Ухвала
від 03.10.2022 по справі 140/27/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відстрочення виконання судового рішення

03 жовтня 2022 року ЛуцькСправа № 140/27/22 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Мачульського В.В.,

розглянувши в письмовому провадженні заяву Торчинської селищної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Торчинської селищної ради Луцького району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 14.03.2022 у даній справі, позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Торчинської селищної ради Луцького району Волинської області від 11.08.2021 №10/57 про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 0722886200:04:000:0047, загальною площею 1,0 га, та передачу її у власність ОСОБА_1 . Зобов`язано Торчинську селищну раду Луцького району Волинської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 0722886200:04:000:0047, загальною площею 1,0 га, що знаходиться за адресою: Волинська обл., Луцький р-н., Смолигівська сільська рада та передати її у власність ОСОБА_1 .

23.09.2022 до суду надійшла заява від Торчинської селищної ради про відстрочення виконання судового рішення у даній справі до закінчення чи припинення воєнного стану в Україні у зв`язку із внесенням змін до земельного законодавства щодо заборони безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність під час дії воєнного стану.

У судове засідання особи, які беруть участь у справі не прибули, та не повідомили про причини неявки, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що не перешкоджає розгляду вказаних заяви за їх відсутності.

Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З врахуванням наведеного, суд прийшов до висновку про розгляд заяви в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що заява про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню з таких мотивів та підстав.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Положення статей 14, 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлюють обов`язковість судових рішень, які набрали законної сили, та їх безумовне виконання особою, на яку покладено такий обов`язок.

Як було встановлено судом, рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 14.03.2022 у даній справі, яке набрало законної сили 14.04.2022, зокрема зобов`язано Торчинську селищну раду Луцького району Волинської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 0722886200:04:000:0047, загальною площею 1,0 га, що знаходиться за адресою: Волинська обл., Луцький р-н., Смолигівська сільська рада та передати її у власність ОСОБА_1 .

На виконання даного рішення 07.07.2022 Волинським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №7955/2022р.

Згідно із частиною першою статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Частиною третьою статті 33 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до частини третьої статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його не можливим.

При цьому як зміну способу і порядку виконання судового рішення слід розуміти застосування судом нових заходів щодо його реалізації у зв`язку з неможливістю виконання цього рішення раніше визначеними способом і порядком.

Так, Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року, затвердженим Законом України від 24.02.2022 року №2102-ІХ, з 24.02.2022 року в Україні введений воєнний стан строком на 30 діб на всій території України. У подальшому, Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, воєнний стан продовжено до 25 квітня 2022 року. Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України №2263-ІХ від 22.05.2022, постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, Указом Президента України від 12 серпня 2022 року продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб до 21 листопада 2022 року.

Законом України від 24.03.2022 року №2145-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» внесено зміни до розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України.

Згідно вказаних змін, які набрали чинності 07 квітня 2022 року, підпунктом 5 пункту 27 розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України визначено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Відповідно до частини четвертої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

З огляду на викладене, враховуючи дію в Україні воєнного стану та внесення у законодавство України, яке регулює земельні відносини, змін щодо заборони безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність, суд приходить до висновку про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду від 14.03.2022 у справі №140/27/22.

Відтак, факт введення воєнного стану в Україні є обставиною, що істотно ускладнює виконання відповідачем - Торчинською селищною радою судового рішення у даній справі, оскільки у останього відсутня можливість прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивача для ведення особистого селянського господарства.

Таким чином, суд дійшов висновку, що заява про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню шляхом відстрочення виконання рішення суду у цій справі строком на один місяць після завершення воєнного стану в України.

Керуючись статтями 248, 256, 295-297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Торчинської селищної ради про відстрочення виконання судового рішення - задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14.03.2022 у справі №140/27/22 за позовом ОСОБА_1 до Торчинської селищної ради Луцького району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106563028
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —140/27/22

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Рішення від 13.03.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні