Рішення
від 06.10.2022 по справі 640/1033/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2022 року м. Київ № 640/1033/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Чудак О.М., за участю секретаря судового засідання Лисун А.А., представника відповідача Бугаєнко С.С., у відсутність представників позивача, розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнання дій протиправними,

установив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління ДПС у місті Києві, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 30.11.2020 №00000087080701 та 00000087120701, прийняті на підставі Акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року";

- визнати протиправними дії посадових осіб Головного управління Державної податкової служби у місті Києві щодо проведення перевірки та складення Акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року".

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що відповідачем надіслано ТОВ "Фрешфудс" щодо надання інформації та підтверджуючих документів від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03, який за інформацією АТ «Укрпошта» вручено ТОВ "Фрешфудс" 09.11.2020, у той час як 30.10.2020 відповідачем за наслідками перевірки складено акт №118/26-15-07-01-03/40002904.

Отже, відповідач без дотримання термінів отримання відповіді на вказаний запит та, відповідно, без аналізу первинних документів, лише з огляду на загальну інформацію, протиправно провів перевірку ТОВ "Фрешфудс" за результатом якої склав від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

Наведене свідчить про протиправність дій Головного управління Державної податкової служби у місті Києві щодо проведення перевірки та складення Акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року", а отже й протиправність прийнятих за висновками вказаного акту податкових повідомлень-рішень від 30.11.2020 №00000087080701 та 00000087120701.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.02.2021 відкрито провадження у справі і призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Відповідач подав відзив на позовну заяву ТОВ "Фрешфудс" у якому вказав на її необґрунтованість та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Зауважив, що наказом від 05.10.2020 №7044 призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року.

Однак, вказаний наказ від 05.10.2020 №7044 та направлення посадових осіб на перевірку не видалось за можливе вручити посадовим особам ТОВ "Фрешфудс" у зв`язку із відсутністю таких осіб за місцем реєстрації ТОВ "Фрешфудс" про що складено відповідний акт від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03, який направлено ТОВ "Фрешфудс" поштою з повідомленням про вручення, однак таке поштове повідомлення повернуто до контролюючого органу 21.10.2020 у зв`язку із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

ГУ ДПС у м. Києві прийнято наказ від 12.10.2020 №7226 "Про призначення позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року", який разом із повідомленням про проведення перевірки від 12.10.2020 №22-26-15-07-01-03 направлено за зареєстрованою адресою ТОВ "Фрешфудс", однак відповідне поштове відправлення повернулось до контролюючого органу 21.10.2020 із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

Відповідач зауважує, що ні у ході позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс", ні після завершення такої перевірки, позивачем не надано жодних первинних документів на підтвердження правомірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року.

Разом з цим, у ході перевірки контролюючим органом засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення направлено за місцем реєстрації ТОВ "Фрешфудс" запити про надання інформації та підтверджуючих документів щодо підтвердження задекларованих платником показників декларації з ПДВ за травень, червень, липень 2020 року від 19.10.2020 №139530/10/26-15-07-01-03, який повернувся 23.10.2020 у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою, та від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03, який отримано позивачем 09.11.2020.

По факту ненадання документального підтвердження складено акти про ненадання документів до перевірки від 27.10.2020 №266/26-15-07-01-03/41439576 та від 29.10.2020 №275/26-15-07-01-03/41439576.

Оскільки позивач не подав до перевірки первинні документи на підтвердження правомірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, відповідно до пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України), вважається, що такі документи були відсутні на час складання відповідної податкової звітності. Наведене свідчить про на підтвердження правомірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, а отже про правомірність спірних податкових повідомлень-рішень від 30.11.2020 №00000087080701 та 00000087120701.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2021 замінено відповідача у справі, а саме, Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.12.2021:

- запропоновано ТОВ "Фрешфудс" надати всі інші докази (первинну документацію), що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги;

- витребувано у Головного управління Державної податкової служби у місті Києві докази та відповідні пояснення із чітким зазначенням дат направлення та вручення ТОВ "Фрешфудс": акту про неможливість здійснення перевірки ТОВ "Фрешфудс" від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03; наказу про призначення перевірки від 12.10.2020 №7226 та повідомлення про призначення перевірки від 12.10.2020 №22/26-15-07-01-03, запитів про надання інформації від 19.10.2020 №139530/10-26-15-07-01-03 та від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03; акту перевірки від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

- витребувано у АТ «Укрпошта» інформацію щодо руху поштових відправлень №0315123602722, №0315124455708, №0315124455503, №0315124455686, із обов`язковим зазначенням дати їх подання до об`єктів поштового зв`язку, дати їх вручення адресату чи дати їх повернення відправнику не врученими із зазначенням причин невручення.

На виконання вимог вказаної ухвали від 16.12.2021:

- ТОВ "Фрешфудс" не надано інші докази (первинну документацію), що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, не подано пояснень щодо неможливості подання до суду таких доказів;

- Головне управління ДПС у місті Києві подало до суду 04.01.2022 витребувані пояснення та їх документальне підтвердження;

- АТ «Укрпошта» листом від 19.01.2022 №103.003.-397-22 повідомлено про неможливість подання до суду витребуваної інформації у зв`язку із вилученням та знищенням носіїв такої інформації.

У ході судового розгляду даної справи представник ТОВ "Фрешфудс" підтримала позовні вимоги, просила суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представники відповідача заперечували проти задоволення позову з підстав, вказаних у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях.

Допитаний як свідок інспектор ОСОБА_1 повідомив, що вони вийшли на перевірку, суб`єкта господарювання за місцезнаходженням не знайшли, позивач документів на перевірку не надав, запити вони надсилали.

Суд, дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.

У податковій декларації з ПДВ за травень 2020 року, поданій 24.07.2020 за №9176901695 ТОВ "Фрешфудс" задекларовано

- податкові зобов`язання з ПДВ у сумі 2 889 043 грн;

- податковий кредит з ПДВ у сумі 3 088 109 грн;

- від`ємне значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 199 066 грн.

У податковій декларації з ПДВ за червень 2020 року поданій 24.07.2020 за №9176901895 ТОВ "Фрешфудс" задекларовано:

- податкові зобов`язання з ПДВ у сумі 2 595 987 грн;

- податковий кредит з ПДВ у сумі 3 056 407 грн;

- від`ємне значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 460 4207 грн.

У податковій декларації з ПДВ за липень 2020 року поданій 20.08.2020 за №9207037461 ТОВ "Фрешфудс" задекларовано:

- податкові зобов`язання з ПДВ у сумі 1 396 421 грн;

- податковий кредит з ПДВ у сумі 8 958 406 грн;

- від`ємне значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 7 561 985 грн.

У податковій декларації з ПДВ за серпень 2020 року поданій 21.09.2020 за №9238762048 ТОВ "Фрешфудс" задекларовано:

- податкові зобов`язання з ПДВ у сумі 1 180 781 грн, у тому числі ;

- податковий кредит з ПДВ у сумі 14 707 037 грн;

- від`ємне значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 13 526 256 грн.

Наказом Головного управління ДПС у місті Києві від 05.10.2020 №7044 на підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, тривалістю 10 робочих днів.

Для проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс" на підставі наказу від 05.10.2020 №7044, Головним управлінням ДПС у місті Києві видано направлення на проведення перевірки від 07.10.2020 №205/26-15-07-01-03 та №206/26-15-07-01-03.

З метою вручення зазначених наказу від 05.10.2020 №7044 та направлень на проведення перевірки від 07.10.2020 №205/26-15-07-01-03 та №206/26-15-07-01-03, працівниками Головного управління ДПС у місті Києві здійснено виїзд за податкової адресою ТОВ "Фрешфудс": 02660, м. Київ, вул. Колекторна, буд. 3.

Однак, за результатом вказаного виїзду встановлено, що посадові особи ТОВ "Фрешфудс" за вказаною адресою відсутні про що складено акт від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03 «Про неможливість здійснення перевірки ТОВ "Фрешфудс" (код 40002904), вручення копії наказу від 05.10.2020 №7044, ознайомлення посадових осіб з направленнями від 07.10.2020 №205/26-15-07-01-03 та №206/26-15-07-01-03».

Акт від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03 направлено ТОВ "Фрешфудс" засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення, однак відповідне поштове повідомлення повернуто до контролюючого органу 21.10.2020 у зв`язку із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

З урахуванням наведеного та на підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 та пункту 79.1 статті 79 ПК України наказом Головного управління ДПС у місті Києві від 12.10.2020 №7226 призначено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, тривалістю 5 робочих днів з 19.10.2020.

Копію наказу від 12.10.2020 №7226 разом із повідомленням про проведення перевірки від 12.10.2020 №22-26-15-07-01-03 направлено за зареєстрованою адресою ТОВ "Фрешфудс", однак відповідне поштове відправлення повернулось до контролюючого органу 21.10.2020 із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

У ході невиїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс" контролюючим органом засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення направлено за місцем реєстрації ТОВ "Фрешфудс" запити про надання інформації та підтверджуючих документів щодо підтвердження задекларованих платником показників декларації з ПДВ за травень, червень, липень, серпень 2020 року:

- від 19.10.2020 №139530/10/26-15-07-01-03, який повернувся 23.10.2020 у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою;

- від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03, який отримано позивачем 09.11.2020, при цьому, за інформацією АТ «Укрпошта» поштове відправлення із таким запитом 30.10.2020 перенаправлено за заявою ТОВ "Фрешфудс".

З огляду на ненадання відповідей на вказані запити, контролюючим органом складено акти про ненадання документів до перевірки від 27.10.2020 №266/26-15-07-01-03/41439576 та від 29.10.2020 №275/26-15-07-01-03/41439576.

Також 27.10.2020 контролюючим органом направлено за зареєстрованою адресою ТОВ "Фрешфудс" повідомлення про запрошення №142322/10/26-15-07-01-03, яким керівника ТОВ "Фрешфудс" запрошено з`явитись 30.10.2020 о 11:00 до Головного управління ДПС у місті Києві для підписання та отримання акту за результатом документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року.

Повідомлення про запрошення від 27.10.2020 №142322/10/26-15-07-01-03 отримано ТОВ "Фрешфудс" 09.11.2020 (поштове відправлення 0315124455660).

На підставі наказу від 12.10.2020 №7226 контролюючим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, за результатом якої складено акт від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

В акті від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904, у зв`язку із неподанням ТОВ "Фрешфудс" первинних документів на підтвердження правомірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року констатовано порушення ТОВ "Фрешфудс" вимог:

- пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 ПК України, в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за серпень 2020 року у розмірі 13 526 256 грн та заниження ПДВ на загальну суму 8 062 232 грн, у тому числі по періодах: за травень 2020 року на суму 2 889 043 грн, за червень 2020 року на суму 2 595 987 грн, за липень 2020 року на суму 1 396 421 грн, за серпень 2020 року на суму 1 180 781 грн;

- пунктів 44.1, 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85 ПК України: посадовим особам контролюючого органу не надано документів під час перевірки.

Також 30.10.2020 Головним управління ДПС у місті Києві складено акт №279/2615070103 про неможливість вручення та підписання акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

Акт від 30.10.2020 №279/2615070103 про неможливість вручення та підписання акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 та примірник акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 направлені за зареєстрованою адресою ТОВ "Фрешфудс" та отримані ТОВ "Фрешфудс" 09.11.2020 (поштове відправлення 0315124455678).

ТОВ "Фрешфудс" не подано заперечень на акт від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

На підставі вказаних висновків акту перевірки від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904, контролюючим органом 30.11.2020 прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №00000087080701, яким зменшено розмір від`ємного значення ПДВ ТОВ "Фрешфудс" за серпень 2020 року на 13 526 256 грн;

- №00000087120701, яким збільшено суму грошового зобов`язання ТОВ "Фрешфудс" з ПДВ на 12 093 348 грн, у тому числі за податковим зобов`язанням на 8 062 232 грн, за штрафними санкціями на 4 031 116 грн.

Вважаючи протиправними дії посадових осіб Головного управління ДПС у місті Києві щодо проведення перевірки та складення акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904, а також податкові повідомлення-рішення від 30.11.2020 №00000087080701 та №00000087120701, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Судова палата з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду в постанові від 20.02.2020 у справі №826/17123/18 сформулювала правовий висновок, відповідно до якого незалежно від прийнятого платником податків рішення про допуск (недопуск) посадових осіб до перевірки, оскаржуючи в подальшому наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень та інших рішень, платник податків не позбавлений можливості посилатись на порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення такої перевірки, якщо вважає, що вони зумовлюють протиправність таких податкових повідомлень-рішень. При цьому таким підставам позову, за їх наявності, суди повинні надавати правову оцінку в першу чергу, а у разі, якщо вони не визнані судом такими, що тягнуть протиправність рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки, - переходити до перевірки підстав позову щодо наявності порушень податкового та/або іншого законодавства.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Посадові та службові особи контролюючих органів зобов`язані, зокрема дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій (підпункти 21.1.1, 21.1.4 пункту 21.1 статті 21 ПК України).

Глава 8 розділу ІІ ПК України визначає види перевірок, які можуть бути проведені контролюючими органами, а також порядок та процедуру їх проведення. Зокрема, встановлюється чітке розмежування щодо порядку допуску до виїзних та невиїзних перевірок, а також щодо місця проведення зазначених перевірок.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Пункт 78.1 статті 78 ПК України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової перевірки.

Зокрема, відповідно до підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Згідно пункту 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.21 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до пункту 78.5 статті 78 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

Згідно пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

У разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно пункту 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно до пунктів 79.1, 79.2 статті 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Оскільки у податковій декларації з ПДВ за серпень 2020 року поданій 21.09.2020 за №9238762048 ТОВ "Фрешфудс" задекларовано від`ємне значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 13 526 256 грн, наказом Головного управління ДПС у місті Києві від 05.10.2020 №7044 правомірно призначено на підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, тривалістю 10 робочих днів.

Водночас, встановлено, що з метою вручення зазначених наказу від 05.10.2020 №7044 та направлень на проведення перевірки від 07.10.2020 №205/26-15-07-01-03 та №206/26-15-07-01-03, працівниками Головного управління ДПС у місті Києві здійснено виїзд за податкової адресою ТОВ "Фрешфудс": 02660, м. Київ, вул. Колекторна, буд. 3.

Однак, за результатом вказаного виїзду встановлено, що посадові особи ТОВ "Фрешфудс" за вказаною адресою відсутні про що складено акт від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03 «Про неможливість здійснення перевірки ТОВ "Фрешфудс" (код 40002904), вручення копії наказу від 05.10.2020 №7044, ознайомлення посадових осіб з направленнями від 07.10.2020 №205/26-15-07-01-03 та №206/26-15-07-01-03».

Акт від 07.10.2020 №167/26-15-07-01-03 направлено ТОВ "Фрешфудс" засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення, однак відповідне поштове повідомлення повернуто до контролюючого органу 21.10.2020 у зв`язку із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

Отже, наказом Головного управління ДПС у місті Києві від 12.10.2020 №7226 на підставі підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 та пункту 79.1 статті 79 ПК України правомірно призначено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року, тривалістю 5 робочих днів з 19.10.2020.

Копію наказу від 12.10.2020 №7226 разом із повідомленням про проведення перевірки від 12.10.2020 №22-26-15-07-01-03 направлено за зареєстрованою адресою ТОВ "Фрешфудс", однак відповідне поштове відправлення повернулось до контролюючого органу 21.10.2020 із відсутністю ТОВ "Фрешфудс" за зареєстрованою адресою.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що відповідач правомірно розпочав документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Фрешфудс" з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн за серпень 2020 року, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за травень, червень, липень 2020 року.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно пункту 200.4 статті 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до

Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно із пунктом 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2 статті 198 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

В силу пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Підпунктом 44.1 статті 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту (абзац другий вищевказаної правової норми).

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (Закон №996-XIV) фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

За вимогами частини першої статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (частина друга статті 9 Закону № 996-XIV).

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно пункту 44.3 статті 44 ПК України платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Пунктом 85.2 статті 85 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно пунктів 85.4, 85.8 статті 85 ПК України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідно до пунктів 85.6, 85.7 статті 85 ПК України у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Отримання копій документів оформляється описом. Копія опису, складеного посадовими (службовими) особами контролюючого органу, вручається під підпис платнику податків або його законному представнику. Якщо платник податків або його законний представник відмовляється від засвідчення опису або від підпису про отримання копії опису, то посадові (службові) особи контролюючого органу, які отримують копії, роблять відмітку про відмову від підпису.

Відповідно до пункту 44.6 статті 44 ПК України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо ж платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Пунктом 44.7 статті 44 ПК України визначено, що у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).

У разі якщо надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки або у разі надання таких документів відповідно до абзацу другого цього пункту, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

Аналіз зазначених норм свідчить, що платник податків зобов`язаний зберігати первинні документи на підставі яких формується податкова звітність та надавати такі документи посадовим особам контролюючого органу, які здійснюють податкову перевірку, як під час проведення перевірки, так і після її закінчення. Отримання копій документів оформляється описом. У разі відмови платника податків надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови. У разі не надання платником податків посадовим особам контролюючого органу первинних документів, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Встановлено, що у ході невиїзної перевірки ТОВ "Фрешфудс" контролюючим органом засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення направлено за місцем реєстрації ТОВ "Фрешфудс" запити про надання інформації та підтверджуючих документів щодо підтвердження задекларованих платником показників податкових декларацій з ПДВ за травень, червень, липень, серпень 2020 року:

- від 19.10.2020 №139530/10/26-15-07-01-03, який повернувся 23.10.2020 у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою;

- від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03, який отримано позивачем 09.11.2020, при цьому, за інформацією АТ «Укрпошта» поштове відправлення із таким запитом 30.10.2020 перенаправлено за заявою ТОВ "Фрешфудс".

З огляду на ненадання відповідей на вказані запити, контролюючим органом складено акти про ненадання документів до перевірки від 27.10.2020 №266/26-15-07-01-03/41439576 та від 29.10.2020 №275/26-15-07-01-03/41439576.

Стверджуючи про протиправність дій посадових осіб Головного управління Державної податкової служби у місті Києві щодо проведення перевірки та складення акту від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 позивач зазначає про те, що відповідач без дотримання термінів отримання відповіді на запит від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03 та, відповідно, без аналізу первинних документів, лише з огляду на загальну інформацію, протиправно провів перевірку ТОВ "Фрешфудс" за результатом якої склав від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904.

Суд критично розцінює вказані доводи позивача та вважає, що ТОВ "Фрешфудс" у межах спірних правовідносин порушено вимоги пунктів 44.1, 44.6 статті 44, пункту 85.2 статті 85 ПК України.

Так, встановлені судом обставини даної справи свідчать про ненадання ТОВ "Фрешфудс" контролюючому органу під час перевірки та після її завершення первинних документів на підтвердження задекларованих позивачем показників податкових декларацій з ПДВ за травень, червень, липень та серпень 2020 року, а тому з огляду на положення пункту 44.6 статті 44 ПК України вважається, що такі документи були відсутні у ТОВ "Фрешфудс" на час складення вказаної звітності.

До того ж, позивач не подав вказані первинні документи до суду в ході судового розгляду даної справи.

Зазначаючи в обґрунтування власної позиції про недотримання дотримання термінів отримання відповіді на запит від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03 позивач залишає поза увагою як фактичну відсутність первинних документів на підтвердження задекларованих позивачем показників податкових декларацій з ПДВ за травень, червень, липень та серпень 2020 року, так і не надання відповіді на попередній запит від 19.10.2020 №139530/10/26-15-07-01-03. Також отримання ТОВ "Фрешфудс" запиту від 23.10.2020 №141160/10/26-15-07-01-03 саме 09.11.2020 відбулось з огляду на перенаправлення поштового відправлення із таким запитом за заявою позивача. Наведене вказує на намагання позивача штучно створити формальні підстави для визнання незаконною вказаної перевірки для нівелювання її правових наслідків.

Таким чином, суд вважає, що позивачем не доведено існування первинних документів на підтвердження задекларованих позивачем показників податкових декларацій з ПДВ за травень, червень, липень та серпень 2020 року, що свідчить про необґрунтованість зазначених доводів позивача.

Суд зауважує, що підставою прийняття спірних податкових повідомлень-рішень від 30.11.2020 №00000087080701 та №00000087120701 слугував висновок акту перевірки від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904 про порушення ТОВ "Фрешфудс" вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 ПК України, в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення ПДВ, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за серпень 2020 року у розмірі 13 526 256 грн та заниження ПДВ на загальну суму 8 062 232 грн.

Вказані порушення констатовані контролюючим органом з огляду на не надання ТОВ "Фрешфудс" до перевірки первинних документів на підтвердження задекларованих позивачем показників податкових декларацій з ПДВ за травень, червень, липень та серпень 2020 року.

З огляду на не надання ТОВ "Фрешфудс" зазначених документів ні під час перевірки, ні до прийняття спірних податкових повідомлень-рішень, ні до суду в ході судового розгляду даної справи, суд вважає правомірними податкові повідомлення-рішення від 30.11.2020 №00000087080701 та №00000087120701.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та «Вуліч проти Швеції» визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

З урахуванням наведеного у сукупності, системно проаналізувавши приписи законодавства України та встановлені обставини даної справи, суд вважає, що контролюючим органом доведено правомірність його дій з проведення перевірки ТОВ "Фрешфудс" за результатом якої складено акт від 30.10.2020 №118/26-15-07-01-03/40002904, а також прийнятих за висновками такої перевірки податкових повідомлень-рішень від 30.11.2020 №00000087080701 та №00000087120701, а позивачем не надано обґрунтувань та доказів протилежного. Таким чином, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, суд виходить з того, що за обставин необґрунтованості заявлених позивачем вимог, підстави для стягнення сплаченого ним судового збору з відповідача відповідно до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнання дій протиправними, - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фрешфудс" (місцезнаходження юридичної особи: 79035, місто Львів, вулиця Зелена, будинок 115Б; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 40002904).

Відповідач - Головне управління ДПС у місті Києві (місцезнаходження відокремленого підрозділу юридичної особи: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ВП 44116011).

Повний текст рішення складено й проголошено в судовому засіданні 06.10.2022.

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.10.2022
Оприлюднено12.10.2022
Номер документу106645932
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —640/1033/21

Рішення від 06.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні