ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" липня 2010 р. Справа № 2a-2022 /10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Грицюка П.П.
при секретарі Куз ишин Р.М.
за участю:
представника позивача: В оришка Я.Я.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: Державн ої податкової інспекції в м. І вано-Франківську, < Текст >
до відповідача: товариства з обмеженою відп овідальністю "Транскомсерві с",
про стягнення заборг ованості за рахунок активів в сумі 28692,53 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
01 червня 2010 року Державна по даткової інспекції м. Івано-Ф ранківську (далі - позивач) зве рнулася в суд з адміністрати вним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Транскомсервіс" (далі - відпо відач) про стягнення заборго ваність за рахунок активів б оржника в сумі 28692,53 грн..
Позовні вимоги мотивовано тим, що податковий борг відпо відача складає - 28692,53 грн., який виник в результаті несплати оренди за земельні ділянки в сумі 26719,77 грн. та застосованих штрафних санкцій за несвоєч асне подання податкової звіт ності в сумі 170,00 грн., а також пен і в сумі 69,12 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав зазна чених в позовній заяві.Зазна чив, що даний податковий борг на час розгляду справи стано вить 28692,53грн. Просив позов зад овольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, хоча про дату, час та місце судового засідання був пові домлений належним чином. Над аним правом на подання запер ечення проти позову не скори стався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав. За таких обставин суд в бачає за можливе розглянути справу на підставі наявних д оказів за відсутності відпов ідача.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши наявні в мате ріалах справи письмові доказ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, судом вст ановлено наступне.
Згідно частини 1 статті 67 Кон ституції України кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України “Про систе му оподаткування” визначені види податків і зборів (обов' язкових платежів), що справля ються на території України.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” платник податків п овинен сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ний законом термін.
Обов'язок юридичної особи щ одо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припи няється із сплатою податку, з бору (обов'язкового платежу) а бо його скасуванням, списанн ям податкової заборгованост і відповідно до Закону Украї ни “Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом”.
Земельний податок та оренд на плата - обов'язковий платіж , що справляється з юридичних і фізичних осіб за користува ння земельними ділянками.
Відповідно до ст.13 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ві д 03.07.1992 року № 2535-Х-111 підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка пере буває у державній або комуна льній власності, є договір ор енди такої земельної ділянки .
Відповідно до ст. 27 Закону ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості здійснюється органами д ержавної податкової служби.
Статтею 14 даного Закону виз начено, що платники земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті (крім громадян) самостійн о обчислюють суму земельного податку та орендної плати що року станом на 1 січня і до 1 лют ого поточного року подають в ідповідному органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями.
Згідно ст.17 Закону України “ Про плату за землю” податков е зобов'язання по орендній пл аті за землі державної та ком унальної власності, визначен е у податковій декларації на поточний рік, сплачується рі вними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарними днем звітного (податкового) м ісяця.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків зобов' язані подавати до державних податкових органів відповід но до законів декларації, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.
Законом України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.2000 року в ст атті 1 визначено податковий б орг (недоїмка) як податкове зо бов'язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), самостійно узгоджене плат ником податків або узгоджене в адміністративному чи судо вому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму тако го податкового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми п одаткового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначених відповідн ими законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону Украї ни “Про порядок погашень зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" платн ик податків, що не подає подат кову декларацію у строки, виз начені законодавством, сплач ує штраф у розмірі 10 неоподатк ованих мінімумів доходів гро мадян за кожне таке неподанн я або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум (п.17.3 ст.17 даного З акону).
У відповідності з пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані подавати до держ авних податкових органів та інших державних органів відп овідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів).
Згідно пункту 16.4 статті 16 Зак ону України “Про оподаткуван ня прибутку підприємств” пла тники податку у строки, визна чені законом, подають до пода ткового органу податкову дек ларацію про прибуток за звіт ний період, розраховану наро стаючим підсумком з урахуван ням від' ємного значення об' єкта оподаткування минулих п одаткових періодів у разі йо го наявності відповідно до п ункту 6.1 статті 6 цього Закону. П ри цьому за звітні квартал, пі вріччя та три квартали платн ики податку подають спрощену декларацію, а за результатам и звітного року - повну.
Пунктом 4.1.4 статті 4 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” на платників податків покладен о обов' язок подачі податков их декларацій за базові пода ткові (звітні) періоди, що дорі внюють календарному місяцю, календарному кварталу або ка лендарному півріччю, календа рному року.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльно сті - юридична особа 28.11.2003 р. (а.с. 8) та взятий на облік в Державні й податковій інспекції.
В судовому засіданні дослі джено, що відповідач допусти в податковий борг по орендні й платі за землю в сумі 26719,77 грн. за період 2009-2010 років, що підтве рджується довідкою представ леною Державною податковою і нспекцією від 19.03.2010 року №234 (а.с. 5) .
Нарахування даних сум пров едено самостійно відповідач ем згідно податкових деклара цій (а.с. 9-12).
Крім того, позивачем на вико нання повноважень, передбаче них статтею 4 Закону України Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами”, у відповідності до п ідпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 в казаного Закону, за виявлені порушення нараховані штрафн і санкції в сумі 170,00 грн., а саме: податковим повідомленням - рішенням № 0006981503/0 від 05.05.2009 року в с умі 170,00 грн. (а.с. 13-14).
Оскільки відповідачем не п орушено процедуру апеляційн ого узгодження податкового з обов' язання то сума вказано го податкового зобов' язанн я відповідача, у відповіднос ті до пункту 5.2 статті 5 Закону У країни Закону України “Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами” є узгодженою.
Також, судом встановлено, що 30.04.2009 року ДПІ м. Івано-Франківс ьку направлено податкову вим огу форми “Ю1”№ 1/1043/12430/10/24-150/3012 в сумі 4461,63 грн. проте відповідач суму виставленого боргу не сплат ив. Вподальшому 01.07.2009 року позив ачем виставлено податкову ви могу форми “Ю2”№ 2/1505/18328/10/24-150/4433 на за гальну суму 6178,36 грн. Виставлен а позивачем сума боргу товар иством з обмеженою відповіда льністю "Транскомсервіс" не б ула сплачена.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” узгоджена сума податко вого зобов' язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.
В тому числі, відповідно до ст. 16.1.1. даного Закону відповід ачем нараховано пеню в сумі 69, 12 грн. за несвоєчасну сплату п одаткового зобов' язання.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказ аного Закону, активи платник ів податків можуть бути прим усово стягнені в рахунок пог ашення його податкових зобов ' язань виключно за рішенням суду.
Загальна сума податкового боргу становить 28692,53 грн.Доказ ів сплати заборгованості на час розгляду справи суду не п редставлено.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов' язаний погасити на раховану суму податкового зо бов' язання. Наявність таког о обов' язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, да ний обов' язок забезпечуєть ся Конституцією України, ста ття 67 якої передбачає, що коже н зобов' язаний сплачувати п одатки і збори в порядку і роз мірах, встановлених законом.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким що підлягає задоволенню.
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 < Текст > Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути за рахунок активів боржника з товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Транскомсервіс" (77300, вул. Про мислова, 11, м. Калуш, Івано-Франк івська область, ідентифікаці йний код 22178299) в дохід державног о бюджету податковий борг в с умі 28692 (двадцять вісім тисяч ші стсот дев'яносто дві) гривні 53 копійки.
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Грицюк П.П.
Постанова складен а в повному обсязі 26.07.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2010 |
Оприлюднено | 10.08.2010 |
Номер документу | 10664230 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Грицюк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні