ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2022 року Чернігів Справа № 620/1039/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Падій В.В.,
за участі секретаря Михайлової І.О.,
представника позивача Боєва О.В.
представника відповідача Лисиця О.С
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за правилами загального позовного провадження за адміністративним позовом Фермерського господарства «Сапфір-М.М.» до Головного управління ДПС України у Чернігівській області про визнання протиправними дій та скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство «Сапфір М.М.» (далі ФГ «Сапфір М.М.») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі - ГУ ДПС у Чернігівській області), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 08.12.2021 № 8827/25010700 про встановлення порушення п.44.1 ст.44, п. 185.1 ст.185, п. 198.1., п. 198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.4 ст.200, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V1 (зі змінами та доповненнями) і зменшення ФГ «Сапфір-М.М.» розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 194 683,00 грн;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 08.12.2021 № 8826/25010700 про встановлення порушення п.44.1 ст.44, п.185.1 ст.185 , п.198.1., п. 198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.4 ст.200, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V1 (зі змінами та доповненнями) і збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 374468,00 грн та нарахування штрафних санкцій в сумі 93617,00 грн.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для звернення до суду.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 27.01.2022 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому відповідач не погоджується з позовними вимогами позивача, обґрунтовуючи тим, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 08.12.2021 № 8827/25010700 за формою «В4», яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 194683,00 грн та податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 08.12.2021 № 8826/25010700 за формою «Р», яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість на суму 468085,00 грн (в тому числі основного платежу 374468,00 грн та штрафних санкцій 93617,00) прийняті на підставі акту перевірки від 03.11.2021 № 7432/07/35274787, та є такими, що відповідають нормам чинного законодавства.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 24.05.2022 розгляд справи №620/1039/22 призначено за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 31.05.2022 заяву адвоката Боєвої Олени Вікторівни яка діє в інтересах позивача - Фермерського господарства «Сапфір-М.М.» про участь в судових засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення судузадоволено; забезпечено участь адвоката Боєвої Олени Вікторівни яка діє в інтересах позивача - Фермерського господарства «Сапфір-М.М.» в судових засіданнях, в тому числі 08 червня 2022 року о 10:00 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою програмного забезпечення "EasyCon".
Ухвалою суду від 20.07.2022 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 11:00 год. 04.08.2022.
Оскільки ГУ ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ - 43143966) з 26.10.2020 знаходиться в стані припинення на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893, а його правонаступником є ГУ ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 44094124), утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі - ГУ ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ - 43143966) на ГУ ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ ВП 44094124).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.
Cудом встановлено, що ФГ «Сапфір М.М.» зареєстроване як юридична особа 26.05.2008 (код ЄДРПОУ 35274787) та є платником податку на додану вартість індивідуальний податковий номер 352747825065, здійснює основний вид економічної діяльності: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний) (т. 1 а. с. 64).
На підставі наказу відповідача від 18.10.2021 №1795-п про проведення перевірки та направлень від 18.10.2021 №3330, № 3331 виданих ГУ ДПС в Чернігівській області, Байдак С.О. начальником відділу позапланових перевірок ризикових платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Чернігівській області, Дзигманом О.В. головним державним ревізором-інспектором відділу боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС у Чернігівській області на підставі вимог підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 та статті 82 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» та постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» та на підставі наказу від 18.10.2021 №1795-п проведена документальна позапланова виїзна перевірка ФГ «Сапфір М.М.» щодо правомірності формування податкової звітності з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ТД «УСК» за період діяльності червень 2019 року по взаємовідносинам з ТОВ «Торговий дім Крейс» відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.
За результатами перевірки складено акт перевірки03.11.2021 №7432/07/35274787 (т.1 а.с.23-38).
Перевіркою встановлено порушення ФГ «Сапфір М.М.» пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що сплачується до державного бюджету всього на суму 374468 грн, в тому числі за березень 2019 року 361283 грн, квітень 2019 року 13185 грн, та завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) всього на суму 194683,00 грн, в тому числі за травень 2019 року на 28016 грн, за червень 166667 грн.
ДоГУ ДПС у Чернігівській області позивачем подавались заперечення на акт від 03.11.2021 №7432/07/35274787 про результати документальної позапланової виїзної перевірки (т.1 а.с. 44-54).
За результатами розгляду заперечень висновки акту перевірки від 03.11.2021 №7432/07/35274787 були залишені відповідачем без змін (відповідь платнику направлено листом від 15.11.2021 №2792/ж12/25-01-07-04-07 (т.1 а.с.55-63).
На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.12.2021 №8827/25010700 за формою «В4», яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 194683,00 грн та податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 08.12.2021 № 8826/25010700 за формою «Р», яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість на суму 468085,00 грн (в тому числі основного платежу 374468,00 грн та штрафних санкцій 93617,00) (т.1 а.с. 17-20).
Вважаючи рішення відповідачапротиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на наступне.
Предметом доказування в цій справі є, зокрема, обставина реальності господарських операцій позивача, правильність відображення їх в податковому обліку та правильність формування податкового кредиту.
Суд враховує, що аналіз реальності господарської операції повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, щокожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначаєЗакон України від 16.07.1999 року № 996-ХIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»(далі - Закон № 996-ХIV, у редакції станом на момент виникнення спірних праввіднсин).
Згідно зістаттею 1 Закону №996-XIV господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Отже визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкових вигод.
Недоведеність наявності вказаних умов позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкових вигод, а покупця - права на їх формування та відображення у бухгалтерському та податковому обліку.
Про необґрунтованість податкової вигоди можуть свідчити також підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема про наявність таких обставин: неможливість реального здійснення платником податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності у зв`язку з відсутністю управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням податкової вигоди, якщо для такого виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій; здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником податків у документах обліку; відсутність первинних документів обліку.
Статтею 2 Закону №996-XIV визначено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону №996-XIV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Частиною 2 статті 9 Закону № 996-XIV встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Платники податку на додану вартість, об`єкти, база та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначені Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).
Податковий кодекс Українирегулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У відповідності до пункту 85.2 статті 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно з пунктом 83.1 статті 83 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом (підпункт 83.1.1); податкова інформація (підпункт 83.1.2); експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України (підпункт 83.1.3); судові рішення (підпункт 83.1.4); податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи (підпункт 83.1.6).
Об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю (пункт 185.1 статті 185 ПК України).
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з, зокрема, за придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з абзацом г) пункту 198.5 статті 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Згідно з пунктом 198.6 статті 198 ПК України Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 200.4 статті 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
У ході перевірки відповідачем встановлено, щ ФГ «Сапфір М.М.» здійснило, зокрема, документальне оформлення господарської операції за відсутності факту її реального здійснення з ТОВ «Торговий дім Крейс» за червень 2019 року, що призвело до завищення податкового кредиту за червень 2019 року в сумі 166667,20 грн та з ТОВ «ТД «УСК», що призвело до завищення податкового кредиту за березень 2019 року на суму ПДВ 402483,85 грн.
Щодо взаємовідносин між ФГ «Сапфір М.М.» та ТОВ «Торговий дім Крейс» перевіркою встановлено наступне.
В ході проведення перевірки ФГ «Сапфір - М.М.» надано: договір купівлі - продажу від 18.06.2019 № 160; платіжне доручення від 27.06.2019 № 105 на суму 1000003,20 грн; видаткову накладну від 24.06.2019 № 411 на суму 1000003,20 грн, в тому числі ПДВ 166667,20 грн, товар - «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» по ціні 23,0 грн у кількості 36232 л; товарно - транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів від 24.06.2019 № 411. Згідно даної товарно - транспортної накладної автопідприємство ТОВ «Нафтотрейд Груп», автомобіль ДАФ, д.н.з. НОМЕР_1 , причіп СВ2053XT, водій ОСОБА_1 пункт навантаження с.Шелестове, Коломацький район, Харківська область.
В податковому кредиті декларації з ПДВ за червень 2019 ФГ «Сапфір М.М.» задекларовані податкові накладні від ТОВ «Торговий дім Крейс» на суму ПДВ 166667,20 грн, товар «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО».
Згідно договору купівлі-продажу від 18.06.2019 №160 ТОВ «Торговий дім Крейс» (продавець) зобов`язується передати у власність ФГ «Сапфір М.М.» (покупець) паливно-мастильні матеріали, асортимент та кількість яких визначено в рахунку-фактурі (т.1 а.с. 67-68).
На виконання умов договору від 18.06.2019 №160 ТОВ «Торговий дім Крейс» виписано податкову накладну від 24.06.2019 №62 на суму ПДВ 166667,20 грн, «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» по ціні 23,00 грн за 1 літр, у кількості 36232 літрів (т.1 а.с. 73).
В ході проведення перевірки ФГ «Сапфір М.М.» не надано сертифікати якості на товар «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО».
При цьому в податковому кредиті ТОВ «Торговий дім Крейс» відсутні зареєстровані податкові накладні від ТОВ «Нафтотрейд Груп» з номенклатурою транспортних послуг або послуг з перевезення пального.
Згідно даних ІТС «ЄРАН» відсутні зареєстровані акцизні накладні від ТОВ «Торговий дім Крейс» для ФГ «Сапфір М.М.» в період з 01.06.2019 по 31.12.2019.
ТОВ «Торговий дім Крейс» (код ЄДРПОУ 42421910) зареєстровано 29.08.2018 Подільською районною в місті Києві державною адміністрацією. Основний вид діяльності ТОВ «Торговий дім Крейс» 46.71- оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Остання звітність з ПДВ ТОВ «Торговий дім Крейс» подана за липень 2019 року. В Державній податковій інспекції за місцем обліку прийнято від 05.02.2020р. № 15876 «Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку».
Головним управлінням ДПС м. Києві складено Узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ «Торговий дім Крейс» за звітні періоди оподаткування червень 2019 року по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками та контрагентами - покупцями. Згідно зазначеної Узагальненої податкової інформації «....встановлено неможливість фактичного надання товарів/послуг відповідно до наявних трудових і матеріальних ресурсів, виходячи з її специфіки, задекларованого обсягу ТОВ «Торговий дім Крейс». ТОВ «Торговий дім Крейс» не мають можливості виконати операції з постачання (продажу) товарів з використанням наявних на балансі основних засобів враховується зміст і технологічна специфіка конкретної операції (необхідність зберігання, перевезення (навантаження, розвантаження), яка передбачає наявність основних засобів, необхідних для такої операції, а саме, земельних ділянок, складських приміщень, необхідних виробничих потужностей та/або транспорту, зокрема, вантажного та іншого спеціального призначення. При дослідженні господарських операцій ТОВ «Торговий дім Крейс» постачання товарів здійснення господарської операції підтвердити не можливо зв`язку із відсутністю факту (джерела) законного введення в обіг ідентифікованого товаром та/або його реального задекларованого виробництва.» За звітний період декларування ПДВ червень 2019 року встановлено неправомірне визначення сум податкових зобов`язань, зокрема по взаємовідносинам з ФГ «Сафір - М.М. на суму 166000,70 грн»
Згідно даних ІТС «ЄРПН» ТОВ «Торговий дім Крейс» здійснював придбання товару «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» у ТОВ "ІНТЕРГЕОКОМ" (код ЄДРПОУ 42447221).
ТОВ "ІНТЕРГЕОКОМ" (код ЄДРПОУ 42447221) перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у м. Києві з 06.09.2018. Вид діяльності - 47.30 роздрібна торгівля пальним.
В Державній податковій інспекції за місцем обліку прийнято від 24.03.2021 № 41774 «Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку» «Наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування».
Згідно даних ЄРПН ТОВ "ІНТЕРГЕОКОМ" (код 42447221) не придбавало товар «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО», а саме в податковому кредиті відсутні зареєстровані податкові накладні з номенклатурою зазначеного товару в період з 01.10.2018 по 30.06.2019.
Крім того згідно даних звітності 20-ОПП позивач має 2 ємності об`ємом для зберігання пального 10000 л та 5000 л, проте за період з 01.01.2019 по 30.06.2019 в податковому кредиті ФГ «Сапфір М.М.» зареєстровані податкові накладні з номенклатурою товарів «дизельне пальне» у кількості 112662 л.
Суд зауважує, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та мають спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту, при цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.
Отже наслідки для податкового обліку створює фактичний рух активів за результатами здійснення господарських операцій, що є обов`язковою умовою для формування податкового кредиту, і вказана обставина є визначальною для дослідження судом під час вирішення цієї справи.
Враховуючи відсутність: зареєстрованих акцизних накладних для покупця ФГ «Сапфір М.М.», необхідної кількості ємності для зберігання пального, зареєстрованих податкових накладних з номенклатурою товару «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» по ланцюгу постачання, сертифікатів відповідності на «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» суд вважає вірними доводи відповідача щодо не реальності господарської операції з ідентифікованим товаром «Пальне Дизельне Л-Євро5-ВО» між ФГ «Сапфір М.М.» та ТОВ «Торговий дім Крейс».
Таким чином в порушення пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ФГ «Сапфір М.М.» завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 456494 грн, в тому числі за червень 2019 року на суму 166667, 20 грн в результаті документального оформлення взаємовідносин з ТОВ «Торговий дім Крейс».
Щодо взаємовідносин між ФГ «Сапфір М.М. та ТОВ «Торговий дім «УСК» перевіркою встановлено наступне.
Перевіркою встановлено, що 23.01.2019 між ТОВ «Торговий дім «УСК» (Продавець) та ФГ «Сапфір - М.М.» (Покупець) був укладений договір купівлі - продажу № 2301/19. Згідно вказаного договору продавець зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець прийняти та своєчасно оплатити засоби захисту рослин, мікродобрива та насіння с/г культур у погодженому сторонами асортименті (т. 1 а. с. 74-75).
Відповідно до пункту 2.1.1. покупець здійснює оплату товару в безготівковій формі на поточний рахунок продавця.
Пунктом 2.2 договору передбачено, що вартість товару оплачується на поточний рахунок продавця у національній валюті.
В березні 2019 року між ФГ «Сапфір - М.М.» та ТОВ «Торговий дім «УСК» оформлено видаткові накладні по операціям з постачання насіння та соняшнику на загальну суму 2 414 903,11 грн (в тому числі ПДВ 402 483,85 грн) у кількості насіння соняшника 624 мішки, насіння кукурудзи 614 мішки (т.1 а.с. 81-87).
Згідно інформаційних баз ДПС України встановлена наявність зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних, оформлених від імені ТОВ «Торговий дім «УСК» на адресу ФГ «Сапфір - М.М.» по операціям з постачання насіння та соняшнику на загальну суму 2 414 903,11 грн (в тому числі ПДВ 402 483,85 грн).
Суми податку на додану вартість з вищезазначених податкових накладних включено ФГ «Сапфір - М.М.» до податкового кредиту та відповідно до розділу II «Податковий кредит» додатку 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за березень 2019 року від ТОВ «Торговий дім «УСК» у розмірі 402483,85 грн.
Проте щодо перерахування грошових коштів ФГ «Сапфір М.М.» на поточний рахунок ТОВ «Торговий дім «УСК» позивачем надано лише наступні платіжні доручення: від 24.01.2019 № 471; від 24.01.2019 № 551; від 10.04.2019 № 566; від 15.04.2019 № 648 на загальну суму 182 447,97 грн (т.1 а.с. 76-79).
Належних та допустимих доказів на підтвердження наявності заборгованості перед ТОВ «Торговий дім «УСК» суду не надано.
ФГ «Сапфір - М.М.» надано товарно-транспортні накладні щодо перевезення насіння та соняшнику, в яких зазначено: автомобіль - КАМАЗ 55102, д.н.з. НОМЕР_2 ; причіп/напівпричіп, д.н.з. НОМЕР_3 ; автомобільний перевізник - ТОВ «Торговий дім «УСК»; замовник - ФГ «Сапфір - М.М.»; водій - ОСОБА_2 ; пункт навантаження - Кіровоградська область, місто Кропивницький, вул. Генерала Родимцева, 100А. Пункт розвантаження в товарно-транспортних накладних не зазначено (т. 1 а.с. 88-95).
Проте на запит відповідача листом від 26.10.2021 №31/25/11-2302вх Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Чернігівській області повідомлено, що згідно облікових даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС України відсутні відомості щодо державної реєстрації транспортних засобів за ТОВ «Торговий дім «УСК» та ФГ «Сапфір - М.М.» (т. 1 а.с. 196-197).
Належних та допустимих доказів на підтвердження оренди транспортних засобів позивачем суду не надано.
В ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки сертифікатів (якісних посвідчень, тощо) щодо якості поставленого насіння та соняшнику ФГ «Сапфір - М.М.» не надано.
Таким чином перевіркою встановлено відсутність реального (законного) джерела походження товару по ланцюгу постачання, невідповідність придбаного та реалізованого товару, нереальності виробництва власним трудовим і виробничим ресурсом, тобто, з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності фактів їх реального здійснення по взаємовідносинам ФГ «Сапфір - М.М.» з ТОВ «Торговий дім «УСК» на загальну суму 2 414 903,11 грн (в тому числі ПДВ 402 483,85 грн.).
За таких обставин суд погоджується з доводами відповідача, що позивачем здійснено документальне оформлення господарської операції за відсутності факту її реального здійснення по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім «УСК», що призвело до завищення податкового кредиту за березень 2019 року на суму ПДВ 402483,85 грн.
За наведених обставин, судом встановлено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені ГУ ДПС у Чернігівській області у відповідності до статті 19 Конституції України та ПК України.
При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті2та частини 2 статті77 Кодексу адміністративного судочинства України.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення даного позову.
Підстави для розподілу між сторонами судових витрат згідноКодексу адміністративного судочинства України відсутні, оскільки в задоволенні позову відмовлено повністю.
Керуючись статтями 227,241-246,250,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства «Сапфір М.М.» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 04.10.2022.
Позивач: Фермерське господарство «Сапфір М.М.» (вул. Гагаріна, 24, с. Хоробичі, Городнянський район, Чернігівська область, 15122, код ЄДРПОУ - 35274787).
Відповідач: Головне управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2022 |
Оприлюднено | 06.10.2022 |
Номер документу | 106595593 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні