ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/7731/20
У Х В А Л А
з питань виконання судового рішення
26 вересня 2022 рокузал судових засідань №11
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Гулика А.Г.
за участю:
секретаря судового засідання Лєбєдєва Д.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові заяву Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа у справі №380/7731/20, виданого 22.12.2021 таким, що не підлягає виконанню та про зміну способу та порядку виконання рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Сокальської міської ради Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа у справі №380/7731/20, виданого 22.12.2021 таким, що не підлягає виконанню та про зміну способу та порядку виконання рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Сокальської міської ради про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Вказана заява обґрунтована неможливістю виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 04.08.2021 у справі №380/7731/20 в частині повторного розгляду заяви ОСОБА_1 від 24.04.2019 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки, у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану.
У судове засідання ОСОБА_1 , стягувач за виконавчим листом не з`явилася, належним чином повідомлена про дату, час і місце його проведення. Від представника ОСОБА_1 надійшло заперечення на вказану заяву, обгрунтоване тим, рішення суду не виконане з формальних причин, а тому підстав для задоволення заяви немає.
У судове засідання Сокальська міська рада Львівської області, боржник за виконавчим листом №380/7731/20 від 22.12.2021 явку уповноваженого представника не забезпечила, належним чином повідомлена про дату, час і місце його проведення, клопотань, пов`язаних із розглядом справи до суду не подала.
Відповідно до частини 3 статті 374 КАС України суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.
Враховуючи наведене, суд вважає за можливе розглянути заяву без участі сторін.
За результатами розгляду заяви Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню та про зміну способу та порядку виконання рішення, суд дійшов наступних висновків.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 04.08.2021 у справі №380/7731/20 частково задоволено позов ОСОБА_1 до Сокальської міської ради Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, а саме:
- визнано протиправним та скасувати рішення Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області Про відмову громадянці ОСОБА_1 у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 від 17.07.2020 № 471;
- зобов`язано Сокальську міську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 24.04.2019 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4624887200:08:011 та прийняти відповідне рішення за результатами такого розгляду.
22.12.2021 Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист у справі №380/7731/20, згідно з яким стягувач: ОСОБА_1 , боржник: Сокальська міська рада Львівської області, строк пред`явлення до виконання: до 14.09.2024. Вказаним виконавчим листом зобов`язано Сокальську міську раду повторно розглянути заяву громадянки ОСОБА_1 від 24.04.2019 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4624887200:08:011 та прийняти відповідне рішення за результатами такого розгляду.
Частиною 2 статті 374 КАС України передбачено, що суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
У свою чергу, Верховний Суд у постанові від 05.11.2020 (справа №752/2391/17 (2а-14/09)), з урахуванням узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ "Про практику розгляду судами процесуальних питань, пов`язаних із виконанням судових рішень у цивільних справах" від 25.09.2015, дійшов висновку, що наведені в статті 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.
До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником поза межами виконавчого провадження чи іншою особою.
Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема:
- видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню);
- коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню;
- видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа;
- помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване;
- видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката;
- пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.
Під іншими причинами слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.
Суд встановив, що заява Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа №380/7731/20 від 22.12.2021 таким, що не підлягає виконанню, обґрунтована виключно неможливістю його виконання в умовах воєнного стану.
Відповідно до підпункту 5 пункту 27 Перехідних положень ЗК України безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації під час дії воєнного стану забороняється.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався. Законом України від 17.08.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.08.2022 № 2500-ІХ воєнний стан в Україні продовжено до 21.11.2022.
Системний аналіз викладених положень дає підстави для висновків, що розгляд технічної документації із землеустрою неможливий в умовах воєнного стану.
Суд зазначає, що вказані положення стосуються виключно строків виконання судового рішення, проте не впливають на обов`язковість виконання вказаного виконавчого листа Сокальською міською радою Львівської області після завершення воєнного стану.
Суд звертає увагу на те, що юридична конструкція «визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню» свідчить про неможливість виконання судового рішення загалом. Натомість, у спірному випадку йдеться про відтермінування такого виконання.
Суд також відхиляє доводи Сокальської міської ради Львівської області щодо необхідності зміни способу і порядку виконання судового рішення, оскільки такі фактично зводяться до необхідності зміни строку його виконання. Водночас, нормативно можливість зміни строку виконання судового рішення не передбачена.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що у задоволенні заяви Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа №380/7731/20 від 22.12.2021 таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Сокальської міської ради Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії необхідно відмовити повністю.
Керуючись статтями 248, 256, 374 КАС України, суд
у х в а л и в:
у задоволенні заяви Сокальської міської ради Львівської області про визнання виконавчого листа №380/7731/20 від 22.12.2021 таким, що не підлягає виконанню та про зміну способу та порядку виконання рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Сокальської міської ради Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.
Повна ухвала суду складена 03 жовтня 2022 року.
Суддя А.Г. Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2022 |
Оприлюднено | 06.10.2022 |
Номер документу | 106593025 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні