Рішення
від 03.10.2022 по справі 160/11097/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2022 року Справа № 160/11097/22

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Луніна О.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

25.07.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49001, код ЄДРПОУ 38598371) до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (вул. Миру, буд. 207, смт. Петропавлівка, Синельниківський район, Дніпропетровська область, 52700, код ЄДРПОУ 36725499), в якій позивач просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ - 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13;

- встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ - 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 17.01.2022 року по 28.01.2022 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» проведено планову перевірку Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н, Петропавлівська ТГ, смт Петропавлівка, вул. Миру, буд. 207. Під час перевірки були виявлені порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, про що складено відповідний акт. Подальша експлуатація об`єктів Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради із встановленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, в зв`язку із чим позивач звертається до суду із даним позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.07.2022 року, поновлено позивачу пропущений строк звернення до суду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у письмовому провадженні.

24.08.2022 року судом отримано відзив Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради на позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, в якому відповідач зазначає що засновником навчального закладу є Петропавлівська селищна рада. Згідно кошторису на 2022 рік Петропавлівської селищної ради по КЕВК 2240 було передбачено кошти місцевого бюджету на оплату послуг щодо виконання припису по запровадженню пожежної безпеки в сумі 84920,00 грн., починаючи з 10 березня 2022 року будівля Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради не експлуатується розпорядженням селищного голови від 10.03.2022 року про оголошення простою у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Відповідач зазначає, що на день подачі відзиву директор Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради виконала одне із вказаних порушень, пройшовши навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, що підтверджується посвідченням ДНФ № 03004692, що стосується інших порушень, які зазначені в акті, зазначає що у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, враховуючи те, що російська федерація знищує об`єкти соціальної інфраструктури, беручи до уваги перебування дошкільного закладу у простої, вважає, що на даний час не доцільно проводити будь - які роботи в будівлі закладу, у зв`язку із чим просить не застосовувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації дошкільного закладу. Також, зазначає про пропущення строку звернення до суду з позовною заявою посилаючись на те, що позивач не надав належних та допустимих доказів для поновлення строку звернення до суду, у зв`язку з чим просить позовну заяву залишити без розгляду.

05.09.2022 року судом отримано відповідь на відзив від позивача, відповідно до якої вказано, що позивач заперечує проти всіх доводів відповідача наведених у відзиві на позовну заяву, оскільки вони є необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Так, підприємством не надано доказів на підтвердження добровільного усунення в повному обсязі виявлених порушень у сфері пожежної безпеки, які зафіксовані в акті перевірки, у зв`язку з чим обґрунтованим є застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, до повного усунення порушень, виявлених під час перевірки.

За приписами ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, суд встановив наступне.

Щодо посилання відповідача на порушення позивачем строків звернення до суду з даним позовом, суд зазначає, що питання пропуску позивачем строку звернення до суду вже було розглянуто на стадії відкриття провадження у справі за клопотанням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, що знайшло своє відображення в ухвалі про відкриття провадження від 27.07.2022 року, причини пропуску строку звернення до суду були визнані поважними, строк поновлений, а тому відсутні підстави для залишення позовної заяви без розгляду.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області у період з 17.01.2022 року по 28.01.2022 року було проведено планову перевірку Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено акт № 13 від 28.01.2022 року, відповідно до якого встановлені відповідачем порушення цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н, Петропавлівська ТГ, смт Петропавлівка, вул. Миру, буд. 207, а саме:

- коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;

- не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також клас зони згідно з «Правилами будови електроустановок» приміщення котельної;

- захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не виконано відповідно до вимог ДСТУ ЕN.62305:2012 «Блискавкозахист»;

- не обладнані приміщення системою протипожежного захисту, а саме: автоматичною пожежною сигналізацією;

- не здійснено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки.

Вказаний акт був підписаний директором Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради Українцевою І.О., в графі пояснення, зауваження або заперечення, зазначено, що «з зауваженнями та недоліками згодні».

Примірник акту було вручено також директору Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради Українцевій І.О.

Позивач вважає, що подальша експлуатація об`єктів із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), Кодексу цивільного захисту України, інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил (ч.1 ст.47 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 № 661 ) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Кодексом цивільного захисту України не визначено, отже, віднесення до зазначеної категорії є оцінкою суб`єкта владних повноважень, а тому, в кожному окремому випадку суб`єкт владних повноважень має визначати чи створюють виявлені порушення загрозу життю та здоров`ю людей у взаємозв`язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання.

Важливою умовою застосування запобіжних заходів є наявність обґрунтованих підстав для застосування саме конкретного заходу реагування та його адекватність виявленим порушенням.

Так, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Метою застосування цього заходу є відвернення ймовірного настання для прав та інтересів невизначеного кола осіб негативних наслідків виявлених порушень. Такі негативні наслідки полягають у завданні шкоди життю та здоров`ю людей.

Так, суд вважає, що відсутність аварійного (евакуаційного) освітлення не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння.

При відсутності або невідповідності захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Відсутність навчання з питань цивільного захисту призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації.

За таких обставин, суд погоджується з позивачем, що порушення, які були виявлені під час планової перевірки об`єкту, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ - 36725499), є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що є неприпустимим.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

У зв`язку з наведеним, держава, через наділені повноваженнями органи, вживає заходи для забезпечення безпеки людей. До таких заходів відноситься, в тому числі, і встановлення на законодавчому рівні вимог до будівель та споруд у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. Такі вимоги є обов`язковими для встановленого законодавством кола суб`єктів, зокрема, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, котрі є власниками будівель та споруд, де постійно перебуває велика кількість людей. Не дотримання цих вимог робить неможливим експлуатацію будівель та споруд як таких, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до п.п. 24, 33 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, а й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Суд звертає увагу, що законодавство не містить визначення поняття порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, а отже, воно є оціночним.

Разом з цим, на переконання суду, зазначені вище порушення протипожежних норм у їх сукупності створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об`єкта у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; самій ліквідації пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; евакуації людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.

Станом на час розгляду справи в суді, відповідачем не надано суду доказів усунення виявлених порушень у сфері пожежної безпеки та цивільного захисту, які зафіксовані в акті перевірки.

Суд вважає за необхідне зазначити, що забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.

Відповідно до першого речення ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Такий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 25 лютого 2020 року у справі №826/15768/18.

Крім того, застосований до відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки. Цей захід не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Згідно з ч. 2 ст. 51 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника.

Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання (стаття 55 Кодексу цивільного захисту України).

Так, доказів щодо повного усунення виявлених порушень, які знайшли своє відображення в акті перевірки від 28.01.2022 року №13 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради до суду надано не було.

Тобто, обставини, які стали підставою для звернення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати.

Суд звертає увагу, що підстави для застосування заходів реагування мають бути підтверджені та існувати на день винесення судового рішення.

Також, суд не погоджується з посиланнями відповідача про не доцільність проведення будь - яких робіт в будівлі закладу дошкільної освіти у зв`язку із веденням воєнного стану в Україні, враховуючи не експлуатування будівлі та простою, з огляду на наступне.

Як зазначалось вище відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Так, дійсно, указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні з подальшими змінами, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, однак це не звільняє відповідача від необхідності виконання припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, оскільки недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Суд також виходить з того, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об`єкта є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відтак, враховуючи те, що на час розгляду справи порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем не усунуто в повному обсязі, суд вважає обґрунтованим твердження позивача про існування обставин, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи викладене, у зв`язку з виникненням загрози життю та/або здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей та ненаданням доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки №13 від 28.01.2022 року, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо зупинення експлуатації об`єкту Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради до усунення порушень вимог законодавства.

Відповідачем по справі не було надано доказів протиправності Акту перевірки №13 від 28.01.2022 року.

З урахуванням викладеного, враховуючи той факт, що порушення, виявлені під час планової перевірки об`єкту створюють загрозу життю та здоров`ю людей (працюючого персоналу, тощо), і на даний час у суду відсутні докази усунення виявлених порушень, суд вважає позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

З метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, а також беручи до уваги не надання відповідачем доказів на підтвердження усунення всіх вказаних вище порушень, встановлених в ході проведення перевірки, суд вважає за можливе встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ - 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність таких заходів у позивача, судовий збір на його користь стягненню з відповідача не підлягає.

У зв`язку з перебуванням судді Луніної О.С. у щорічній відпустці, рішення ухвалене в перший робочий день.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13.

Зобов`язати зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 "Тополька" Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2022
Оприлюднено06.10.2022
Номер документу106591312
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —160/11097/22

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Рішення від 03.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні