Ухвала
від 05.10.2022 по справі 420/20709/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 жовтня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/20709/21

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Бойка А.В.

суддів: Федусика А.Г. , Шевчук О.А.

розглянувши заяву Державної податкової служби України про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року. по справі № 420/20709/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прокар Трейдінг" до Головного управління ДПС в Одеській області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 р. задоволено позов Товариство з обмеженою відповідальністю "Прокар Трейдінг" до Головного управління ДПС в Одеській області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

На зазначене рішення суду Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу разом із заявою про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.

В обгрунтування поданої заяви апелянт посилався на те, що повний текст рішення отримано Державною податковою службою України 22.02.2022 року (вхідний № 8265/5), однак вказав на наявність обставин, що унеможливлювали подання апеляційної скарги у межах строків, визначених статтею 295 КАС України, а саме: введення в Україні режиму воєнного стану згідно Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 та встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах згідно наказу від 24.02.2022 року № 243-о.

Апелянт посилався на те, що листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію РФ проти України, що стало підставою для введення воєнного стану із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 року відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022, тим самим підтвердивши, що вказані обставини до їх офіційного закінчення є надзвичайними та невідворотними.

З урахуванням викладеного, враховуючи наявність нереалізованого на даний час права здійснити апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 року, представник ДПС України просила поновити строк на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 року.

Дослідивши подану апелянтом заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне:

Згідно із ч. 1 ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно ч. 2 ст. 295 КАС України, учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Частиною 3 статті 298 КАС України встановлено, що апеляційна скарга залишається без руху випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особою, яка її подала, не було порушено питання про поновлення цього строку.

Як встановлено судом, рішення по справі було постановлено судом першої інстанції 17.02.2022 року в порядку спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні.

Як зазначає апелянт, вказане судове рішення було отримано Державною податковою службою України 22.02.2022 року.

Апеляційну скаргу Державна податкова служба України подала з пропуском встановленого ст. 295 КАС України тридцятиденного строку, а саме, лише 30.09.2022 року, тобто через більше ніж сім місяців після ухвалення рішення суду першої інстанції.

Надаючи оцінку доводам апелянта про поважність причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне:

Підстави пропуску строку апеляційного оскарження можуть бути визнані поважними, строк поновлено лише у разі, якщо вони пов`язані з непереборними та об`єктивними перешкодами, труднощами, які не залежать від волі особи та унеможливили своєчасне, тобто у встановлений законом процесуальний строк подання апеляційної скарги.

Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення у апеляційному порядку у строк, встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку апеляційного оскарження з поважних причин.

В даному випадку апелянт не наводить будь-якого обгрунтування неможливості реалізації податковим органом свого права на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції через введення в Україні режиму воєнного стану згідно Указу Президента України від 24.02.2022 року.

Колегія суддів звертає увагу на те, що сам лише факт запровадження воєнного стану не може бути підставою для безумовного поновлення відповідачу строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.

В свою чергу, колегія суддів враховує, що наказом ДПС від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органів» було встановлено простій у роботі ДПС та її територіальних органів з метою збереження життя і здоров`я працівників. Однак, наказом ДПС № 168 від 10.03.2022 року припинено простій в роботі ДПС та її територіальних органів.

З цього часу ДПС України працює в штатному режимі та будь-яких обмежень у роботі у зв`язку із введення воєнного стану запроваджено не було, однак з апеляційною скаргою апелянт звернувся лише 30.09.2022 року.

Таким чином, ДПС України у період після припинення простою та до моменту подання апеляційної скарги працювала в штатному режимі та будь-яких обмежень у роботі у зв`язку із введення воєнного стану запроваджено не було.

З огляду на зазначене колегія суддів приходить до висновку, що апелянтом не наведено жодного обґрунтованого аргументу та не надано жодних належних доказів наявності об`єктивних причин неможливості у встановлені законом строки звернутись до суду апеляційної інстанції з даною апеляційною скаргою, в тому числі, пов`язаними із веденням на території України воєнного стану.

Згідно ч. 3 ст. 298 КАС України, апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що апелянтом не надано доказів наявності дійсно об`єктивних причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції, а зазначені апелянтом причини пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції не можуть бути визнані поважними, а тому подана апеляційна скарга підлягає залишенню без руху для надання апелянтом заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням інших поважних причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції, підтверджених належними доказами.

Крім того, подана апеляційна скарга не відповідає вимогам ч. 5 ст. 296 КАС України, оскільки апелянтом не надано документ про сплату судового збору.

Апелянт не являється особою, яка звільнена від сплати судового збору відповідно до ст.5 Закону України Про судовий збір, а оскаржуване рішення суду першої інстанції є об`єктом справляння судового збору згідно ст.3 Закону, тому апеляційна скарга, відповідно до вимог ст.169 КАС України, має бути залишена без руху, з наданням строку для усунення зазначених недоліків.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду юридичною особою позову немайнового характеру ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Підпунктом 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону встановлено, що ставка судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

В свою чергу, статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021рік" визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2021р. на рівні 2270 грн.

З огляду на те, що позивач пред`явив дві вимоги немайнового характеру, одна з яких є похідною від іншої, розмір судового збору, що підлягає сплаті за подання апеляційної скарги на рішення суду у даній справі, складає (2270 x 150%) 3405 грн.

Судовий збір за подачу апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду повинно бути перераховано або внесено на рахунок:

банк Казначейство України (ЕАП), код банку 899998

код класифікації доходів бюджету 22030101 "Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050)"

відомча ознака "81" (Апеляційні адміністративні суди):

рахунок UA678999980313101206081015758,

отримувач - ГУК в Одеській області /Приморський р-н/22030101

код за ЄДРПОУ отримувача - 37607526

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються правила ст. 169 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Таким чином, апеляційну скаргу слід залишити без руху також для надання строку для усунення недоліків апеляційної скарги особі, яка її подала, шляхом надання доказів сплати судового збору.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя -

У Х В А Л И В :

Визнати неповажними причини пропуску строку на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 року, зазначені представником Державної податкової служби України у поданій заяві про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без руху.

Надати апелянту десятиденний строк з моменту отримання копії даної ухвали суду для усунення недоліків поданої апеляційної скарги, шляхом надання до суду апеляційної інстанції:

- заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 року по справі № 420/20709/21 із зазначенням в ній обґрунтованих поважних причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції та наданням доказів у підтвердження зазначених обставин;

- доказів сплати судового збору у визначеному Законом України "Про судовий збір" розмірі.

Роз`яснити апелянту, що у разі не виконання вимог цієї ухвали у визначений судом строк (не надання клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням інших причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції), буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 299 КАС України, а у разі неусунення недоліків в іншій частині - апеляційна скарга буде повернута скаржнику на підставі п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню у касаційному порядку не підлягає.

Суддя-доповідач Бойко А.В.Судді Федусик А.Г. Шевчук О.А.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2022
Оприлюднено07.10.2022
Номер документу106619954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/20709/21

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 17.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні