Ухвала
від 22.12.2022 по справі 160/11097/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

22 грудня 2022 рокуСправа №160/11097/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О. С., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпрі заяву Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22 за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

08 грудня 2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22 за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування на строк один рік з дня набрання законної сили ухвалою суду про відстрочення виконання рішення.

Вказана заява мотивована тим, що зупиненням експлуатації будівлі Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради буде порушено гарантоване статтею 53 Конституції України право дітей на доступність дошкільної освіти, розвиток дітей, передбачене та закріплене Законом України «Про дошкільну освіту», викличе негативні суспільні хвилювання серед батьків, що будуть позбавлені можливості працювати та отримувати кошти на проживання. Відповідно до пункту 1.3 Статуту Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради, затвердженого рішенням Петропавлівської селищної ради № 384-9/VІІІ від 30.08.2021 року, засновником закладу дошкільної освіти є Петропавлівська селищна рада. Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Петропавлівський ЗДО № 3 «Тополька» ПСР на теперішній час не має змоги вжити заходів щодо виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2022 року по справі № 160/11097/22, а саме, усунути порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які виявлені працівниками Синельниківського управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області через відсутність коштів (фінансування), оскільки Петропавлівський ЗДО № 3 «Тополька» ПСР повністю фінансується за рахунок Петропавлівської селищної ради, яка є його органом управління та засновником. Місцевим бюджетом на 2022 рік такі значні видатки на заходи щодо додержання вимог у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту не були передбачені. З метою усунення виявлених перевіркою порушень у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, після ухвалення судового рішення, Петропавлівською селищною радою було укладено договір на виготовлення проектно-кошторисної документації на системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням на об?єкті: Петропавлівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради. Після затвердження Петропавлівською селищною радою бюджету на 2023 рік, до якого будуть враховані кошти на усунення всіх виявлених недоліків, зазначених позивачем у позовній заяві, селищною радою будуть проведені усі необхідні роботи, спрямовані на виконання судового рішення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2022 року призначено заяву Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22 до розгляду в порядку спрощеного (письмового) провадження.

Розглянувши заяву Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22, дослідивши її доводи та обгрунтування, суд дійшов висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на таке.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року по справі № 160/11097/22 позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування, - задоволено.

Суд вирішив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, Петропавлівська ТГ, селище міського типу Петропавлівка, вул. Миру, будинок 207 Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради (код ЄДРПОУ 36725499), до повного усунення порушень, зазначених в Акті від 28.01.2022 № 13.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі № 160/11097/22 набрало законної сили 03.11.2022 року.

Згідно із ч. ч. 2, 3 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Приписами ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно із ч. 4 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відповідно до ч. 5 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи.

Саме так тлумачить відстрочення виконання рішення Верховний Суд у постанові від 06.12.2019 року у справі №2а/0570/6531/2011, зазначаючи, що підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке. При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

Отже, відстрочка виконання рішення суду - це відтермінування у часі належного строку виконання рішення суду в цілому. Надання відстрочки судом полягає у визначенні нової конкретної, більш пізньої ніж первинна, дати, з настанням якої й після завершення строку відстрочки рішення має бути виконано повністю.

Законодавство дійсно надає суду право відстрочити примусове виконання вже ухваленого рішення суду, проте це не виключає випадків, за наявності яких інститут відстрочки виконання рішення не може застосовуватися взагалі.

Як зазначалося вище, рішенням суду, про відстрочення виконання якого просить заявник, повністю зупинено експлуатацію будівлі Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради до повного усунення порушень.

Це рішення набрало законної сили 03.11.2022 року.

Отже, резолютивна частина цього рішення суду безпосередньо зазначає про зупинення судом експлуатації будівлі Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради.

Таким чином, у разі відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року по справі № 160/11097/22 продовжиться фактична експлуатація будівлі Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради, що суперечить нормам чинного законодавства та не може відбуватися у такий спосіб.

Отже, у даному випадку інститут відстрочки виконання рішення не може застосовуватися взагалі, бо відстроченням, про яке просить заявник, у даному випадку зведеться нанівець сама суть застосованої цим рішенням заборони експлуатації будівлі, в той час, як це рішення є таким, що набрало законної сили і є обов`язковим до виконання.

При цьому, суд враховує, що Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював думку в контексті тлумачення статті 6 Європейської конвенції з прав людини, що без ефективної системи виконання судових рішень існування судової системи позбавлене будь-якого сенсу. Суд підкреслював, що органи державної влади є одним із компонентів держави й інтереси цих органів повинні збігатися з необхідністю належного здійснення правосуддя, кінцевим етапом якого є виконання судового рішення. Так, у рішенні по справі «Горнсбі проти Греції» (Hornsby v. Greece) від 19.03.1997 року, заява №18357/91, Суд зазначив, що право на виконання рішення, яке виніс суд, є невід`ємною частиною «права на суд», а ефективний захист сторони у справі, а отже, і відновлення справедливості, передбачає зобов`язання адміністративних органів виконувати рішення.

Крім того, як зазначив Європейський суд з прав людини у справі «Шмалько проти України», право на справедливий судовий розгляд було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про відсутність законних підстав для задоволення заяви Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22.

Керуючись статями 243, 248, 256, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про відстрочення виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2022 року у справі №160/11097/22 за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Петропавлівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Тополька» Петропавлівської селищної ради про застосування заходів реагування - відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108059872
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —160/11097/22

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Рішення від 03.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні