з психічними розладами; -пацієнти з психічними розладами з інших областей, які перебувають на примусовому лікуванні за рішенням суду у профільних психіатричних закладах Вінницької області.
Спеціалізована фтизіопульмонологічна МСЕК:
- пацієнти всіх категорій Вінницької області та м.Вінниці з різною локалізацією туберкульозного процесу; пацієнти всіх категорій працездатного віку Вінницької області та м.Вінниці з ХНЗЛ; первинні та повторні пацієнти всіх категорій Вінницької області та м. Вінниці з ВІЛ/СНІД та пацієнти з ускладненнями СОУШ-19.
2. Державні службовці (первинний та повторні огляди) оглядаються МСЕК за місцем проживання (реєстрації) та спеціалізованими МСЕК (офтальмологічною, психіатричною, фтизіопульмонологічною) з урахуванням нозологій.
3. Первинні та повторні огляди рядового, сержантського та молодшого офіцерського складу (до капітана включно) в т.ч. учасники АТО/ООС, оглядаються за місцем проживання (реєстрації).
4. Території обслуговування населення міськими та міжрайонними МСЕК залишити без змін.
5. З 10.01.2022 головам міських, міжрайонних медико-соціальних експертних комісій забезпечити проведення первинних оглядів державних службовців, рядового, сержантського та молодшого офіцерського складу (до капітана включно) в т.ч. учасників АТО/ООС, які направляються на МСЕК, за місцем їх проживання (реєстрації).
6. З 10.01.2022 головам офтальмологічної, психіатричної, фтизіопульмонологічної МСЕК забезпечити проведення первинних оглядів всіх категорій пацієнтів, які вперше направляються на МСЕК, з урахуванням нозологій відповідно до профілю комісій.
7. З 10.01.2022 головам міських, міжрайонних МСЕК забезпечити проведення повторних оглядів державних службовців, рядового, сержантського та молодшого офіцерського складу (до капітана включно) в т.ч. учасників АТО/ООС, які направляються на МСЕК, за місцем їх проживання (реєстрації).
8. Головам офтальмологічної, психіатричної, фтизіопульмонологічної МСЕК з 10.01.2022 забезпечити проведення повторних оглядів всіх категорій пацієнтів, які направляються на МСЕК, відповідно до профілю комісій з урахуванням нозологій.
Голові Вінницької обласної МСЕК №1 Даниленко Ю.А. забезпечити передачу на відповідні МСЕК медико-експертної документації первинних пацієнтів, медико-експертної документації повторних пацієнтів (разом з медекспертними справами), які надійшли на обласну МСЕК №1 до 10.01.2022 і не підпадають під категорію оглядів обласної МСЕК №1 згідно даного наказу.
Голові Вінницької обласної МСЕК №1 Даниленко Ю.А. забезпечити передачу медекспертних справ, які знаходяться в архіві обласної МСЕК №1 та не підпадають під категорію оглядів пацієнтів обласної МСЕК №1 згідно даного наказу, на відповідні МСЕК (згідно даного наказу) до 28.02.2022 із складанням відповідних актів прийому-передачі.
10. Голові Вінницької обласної МСЕК №2 Веремій Л.Г. забезпечити передачу медико-експертної документації первинних пацієнтів з цереброваскулярною патологією, які надійшли на обласну МСЕК №2 до 10.01.2022, на обласну МСЕК №1.
Голові Вінницької обласної МСЕК №2 Веремій Л.Г. забезпечити передачу медекспертних справ, актів оглядів медико - соціальними експертними комісіями рядового, сержантського та молодшого офіцерського складу (до капітана включно) в т. ч. учасників АТО/ООС, які знаходяться в архіві обласної МСЕК №2, на відповідні МСЕК (згідно даного наказу) до 28.02.2022 із складанням відповідних актів прийому - передачі.
11. Голові спеціалізованої кардіологічної МСЕК забезпечити передачу медико-експертної документації повторних пацієнтів, які надійшли на кардіологічну МСЕК до 10.01.2022, медекспертних справ, актів оглядів медико - соціальними експертними комісіями, які знаходяться в архіві кардіологічної МСЕК на відповідні МСЕК (згідно даного наказу) до 28.02.2022 із складанням відповідних актів прийому - передачі.
12. Голові травматологічної МСЕК ОСОБА_2 забезпечити передачу медико-експертної документації повторних пацієнтів, які надійшли на травматологічну МСЕК до 10.01.2022, передачу медекспертних справ, актів оглядів медико-соціальними експертними комісіями, які знаходяться в архіві травматологічної МСЕК, на відповідні МСЕК (згідно даного наказу) до 28.02.2022 року із складанням відповідних актів прийому - передачі.
13. Вважати таким, що втратив чинність наказ ВОЦ МСЕ від 29.12.2011 за №135 «Про перерозподіл контингенту хворих».
14. Наказ довести до відому працівників ВОЦ МСЕ (а.с. 11-12).
14.01.2022 голова Первинної профспілкової організації ВОЦМСЕ звернувся до головного лікаря ВОЦМСЕ з поданням про усунення порушень законодавства про працю, в якому на підставі ст. 21 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" вимагалося усунути порушення трудового законодавства і Колективного договору та скасувати наказ Головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи від 06.01.2022 №7 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи»; для формування нової редакції наказу запропоновано відповідно до п. 1.5 Статуту ВОЦМСЕ та на виконання п. 11 Положення № 1317 КМУ від 03.12.2009, крім профкому, залучити голів обласних МСЕК та представників органів виконавчої влади з питань охорони здоров`я ОДА.
Проте відповідачне розглянуввказане поданняі відповідіне надав,хоча позивачв заявах(зверненнях)від 02.02.2022№14,від 22.02.2022№15,від 04.04.2022№16постійно нагадувавпро це (а.с. 17-21).
Наказом №19 від 25.04.2022 головного лікаря Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи І. Костенка внесено зміни до наказу від 06.01.2022 №7 «Про зміни в організації проведення оглядів окремих категорій пацієнтів медико-соціальними експертними комісіями Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи», зокрема, щодо переліку контингенту пацієнтів, які підлягають огляду на медико-соціальних експертних комісіях ВОЦ МСЕ та відповідно до якого:
Обласна МСЕК №1:
- лікарі; особи на зв`язок інвалідності, що виникла внаслідок аварії на ЧАЕС; особи, які претендують на зв`язок інвалідності з перебуванням в країнах, де велись бойові дії; особи, які претендують на зв`язок інвалідності внаслідок поранень, каліцтв та інших ушкоджень здоров`я, отриманих під час участі у Революції Гідності; особи з інвалідністю для визначення медичних показань на право одержання спеціального автотранспорту, візка з електроприводом (скутера) та протипоказань до керування ними; первинні пацієнти з Вінницької області та міста Вінниці працездатного віку з цереброваскулярною патологією; особи, які не згідні з рішенням обласної МСЕК №2; особи з інших областей за направленням МОЗ України, які не згідні з рішенням МСЕК;
Обласна МСЕК №2:
- первинні огляди учасників бойових дій у зв`язку з участю у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, АТО/ООС; первинні огляди рядового, сержантського та молодшого офіцерське складу (до капітана включно) ЗСУ, ДСНС, МВС, ДКВСУ з послідуючою передачею медекспертних справ на МСЕК за місцем проживання (реєстрації); первинні та повторні огляди старшого офіцерського складу (від майора та вище) ЗСУ, ДСНС, МВС, ДКВСУ, в т.ч. учасників бойових дій зв`язку з участю у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, АТО/ООС; особи, які не згідні з рішенням спеціалізованих, міських і міжрайонних МСЕК; особи, яким не було винесено рішення на інших МСЕК ВОЦ МС (консультативна допомога); огляд пацієнтів в межах контролю за діяльністю міжрайонних, міських та спеціалізованих МСЕК щодо прийнятих ними рішень.
Спеціалізована кардіологічна МСЕК:
- первинні пацієнти, зареєстровані у Вінницькій області та м. Вінниці працездатного віку з захворюваннями системи кровообігу (за виключенім цереброваскулярної патології) з послідуючою передачею медекспертних справ на МСЕК за місцем проживання (реєстрації);
Спеціалізована офтальмологічна МСЕК:
- пацієнти всіх категорій зареєстровані у вінницькій області та м. Вінниці з хворобами ока та його придаткового апарату, наслідками травм ока та орбіти;
Спеціалізована травматологічна МСЕК:
- первинні пацієнти, зареєстровані у Вінницькій області та м. Вінниці працездатного віку з травмами давністю до 3-х років з послідуючою передачею на МСЕК за місцем проживання (реєстрації).
Спеціалізована психіатрична МСЕК:
- пацієнти всіх категорій, зареєстровані у Вінницькій області та м.Вінниці з психічними розладами; пацієнти з психічними розладами з інших областей, які перебувають на примусовому лікуванні за рішенням суду у профільних психіатричних закладах Вінницької області.
Спеціалізована фтизіопульмонологічна МСЕК:
- пацієнти всіх категорій, зареєстровані у Вінницькій області та м.Вінниці з різною локалізацією туберкульозного процесу; пацієнти всіх категорій працездатного віку, зареєстровані у Вінницькій області та м. Вінниці з ХНЗЛ; первинні та повторні пацієнти всіх категорій, зареєстровані у Вінницькій області та м. Вінниці з ВІЛ/СНІД та пацієнти з ускладненнями СОVID-19.
2. Державні службовці (первинний та повторні огляди) оглядаються МСЕК за місцем проживання (реєстрації) та спеціалізованими МСЕК (офтальмологічною, психіатричною, фтизіопульмонологічною) з урахуванням нозологій.
3. Повторні огляди рядового, сержантського та молодшого офіцерського складу (до капітана включно) в т. ч. учасники бойових дій у зв`язку з участю у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, АТО/ООС проводяться за місцем проживання (реєстрації) (а.с. 43-44).
Статтею 4 ЦПК УКраїни передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.
Відмова від права на звернення до суду за захистом є недійсною.
Згідно з частиною першою статті 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Законодавство про працю складається з Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього (ст. 4 КЗпП України).
Згідно із ст. 1 КЗпП Ураїни, такий регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини.
Главою ХV КЗпП України передбачено вирішення індивідуальних трудових спорів.
Згідно із ст. 231 КЗпП України у місцевих загальних судах розглядаються трудові спори за заявами працівника чи роботодавця, коли вони не згодні з рішенням комісії по трудових спорах підприємства, установи, організації (підрозділу).
Статтею 232 КЗпП України передбачено, що безпосередньому розглядові у місцевих загальних судах підлягають трудові спори за заявами:
1) працівників підприємств, установ, організацій, де комісії по трудових спорах не обираються;
2) працівників про поновлення на роботі незалежно від підстав припинення трудового договору, зміну дати і формулювання причини звільнення, оплату за час вимушеного прогулу або виконання нижчеоплачуваної роботи, за винятком спорів працівників, вказаних у частині третійстатті 221 і статті 222 цього Кодексу;
3) керівника підприємства, установи, організації (філіалу, представництва, відділення та іншого відокремленого підрозділу), його заступників, головного бухгалтера підприємства, установи, організації, його заступників, а також службових осіб податкових та митних органів, яким присвоєно спеціальні звання, і службових осіб центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах державного фінансового контролю та контролю за цінами; керівних працівників, які обираються, затверджуються або призначаються на посади державними органами, органами місцевого самоврядування, а також громадськими організаціями та іншими об`єднаннями громадян, з питань звільнення, зміни дати і формулювання причини звільнення, переведення на іншу роботу, оплати за час вимушеного прогулу і накладання дисциплінарних стягнень, за винятком спорів працівників, вказаних у частині третійстатті 221 і статті 222 цього Кодексу;
4) роботодавця про відшкодування працівниками матеріальної шкоди, заподіяної підприємству, установі, організації;
5) працівників у питанні застосування законодавства про працю, яке відповідно до чинного законодавства попередньо було вирішено роботодавцем і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації (підрозділу) в межах наданих їм прав;
6) працівників про оформлення трудових відносин у разі виконання ними роботи без укладення трудового договору та встановлення періоду такої роботи (крім випадків виконання робіт чи надання послуг за гіг-контрактом у порядку та на умовах, передбачених Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні").
Безпосередньо в місцевих загальних судах розглядаються також спори про відмову у прийнятті на роботу:
1) працівників, запрошених на роботу в порядку переведення з іншого підприємства, установи, організації;
2) молодих спеціалістів, які закінчили заклад фахової передвищої, вищої освіти і в установленому порядку направлені на роботу на дане підприємство, в установу, організацію;
3) вагітних жінок, жінок, які мають дітей віком до трьох років або дитину з інвалідністю, а одиноких матерів (батьків) - при наявності дитини віком до чотирнадцяти років;
4) виборних працівників після закінчення строку повноважень;
5) працівників, яким надано право поворотного прийняття на роботу;
6) інших осіб, з якими роботодавець відповідно до чинного законодавства зобов`язаний укласти трудовий договір.
Виходячи з системного аналізу вище перелічених норм права, суд приходить до висновку, що вирішення колективних трудових спорів не є предметом регулювання КЗпП України, а відтак такий спір не може бути розглянутий за правилами ЦПК України.
Колективні трудові спори це спори між найманими працівниками, трудовим колективом (профспілкою) і власником чи уповноваженим ним органом, в яких йдеться про зіткнення інтересів сторін трудових правовідносин і порядок вирішення таких спорів визначено Законом України від 3 березня 1998 року №137/98-ВР «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)».
Правові й організаційні засади функціонування системи заходів з вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), здійснення взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли між ними врегульовано цим Законом. Встановлені цим Законом норми поширюються на найманих працівників та організації, утворені ними відповідно до законодавства для представництва і захисту їх інтересів, і на роботодавців, організації роботодавців та їх об`єднання.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» колективний трудовий спір (конфлікт) - це розбіжності, що виникли між сторонами соціально-трудових відносин, щодо: встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту; укладення чи зміни колективного договору, угоди; виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень; невиконання вимог законодавства про працю.
Сторонами колективного трудового спору на виробничому рівні є наймані працівники (окремі категорії найманих працівників) підприємства, установи, організації чи їх структурних підрозділів або первинна профспілкова чи інша уповноважена найманими працівниками організація та роботодавець (стаття 3 вказаного Закону).
Судовий порядок розгляду колективних трудових спорів (конфліктів) процесуальним законодавством та Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» передбачений у таких випадках: розгляд заяви власника або уповноваженого ним органу про визнання страйку незаконним (стаття 23 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)»); розгляд заяви Національної служби посередництва і примирення про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) у випадках, передбачених статтею 24 цього Закону, і коли сторонами не враховано рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) (стаття 25 вказаного Закону); оскарження профспілками неправомірних дій або бездіяльності посадових осіб, винних у порушенні умов колективного договору чи угоди (частина п`ята статті 20 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»); невиконання роботодавцем обов`язку щодо створення умов діяльності профспілок, регламентованих колективним договором (частини друга, четверта статті 42 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»).
Як вбачається з матеріалів справи, позивач Первинна профспілкова організація Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи звернулася в суд з позовом в порядку цивільного судочинства до Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи про скасування наказу, яким затверджено контингент пацієнтів, які підлягають огляду на медико-соціальних експертних комісіях ВОЦ МСЕ, тобто спір виник на думку позивача, у зв`язку з не дотриманням роботодавцем вимог законодавства про працю щодо перерозподілу навантаження на лікарів Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи при огляді пацієнтів, зміну в організації та норм праці.
Враховуючи суть спору, спрямовану на врегулювання інтересів сторін трудових правовідносин, порядок вирішення яких визначено Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», суд приходить до висновку про неможливість вирішення цього спору у порядку цивільного судочинства.
Пунктом 1 частини 1 ст. 255 ЦПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Керуючись ст. ст. 255, 260, 261, 352-354 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Провадження у справі за позовом Первинної профспілкової організації Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи до Вінницького обласного центру медико - соціальної експертизи про скасування наказу - закрити.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали суду складено 03.10.2022 року.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2022 |
Оприлюднено | 04.10.2022 |
Номер документу | 106554077 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Вінницький міський суд Вінницької області
Бессараб Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні