Постанова
від 27.09.2022 по справі 640/26611/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/26611/21 Суддя (судді) першої інстанції: Васильченко І.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Беспалова О. О. суддів: Парінова А. Б., Ключковича В. Ю. за участю секретаря: Рожок В. В.

представника позивача Гришина О.М., представника відповідача Біленко А.О., Бондарчука Д.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2022 року (місце ухвалення: місто Київ, час ухвалення: не зазначений, дата складання повного тексту: 27.01.2022) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" до Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експортз" вернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення №17518 від 04.02.2021 Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відповідність ТОВ " Агросхідпро Експорт " критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області виключити ТОВ " Агросхідпро Експорт " з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відмову у реєстрації податкових накладних, складених ТОВ " Агросхідпро Експорт " а саме: №2382045/43768049 від 05.02.2021, №2382038/43768049 від 05.02.2021, №2382053/43768049 від 05.02.2021, №2382055/43768049 від 05.02.2021, №2382046/43768049 від 05.02.2021, №2382039/43768049 від 05.02.2021, №2382040/43768049 від 05.02.2021, №2382052/43768049 від 05.02.2021, №2382051/43768049 від 05.02.2021, №2382050/43768049 від 05.02.2021, №2382048/43768049 від 05.02.2021, №2382047/43768049 від 05.02.2021, №2382054/43768049 від 05.02.2021, №2382044/43768049 від 05.02.2021, №2382043/43768049 від 05.02.2021, №2382042/43768049 від 05.02.2021, №2382041/43768049 від 05.02.2021, №2382049/43768049 від 05.02.2021, №2384093/43768049 від 08.02.2021, №2384099/43768049 від 08.02.2021, №2384089/43768049 від 08.02.2021, №2384090/43768049 від 08.02.2021, №2384091/43768049 від 08.02.2021, №2384092/43768049 від 08.02.2021, №2384094/43768049 від 08.02.2021, №2384097/43768049 від 08.02.2021, №2384088/43768049 від 08.02.2021, №2384087/43768049 від 08.02.2021, №2384095/43768049 від 08.02.2021, №2384096/43768049 від 08.02.2021, №2384104/43768049 від 08.02.2021, №2384098/43768049 від 08.02.2021, №2384100/43768049 від 08.02.2021, №2384101/43768049 від 08.02.2021, №2384102/43768049 від 08.02.2021, №2384103/43768049 від 08.02.2021, №2386034/43768049 від 09.02.2021, №2386045/43768049 від 09.02.2021, №2386047/43768049 від 09.02.2021, №2386039/43768049 від 09.02.2021, №2386040/43768049 від 09.02.2021, №2386041/43768049 від 09.02.2021, №2386042/43768049 від 09.02.2021, №2386043/43768049 від 09.02.2021, №2386044/43768049 від 09.02.2021, №2386046/43768049 від 09.02.2021, №2386038/43768049 від 09.02.2021, №2386035/43768049 від 09.02.2021, №2386051/43768049 від 09.02.2021, №2386036/43768049 від 09.02.2021, №2386037/43768049 від 09.02.2021, №2386048/43768049 щодо ПН №58, №2386049/43768049 від 09.02.2021, №2386050/43768049 від 09.02.2021, №2648360/43768049 від 12.05.2021, №2648354/43768049 від 12.05.2021, №2648355/43768049 від 12.05.2021, №2648356/43768049 від 12.05.2021, №2648357/43768049 від 12.05.2021, №2648358/43768049 від 12.05.2021, №2648359/43768049 від 12.05.2021, №2651450/43768049 від 13.05.2021, №2651451/43768049 від 13.05.2021 №2651452/43768049 від 13.05.2021, №2651453/43768049 від 13.05.2021, №2651454/43768049 від 13.05.2021, №2651455/43768049 від 13.05.2021, №2651456/43768049 від 13.05.2021, №2651457/43768049 від 13.05.2021, №2651458/43768049 від 13.05.2021, №2651445/43768049 від 13.05.2021, №2651446/43768049 від 13.05.2021, №2651447/43768049 від 13.05.2021, №2651448/43768049 від 13.05.2021, №2651449/43768049 від 13.05.2021, №2651439/43768049 від 13.05.2021, №2651440/43768049 від 13.05.2021, №2651441/43768049 від 13.05.2021, №2651442/43768049 від 13.05.2021, №2651443/43768049 від 13.05.2021, №2651444/43768049 від 13.05.2021, №2651419/43768049 від 13.05.2021, №2651420/43768049 від 13.05.2021, №2651421/43768049 від 13.05.2021, №2651422/43768049 від 13.05.2021, №2651423/43768049 від 13.05.2021, №2651424/43768049 від 13.05.2021, №2651425/43768049 від 13.05.2021, №2651426/43768049 від 13.05.2021, №2651427/43768049 від 13.05.2021, №2651428/43768049 від 13.05.2021, №2651429/43768049 від 13.05.2021, №2651430/43768049 від 13.05.2021, №2651431/43768049 від 13.05.2021, №2651432/43768049 від 13.05.2021, №2651433/43768049 від 13.05.2021, №2651434/43768049 від 13.05.2021, №2651435/43768049 від 13.05.2021, №2651436/43768049 від 13.05.2021, №2651437/43768049 від 13.05.2021, №2651438/43768049 від 13.05.2021, №2651465/43768049 від 13.05.2021, №2651467/43768049 від 13.05.2021, №2651469/43768049 від 13.05.2021, №2651471/43768049 від 13.05.2021, №2651474/43768049 від 13.05.2021, №2651476/43768049 від 13.05.2021, №2651478/43768049 від 13.05.2021, №2651481/43768049 від 13.05.2021, №2651485/43768049 від 13.05.2021, №2651487/43768049 від 13.05.2021, №2651489/43768049 від 13.05.2021, №2651492/43768049 від 13.05.2021 , №2651495/43768049 від 13.05.2021, №2651519/43768049 від 13.05.2021, №2651520/43768049 від 13.05.2021, №2651521/43768049 від 13.05.2021, №2651522/43768049 від 13.05.2021, №2651523/43768049 від 13.05.2021, №2651524/43768049 від 13.05.2021, №2651525/43768049 від 13.05.2021, №2651526/43768049 від 13.05.2021, №2651527/43768049 від 13.05.2021, №2651528/43768049 від 13.05.2021, №2651529/43768049 від 13.05.2021, №2651530/43768049 від 13.05.2021, №2651531/43768049 від 13.05.2021, №2651532/43768049 від 13.05.2021, №2651537/43768049 від 13.05.2021, №2651538/43768049 від 13.05.2021, №2651539/43768049 від 13.05.2021, №2651543/43768049 від 13.05.2021, №2651540/43768049 від 13.05.2021, №2651541/43768049 від 13.05.2021, №2651542/43768049 від 13.05.2021, №2651544/43768049 від 13.05.2021, №2651545/43768049 від 13.05.2021, №2651534/43768049 від 13.05.2021, №2651536/43768049 від 13.05.2021, №2651546/43768049 від 13.05.2021, №2651533/43768049 від 13.05.2021, №2651535/43768049 від 13.05.2021, №2651498/43768049 від 13.05.2021, №2651501/43768049 від 13.05.2021, №2651503/43768049 від 13.05.2021, №2651514/43768049 від 13.05.2021, №2651515/43768049 від 13.05.2021, №2651516/43768049 від 13.05.2021, №2651518/43768049 від 13.05.2021, №2651506/43768049 від 13.05.2021, №2651508/43768049 від 13.05.2021, №2651509/43768049 від 13.05.2021, №2651510/43768049 від 13.05.2021, №2651511/43768049 від 13.05.2021, №2651512/43768049 від 13.05.2021, №2651513/43768049 від 13.05.2021, №2651459/43768049 від 13.05.2021, №2651460/43768049 від 13.05.2021, №2651462/43768049 від 13.05.2021, №2651461/43768049 від 13.05.2021, №2651463/43768049 від 13.05.202;

- зобов`язати Державну податкову службу здійснити реєстрацію податкових накладних, складених ТОВ " Агросхідпро Експорт ", а саме: №6, №7, №8, №9 від 25.12.2020; №10, №11, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27 від 26.12.2020; №28, №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46, №47 від 27.12.2020; №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55, №56 від 28.12.2020; №57, №58, №59, №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66 від 29.12.2020; №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23 від 02.01.2021; №24, №25, №26, №27, №28, №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42, №43 від 03.01.2021; №44, №45, №46, №47, №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55, №56, №57, №58, №59 від 08.01.2021; №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66, №67, №68 від 09.01.2021; №69 від 10.01.2021; №70, №71, №72, №73, №74, №75, №76, №77, №78, №79 від 11.01.2021; №80, №81, №82, №83 від 12.01.2021; №84 від 13.01.2021; №85, №86, №87, №88, №89, №90, №91, №92, №93, №94, №95, №96, №97, №98 від 18.01.2021; №99, №100, №101 від 19.01.2021 датою їх фактичного подання на реєстрацію до ЄРПН.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2022 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог та прийняти в цій частині нове, яким позов залишити без задоволення.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений. Таким чином, позовні вимоги про зобов`язання ДПС здійснити конкретні дії щодо реєстрації спірних податкових накладних, не суперечать закону і забезпечують ефективний захист прав позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень та гарантує остаточне вирішення спору між сторонами.

Апелянт зазначає, що господарські взаємовідносини на підставі яких складено податкові накладні щодо реєстрації яких заявлено даний позов не мали реального характеру, що підтверджується копією вироку Подільського районного суду міста Києва від 25.11.2021 у справі № 758/5782/21.

Крім того, апелянт зазначає, що внесення платників податку до переліку ризикових платників податків не порушує прав таких суб`єктів, оскільки безпосередньо не породжує певних правових наслідків і не має обов`язкового характеру, а є лише результатом проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС (ДПС) та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації і відображенням певної інформації бази даних контролюючого органу.

До Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу відповідно до змісту якого відповідач щодо задоволення вимог заперечує.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю - доповідача, пояснення осіб, що з`явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила таке.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, основним видом діяльності ТОВ «Агросхідпро Експорт» є: 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів (основний) 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур 01.26 Вирощування олійних плодів 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві 10.51 Перероблення молока, виробництво масла та сиру 10.52 Виробництво морозива 10.85 Виробництво готової їжі та страв 10.86 Виробництво дитячого харчування та дієтичних харчових продуктів 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у. 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами 71.20 Технічні випробування та дослідження.

01.12.2020 року між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю «ОМЕГА» (покупець) укладено договір №01/12-2020 поставки шроту соняшникового. 18.12.2020р. укладено Додаткову Угоду №1 від 18.12.2020 р. до Договору поставки №01/12-2020 від 01.12.2020 р. Згідно зі Специфікацією №1 від 24.12.2020 р. до Договору поставки №01/12-2020 від 01.12.2020р. постачання Товару здійснюється на умовах Правил Інкотермс 2010 - EXW м. Кривий Ріг, вул. Коломойцівська, 3, в кількості 2000 т +/-2%. Ціна товару за 1 тону складає 9750,00 грн., у т. ч. ПДВ 1625,00грн.

На виконання умов договорів з покупцем ТОВ «ОМЕГА», ТОВ «Агросхідпро Експорт», в період з 25.12.2020 р. по 19.01.2021 р., поставлено покупцю товар «шрот соняшниковий насипом».

На виконання вимог п. 187.1. ст. 187, п. 201 ст. 201 Податкового кодексу України, ТОВ «Агросхідпро Експорт», за фактами відвантаження товару на підставі вищезазначених видаткових накладних, складено на адресу покупця ТОВ «ОМЕГА» та направлені засобами електронного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №6, №7, №8, №9 від 25.12.2020 р.; №10, №11, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №18, №19, №20, №21, №22, №23, №24, №25, №26, №27 від 26.12.2020 р.; №28, №29, №30, №31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42,№ 43, №44, №45, №46, №47 від 27.12,2020 р.; №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55,№ 56 від 28.12,2020 р,; №57, №58, №59, №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66 від 29.12,2020 р.; №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9, №10, №11, №12, №13, №14, №15, №16, №17,№ 18, №19, №20, №21, №22, №23 від 02.01.2021 р„ №24, №25, №26, №27, №28, №29, №30,№ 31, №32, №33, №34, №35, №36, №37, №38, №39, №40, №41, №42, №43 від 03.01.2021; №44, №45, №46, №47, №48, №49, №50, №51, №52, №53, №54, №55, №56, №57, №58, №59 від 08.01.2021 р.; №60, №61, №62, №63, №64, №65, №66, №67, №68 від 09.01.2021 р,; №69 від 10,01.2021 р.; №70, №71, №72, №73, №74, №75, №76, №77, №78, №79 від 11.01,2021 р.; №80, №81, №82, №83 від 12,01.2021 р.; №84 від 13.01.2021 р.; №85, №86, №87, №88, №89, №90, №91, №92, №93, №94, №95, №96, №97, №98 від 18.01.2021 р.; №99, №100, №101 від 19.01.2021 р.

При цьому, відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Квитанція) документ прийнято, реєстрація зупинена, оскільки: «коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2306, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних».

Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як зазначено позивачем та не заперечується відповідачем, та підтверджується матеріалами справи, позивачем подано відповідачу письмові пояснення разом з копіями відповідних документів.

Комісією ГУ ДПС України у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення: №2382045/43768049 від 05.02.2021, №2382038/43768049 від 05.02.2021, №2382053/43768049 від 05.02.2021, №2382055/43768049 від 05.02.2021, №2382046/43768049 від 05.02.2021, №2382039/43768049 від 05.02.2021, №2382040/43768049 від 05.02.2021, №2382052/43768049 від 05.02.2021, №2382051/43768049 від 05.02.2021, №2382050/43768049 від 05.02.2021, №2382048/43768049 від 05.02.2021, №2382047/43768049 від 05.02.2021, №2382054/43768049 від 05.02.2021, №2382044/43768049 від 05.02.2021, №2382043/43768049 від 05.02.2021, №2382042/43768049 від 05.02.2021, №2382041/43768049 від 05.02.2021, №2382049/43768049 від 05.02.2021, №2384093/43768049 від 08.02.2021, №2384099/43768049 від 08.02.2021, №2384089/43768049 від 08.02.2021, №2384090/43768049 від 08.02.2021, №2384091/43768049 від 08.02.2021, №2384092/43768049 від 08.02.2021, №2384094/43768049 від 08.02.2021, №2384097/43768049 від 08.02.2021, №2384088/43768049 від 08.02.2021, №2384087/43768049 від 08.02.2021, №2384095/43768049 від 08.02.2021, №2384096/43768049 від 08.02.2021, №2384104/43768049 від 08.02.2021, №2384098/43768049 від 08.02.2021, №2384100/43768049 від 08.02.2021, №2384101/43768049 від 08.02.2021, №2384102/43768049 від 08.02.2021, №2384103/43768049 від 08.02.2021, №2386034/43768049 від 09.02.2021, №2386045/43768049 від 09.02.2021, №2386047/43768049 від 09.02.2021, №2386039/43768049 від 09.02.2021, №2386040/43768049 від 09.02.2021, №2386041/43768049 від 09.02.2021, №2386042/43768049 від 09.02.2021, №2386043/43768049 від 09.02.2021, №2386044/43768049 від 09.02.2021, №2386046/43768049 від 09.02.2021, №2386038/43768049 від 09.02.2021, №2386035/43768049 від 09.02.2021, №2386051/43768049 від 09.02.2021, №2386036/43768049 від 09.02.2021, №2386037/43768049 від 09.02.2021, №2386048/43768049 щодо ПН №58, №2386049/43768049 від 09.02.2021, №2386050/43768049 від 09.02.2021, №2648360/43768049 від 12.05.2021, №2648354/43768049 від 12.05.2021, №2648355/43768049 від 12.05.2021, №2648356/43768049 від 12.05.2021, №2648357/43768049 від 12.05.2021, №2648358/43768049 від 12.05.2021, №2648359/43768049 від 12.05.2021, №2651450/43768049 від 13.05.2021, №2651451/43768049 від 13.05.2021 №2651452/43768049 від 13.05.2021, №2651453/43768049 від 13.05.2021, №2651454/43768049 від 13.05.2021, №2651455/43768049 від 13.05.2021, №2651456/43768049 від 13.05.2021, №2651457/43768049 від 13.05.2021, №2651458/43768049 від 13.05.2021, №2651445/43768049 від 13.05.2021, №2651446/43768049 від 13.05.2021, №2651447/43768049 від 13.05.2021, №2651448/43768049 від 13.05.2021, №2651449/43768049 від 13.05.2021, №2651439/43768049 від 13.05.2021, №2651440/43768049 від 13.05.2021, №2651441/43768049 від 13.05.2021, №2651442/43768049 від 13.05.2021, №2651443/43768049 від 13.05.2021, №2651444/43768049 від 13.05.2021, №2651419/43768049 від 13.05.2021, №2651420/43768049 від 13.05.2021, №2651421/43768049 від 13.05.2021, №2651422/43768049 від 13.05.2021, №2651423/43768049 від 13.05.2021, №2651424/43768049 від 13.05.2021, №2651425/43768049 від 13.05.2021, №2651426/43768049 від 13.05.2021, №2651427/43768049 від 13.05.2021, №2651428/43768049 від 13.05.2021, №2651429/43768049 від 13.05.2021, №2651430/43768049 від 13.05.2021, №2651431/43768049 від 13.05.2021, №2651432/43768049 від 13.05.2021, №2651433/43768049 від 13.05.2021, №2651434/43768049 від 13.05.2021, №2651435/43768049 від 13.05.2021, №2651436/43768049 від 13.05.2021, №2651437/43768049 від 13.05.2021, №2651438/43768049 від 13.05.2021, №2651465/43768049 від 13.05.2021, №2651467/43768049 від 13.05.2021, №2651469/43768049 від 13.05.2021, №2651471/43768049 від 13.05.2021, №2651474/43768049 від 13.05.2021, №2651476/43768049 від 13.05.2021, №2651478/43768049 від 13.05.2021, №2651481/43768049 від 13.05.2021, №2651485/43768049 від 13.05.2021, №2651487/43768049 від 13.05.2021, №2651489/43768049 від 13.05.2021, №2651492/43768049 від 13.05.2021, №2651495/43768049 від 13.05.2021, №2651519/43768049 від 13.05.2021, №2651520/43768049 від 13.05.2021, №2651521/43768049 від 13.05.2021, №2651522/43768049 від 13.05.2021, №2651523/43768049 від 13.05.2021, №2651524/43768049 від 13.05.2021, №2651525/43768049 від 13.05.2021, №2651526/43768049 від 13.05.2021, №2651527/43768049 від 13.05.2021, №2651528/43768049 від 13.05.2021, №2651529/43768049 від 13.05.2021, №2651530/43768049 від 13.05.2021, №2651531/43768049 від 13.05.2021, №2651532/43768049 від 13.05.2021, №2651537/43768049 від 13.05.2021, №2651538/43768049 від 13.05.2021, №2651539/43768049 від 13.05.2021, №2651543/43768049 від 13.05.2021, №2651540/43768049 від 13.05.2021, №2651541/43768049 від 13.05.2021, №2651542/43768049 від 13.05.2021, №2651544/43768049 від 13.05.2021, №2651545/43768049 від 13.05.2021, №2651534/43768049 від 13.05.2021, №2651536/43768049 від 13.05.2021, №2651546/43768049 від 13.05.2021, №2651533/43768049 від 13.05.2021, №2651535/43768049 від 13.05.2021, №2651498/43768049 від 13.05.2021, №2651501/43768049 від 13.05.2021, №2651503/43768049 від 13.05.2021, №2651514/43768049 від 13.05.2021, №2651515/43768049 від 13.05.2021, №2651516/43768049 від 13.05.2021, №2651518/43768049 від 13.05.2021, №2651506/43768049 від 13.05.2021, №2651508/43768049 від 13.05.2021, №2651509/43768049 від 13.05.2021, №2651510/43768049 від 13.05.2021, №2651511/43768049 від 13.05.2021, №2651512/43768049 від 13.05.2021, №2651513/43768049 від 13.05.2021, №2651459/43768049 від 13.05.2021, №2651460/43768049 від 13.05.2021, №2651462/43768049 від 13.05.2021, №2651461/43768049 від 13.05.2021, №2651463/43768049 від 13.05.2021 -про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

В подальшому товариством з обмеженою відповідальністю «Агросхідпро Експорт» через електронний кабінет платника податку отримав рішення від 04.02.2021 №17518, яким позивача віднесено до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165.

Позивачем подано повідомлення про подання інформації та копії документів щодо виключення підприємства з переліку ризикових.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення від 01.03.2021 №134719 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Навчально-виробничий центр «Професійна Безпека» віднесено до ризикових на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку з підстав: "Використовуючи бази даних ДПС України, наданні пояснення та копії документів, проведено аналіз діяльності ТОВ "НВЦ "Професійна Безпека" (33782727), в результаті чого встановлено, що підприємством придбано товари/послуги у суб`єктів господарювання, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ «ТРАССІР УА» (39768357), ТОВ «ФРАНКО НЕКСТ» (43264197), ТОВ «ТІЕРЕМ СОЛУШЕНС» (41614115).

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.

Вважаючи протиправними та такими, що підлягають скасуванню оскаржувані рішення відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відносини, що виникають в процесі складення та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, регулюються зокрема положеннями статті 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При цьому податкове зобов`язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (підпункт 14.1.179 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Згідно із пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податку на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України передбачається, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Поряд із цим за вимогами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

При цьому ЄРПН - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (підпункт 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

У пункті 2 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно із пунктом 4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктом 2001.3, пунктом 2001.9 статті 2001 та пунктом 201.1, пунктом 201.10 і пунктом 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

У відповідності до пункту 8 та пункту 10 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку. Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця).

Згідно із пунктом 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх до ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

При цьому за вимогами пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13 та 14 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно із пунктом 15 Порядку №1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).

Між іншим, у пункті 18 Порядку №1246 зазначено, що на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого). За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Аналіз наведених вище норм дає підстави для висновку, що податковим законодавством чітко визначений порядок та механізм складання, підписання, надіслання, прийняття та реєстрації податкових накладних. При цьому наявність повноважень контролюючого органу на здійснення перевірок податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах даної категорії, але не єдина. Надання такому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого є прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Таким чином, первинним об`єктом судового дослідження у даній справі є обставини, за яких відповідачі вчинили дії щодо зупинення реєстрації ПН та приймали Рішення про відмову у її реєстрації, адже саме зупинення реєстрації ПН первинно порушує права платника податків і саме підстави такого зупинення, його законність, повинні бути предметом дослідження у подібних спорах. Тобто, вирішуючи питання щодо законності рішень контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних, суд зобов`язаний надати оцінку рішенню (діям) щодо зупинення їх реєстрації в ЄРПН, які за своїм змістом є передумовою для прийняття Комісією ГУ ДПС оскаржуваного Рішення.

Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.10.2019 №К/9901/20440/19 (справа №826/8693/18) та від 22.04.2019 №К/9901/1137/19 (справа №2040/5445/18).

На виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно із яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" був затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165). Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (надалі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі по тексту Порядок №1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкову накладну, реєстрація якої за наслідком проведеного моніторингу була зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, позивачем надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.

З матеріалів справи вбачається, що контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надходило.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржуване рішення повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.

Отже, суд дійшов висновку, що посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Як зазначено Верховним Судом у постанові від 10.04.2020 у справі №819/330/18, недотримання органами ДПС принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у ДПС виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Крім того, недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж не є законним.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами, то як вірно зазначено судом першої інстанції, в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог Податкового кодексу України, а тому не є предметом судового розгляду у справах щодо оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, які стосуються наявності чи відсутності підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних згідно виключних підстав для вчинення податковим органом таких дій та прийняття рішень, що передбачені податковим законодавством, до числа яких не відноситься встановлення ані контролюючим органом, ані судом реальності господарських операцій поза межами податкового контролю та прийнятими за такими заходами контролю рішеннями.

Також, безпідставними є посилання на обставини встановлені вироком Подільського районного суду міста Києві від 25.11.2021 року у справі № 758/5782/21, оскільки такий не був підставою для прийняття спірних рішень, а тому не може свідчити про їх правомірність.

Крім того, рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі №821/1173/17.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо обґрунтованості вимог позивача в частині визнання протиправними та скасування рішень контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних.

Згідно із пунктами 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Згідно з п. 20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що спірні податкові накладні податкові слід вважати прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було отримано відповідачем.

Натомість, що стосується позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №17518 від 04.02.2021 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та відповідно виключення товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Згідно з пунктом 61.1. статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

За приписами пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до пунктів 74.1, 74.3 статті 74 вказаного Кодексу податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно із пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.16 цієї ж статті реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) на час виникнення спірних правовідносин визначав Порядок №117.

Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пунктів 5-7 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку), реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пункту 10 цього ж Порядку, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

З аналізу зазначених норм чинного законодавства вбачається, що контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДФС.

Здійснюючи моніторинг контролюючий орган виявляє ризики порушення норм податкового законодавства, які проявляються у ймовірності складання та надання податкових накладних з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.

Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДФС), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог цього Кодексу. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Обов`язковою ж ознакою дій/бездіяльності/рішень суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер для останніх.

Дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної), так само як і протокол Комісії, не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.

Колегія суддів з огляду на викладене вважає також за необхідне зазначити, що віднесення Комісією контролюючого органу підприємства до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є лише передумовою для можливого здійснення подальших дій, в тому числі зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, при вирішенні питання реєстрації якої відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Отже, законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що у правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій. А тому саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом прав, (свобод) та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, і в межах цього спору підставами позову, серед іншого, можуть бути доводи щодо неправомірності дій контролюючого органу по віднесенню платника податків до переліку таких платників податків які відповідають критеріям ризиковості.

Аналогічна правова позиція неодноразово та послідовно викладена Верховним Судом у постановах від 27 серпня 2019 року у справі №540/2077/18, від 20 листопада 2019 року по справі №480/4006/18, від 3 березня 2020 року по справі №240/3665/19, від 05 серпня 2020 року по справі № 280/3439/19, від 5 серпня 2020 року у справі № 520/5692/19, від 21 серпня 2020 року у справі №520/6051/19, від 21 серпня 2020 року у справі №520/6051/19 та від 18 лютого 2021 року по справі №240/3662/19, від 18 червня 2021 року по справі №810/3581/18, від 28 липня 2021 року у справі № 520/4786/19, від 05 жовтня 2021 року у справі №240/3908/19, від 11 травня 2022 року у справі №280/3184/19, від 05 серпня 2022 року у справі №0340/1743/18 та ін.

Таким чином, використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДФС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певний спосіб, зокрема, віднесення позивача до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача.

Отже, колегія суддів вважає помилковими висновки суду першої інстанції щодо необхідності скасування рішень №17518 від 04.02.2021 Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" критеріям ризиковості платника податку.

Також, не підлягають задоволенню і вимоги про зобов`язання Головне управління ДПС у Полтавській області виключити товариство з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, оскільки вона є похідною.

Зі змісту ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно та всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

За змістом частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Розглянувши доводи відповідача викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що судове рішення постановлено при неповному з`ясуванні обставин справи, з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційна скарга підлягає частковому, а рішення суду першої інстанції скасуванню в частині задоволення позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення №17518 від 04.02.2021 Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та відповідно виключення товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та прийняттю нового рішення, згідно з яким позов товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт", в цій частині, слід залишити без задоволення.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2022 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" до Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2022 року в частині визнання протиправними та скасувати рішення №17518 від 04.02.2021 Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та зобов`язання Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області виключити товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку скасувати та прийняти в цій частині нову постанову, якою позов товариства з обмеженою відповідальністю "Агросхідпро Експорт" залишити без задоволення.

В іншій частині, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Суддя-доповідач О. О. БеспаловСуддя В. Ю. КлючковичСуддя А. Б. Парінов

(Повний текст постанови складено 30.09.2022)

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2022
Оприлюднено04.10.2022
Номер документу106569860
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/26611/21

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 27.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Постанова від 27.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні