Постанова
від 22.02.2010 по справі 2а-15105/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 22 лютого 2010 року           09:41           № 2а-15105/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Руденко О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом            Державної податкової інспекції у Деснянському  районі м. Києва

до                            Київської обласної організації політичної партії «Європейська партія

                               України»

третя особа           Деснянська районна у м. Києві державна адміністрація

про                          припинення юридичної особи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Деснянському  районі м. Києва звернулася до суду з позовом про припинення юридичної особи Київської обласної організації політичної партії «Європейська партія України», третя особа - Деснянська районна у м. Києві державна адміністрація ( код ЄДР ЮО та ФОП- 34977051).

Ухвалою суду від 04.12.2009 р. відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні на 25.01.2010 р.

В судове засідання з’явилися представники сторін. Представник позивача позов підтримав, представник відповідача проти позову заперечив.

Від третьої особи на адресу суду надійшло клопотання від 12.01.2010р. №юр9-77 про розгляд справи за відсутності його представника.

В судовому засіданні 22.02.2010р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Київську обласну організацію політичної партії «Європейська партія України»зареєстровано Деснянською районною у м. Києві державною адміністрацією 26.02.2007р., свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 №094958 від 28.08.2008р., код –34977051 та взято на облік до ДПІ у Деснянському районі м. Києва 26.02.2007р. за №3291.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з моменту реєстрації не подає до податкового органу податкові декларації, документи бухгалтерської звітності у відповідності до законодавства України, чим порушує ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", та ст.. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі –Закон №755).

Проте, зазначена обставина не може бути підставою припинення обласної організації політичної партії з огляду на наступне.

Згідно із статтею 9 Закону України «Про політичні партії в Україні»від 05 квітня 2001 року №2365-ІІІ (з відповідними змінами на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи; далі - Закон №2365-ІІІ)  обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії та інші структурні утворення, передбачені статутом партії, використовують назву політичної партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі політичної партії.

         Згідно частини четвертої статті 3 Закону України №755, Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видають свідоцтво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації.

           Відповідно до частини сьомої статті 11 Закону №2365-ІІІ реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.

Статтею 32 Закону України «Про об’єднання громадян»від 16 червня 1992 року №2460-ХІІ (з відповідними змінами на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи) передбачено, що за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така. Рішення про примусовий розпуск всеукраїнських та міжнародних громадських організацій на території України приймається судом.

З вищевикладеного вбачається, що з позовом про примусовий розпуск (ліквідацію) громадської організації, у тому числі - організацій політичної партії, може звертатися легалізуючий орган, тобто Міністерство юстиції України, їх територіальні органи та прокуратура.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04 грудня 1990 року №509-ХІІ (з відповідними змінами на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи, далі –Закон №509-ХІІ) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають, зокрема, право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.

 Статтею 2 Закону №509-ХІІ визначено завдання органів державної податкової служби, якими є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз’яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення; здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз’яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Таким чином, звернення до суду з вимогою про скасування державної реєстрації юридичної особи, зокрема, –обласної організації політичної партії - на підставі не подання нею більше ніж один рік податкових декларацій та документів бухгалтерської звітності не передбачено вимогами чинного законодавства.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене та заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ у Деснянському районі м. Києва задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                     Н.Г. Вєкуа

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –26.02.2010р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.02.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10667322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15105/09/2670

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 22.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні