Рішення
від 28.07.2010 по справі 2-2067-10
МАР`ЇНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 2-2067-10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 липня 2010 року м. Мар`їн ка

Мар`їнський районний суд До нецької області у складі:

Головуючого судді Клікуно вої А.С.,

при секретарі: Харьковій Л.М .,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління пе нсійного фонду України в Мар ' їнському районі Донецької області про визнання неправ омірною відмову та визнання права на отримання невиплаче ної соціальної допомоги відп овідно до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», -

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 зверну лася до Мар' їнського районн ого суду Донецької області з вказаною позовною заявою, в я кій просить визнати неправом ірними дії управління пенсій ного фонду України в Мар' їн ському районі Донецької обла сті по невиконанню приписів статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни »; зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в Мар' їнському районі Донець кої області нарахувати та сп латити недоплачені з 09 липня 2 007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 т равня 2008 року по теперішній ча с суми щомісячної державної соціальної допомоги.

Позивач ОСОБА_1 в обґрунтування позову зазнач ає, що вона віднесена до катег орії дітей війни, а тому відпо відно до ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» ( 2195-15 ), який набрав чинно сті з 01.01.2006 року, має право на щом ісячне підвищення пенсії на 30 відсотків. Однак у 2006-2007 роках п озивачу така допомога не вип лачувалась взагалі, а у 2008-2010 рок ах така допомога виплачувала сь лише в розмірі 10 % від мініма льної пенсії за віком. За таки х обставин ОСОБА_1 просить захистити її порушене право , та стягнути на її користь нес плачену суму підвищення до п енсії у зазначених вище розм ірах.

Позивач ОСОБА_1 у с удове засідання не з' явилас я, надіслала на адресу суду за яву, в якій позовні вимоги під тримала, просить розглянути справу в її відсутність.

Відповідач Управлі ння пенсійного фонду Украї ни в Мар' їнському районі бу дучи належним чином повідомл еним про час і місце слухання справи не направив в судове з асідання свого представника , натомість направив до суду з аяву, якою просив розглянути справу у відсутності його пр едставника та письмове запер ечення на позовну заяву в яко му зазначає, що УПФ України в М ар' їнському районі діяло в межах повноважень, наданих й ому законами України, підзак онними нормативно-правовими актами та в межах коштів, які були виділені державним бюдж етом для виплат соціальної д опомоги дітям війни. Виплата підвищення до пенсії дітям в ійни здійснюється не з кошті в Пенсійного фонду України, а за рахунок коштів державног о бюджету України в межах вид атків, затверджених Законами України про Державний бюдже т України на відповідний рік , якими було передбачено випл ату підвищення до пенсії поз ивачу тільки з 1 січня 2008 року у розмірі 10 відсотків прожитко вого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність. Відпо відно до п. 8 Постанови Кабінет у Міністрів України № 530 «Деяк і питання соціального захист у окремих категорій громадян » дітям війни до пенсії або що місячного довічного грошово го утримання чи державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії, підви щення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня 2008 року - 48 ,10 гривень; з 1 липня 2008 року - 48,20 г ривень; з 1 жовтня 2008 року по теп ерішній час - 49,80 гривень. Таки м чином, відповідач зазначає , що позивачу сплачено підвищ ення до пенсії у відповіднос ті до чинного законодавства.

Суд вважає, що в справі є достатньо матеріалів про п рава та взаємовідносини стор ін, а тому немає необхідності вислуховувати особисті пояс нення осіб, які не з'явились в судове засідання.

Дослідивши подані до кументи, суд вважає, що позовн і вимоги ОСОБА_1 підлягают ь задоволенню з наступних пі дстав.

Закон України «Про со ціальний захист дітей війни» № 2195-ЙV від 18 листопада 2004 року (зі змінами та доповненнями на ч ас розгляду спірних правовід носин), який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює пра вовий статус дітей війни та в изначає основи їх соціальног о захисту та гарантує їх соці альну захищеність шляхом над ання пільг і державної соціа льної підтримки. Статтею 1 вка заного Закону передбачено, щ о дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни б уло менше 18 років.

Позивач ОСОБА_1 зг ідно паспорту серії НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, тобто стан ом на 2 вересня 1945 року їй було м енше 18 років. Статус позивача як дитини війни підтверджуєт ься посвідченням НОМЕР_2. Позивач отримує пенсію за ві ком і перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фон ду України в Мар' їнському р айоні. Дане управління є орга ном Пенсійного фонду України , вона має статус юридичної ос оби, яка призначає (здійснює п ерерахунок) і виплачує пенсі ї відповідним категоріям гро мадян.

Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и. Відповідно до ст. 22 Конститу ції України однією з констит уційних гарантій прав та сво бод людини і громадянина є не допущення їх скасування чи з вуження їх обсягу при прийня тті нових законів або внесен ня змін до чинних.

Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачено, що дітям ві йни пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком .

Згідно з пунктом 17 статті 77 З акону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» дію с татті 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» було зупинено на 2006 рік.

Відповідно до Закону Украї ни від 19.01.2006 № 3367-IV «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» внесено зміни, згідно з як ими виключено пункт 17 статті 7 7 цього Закону, а новою редакці єю статті 110 Закону встановлен о, що пільги дітям війни, перед бачені статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», запроваджуються у 2006 році поетапно, за результа тами виконання бюджету у пер шому півріччі, у порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Ком ітетом Верховної Ради Україн и з питань бюджету.

Кабінетом Міністрів Украї ни протягом 2006 року рішення на виконання вимог статті 110 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» не при ймалися. Отже, пільги для діте й війни, передбачені статтею 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», у 2006 ро ці запроваджено не було.

Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про державний бюджет У країни на 2007 рік» було зупинен о на 2007 рік дію статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» з урахуванням статті 111 цього Закону, якою бу ло встановлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» виплачується особам, я кі є інвалідами (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни.

Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 про соціа льні гарантії громадян був в изнаний таким, що не відповід ає Конституції України (є нек онституційним) пункт 12 статті 71, стаття 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-V , яким була зупинена на 2007 рік д ія статті 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

Рішення Конституційного с уду України є обов' язковими до виконання на території Ук раїни, остаточними, не можуть бути оскаржені та мають прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді ними позовів у зв' яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначених законів, щ о визнані неконституційними .

Підпунктом 2 пункту 41 розділ у ЙЙ Закону України «Про держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » від 28 грудня 2007 року № 107 - VЙ, що набрав чинності з 1 січня 2008 ро ку, стаття 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» викладена в новій редак ції, яка передбачає, що дітям в ійни (крім тих, на яких поширює ться дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» ) до пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується підв ищення у розмірі надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тобто на 10 процентів прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, п ри цьому зміни, внесені підпу нктом 2 пункту 41 розділу ЙЙ Зак ону України «Про державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України» були визнані такими, що не відпові дають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного су ду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008. У вказаному рішенні Ко нституційним судом України б уло зазначено, що положення З акону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз нані неконституційними, втра чають чинність з дня ухвален ня Конституційним Судом Укра їни цього Рішення. Рішення Ко нституційного Суду України у цій справі має преюдиціальн е значення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень Закону України «Про державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України», визнаних неконституційними.

Ураховуючи положення Конс титуції України (ст. 52) щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» у редакції 2004 року поновили свою дію у 2007 р оці - з 09 липня 2007 року, у 2008 році - з 22 травня 2008 року, отже, прав о на здійснення перерахунку підвищення до пенсії у розмі рах, визначених Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», мають діти війни : за 2007 рік - з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року, за 2008 рік - з 22 т равня 2008 року. Відповідно у 2007 ро ці у період із 01 січня 2007 року до 08 липня 2007 року та у 2008 році - з 01 січня 2008 року до 21 травня 2008 року положення законів про Держа вний бюджет на ці роки були чи нними та підлягали виконанню .

Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2009 рік », «Про державний бюджет Укра їни на 2010 рік» не вносились змі ни до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», даний Закон продовжує діяти у редакції від 22 травня 2008 року , коли рішенням Конституційн ого Суду України були визнан і неконституційними положен ня п. 41 розділу Закону "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких за конодавчих актів України", а т ому ст. 6 Закону «Про соціальни й захист дітей війни» чинна в тій редакції, яка передбачає виплату підвищення до пенсі ї дітям війни в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком.

За вказаних обставин, вимог и позивача про стягнення під вищення до пенсії як дитині в ійни за період з 09липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січ ня 2010 року у розмірі 30%, а не 10% про житкового мінімуму - є обґр унтованими, та порушені прав а підлягають захисту.

Строк позовної давності, ви значений цивільним законода вством України, позивачем не порушений.

Стосовно посил ань відповідача на визначенн я розміру підвищення, яке вст ановлено в п. 8 Постанови Кабін ету Міністрів України від 28 тр авня 2008 року, то в даному випадк у норми підзаконного нормати вного акту суперечать нормі статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », а тому не можуть бути застос овані, виходячи із положень ч . 4 ст. 8 ЦПК України.

Суд також не приймає д о уваги заперечення відповід ача щодо невизначеності джер ел фінансування, оскільки са ма по собі відсутність фінан сового забезпечення державн их соціальних гарантій і від сутність бюджетних асигнува нь не може бути підставою для порушення права громадянина на отримання соціальної доп омоги.

Доводи відповідача про ві дсутність механізму реаліза ції ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » також не можуть бути підста вою для відмови в задоволенн і позову, зважаючи на позицію Європейського Суду з прав лю дини, відповідно до якої держ ава не може посилатися на від сутність певного нормативно го акту, який визначає механі зм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конс титуційних та інших актах, а г ромадяни повинні мати змогу покладатися на зобов'язання взяті державою, навіть якщо т акі зобов'язання містяться у законодавчому акті, який заг алом не має автоматичної пря мої дії.

Так само суд не може прийнят и до уваги заперечення відпо відача щодо законодавчої нев изначеності самого поняття м інімальної пенсії за віком т а законодавчої невизначенос ті порядку обчислення мініма льної пенсії за віком, з метою реалізації положень ст. 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", оскільки ві дповідно до ч. 9 ст. 8 ЦПК України забороняється відмова у роз гляді справи з мотивів відсу тності, неповноти, нечіткост і, суперечливості законодавс тва, що регулює спірні віднос ини.

Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЦПК Укр аїни, якщо спірні правовідно сини не врегульовані законом , суд застосовує закон, що регу лює подібні за змістом відно сини (аналогія закону), а за ві дсутності такого - суд вихо дить із загальних засад зако нодавства (аналогія права).

Тому, з урахуванням зазначе ного, при обчисленні підвище ння до пенсії дітям війни нео бхідно застосовувати загаль ні норми, які в даному випадку містяться у ч. 1 ст. 28 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння", в яких зазначено, що міні мальний розмір пенсії встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.

З урахуванням вищезазначе них положень ч. 8, 9 ст. 8 ЦПК Украї ни, посилання відповідача на те, що управління Пенсійного фонду не відповідає за зобов 'язаннями держави, суд не може прийняти до уваги, так як відп овідно до діючого законодавс тва на виконання положень ст . 6 Закону "Про соціальний захи ст дітей війни" саме управлін ня Пенсійного фонду України в Мар' їнському районі прово дило з 01.01.2008 р. нарахування та ви плати дітям війни у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни (що складало 10% в ід прожиткового мінімуму осі б, що втратили працездатніст ь). Крім того, Пенсійний фонд У країни діє у відповідності д о Положення "Про Пенсійний фо нд України" і здійснює свої по вноваження на підставі п. 15 за значеного Положення через ст ворені в установленому поряд ку його територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання" рішення про призначенн я та перерахунок пенсій прий маються районним управління м Пенсійного фонду України з а місцем проживання пенсіоне рів. Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті допла ти до пенсії позивача, передб аченої ст. 6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" покладено на управління ПФУ за місцем проживання поз ивача.

Відповідно до ст. 15 ЦК Україн и, ст. 3 ЦПК України, кожна особа має право на захист свого цив ільного права у разі його пор ушення, невизнання або оспор ювання.

Враховуючи викладене, суд в важає, що відповідачем було п орушено право позивача як ди тини війни на отримання підв ищення до пенсії у розмірі 30% м інімальної пенсії за віком, о скільки управління Пенсійно го фонду України в Мар' їнсь кому районі неправомірно не нараховувало і не виплачувал о їй підвищення до пенсії у вс тановленому законом розмірі .

Відповідно до ст. 4 ЦПК Украї ни, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у с посіб, визначений законами У країни.

Виходячи з вимог ст. 16 ЦК Укра їни, суд з метою захисту прав т а інтересів позивача вважає необхідним стягнути з відпов ідача на її користь суму не до нарахованого і недоплаченог о підвищення до пенсії як дит ині війни.

На час розгляду цієї справи судом, розмір мінімальної пе нсії за віком визначений лиш е ст. 28 Закону України «Про заг альнообов' язкове соціальн е страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за в іком дорівнює прожитковому м інімуму встановленого для ос іб, що втратили працездатніс ть.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про прожитко вий мінімум» від 15 липня 1999 рок у № 966-14, прожитковий мінімум за стосовується для встановлен ня розмірів мінімальної заро бітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Статтею 62 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 ро ку № 489-5 був затверджений прожи тковий мінімум на одну особу , яка втратила працездатніст ь з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітн я 387 гривень, з 1 жовтня - 395 грив ень.

Зазначена стаття бул а змінена Законом України ві д 15 березня 2007 року № 749-5 та існує в новій редакції з 28 березня 2007 року, якою прожитковий мінім ум для особи, яка втратила пр ацездатність, визначений з 1 с ічня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гривень, з 1 жовтня - 411 гриве нь. При цьому, зазначена статт я доповнена абзацом, яким пер едбачено встановити, що для в изначення мінімального розм іру пенсії за віком відповід но до абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року зас тосовується прожитковий мін імум для осіб, які втратили пр ацездатність, визначений абз ацом п' ятим першої частини, збільшений на 1 відсоток, що с кладається відповідно 410, 06 гри вень; 415,11 гривень.

Тобто, за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року позива ч має право на отримання підв ищення до пенсії на підставі ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» з застосуванням вищезазначен их прожиткових мінімумів.

Відповідно до пункту 41 розд ілу П Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законів України» від 28 груд ня 2007 року № 107-У1 текст статті 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» викладе но в новій редакції, за якою ро змір спірного підвищення дор івнює розміру надбавки, вста новленої для учасників війни .

На підставі цієї правової н орми позивачу у 2008 та 2009 роках бу ло сплачено відповідачем спі рне підвищення у розмірі: в сі чні-березні 2008 року - 47,00 грн., в кв ітні-червні - 48,10 грн., з у липні -вересня 2008 року - 48,20 грн., з жовт ня 2008 по теперішній час року - 49,80 грн. щомісячно.

Зазначена норма Закону виз нана неконституційною за ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008.

Згідно зі ст.58 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законів України » та абзацу першого частини 1 с татті 28 Закону України «Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування» у 2008 роц і діяли наступні розміри мін імальної пенсії за віком: 1 січ ня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гриве нь, з 1 липня - 482 гривень, з 1 жов тня - 498 гривень.

Рішення Конституційного С уду України набрало чинності 22 травня 2008 року, тому суд вваж ає, що за період з 22 травня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року позивач ма є право на отримання підвище ння до пенсії на підставі ст.6 Закону № 2195-1У у відповідних ро змірах з застосуванням вищез азначених показників.

Згідно із ст. 54 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2009» від 26.12.2008 року № 835-У1 розм іри соціальних державних гар антій на 2009 рік, що визначаютьс я залежно від прожиткового м інімуму, встановлюються відп овідними законами України, ц им Законом та нормативно - пра вовими актами Кабінету Мініс трів України.

Враховуючи принцип пріори тетності законів України над підзаконними нормативно-пра вовими актами, а також те, що у випадку, якщо нормативні акт и або їх окремі положення виз наються такими, що не відпові дають Конституції України (н еконституційними), вони огол ошуються не чинними і втрача ють чинність від дня прийнят тя Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність, у зв' язку з чим на даний час діє редакція статт і 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», яка була до прийняття Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законів Укра їни», суд вважає, що дії відпов ідача по виплаті позивачу пі двищення до пенсії в розмірі 49,80 гривень за період з 1 січня 20 09 року по 31 грудня 2009 року є непр авомірними та не відповідают ь вимогам діючого законодавс тва, внаслідок чого є підстав и для задоволення вимог пози вача про визнання дій відпов ідача неправомірними у відмо ві щодо нарахування і виплат и несплаченої позивачу держа вної соціальної допомоги як дитині війни з 1 січня 2009 року п о теперішній час.

Статтею 54 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік» встановлений у 2009 роц і прожитковий мінімум на одн у особу та для тих, хто відноси ться до основних і демографі чних груп населення, в розмір ах, що діяли в грудні 2008 року, що становить 498 гривень.

Статтею 1 Закону України "Пр о встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної зар обітної плати" від 20 жовтня 2009 р оку, статтею 1 Закону України " Про внесення змін до Закону У країни "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 6 листопа да 2009 року встановлений прож итковий мінімум на одну особ у, яка втратила працездатніс ть, з 1 листопада 2009 року по 31 гру дня 2009 року в розмірі 573 гривні.

Суд застосовує зазначені р озміри прожиткового мінімум у під час перевірки законнос ті дій відповідача щодо пров едення нарахування та випла ти доплати до пенсії.

Відповідно до відом остей, що містяться у запереч еннях проти позову (а.с.16), у 2009 ро ці доплата до пенсії позива чу здійснювалась у розмірі 49,80 гривень. щомісячно, що менше ніж встановлено ст. 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", відповідно до я кої підвищення до пенсії пов инно нараховуватись у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом, унаслідок чого є наявними правові підстави для визнан ня протиправною бездіяльнос ті відповідача в порушенні права позивача на отримання підвищення до пенсії з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року відпо відно до статті 6 Закону Украї ни " Про соціальний захист діт ей війни" у розмірі 30% мінімаль ної пенсії за віком.

Тобто, за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року позивач має право на отри мання підвищення до пенсії н а підставі ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» у відповідному роз мірі з застосуванням вищезаз начених показників.

У 2010 році діють наступні розм іри мінімальної пенсії за ві ком (Стаття 52 Закону України « Про державний бюджет України на 2010 рік»): з 1 січня - 695 грн., з 1 кві тня - 706 грн., з 1 липня - 709 грн., з 1 ж овтня - 723 грн., з 1 грудня - 734 гр н.

Тобто, за період з 01 січня 2010 р оку по 28 липня 2010 року позивач має право на отриман ня підвищення до пенсії на пі дставі ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» у відповідних розмірах з застосуванням вищезазначе них показників.

Разом з тим, суд звертає ува гу на роз' яснення Верховног о суду України в інформаційн о-методичному листі від 12 квіт ня 2010 року, а саме: з аналізу спе ціальних законодавчих актів , які підлягають застосуванн ю у справах із соціальних від носин, що носять публічно-пра вовий характер (Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 24 жо втня 2007 року № 1261 та Положення пр о управління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджени м постановою правління Пенсі йного фонду України від 30 квіт ня 2002 року № 8-2 (з відповідними зм інами) - Управління Пенс ійного фонду в районах, міста х, районах у містах забезпечу є своєчасне і в повному обсяз і фінансування та виплату пе нсії безпосередньо признача є (здійснює перерахунок) і вип лачує пенсії інші виплати ві дповідно до чинного законода вства) - суд може визнати дії відповідача законними чи не законними та в разі незаконн ості дій - зобов' язати про вести нарахування/перерахув ання та виплату належних сум відповідно до закону, а не ухв алювати рішення про стягненн я конкретних сум.

На підставі вищевикладено го, Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», ке руючись ст. ст. 10, 60, 209 ч. 2, 212-215, 218 ЦПК У країни, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги ОСО БА_1 до Управління пенсі йного фонду України в Мар' ї нському районі Донецької обл асті про визнання неправомір ними дій та стягнення не дона рахованих сум доплати до пен сії задовольнити.

Визнати неправомірни ми дії управління пенсійного фонду України в Мар' їнсько му районі Донецької області щодо відмови нарахувати та в иплати підвищення до пенсії ОСОБА_1, як особі, що має ста тус дитини війни у відповідн ості до приписів статті 6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни».

Зобов'язати відповідача Управління Пенсійного фон ду України в Мар' їнському р айоні провести нарахування т а виплати позивачу ОСОБА_1 щомісячну доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», ріше ння Конституційного Суду Укр аїни № 6-рп-2007 від 09.07.2007 року, виход ячи з розміру мінімальної пе нсії за віком, встановленої ч . 1 ст. 28 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування», з ураху ванням встановленого законо давством прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пра цездатність за період з 9 липн я 2007 року до 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по теперішній час.

Рішення суду вступає в зако нну силу після закінчення те рміну подачі заяви про апеля ційне оскарження. Заява про а пеляційне оскарження рішенн я суду до Апеляційного суду Д онецької області може бути п одана через Мар' їнський рай онний суд Донецької області протягом 10 днів з дня оголошен ня рішення суду.

Апеляційна скарга на рішен ня суду подається до Апеляці йного суду Донецької області через Мар' їнський районний суд Донецької області протя гом 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попередньої под ачі заяви про апеляційне оск арження, якщо скарга подаєть ся у строк, встановлений для п одачі заяви про апеляційне о скарження.

Суддя

СудМар`їнський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення28.07.2010
Оприлюднено10.08.2010
Номер документу10657034
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2067-10

Рішення від 13.08.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Щербань Л. С.

Рішення від 12.11.2010

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Решетар Василь Іванович

Рішення від 29.10.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко Інна Леонідівна

Рішення від 25.05.2010

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м.Маріуполя

Ковтуненко Олеся Володимирівна

Рішення від 28.07.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Клікунова Анастасія Сергіївна

Ухвала від 28.01.2010

Цивільне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Кореняк Володимир Клавдійович

Рішення від 13.05.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Челюбєєв Євгеній Вікторович

Рішення від 23.03.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Куліш Юрій Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні