рішення
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2010 року Краснолима нський міський СУД Донецької області у складі
Головуючого судді: Саржевс ької І.В.
при секретарі Ол ійник С.М.
розглянувши у викритому с удовому засіданні в м. Красни й Ліман у відсутності сторін справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійног о фонду України в м. Красний Ли ман про стягнення недоплачен ої щомісячної соціальної вип лати дітям війни за період з 01 .01.2006 року по 31.12.2006 року, з 01.01.2007 року п о 31.12.2007 року, 01.01.2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, та з 01.01.2010 р оку по 31.03.2010 року в сумі 5509,41 грн., зо бов'язання відповідача щоміс ячно нараховувати та виплачу вати соціальну допомогу як д итині війни в розмірі 30 % від мі німальної пенсії за віком, су д,-
ВСТАНОВИВ:
09 квітня 2010 року позивач зв ернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фон ду України в м. Красний Лиман п ро стягнення недоплаченої що місячної соціальної виплати дітям війни за період з 01.01.2006 ро ку по 31.03.2010 року в сумі 5509,41 грн., зоб ов'язання відповідача щоміся чно нараховувати і виплачува ти соціальну допомогу як дит ині війни в розмірі ЗО % від мі німальної пенсії за віком.
Позивач належить до соціа льної категорії ?итина війни " та відповідно до ст. 6 Закону У країни ?ро соціальний захист дітей війни" з 01 січня 2006 року ма с право на отримання соціаль ної допомоги в розмірі 30% від м інімального розміру пенсії з а віком. У 2006 2007 роках йому така д опомога не виплачувалась. А з 01.01.2008 року по 31.03.2010 року виплачуєт ься щомісячно у розмірі 10 % від мінімальної пенсії за віком . Вважав, що до положення Закон ів України «Про Державний бю джет України на 2006 рік». «Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік» та «Про Державний бюджет України на 2008 рік» в частині зу пинення дії ст. 6 Закону Україн и ?ро соціальний захист дітей війни" не виповідають Консти туції України і тому не можут ь застосовуватись. Крім того дія ст. 6 Закону України ?ро соц іальний захист дітей війни" в 2009,2010 році жодним законом не зуп инялася. Тому у відповідача н е було будь яких підстав для в иплати позивачеві в 2009, 2010 році д опомоги в розмірі 10% від мінім альної пенсії за віком. В зв'яз ку з чим просив зобов'язати ві дповідача провести перераху нок недоплаченої щомісячної соціальної допомоги як дити ні війни за період з 01.01.2006 року п о 31.03.2010 року та виплатити 5509,41 грн. Зобов'язати відповідача про вести перерахунок щомісячно ї соціальної допомоги йому, я к дитині війни з 01.01.2010 року і в по дальшому виплачувати щоміся чно вказану допомогу в розмі рі 30% від мінімальної пенсії з а віком відповідно до ст. 6 Зак ону України ?ро соціальний за хист дітей війни".
Представник відповідача Управління Пенсійного Фо нду України в м.
Красний Лиман в судове засідання н е з'явився, про час та місце ро згляд справи був
попере дженим належним чином, позов не визнав, заперечував проти його задоволення у
зв'я зку з тим, що соціальне забезп ечення категорії громадян, я ким встановлено статус
?итина війни" визначається За коном України ?ро соціальний захист дітей війни" від 01.01.2006
року. Стаття 6 Закону від 2006 р оку встановлює, що пенсії або щомісячне довічне грошове
утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії, підвищ ується
на 30 відсотків мі німальної пенсії за віком. Пу нктом 12 ст.71 Закону України "Про Державний
бюджет на 2007 рік" дію ст. 6 З акону зупинено н а
2007 рік. З урахуванням пол ожень ст. 111 цього Закону, яка пе редбачає, що у 2007 році підвищен ня до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, яка виплачується за мість пенсії, відповідно до с т. 6 Закону України "Про соціал ьний захист дітей війни" випл ачується особам, які є інвалі дами у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановле ної для учасників війни. Рі шенням Конституційного суд у України ви 09 липня 2007 року № 6-р п/2007 положення п. 12 ст. 71 та ст. 111 За кону України "Про Державний б юджет на 2007 рік" визнані такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними). Статтею 7 Закону України " Про соціальний захист дітей війни " передбачалося, що фіна нсове забезпечення державн их соціальних гарантій зді йснюватиметься за рахунок коштів Державного бюджету У країни, а Пенсійний фонд Укра їни діє па підставі Положенн я "Про Пенсійний фонд України ". Відповідно до ст. 8 зазначено го Положення бюджет Пенсійно го фонду України формується з чітко визначених джерел (ст . 72 Закону України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування" від 09 липня 2003 року . 1058 (далі по тексту Закон № 1058)) і щороку затверджується Ка бінетом Міністрів України. Ч астина 3 статті 4 Закону № 1 058 закріплює, що виключно законами про пенсійне заб езпечення визначаються умов и, норми та порядок пенсійног о забезпечення та джерела фо рмування коштів, що спрямову ються на пенсійне забезпечен ня. Частина 2 статті 72 Закону № 1 058 встановлює норму, згідно як ої кошти Пенсійного фонду не включаються до Державного б юджету України. Також ч. 1 ст. 5 З акону № 1058 зазначає, що цей Зако н регулює відносини, що виник ають лише суб'єктами сист еми загальнообов'язкового державного пенсійного ст рахування. Дія інших нормати вно правових актів може поши рюватися на ці відносини лиш е у випадках, передбачених ци м Законом, або а частині, що не суперечить цьому Закону. А но рми ст. б Закону України "Про с оціальний захист дітей війни "суперечать Закону № 1058 в части ш визначення мінімального ро зміру пенсії за віком та спря мування коштів па виплату до помоги. Відповідно до ч. 1 ст. 28 З акону № 1058 за наявності достат нього страхового стажу мінім альний розмір пенсії за віко м для осіб, які втратили пр ацездатність, встановлюєть ся у розмірі прожиткового мінімуму визначеного законо м. Частина 3 тієї ж статті 28 Зако ну № 1058 встановлює норму, згідн о якої мінімальний розмір п енсії за віком, встановлени й частиною першою, застосо вується виключно для визначе ння розмірів пенсій, признач ених згідно і ним Законом. Раз ом з тим для розрахунку допла ти до пенсії особам, яким вста новлено статус "Дитина війни " величина мінімальної пенсі ї за віком, на законодавчому р івні не встановлена, оскільк и нормативно правовими актам и, які діють на території Укра їни, для окремих категорій на селення країни встановлені р ізні величини показники міні мальної пенсії. Також відсут ній механізм реалізації поло жень ст. 6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ". При цьому норми ч. 1 статті 73 За кону 1058 дають вичерпний перел ік видів виплат на які можуть бути спрямовані кошти Пенсі йного фонду, а саме копни Пенс ійною фонду використовуютьс я на: виплату пенсій, передб ачених цим Законом; наданн я соціальних послуг, перед бачених цим Законом; фінан сування адміністративних ви трат, пов'язаних з викона нням функцій, покладених па органи Пенсійного фонду; опл ату послуг з виплати та доста вки пенсій; формування резер ву коштів 1 Пенсійного фонду. О дночасно норми ч. 2 ст. 73 цього З акону забороняють використа ння коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим За коном. Виплата державної соц іальної допомоги у відповідн ості до Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" не відноситься до жодного з п ереліку використання коштів Пенсійного фонду. В листі від 31 серпня 2007 року № 21-46-561 Міністерс тва юстиції України також за значається, що мінімальний р озмір пенсії за віком, зазнач ений в статті 28 Закону № 1058, вста новлюється виключно для визн ачення розмірів пенсій, приз начених відповідно з цим Зак оном. Питання пов'язані з підв ищенням пенсії або щомісячно го довічного грошового утрим ання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується з амість пенсії, відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" слі д вирішувати шляхом внесення змін до Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" . Такі зміни до ст. 6 Закону Укра їни " Про соціальний захист ді тей війни" і були внесені п. 2 ч. 41 ст. 85 розділом II Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України" від 28 грудня 2008 року № 107 УІ. Стаття 6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" була викладена в новій редакції, а саме: "Дітям війни (крім тих, па яких поширюється дія Закону
України ?ро соціальний с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту") д о пенсій або щомісячного дов ічного грошового утримання ч и державної соціальної допом оги, яка виплачується заміст ь пенсії, виплачується підви щення у розмірі надбавки, вст ановленої для учасників війн и. Ветеранам війни, які мають п раво на отримання підвищення до пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, відповідно до цьог о Закону та Закону України "Пр о захист ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту ". Дане підвищення провадитьс я за їх вибором згідно з одног о із законів". Відповідно до аб з. 4 п.20 ст. 14 Закону України "Про з ахист ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту ", у часникам війни, нагородженим орденами і медалями колишнь ого Союзу РСР за самовіддану працю і бездоганну військов у службу в ТИЛУ в роки Великої Вітчизняної війни, пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуєтьс я замість пенсії, підвищують ся на 15 процентів прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, іншим уч асникам війни на 10 процентів п рожиткового мінімуму для осі б, які втратили працездатніс ть. Рішенням Конституційного Суду України № 10 рп/2008 від 22 трав ня 2008 року вищезазначені змін и визнані неконституційними . З 22 травня 2008 року набрала чинн ості Постанова "Деякі питанн я соціального захисту окреми х категорій громадян " № 530 від 2 8 травня 2008 року де з метою збер еження рівня соціального зах исту окремих категорій грома дян у п.8 Кабінет Міністрів Укр аїни постановив, що дітям вій ни (крім тих, па яких поширюєть ся дія Законів України "Про ст атус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту " та "Про жертви нацистських пере слідувань " до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, підвище ння коливається в таких розм ірах: з 22 травня 48.10 гривні, з 1 лип ня 48,20 та з 1 жовтня 49,80 тривні. Вка зана постанова діє до тепері шнього часу. Тому позовні вим оги позивача вважає необгрун тованими та такими, що не виля гають задоволенню.
Виходячи із встановлених обставин справи та дослідже них доказів у їх сукупності, с уд приходить до висновку про часткове задоволення позовн их вимог, з наступних підстав .
Позивач має статус ?итини в ійни", що підтверджується пен сійним посвідченням .№ …...(а.є.9) .
Враховуючи зазначений ст атус позивача, він відповідн о до ст.6 Закону України ?ро соц іальний захист дітей війни" м ає право на отримання держав ної соціальної підтримки, а с аме підвищення до пенсії в ро змірі 30 % від мінімальної пенс ії за віком.
Відповідно ДО СТ. 6 Закону У країни ?ро соціальний захист дітей війни", дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.
Згідно ст. 7 Закону України ?ро соціальний захист дітей в ійни", фінансове забезпеченн я державних соціальних гаран тій, передбачених цим Законо м, здійснюється за рахунок ко штів Державного бюджету Укра їни. Законом України ?ро Держа вний бюджет па 2006 рік" від 20 груд ня 2005 року дію ст.6 зазначеного Закону на 2006 рік зупинено. Зако ном України ?ро внесення змін до Закону України ?ро Державн ий бюджет на 2006 рік" ви 19 грудня 2 006 року, який набрав чинності 15 березня 2006 року, до статті 110 Зак ону України ?ро Державний бюд жет на 2006 рік" було внесено змін и, якими встановлено, що пільг и дітям війни, передбачені ст .6 Закону України ?ро соціальни й захист дітей війни" у 2006 році запроваджуються поетапно, за результатами виконання бюдж ету у першому півріччі, у поря дку, визначеному Кабінетом М іністрів України за погоджен ням з Комітетом Верховної Ра ди України з питань бюджету. П роте, у 2006 році пільги, встановл ені ст.6 Закону України ?ро соц іальний захист дітей війни" з апроваджені не були. Закони У країни ?ро Державний бюджет н а 2006 рік" від 20 грудня 2005 року та ?р о внесення змін до Закону Укр аїни ?ро Державний бюджет на 20 06 рік" від 19 січня 2006 року неконс титуційними не визнані та ді яли протягом 2006 року. Таким чин ом, відповідно до вищезазнач ених Законів, у відповідача н е було підстав нараховувати та сплачувати позивачеві доп лату до пенсії, передбачену с т.6 Закону України ?ро соціальн ий захист дітей війни", оскіль ки до 15 березня
2006 року Дію зазначеної н орми було зупинено, а потім пе редбачені нею виплати не зап роваджені.
Крім того, надаючи перева гу Законам України ?Про Держа вний бюджет на 2006 рік " від 20 груд ня 2005 року та ?ро внесення змін до Закону України ?Про Держав ний бюджет на 2006 рік " від 19 січня 2006 року, суд виходить з того, що закони є актами єдиного орга ну законодавчої влади Верхов ної Ради України. Конституці я України не встановлює пріо ритету в застосуванні того ч и іншого закону, в тому числі з алежно ви предмета правового регулювання. Крім того, немає такого закону України, який б и регулював питання подоланн я колізії норм законів, що маю ть однакову юридичну силу. Ко нституційний суд України у п . З мотивувальної частини ріш ення віл 03 жовтня 1997 року № 4 з 11 (с права про набуття чинності К онституцією) зазначив: ?онкре тна сфера суспільних відноси н не може бути водночас врегу льована одно предметними нор мативними правовими актами о днакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звич айною с практика, коли наступ ний у часі акт містить пряме з астереження щодо повного або часткового скасування попер еднього. Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акт а, якщо інше не передбачено са мим цим актом, автоматично ск асовується однопредметннй а кт, який діяв у часі раніше". Ви ходячи із системного аналізу наведених норм законодавств а, суд не знаходить підстав дл я задоволення позовних вимог позивача, які стосуються вип лат доплати до пенсії за 2006 рік . Відповідач по справі протяг ом 2006 року діяв у відповідност і з діючим законодавством та не мав підстав здійснювати п озивачу щомісячні доплати до пенсії, оскільки до 15 березня 2006 року дія ст.6 Закону України ?ро соціальний захист дітей в ійни" була зупинена, а з 15 берез ня 2006 року здійснення доплат, в изначено у інший спосіб, тобт о поставлено в залежність ві д виконання у другому півріч чі 2006 року Закону України ?ро Де ржавний бюджет па 2006 рік".
Стосовно позовних вимог щ одо здійснення позивачу допл ати до пенсії за 2006 рік, суд вва жає їх такими, що не підлягают ь задоволенню, з таких підста в. Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України ?ро Державний бюджет на 2007 рік", дію статті 6 Закону Ук раїни ?ро соціальний захист д ітей війни", з урахуванням ст. 111 цього Закону, було зупинено . Рішенням Конституційного С уду України від 09 липня 2007 року за № 6 рп\2007 року, у справі за под анням 46 народних депутатів Ук раїни щодо відповідності Кон ституції України (конституці йності) положень статей 29, 36 ч. 2 с т. 56, ч. 2 сі. 62, ч. 1 ст. 66, пп.. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41 , 43.44. 45.46. ст. ~1,ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону Ук раїни ?ро Державний бюджет У к раїни на 2001 рік " справа про соц іальні гарантії громадян), ви знано таким, що не відповідає Конституції України (є некон ституційним) положення п. 12 ст . 1 Закону України ?ро Державни й бюджет на 2007 рік", яким зупине но дію ст. 6 Закот України ?ро со ціальний захист дітей війни" , з урахуванням ст. 111 цього Зако ну. Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції п ри розгляді ними позовів у зв 'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії полож ень статей зазначеного закон у, що визнані неконституційн ими. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим д о виконання на території Укр аїни, остаточним і не може бут и оскаржене.
Вирішуючи позовні вимоги п озивача в частиш відновлення його права па отримання допл ати з 01.01.2008 року, суд враховує те , що до ст. 6 Закону 2195 і були внес ені зміни п. 2 ч. 41 ст. 85 розділом II Закону України "Про Державни й бюджет України па 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року № 107 VI. Стаття 6 Зак ону 2195 була викладена в новій р едакції, а саме: "Дітям війни (к рім тих, на яких поширюється д ія Закону України ?ро соціаль ний статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту") до пенсій або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, яка виплачується за мість пенсії, виплачується п ідвищення у розмірі надбавки , встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які ма ють право на отримання підви щення до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону Украї ни "Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту". Дане підвищення прова диться за їх вибором згідно з одного із законів". Відповідн о до абз. 4 п.20
ст. 14 Закону України "Про с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту ", у часникам війни, нагородженим орденами і медалями колишнь ого Союзу РСР за самовіддану працю і бездоганну військов у службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуєтьс я замість пенсії, підвищують ся на 15 процентів прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, іншим уч асникам війни на 10 процентів п рожиткового мінімуму для осі б, які втратили працездатніс ть. Рішенням Конституційного Сулу України . №10 рп/2008 від 22 трав ня 2008 року вищезазначені змін и визнані неконституційними лише з 22.05.2008 року.
Крім того при вирішенні ви мог позивача в частині відно влення його права на отриман ня доплати з 01.01.2009 року по 31.03.2010 рок у, суд враховує те, що відповід но до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війн и»(у редакції від 18.11.2004 року, чин ній у 2009 році) дітям війни пенсі ї або щомісячне грошове дові чне утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії, підвищ ується на ЗО відсотків мінім альної пенсії за віком.
Статтями 71 Закону України « Про Державний бюджет України на 2009 рік» та 70 Закону України « Про Державний бюджет України на 2010 рік» Кабінету Міністрів України надано право у 2009 2010 рок ах встановлювати розміри соц іальних виплат, які відповід но до законодавства визначаю ться залежно від розміру мін імальної заробітної платті, в абсолютних сумах у межах ст ягувань, передбачених за від повідними бюджетними програ мами.
Тобто, названі норми передб ачають встановлення в абсолю тних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм р озрахунку яких є розмір міні мальної заробітної платті. В ідповідно їх дія не поширюєт ься на спірні відносини, оскі льки розмір зазначених соціа льних виплат згідно із Закон ом України " Про соціальний за хист дітей війни " залежить ві д розміру мінімальної пенсії за віком.
Отже, у 2009-2010 роках нарахуванн я та виплата дітям війни підв ищення до пенсії або щомісяч ного грошового довічного утр имання чи державної соціальн ої допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здій снюватися відповідно до норм Закону України " Про соціальн ий захист дітей війни''
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність. Вихо дячи з приписів ч. 2 ст. 152 Консти туції України та дати ухвале ння рішення Конституційним С удом України, відповідач пов инен був нараховувати та спл ачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст.6 Закон у України ?ро соціальний захи ст дітей війни" з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року і з 22 травня 20 08 року по 31 грудня 2008 року, оскіл ьки з моменту ухвалення Конс титуційним Судом України ріш ень від 09.07.2007 року та 22.05.2008 року щод о неконституційності пункту 12 статті 71 Закону України ?ро Д ержавний бюджет України на
1. 2007 рік" та п . 2 ч. 41 ст. 85 розділом 2 Закону Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни на
2. 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України", ці но рми втратили
чинність т а не підлягають застосуванню . Отже, відповідач з 09 липня 2007 ро ку по 31.12.2007
року, з 22.05.2008 року п о 31.12.2008 року та з 1.01.2009 року по 31.03.2010 ро ку мав діяти в
відповідн ості з приписами діючої норм и ст..6 Закону України ?ро соціа льний захист дітей
війн и", нараховувати та здійснюва ти позивачу відповідні допла ти.
Але не зважаючи на це відп овідач проводив виплату пози вачу соціальної допомоги як дитині війни лише в розмірі 10% від мінімальної пенсії щомі сячно на підставі постанови КМУ № 530 від 28.05.2008 року (а.с.13).
На підставі статті 64 Конст итуції України конституційн і права і свободи людини і гро мадянина не можуть бути обме жені, крім випадків, передбач ених Конституцією України.
Згідно ст.8 ЦПК України суд вирішує справи відповідно д о Конституції України, закон ів України та міжнародних до говорів, згода на обов'язкові сть,яких надана Верховною Ра дою України. У разі невідпові дності правового акту закону України або міжнародному до говору, згода на обов'язковіс ть якого надана Верховною Ра дою України, сул застосовує а кт законодавства, який мас ви щу юридичну силу. Забороняєт ься відмова у розгляді справ и з мотивів відсутності, непо вноти, нечіткості, суперечли вості законодавства, що регу лює спіри.
Сторонами по справі не за перечується, що позивач, відп овідно до ст.6 Закону України ? ро соціальний захист дітей в ійни" має право на отримання д оплати до пенсії у розмірі 30% в ід мінімальної пенсії за вік ом. За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії з а віком визначається лише за правилами, передбаченими ст .28 Закону України ?ро загально обов'язкове державне пенсійн е страхування", іншого нормат ивно правового акта, який би в изначав цеп розмір або встан овлював інший розмір, немає.
Пенсійний фонд України у в ідповідності Положення ?ро П енсійний фонд України" і здій снює свої повноваження на пі дставі п.15 зазначеного положе ння через створені в установ леному порядку його територі альні управління. Відповідно до Закону України ?ро загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування" рішення про п ризначення та перерахунок пе нсій приймаються районними у правліннями Пенсійного фонд у України за місцем проживан ня пенсіонерів.
Таким чином, обов'язок по н арахуванню та виплаті доплат и до пенсії позивача, передба ченої ст. б Закону України ?ро соціальний захист дітей війн и" покладено на відповідача, з а місцем проживання позивача .
Тому суд вважає доведеним, щ о порушення прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, тривало з 09 липня 2007 рок у по 31 грудня 2007 року і припинил ось лише 01 січня 2008 року після в несення змін до Закону Украї ни ?ро соціальний захист діте й війни". А також з 22.05.2008 року по 31.1 2.2008 року та з 1.01.2009 року до 31.03.2010 року .
Тоді позивач звернувся до суду з позовними вимогами і щ одо відновлення його прав і з а 2006 рік лише 09.04.2010 року.
Аналізуючи цю обставину, а т акож досліджені раніше, суд в важає частково обґрунтовани ми заперечення відповідачів про наявність підстав для ві дмови і задоволенні позову.
Відповідно до ст. 257 ЦК Україн и загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Згідно ч.3,4 ст.267 ЦК України пер едбачено, що позовна давніст ь застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зро бленою до винесення ним ріше ння. Слідив позовної давност і, про застосування якої заяв лено стороною у спорі, є підст авою для відмови у позові.
Між тим, позивач не звертавс я до суду з вимогою про віднов лення пропущеного строку поз овної давності, а відповідач не наполягав на його застосу ванні.
Незважаючи па це, суд вважа є, що позовні вимоги позивача за період з 01.01.2006 року по 09.07.2007 рок у і з 01.01.2008 року по 22.05.2008 року задов оленню не підлягають, бо вони не ґрунтуються на вимогах за кону.
Задовольняючи частково по зовні вимоги, суд також виход ить з того, що відповідно до ст . 4 ЦПК України, здійснюючи пра восуддя, суд захищає права, св ободи та інтереси фізичних о сіб у спосіб, визначений зако нами України.
Згідно ч.2 ст.1 ЦК України до майнових відносин, засновани х па адміністративному або і ншому владному підпорядкува нні однієї сторони другій ст ороні, цивільне законодавств о не застосовується, якщо інш е не встановлено законом.
Тобто враховуючи наведен е та відповідні спеціальні з аконодавчі акти, які підляга ють застосуванню у справах і з соціальних відносин, що нос ять публічно правовий характ ер, суд може визнати дії відпо відачів законними чи незакон ними та в разі незаконності ї хній дій зобов'язати провест и нарахування (перерахування ) та виплату належних сум відп овідно до закону, а не ухвалюв ати рішення про стягнення ко нкретних сум.
Тому вимоги позивача про с тягнення з відповідача допла ти до пенсії у визначеній поз ивачем грошовій сума не підд ягають задоволенню, оскільки такі виплати не були йому нар аховані, а суд не може брати на себе функцію здійснення пер ерахунку та нарахування пенс ії замість органу, якому нада ні такі повноваження.
Вирішуючи позовні вимоги позивача в частині зобов'яза ння відповідача і після 31.03.2010 ро ку, тобто після звернення до с уду, не порушувати його права та законні інтереси, суд вваж ає, що вони не підлягають задо воленню на підставі правовід носини носять публічно
правовий характер, тобт о в суді можуть бути оскаржен і лише вже вчинені органом вл адного повноваження рішення , дії чи бездіяльність.
Відповідно до ст.ст.11,60 ЦПК У країни суд розглядає цивільн і справи не інакше, як за зверн енням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до Ц ПК, в межах заявлених ними вим ог і на підставі доказів стор ін та інших осіб, які беруть уч асть у справі. При цьому кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень.
При винесення рішення від повідно до ст. 212 ЦПК України су д оцінив докази за своїми вну трішніми переконаннями, що ґ рунтується на всебічному, по вному, об'єктивному та безпос ередньому дослідженні наявн их у справі доказів. Жоден док аз не має для суду наперед вст ановленого значення. Суд оці нює належність, допустимість , достовірність кожного дока зу окремо, а також достовірні сть і взаємний зв'язок доказі в у їх сукупності.
Тому незважаючи на запереч ення відповідача проти позов у та його вимоги визнання так ого безпідставним і закріпит и провадження по справі, суд в важає вказані заперечення ві дповідача не обгрунтованими , бо вони не підтверджені жодн им доказом, і не відповідають вимогам ст. 205 ЦПК України.
На підставі викладеного, к еруючись ст. 64, 124, 152 Конституції України, ст.ст. З, 6 Закону Украї ни ?ро соціальний захист діте й війни", ст. 1,257,267 ЦК України, ст.с т. 4,8,10 11, 60,205,212 215 ЦК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Управління Пенсійно го фонду України в м. Красний Л иман в частині нарахування т а виплати щомісячної соціаль ної виплати ОСОБА_1, як дит ині війни за період з 09 липня 200 7 року та 31 грудня 2007 року, та з 22 т равня 2008 року по 31 грудня 2008 року , з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 ро ку, та з 01 січня 2010 року по 31 берез ня 2010 року.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м . Красний Лиман здійснити нар ахування та виплату ОСОБА_1 підвищення до пенсії, як «д итині війни» за період з 09 лип ня 2007 року по 31 грудня 2007 року, та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, та з 01 січня 2010 року по 31 б ерезня 2010 року відповідно до в имог статті 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», в редакції, яка діяла в цей період у розмірі ЗО відсо тків мінімальної пенсії за в іком з урахуванням фактично отриманих сум.
В задоволенні інших поз овних вимог ОСОБА_1 відмов ити.
Рішення може бути оскар жено в Апеляційному суді Дон ецької області через Краснол иманський міський суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня й ого проголошення заяви про а пеляційне оскарження і подан ня після цього протягом 20 днів апеляційної скарги або в пор ядку ч,4 ст.295 ЦПК України.
Рішення виготовлено у н арадчій кімнаті у 1 примірник у.
Головуючий судця -
Суд | Краснолиманський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 11.08.2010 |
Номер документу | 10655980 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Покровський районний суд Дніпропетровської області
Єланський Олег Геннадійович
Цивільне
Краснолиманський міський суд Донецької області
Саржевська Ірина Віталіївна
Цивільне
Першотравневий районний суд Донецької області
Скудін Володимир Євгенович
Цивільне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Коваль Анатолій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні