Ухвала
від 05.10.2022 по справі 712/7528/22
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/7528/22

Провадження № 1-кс/712/3376/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2022 рокуслідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси, клопотання прокурора відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 22022250000000181 від 01.09.2022,-

ВСТАНОВИВ:

21 вересня 2022 року старший слідчий в ОВС СВ УСБУ в Черкаській області ОСОБА_4 , за погодженням із прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді з указаним клопотанням, в якому просить накласти арешт на корпоративні права засновника ОСОБА_5 , а саме: Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАСНОГІРСЬКЕ», ідентифікаційний код юридичної особи 34223684, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, частка 0,5187 % статутного фонду підприємства, розмір частки 21 000,00 гривень. Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче об`єднання «АДАМАС», ідентифікаційний код юридичної особи 24746112, місцезнаходження юридичної особи: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 8/10, частка 50 % статутного фонду, розмір частки 12 825,00 гривень. Товариства з обмеженою відповідальністю «КРОЗ ТРАНС», ідентифікаційний код юридичної особи 43232364, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, частка 100 % статутного фонду, розмір частки 1 000,00 гривень, які належить гр. російської федерації ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина рф серії НОМЕР_1 , виданий 27.12.2007 відділом уфмс росії по тульській області в новомосковському районі (710031), індивідуальний податковий номер громадянина рф 71 1611556293, шляхом заборони державним реєстраторам, нотаріусам, акредитованим суб`єктам здійснення будь-яких реєстраційних дій щодо вище вказаних часток ТОВ «Красногірське» (34223684), TOB «ВО «АДАМАС» (24746112), ТОВ «КРОЗ ТРАНС» (43232364), в тому числі, але не виключно, державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зазначених в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (та в установчих документах товариства одночасно), які пов`язані зі зміною розміру статутного капіталу та його учасників і засновників; заборони розпоряджатися (в тому числі, але не виключно) продавати і дарувати, міняти, іншим способом відчужувати майно товариства, передавати його під заставу або управління.

27 вересня 2022 року прокурор подав нову редакцію клопотання про накладення арешту, на виконання вимог ухвали слідчого судді.

Клопотання обґрунтоване тим, що Слідчим відділом УСБУ в Черкаській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022250000000181, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.09.2022 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 1102 ККУкраїни.

За даними матеріалів досудового розслідування, громадянин російської федерації (далі - рф) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи засновником та співвласником підприємств, які зареєстровані та ведуть господарську діяльність на території держави-терориста рф, за попередньою змовою групою осіб, шляхом здійснення фінансово-господарської діяльності з державними органами і збройними силами рф, а також сплати податків в бюджет держави-агресора, здійснює фінансування дій представників рф, спрямованих на зміну меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, тобто, в його діях вбачаються ознаки вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 1102 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має подвійне громадянство, тобто, одночасно має паспорти та ідентифікаційні коди громадянина рф та України:

1)Згідно облікових даних ДМС України він має:

- паспорт громадянина України НОМЕР_2 , виданий 29.07.2015 Золотоніським РС УДМС в Черкаській області;

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_3 , виданий 04.12.2015 відділом централізованої обробки даних № 1 Управління з питань громадянства, паспортизації, реєстрації та еміграції ГУ ДМС України в м. Києві, дійсний до 04.12.2025;

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_4 , виданий 08.01.2019 відділом централізованої обробки даних № 1 Управління з питань громадянства, паспортизації, реєстрації та еміграції ГУ ДМС України в м. Києві, дійсний до 08.01.2029;

- реєстраційний номер облікової картки платника податків в Україні НОМЕР_5 .

2)Згідно інформації з СПО СК: АС «Российский паспорт» та «Выписки из Единого государственного реестра юридических лиц от 17.08.2022 № ЮЭ9965-22-150879515» він має:

- паспорт громадянина рф серії НОМЕР_1 , виданий 27.12.2007 відділом уфмс росії по тульській області в новомосковському районі (710031);

- закордонний паспорт громадянина рф серії НОМЕР_6 , виданий 19.06.2013 мзс росії 37201;

- індивідуальний податковий номер громадянина рф НОМЕР_7 .

Згідно наявних даних, ОСОБА_5 як громадянин рф є власником підприємств, які знаходяться на території рф, а саме:

-ООО «Управляющая Компания «Алвиго» (ІПН 7723518245, м. Москва, вул. Новий Арбат, буд. 21, поверх 15, кімната 9. Генеральний директор- ОСОБА_6 . Засновники - ОСОБА_5 (84,9 % - 1 273 500 руб.) та ОСОБА_6 (15,1% - 226 500 руб.). Статутний капітал - 1 500 000 руб. Основний вид діяльності - розробка проектів промислових процесів і виробництв, що відносяться до електротехніки, гірничому депо, хімічній технології, машино будівництву та в області промислового будівництва системотехніки і техніки безпеки);

-ООО «Новомосковский институт азотной промишленности» (ІПН 7116150600, Тульська, область, Новомосковський район, м. Новомосковськ, вул. Кірова, буд. 11. Генеральний директор - ОСОБА_7 . Засновники - ООО «УК «Алвіго» (100% статутного капіталу - 952 280 руб). Основний вид діяльності - діяльність в сфері інженерно-технічного проектування, управління проектами будівництва, виконання будівельного нагляду і авторського надзору, надання консультацій в цих сферах).

Згідно відкритої інформації, розміщеної на російських Інтернет-ресурсах ІНФОРМАЦІЯ_2 та https://www.rusprofile.ru/id/2792215 загальна сума податків, сплачених підприємствами ОСОБА_5 до державного бюджету рф в 2020 році, становить 43670 179 рублів.

Крім того, встановлений факт участі ООО «НИАП» в державних закупках рф та заключення контракту № 55036005308190002420000от18.10.2021 з АКЦИОНЕРНЫМ ОБЩЕСТВОМ "НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ИНСТИТУТ НАУЧНО-ПРОИЗВОДСТВЕННОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ "ЛУЧ" на «выполнение работ по предпроектной проработке химико-технологической части для производства водорода «Атомной энерготехнологической станции для производства водорода», сума контракту 5000000,00 рублів (https://www.rusprofile.ru/gz/10340388).

Незважаючи на те, що Верховна Рада України визнала російську федерацію державою-терористом, що вчиняє геноцид Українського народу (Закон України «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» від 22.05.2022), фізичне знищення, масові вбивства громадян України, вчинення міжнародних злочинів проти цивільного населення, використання заборонених методів війни, руйнування цивільних об`єктів та об`єктів критичної інфраструктури, штучне створення гуманітарної катастрофи в Україні або окремих її регіонах, ОСОБА_5 , маючи подвійне громадянство, в умовах збройної агресії рф відносно України, через підконтрольних йому директорів суб`єктів господарської діяльності рф ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_8 , генеральний, директор ООО «УК «Алвіго») та ОСОБА_7 (генеральний директор ООО «НІАП») здійснює сплату податків в бюджет рф та виконує там державні замовлення, чим ймовірно фінансує дії, вчинені з метою зміни території або державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України.

Таким чином, у діях громадянина ОСОБА_5 наявні ознаки вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 1102 КК України (фінансування дій, вчинених з метою зміни території або державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою групою осіб).

Поряд з цим, ОСОБА_5 , використовуючи громадянство України, займається підприємницькою діяльністю в Україні, зокрема, він є засновником та володіє корпоративними правами:

1)Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАСНОГІРСЬКЕ», ідентифікаційний код юридичної особи 34223684, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, має частку 0,5187 % статутного фонду підприємства;

2)Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче об`єднання «АДАМАС», ідентифікаційний код юридичної особи 24746112, місцезнаходження юридичної особи: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 8/10, має частку 50% статутного фонду та прямий вирішальний вплив на діяльність підприємства;

3)Товариство з обмеженою відповідальністю «КРОЗ ТРАНС», ідентифікаційний код юридичної особи 43232364, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, має частку 100% статутного фонду та прямий вирішальний вплив на діяльність підприємства.

13.09.2022 слідчим винесено постанову про визнання речовим доказом корпоративних прав ОСОБА_5 у вищеперелічених підприємствах.

Також, на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 24.02.2022 Про введення в дію плану оборони України та Зведеного плану територіальної оборони України, уведеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 70/2022, Головним слідчим управлінням Національної поліції України в межах компетенції здійснюється комплекс заходів, передбачених планом оборони України, за сценарієм першим - Ескалація Російською Федерацією збройної агресії проти України, збройна агресія з боку інших держав або коаліцій держав повномасштабне застосування воєнної сили проти України шляхом проведення військових операцій з рішучими цілями, що може супроводжуватись інформаційними кампаніями, інформаційно-психологічними операціями, кіберопераціями та спеціальними операціями проти України, а також блокадою її портів, узбережжя, повітряного простору.

На сьогодні в умовах запровадженого Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 воєнного стану в Україні відбувається надзвичайна ситуація в економіці держави, у зв`язку з чим вживаються необхідні заходи, направлені на встановлення фізичних та юридичних осіб проросійської спрямованості, які своїми діями можуть спричинити шкоду національній безпеці України та здійснювати дії, направлені на збір і передачу представникам країни - агресора охоронювану законом інформацію, а також здійснювати фінансування проросійсько-налаштованих організацій в момент дії військового положення.

Відповідно доЗакону України«Про основнізасади примусовоговилучення вУкраїні об`єктівправа власностіросійської федераціїта їїрезидентів»,мета полягаєу захистісуверенітету ітериторіальної цілісностіУкраїни,національних інтересів,національної безпеки,забезпечення їїекономічної самостійності,прав,свобод тазаконних інтересівгромадян України,суспільства тадержави, враховуючиповномасштабну агресивнувійну,яку РосійськаФедерація розв`язалаі ведепроти Українита Українськогонароду зпорушенням нормміжнародного права,вчиняючи злочинипроти людства, виходячи з положеньКонституції України,Декларації про державний суверенітет Українита загальновизнанихміжнародних нормі правил,зокрема щодосуверенного праваУкраїни назахист, враховуючи Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 64/2022, затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, зурахуванням потребиневідкладного таефективного реагуванняна наявнізагрози національнимінтересам України, враховуючи положенняIV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолівід 18 жовтня 1907 року,

Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до Розділу І ст. 1 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», російська федерація - держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно доРезолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 "Визначення агресії"від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України;

-резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

-примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності російської федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;

-об`єкти права власності російської федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать російській федерації та її резидентам.

Відповідно до Розділу ІІ ст. 2 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», цей Закон не виключає і не обмежує прав держави Україна вимагати відповідно до норм міжнародного права притягнення до відповідальності держави Російська Федерація, у тому числі вимагати відшкодування (компенсації) шкоди, заподіяної внаслідок повномасштабної агресивної війни, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства.

З урахуваннямвищевикладеного,з метоюнедопущення зміни,перетворення,знищення,заволодіння,збереження речовихдоказів,відшкодування умайбутньому завданихзбитків завданиху ходіагресії російськоїфедерації протиУкраїни,недопущення фінансуваннядій спрямованихна насильницькі зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, прокурор звернувся з указаним клопотання про накладення арешту на корпоративні права гр. ОСОБА_5 .

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 та слідчий ОСОБА_4 клопотання підтримали у повному обсязі та просили його задоволити.

З метою забезпечення арешту майна та недопущення його відчуження, розгляд клопотання, у відповідності до вимог ч.2 ст.172 КПК України, проводиться без виклику власника майна.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

З наданих матеріалів клопотання убачається, що Слідчим відділом УСБУ в Черкаській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №

22022250000000181, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.09.2022 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 1102 ККУкраїни.

Процесуальне керівництво здійснюється Черкаською обласною прокуратурою.

За данимиматеріалів досудовогорозслідування, громадянин російської федерації (далі - рф) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи засновником та співвласником підприємств, які зареєстровані та ведуть господарську діяльність на території держави-терориста рф, за попередньою змовою групою осіб, шляхом здійснення фінансово-господарської діяльності з державними органами і збройними силами рф, а також сплати податків в бюджет держави-агресора, здійснює фінансування дій представників рф, спрямованих на зміну меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, тобто, в його діях вбачаються ознаки вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 1102 КК України. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має подвійне громадянство, тобто, одночасно має паспорти та ідентифікаційні коди громадянина рф та України:

Згідно наявних даних, ОСОБА_5 як громадянин рф є власником підприємств, які знаходяться на території рф, а саме:

-ООО «Управляющая Компания «Алвиго» (ІПН 7723518245, м. Москва, вул. Новий Арбат, буд. 21, поверх 15, кімната 9. Генеральний директор- ОСОБА_6 . Засновники - ОСОБА_5 (84,9 % - 1 273 500 руб.) та ОСОБА_6 (15,1% - 226 500 руб.). Статутний капітал - 1 500 000 руб. Основний вид діяльності - розробка проектів промислових процесів і виробництв, що відносяться до електротехніки, гірничому депо, хімічній технології, машино будівництву та в області промислового будівництва системотехніки і техніки безпеки);

-ООО «Новомосковский институт азотной промишленности» (ІПН 7116150600, Тульська, область, Новомосковський район, м. Новомосковськ, вул. Кірова, буд. 11. Генеральний директор - ОСОБА_7 . Засновники - ООО «УК «Алвіго» (100% статутного капіталу - 952 280 руб). Основний вид діяльності - діяльність в сфері інженерно-технічного проектування, управління проектами будівництва, виконання будівельного нагляду і авторського надзору, надання консультацій в цих сферах).

Згідно відкритої інформації, розміщеної на російських Інтернет-ресурсах ІНФОРМАЦІЯ_2 та https://www.rusprofile.ru/id/2792215 загальна сума податків, сплачених підприємствами ОСОБА_5 до державного бюджету рф в 2020 році, становить 43670 179 рублів.

З відкритих джерел також встановлено, що встановлений фактучасті ООО«НИАП» вдержавних закупкахрф тазаключення контракту№ 55036005308190002420000от18.10.2021з АКЦИОНЕРНЫМОБЩЕСТВОМ "НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙИНСТИТУТ НАУЧНО-ПРОИЗВОДСТВЕННОЕОБЪЕДИНЕНИЕ "ЛУЧ" на «выполнение работ по предпроектной проработке химико-технологической части для производства водорода «Атомной энерготехнологической станции для производства водорода», сума контракту 5000000,00 рублів (https://www.rusprofile.ru/gz/10340388).

Таким чином, у діях громадянина ОСОБА_5 убачаються ознаки вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 1102 КК України (фінансування дій, вчинених з метою зміни території або державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою групою осіб).

Також, відповідно до матеріалів кримінального провадження, ОСОБА_5 , використовуючи громадянство України, займається підприємницькою діяльністю в Україні, зокрема, він є засновником та володіє корпоративними правами:

Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАСНОГІРСЬКЕ», ідентифікаційний код юридичної особи 34223684, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, має частку 0,5187 % статутного фонду підприємства;

Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче об`єднання «АДАМАС», ідентифікаційний код юридичної особи 24746112, місцезнаходження юридичної особи: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 8/10, має частку 50% статутного фонду та прямий вирішальний вплив на діяльність підприємства;

Товариство з обмеженою відповідальністю «КРОЗ ТРАНС», ідентифікаційний код юридичної особи 43232364, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, має частку 100% статутного фонду та прямий вирішальний вплив на діяльність підприємства.

Постановою слідчого СВ Управління СБ України в Черкаській області ОСОБА_8 від 13.09.2022 корпоративні права ОСОБА_5 указаних вище підприємств визнано речовими доказами у кримінальному провадженні № 22022250000000181 від 01.09.2022.

24 лютого 2022 року у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти УкраїниУказом Президента України № 64/2022введено воєнний стан, строк дії якого відповідним Указом Президента продовжено до 26 серпня 2022 року.

07.03.2022 набрав чинностіЗакон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», яким передбачено можливість примусового вилучення в Україні примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності Російської Федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за який це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і у порядку встановлених цим Законом.

Примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів здійснюється без будь-якої компенсації (відшкодування) їх вартості, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку російська федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу.

На виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 24.02.2022 Про введення в дію плану оборони України та Зведеного плану територіальної оборони України, уведеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 70/2022, Головним слідчим управлінням Національної поліції України в межах компетенції здійснюється комплекс заходів, передбачених планом оборони України, за сценарієм першим - Ескалація Російською Федерацією збройної агресії проти України, збройна агресія з боку інших держав або коаліцій держав повномасштабне застосування воєнної сили проти України шляхом проведення військових операцій з рішучими цілями, що може супроводжуватись інформаційними кампаніями, інформаційно-психологічними операціями, кіберопераціями та спеціальними операціями проти України, а також блокадою її портів, узбережжя, повітряного простору.

На сьогодні в умовах запровадженого Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 воєнного стану в Україні відбувається надзвичайна ситуація в економіці держави, у зв`язку з чим вживаються необхідні заходи, направлені на встановлення фізичних та юридичних осіб проросійської спрямованості, які своїми діями можуть спричинити шкоду національній безпеці України та здійснювати дії, направлені на збір і передачу представникам країни - агресора охоронювану законом інформацію, а також здійснювати фінансування проросійсько-налаштованих організацій в момент дії військового положення.

Відповідно до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», мета полягає у захисті суверенітету і територіальної цілісності України, національних інтересів, національної безпеки, забезпечення її економічної самостійності, прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, виходячи з положеньКонституції України,Декларації про державний суверенітет Українита загальновизнаних міжнародних норм і правил, зокрема щодо суверенного права України на захист, враховуючи Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 64/2022, затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, враховуючи положенняIV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолівід 18 жовтня 1907 року,

Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до Розділу І ст. 1 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», російська федерація - держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно доРезолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 "Визначення агресії"від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України;

-резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

-примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності російської федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;

-об`єкти права власності російської федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать російській федерації та її резидентам.

Відповідно до Розділу ІІ ст. 2 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», цей Закон не виключає і не обмежує прав держави Україна вимагати відповідно до норм міжнародного права притягнення до відповідальності держави Російська Федерація, у тому числі вимагати відшкодування (компенсації) шкоди, заподіяної внаслідок повномасштабної агресивної війни, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства.

Відповідно до ст. 170 КПК України: «арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову.

Відповідно до ч.5 ст.9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Європейський суд з прав людини через призму своїх рішень неодноразово акцентував увагу на тому, що володіння майном повинно бути законним (рішення у справі «Іатрідіс проти Греції» [ВП], заява №31107/96, п. 58, ECHR 1999-II). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідальності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі «АНтріш проти Франції», від 22 вересня 1994 року, Series A N 296-A, п. 42, та «Кушоглу проти Болгарії», заява №48191/99, п.п. 49-62, від 10 травня 2007 року). Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогам захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див., серед інших джерел, рішення від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції», п.п. 69 і 73, Series A N 52). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та з метою яку прагнуть досягти (див., наприклад, рішення від 21 лютого 1986 року у справ «Джеймс та інші проти Сполученого королівства», п. 50, Series A N 98).

Відповідно до ч. 10ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

При цьому закон не вимагає, щоб докази на підтвердження вчинення кримінального правопорушення були повними та достатніми на даній стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого кримінального правопорушення. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість у тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно застосувати зазначений вид заходу забезпечення кримінального провадження з метою досягнення дієвості цього провадження та уникнення негативних наслідків.

Слідчий суддя визнає, що матеріали провадження свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, та слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.

Будь-яких негативних наслідків від вжиття такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт на корпоративні права, які можуть суттєво позначитися на інтересах інших осіб, слідчий суддя не вбачає.

З огляду на обставини ймовірно вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, слідчий суддя з метою недопущення зміни,перетворення,знищення,заволодіння,збереження речовихдоказів,відшкодування умайбутньому завданихзбитків завданиху ходіагресії російськоїфедерації протиУкраїни,недопущення фінансуваннядій спрямованихна насильницькі зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, вважає за доцільне накласти арешт на корпоративні права ОСОБА_5 у статутних фондах ТОВ «Красногірське» (34223684), ТОВ «ВО «АДАМАС» (24746112), ТОВ «КРОЗ ТРАНС» (43232364), шляхом заборони державним реєстраторам, нотаріусам, акредитованим суб`єктам здійснення будь-яких реєстраційних дій щодо вище вказаних частин товариств, в тому числі, але не виключно, державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зазначених в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (та в установчих документах товариства одночасно), які пов`язані зі зміною розміру статутного капіталу та його учасників і засновників; заборони розпоряджатися (в тому числі, але не виключно) продавати і дарувати, міняти, іншим способом відчужувати майно товариства, передавати його під заставу або управління.

Керуючись ст. ст. 131, 132, 170, 171 КПК України,слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на корпоративні права засновника:

1)товариства з обмеженою відповідальністю «КРАСНОГІРСЬКЕ», ідентифікаційний код юридичної особи 34223684, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, частка 0,5187 % статутного фонду підприємства, розмір частки 21000,00 гривень;

2)товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче об`єднання «АДАМАС», ідентифікаційний код юридичної особи 24746112, місцезнаходження юридичної особи: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 8/10, частка 50% статутного фонду, розмір частки 12825,00 гривень;

3)товариства з обмеженою відповідальністю «КРОЗ ТРАНС», ідентифікаційний код юридичної особи 43232364, місцезнаходження юридичної особи: 19733, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Антипівка, частка 100% статутного фонду, розмір частки 1000,00 гривень;

які належить гр. російської федерації ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина рф серії НОМЕР_1 , виданий 27.12.2007 відділом уфмс росії по тульській області в новомосковському районі (710031), індивідуальний податковий номер громадянина рф 711611556293, шляхом заборони державним реєстраторам, нотаріусам, акредитованим суб`єктам здійснення будь-яких реєстраційних дій щодо вище вказаних часток ТОВ «Красногірське» (34223684), ТОВ «ВО «АДАМАС» (24746112), ТОВ «КРОЗ ТРАНС» (43232364), в тому числі, але не виключно, державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зазначених в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (та в установчих документах товариства одночасно), які пов`язані зі зміною розміру статутного капіталу та його учасників і засновників; заборони розпоряджатися (в тому числі, але не виключно) продавати і дарувати, міняти, іншим способом відчужувати майно товариства, передавати його під заставу або управління.

Ухвала може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строків на її оскарження, а в разі її оскарження, після розгляду справи апеляційним судом.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення05.10.2022
Оприлюднено14.05.2024
Номер документу106618576
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —712/7528/22

Ухвала від 08.04.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 04.04.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 04.04.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Черкаський апеляційний суд

Новіков О. М.

Ухвала від 31.05.2023

Кримінальне

Черкаський апеляційний суд

Новіков О. М.

Ухвала від 05.10.2022

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Токова С. Є.

Ухвала від 23.09.2022

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Токова С. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні