Ухвала
від 03.10.2022 по справі 140/12072/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відстрочення виконання рішення суду

03 жовтня 2022 року ЛуцькСправа № 140/12072/21 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження заяву відповідача про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Торчинської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 ) звернулася з позовом до Торчинської селищної ради (далі селищна рада) про визнання протиправним та скасування рішення від 14.07.2021 №9/72, визнання протиправною бездіяльності, яка полягає в неприйнятті рішення в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3677 га, кадастровий номер 0722886200:03:001:0008 для ведення особистого селянського господарства; зобов`язання прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 від 15.04.2021 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га, кадастровий номер 0722886200:04:000:1181, земельної ділянки площею 0,3677 га, кадастровий номер 0722886200:03:001:0008, для ведення особистого селянського господарства та надання їх у власність.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 адміністративний позов задоволено повністю, вирішено:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Торчинської селищної ради від 14 липня 2021 року №9/72.

2. Визнати протиправною бездіяльність Торчинської селищної ради, яка полягає в неприйнятті рішення в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3677 га, кадастровий номер 0722886200:03:001:0008 для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 .

3. Зобов`язати Торчинську селищну раду прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 від 15 квітня 2021 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га, кадастровий номер 0722886200:04:000:1181, земельної ділянки площею 0,3677 га, кадастровий номер 0722886200:03:001:0008, для ведення особистого селянського господарства та надання їх у власність ОСОБА_1 .

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Торчинської селищної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1816 грн.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.05.2022 апеляційну скаргу відповідача залишено без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 без змін, відповідно останнє набрало законної сили 09.05.2022.

23.09.2022 до суду надійшла заява відповідача - Торчинської селищної ради про відстрочення виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 у даній справі строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні.

У судове засідання 03.10.2022 особи, які беруть участь у справі не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що не перешкоджає розгляду вказаної заяв за їх відсутності.

Вирішуючи заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд зазначає наступне.

Стаття 124 Конституції України і стаття 370 КАС України встановлюють, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно до вимог ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Частинами 4, 5 статті 378 КАС України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Суд зазначає, що відповідно до ст.ст. 10, 12-2, 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» з 24.02.2022 в Україні введений воєнний стан строком на 30 діб.

15.03.2022 Верховна Рада затвердила Указ Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено дію воєнного стану ще на 30 днів - з 05 години 30 хв. 26 березня до 24 квітня включно.

21.04.2022 Верховна Рада прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 19.04.2022 № 7300, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, до 25 травня 2022 року.

22.05.2022 Верховна Рада прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17.05.2022 № 341, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 25 травня 2022 року строком на 90 діб, до 23 серпня 2022 року.

17.08.2022 набув чинності Закон про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 7664 від 12.08.2022, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 строком на 90 діб, тобто до 21.11.2022.

Так, у відповідності до положень статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

06.04.2022 опубліковано Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» № 2145-IX від 24.03.2022, який набув чинності 07.04.2022.

Законом № 2145-IX від 24.03.2022 Розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено п. п. 27 і 28, які врегульовують більшість питань щодо використання земель для виробництва сільськогосподарської продукції та розміщення відповідної виробничої інфраструктури.

Так, Земельний кодекс України містить, зокрема, наступні доповнення на час дії воєнного стану:

- земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної, комунальної власності можуть надаватися у користування лише для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (пп.4 п.27 Розділ X «Перехідні положення»);

- безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється (пп.5 п.27 Розділ X «Перехідні положення»);

- формування земельних ділянок, зазначених у підпункті «а» підпункту 1 цього пункту, крім тих, що передаються в оренду відповідно до підпункту 2 цього пункту, забороняється (пп.6 п.27 Розділ X «Перехідні положення»).

Тобто, Закон № 2145-IX від 24.03.2022 встановлює беззаперечну заборону під час дії воєнного стану на вчиненні дій щодо безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі та формування земельної ділянки.

Відтак, факт введення воєнного стану в Україні є обставиною, що істотно ускладнює виконання відповідачем судового рішення у справі, оскільки у відповідача відсутня можливість прийняти рішення за заявою позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Таким чином, суд дійшов висновку, що заява про відстрочення виконання судового рішення у цій справі є обґрунтованою та підлягає задоволенню в частині відстрочення виконання рішення суду до завершення дії воєнного стану в Україні.

При цьому, суд зазначає, що вимога заявника щодо відстрочення виконання рішення суду строком на один місяць після завершення дії воєнного стану в Україні не обґрунтована жодними доводами та положеннями норм чинного законодавства України та фактично збільшує на 1 місяць строк безумовного виконання рішення суду, що набрало законної сили, а відтак, в цій частині заява до задоволення не підлягає.

Керуючись статтями 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву про відстрочення виконання судового рішення, - задовольнити частково.

Відстрочити Торчинській селищній раді виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 по справі № 140/12072/21 у його зобов`язальній частині, - до завершення (скасування) воєнного стану в Україні.

В задоволенні решти вимог заяви, - відмовити.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя В.В.Дмитрук

Дата ухвалення рішення03.10.2022
Оприлюднено06.10.2022
Номер документу106590796
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —140/12072/21

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Постанова від 08.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 24.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні