Постанова
від 10.06.2010 по справі 2а-3334/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 червня 2010 року 17:29 № 2а-3334/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Житло ХХІ ст оліття"

до Державної податкової інс пекції у Печерському районі міста Києва

про скасування акту про анулюв ання реєстрації платника ПДВ від 27.01.2010р. №28/15-2 та зобов'язання в чинити дії

За участю представників:

позивача : Назаренко С.В. (довіреніс ть від 03.03.2010р.)

відповідача : Волинець Д.В. (довіреніст ь 29.03.2010р.№5197/9/10-109)

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодек су адміністративного судочи нства України 10.06.2010 р. проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улося Товариство з обмеженою відповідальністю «Житло ХХІ століття»з позовом до Держа вної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва п ро скасування акту №28/15-2 від 27.01.20 10р. про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість та зобов' язання вне сти до Реєстру запис про відм іну анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість та зобов' язання відно вити реєстрацію як платника податку на додану вартість.

В судовому засіданні 09.06.2010р. п редставник позивача подав ут очнення позовних вимог та пр осить суд скасувати акт №28/15-2 в ід 27.01.2010р. про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість та зобов' язати відновити реєстрацію як пла тника податку на додану варт ість та зобов' язати відпові дача подати всі необхідні до кументи до Державної податко вої адміністрації України дл я розгляду та внесення до Реє стру запису про відміну анул ювання реєстрації ТОВ «Житло ХХІ століття» платником под атку на додану вартість.

В обґрунтування позовних в имог зазначає, що позивач був зареєстрований платником по датку на додану вартість у ві дповідності до п. 2.2 ст. 2, п.п. 9.4 ст . 9 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р . № 168/97-ВР про що було видане сві доцтво від 25.02.2003р. №37618342. Вважає, щ о відповідач незаконно анулю вав реєстрацію ТОВ «Житло ХХ І століття»як платника подат ку на додану вартість з 27.01.2009р. ш ляхом прийняття акту №28/15-2 від 27.01.2009р. Таким чином, позивач пос илається на порушення податк овим органом вимог пп. «ґ»п. 9.8 с т. 9 Закону України «Про подато к на додану вартість»та на ві дсутність жодних підстав для анулювання реєстрації в яко сті платника податку на дода ну вартість, оскільки податк овим органом не вірно визнач ено дванадцять послідовних п одаткових місяців та не врах овано подану 19.01.2010р. податкову д екларацію з податку на додан у вартість за грудень 2009 року.

Відповідач проти позову за перечує, та вважає, що складен ий ДПІ у Печерському районі м . Києва Акт №28/15-2 від 27.01.09р. про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість п равомірним, оскільки встанов лено, що ТОВ «Житло ХХІ століт тя»подає податкові декларац ії з податку на додану вартіс ть протягом періоду з 01.12.2008р. по 01.12.2009р. з показниками, які свідч ать про відсутність оподатко вуваних поставок, та не має за останні дванадцять послідов них податкових місяців опода тковуваних операцій. В надан их суду запереченнях відпові дач посилається п.п. “г” пункт у 9.8. ст. 9 Закону України “Про по даток на додану вартість” та п. 25.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Нак азом ДПА України від 01.03.2000р. №79.

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Житло ХХІ століття»(код ЄДРПОУ 32159193) адре са реєстрації: м. Київ, вул. М.Гр ушевського, буд. 3, згідно п.п. 2.2 с т. 2, п. 9.4 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» було зареєстроване як платни к податку на додану вартість , про що ДПІ у Печерському райо ні м. Києва видане свідоцтво № 37618342, початок дії якого 25.02.2003 року та присвоєно індивідуальний податковий номер 321591926554.

ДПІ у Печерському районі м. Києва проведена документаль на невиїзна перевірка ТОВ «Ж итло ХХІ століття»на підстав і поданих податкових деклара цій з податку на додану варті сть за період грудень 2008 року - листопад 2009 року та встанов лено подання декларацій (под аткових розрахунків) рядок 5.1 яких свідчить про відсутніст ь оподатковуваних поставок п ротягом дванадцяти послідов них податкових місяців, про щ о складено Довідку від 27.01.10р. №47 /15-2.

Відповідно до Розпоряджен ня Державної податкової інсп екції у Печерському районі м . Києва від 15.01.2010р. №2-Р (із змінами і доповненнями) була створен а комісія, якою встановлено, що ТОВ «Житло ХХІ століття», з ареєстроване як платник пода тку на додану вартість, подає декларації (податкові розра хунки) з ПДВ протягом періоду з 01.12.2008р. по 01.12.2009р. з показниками, я кі свідчать про відсутність оподатковуваних поставок, та має за останні дванадцять по слідовних податкових місяці в обсяги оподатковуваних опе рацій 0,0 грн., що зафіксовано в Д овідці невиїзної перевірки № 47/15-2 від 27.01.10р., про що був складени й Акт від 27.01.2010 р. № 28/15-2 про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість ТОВ « Житло ХХІ століття».

На підставі перелічених до кументів комісією встановле но, що є підстави для анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість на підс таві п.п. «ґ»п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»за №168/97 від 03.04.97р. із змін ами та доповненнями.

У зв' язку з цим комісія вир ішила анулювати реєстрацію п латника податку на додану ва ртість з 27.01.2010р. та зобов' язала позивача повернути податков ому органу Свідоцтво та всі й ого засвідчені копії разом і з супровідним листом протяго м двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення пр о анулювання.

Позивач не погоджується з висновками акту №28/15-2 від 27.01.2010р., оскільки важає, що останнім з вітним періодом слід вважати грудень 2009 року, а останній тер мін подачі податкової деклар ації - 20 січня 2010р. Так, 19.01.2010р. поз ивачем подано до податкового органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2009 року, в якій відо бражено проведення оподатко вуваної операції за грудень місяць 2009 року на суму 1 250 грн.

Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши поясненн я представників сторін, суд п риходить до висновку про те, щ о позовні вимоги є необґрунт ованими та не підлягають зад оволенню з наступних підстав .

Спеціальним законом, який визначає платників податків на додану вартість, об' єкти , базу та ставки оподаткуванн я, перелік неоподатковуваних і звільнених від оподаткува ння операцій, особливості оп одаткування експортних та ім портних операцій, поняття по даткової накладної, порядок обліку, звітування та внесен ня податку до бюджету, є Закон України «Про податок на дода ну вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-В Р (надалі - Закон №168/97-ВР).

Відповідно до 1.3 ст. 1 Закону, платником податку є осо ба, яка згідно з цим Законом зо бов'язана здійснювати утрима ння та внесення до бюджету по датку, що сплачується покупц ем, або особа, яка імпортує тов ари на митну територію Украї ни.

Відповідно до п.1.1 ст. 1 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, платники п одатків - юридичні особи, їх фі лії, відділення, інші відокре млені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичні особи, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язо к утримувати та/або сплачува ти податки і збори (обов'язков і платежі), пеню та штрафні сан кції.

Як встановлює п. 2.1, 2.2 та п.п. 2.3.1 п . 2.3 ст. 2 Закону України “Про под аток на додану вартість”, пла тником податку є будь-яка осо ба, яка:

а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;

б) підлягає обов'язковій реє страції як платник цього под атку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.

Будь-яка особа, яка за своїм добровільним рішенням зареє струвалася платником податк у.

Особа підлягає обов'язкові й реєстрації як платник пода тку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з по ставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локал ьної або глобальної комп'юте рної мережі, що підлягають оп одаткуванню згідно з цим Зак оном, нарахована (сплачена, на дана) такій особі або в рахуно к зобов'язань третім особам, п ротягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300 000 гривень (без ура хування податку на додану ва ртість).

У статті 9 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" визначено порядок реєстра ції осіб як платника податку на додану вартість. Будь-якій особі, яка реєструється як пл атник податку на додану варт ість, присвоюється індивідуа льний податковий номер, який використовується для справл яння цього податку.

Згідно з п.п. 25.2.1 п. 25 Положення про реєстрацію платників под атків на додану вартість, зат вердженого Наказом ДПА Украї ни від 01.03.00р. №79, органи державно ї податкової служби здійснюю ть постійний моніторинг плат ників податку на додану варт ість, які включені до Реєстру , та приймають рішення про ану лювання реєстрації відповід них платників податку на дод ану вартість. Такі рішення мо жуть бути прийняті за наявно сті відповідних підтвердних документів, зокрема, докумен та, який свідчить, що згідно з відповідним законодавчим ак том особа, яка зареєстрована як платник податку па додану вартість, звільняється від с плати цього податку, не є плат ником податку або не має прав а на збереження статусу плат ника податку (підстава - підпу нкт „в" пункту 9.8 ст. 9 Закону № 168/97 -ВР).

Підстави для анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість визначені в п.9.8 ст. 9 Закону України “Про по даток на додану вартість”, зг ідно з яким реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбу вається у випадках, якщо:

а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;

б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);

в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;

г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 81 цього З акону;

ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нкті "а" цього пункту, здійснює ться за заявою платника пода тку.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "ґ" цього пункту, здій снюється за ініціативою відп овідного податкового органу або такої особи.

Податковий орган не може ві дмовити в анулюванні реєстра ції у разі існування підстав , визначених у підпунктах "а" - "б " цього пункту, та зобов'язаний прийняти самостійне рішення про анулювання реєстрації н а підставах, визначених у під пунктах "в" - "г" цього пункту.

Платник податку зобов'язан ий повернути податковому орг ану реєстраційне свідоцтво:

якщо анулювання реєстраці ї здійснюється за ініціативо ю платника податку, - разом із наданням заяви про таке анул ювання;

якщо анулювання реєстраці ї здійснюється за ініціативо ю податкового органу, - протяг ом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення пр о анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні таког о свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податков ої звітності з цього податку .

При анулюванні реєстрації останнім податковим періодо м вважається період, який роз починається від дня, наступн ого за останнім днем поперед нього податкового періоду, т а закінчується днем такого а нулювання.

Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 Наказ у ДПА Про затвердження форми податкової декларації та по рядку її заповнення і поданн я від 30.05.1997 № 166 у рядках 1-5 деклара ції вказуються загальні обся ги поставки, за якими у платни ка в даному звітному періоді виникло податкове зобов'яза ння (оподатковувані за ставк ою 20 відсотків, нульовою ставк ою, звільнені від оподаткува ння відповідно до статті 5 Зак ону №168/97-ВР та тимчасово звільн ені від оподаткування відпов ідно до статті 11 Закону чи інш их нормативно-правових актів ), та обсяги поставки, що не є об 'єктом оподаткування (пункт 3.2 статті 3 Закону).

При визначенні обсягу пос тавки за звітний (податковий ) період платник зобов'язаний враховувати значення термін у "поставка товарів (послуг)" в ідповідно до вимог пункту 1.4 с татті 1 Закону №168/97-ВР.

Відповідно до п. 1.4 ст.1 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР по ставка товарів - будь-які опер ації, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продаж у, міни, поставки та іншими цив ільно-правовими договорами, які передбачають передачу пр ав власності на такі товари з а компенсацію незалежно від строків її надання, а також оп ерації з безоплатної поставк и товарів (результатів робіт ) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем ) на баланс орендаря (лізингоо тримувача) згідно з договора ми фінансової оренди (лізинг у) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорам и, умови яких передбачають ві дстрочення оплати та передач у права власності на таке май но не пізніше дати останньог о платежу.

Згідно із п 5.7 Наказу № 166 до ро зділу ІІ "Податковий кредит" (р ядки 10-15 декларації) включають ся обсяги придбання (виготов лення, будівництва, спорудже ння) з податком на додану варт ість або без податку на додан у вартість товарів (послуг), ос новних фондів на митній тери торії України, імпортованих товарів, отриманих на митній території України від нерез идента послуг з метою їх пода льшого використання у межах господарської діяльності пл атника податку, а також тих, як і не призначаються для їх вик ористання у господарській ді яльності, або придбані з мето ю їх використання для постав ки послуг за межами митної те риторії України, місце поста вки яких визначається відпов ідно до пункту 6.5 статті 6 Закон у № 168/97-ВР, окремо за цілями вико ристання (здійснення операц ій, які підлягають оподаткув анню, звільнені від оподатку вання, не є об'єктом оподаткув ання).

Отже, висновок про наявніст ь або відсутність у платника податку на додану вартість о податковуваних поставок роб иться на підставі аналізу ря дків 1-5 декларації.

З аналізу зазначених норм в бачається, що порушення пп. «г »п. 9.8 ст. 9 Закону №168/97-ВР має місц е у випадку встановлення фак ту подання декларацій протяг ом 12 послідовних податкових м ісяців.

Так судом враховано, що в ря дках 1-5 декларацій з податку н а додану вартість, поданих ТО В «Житло XXI століття»за період грудень 2008 року - листопад 2009р . будь-які суми відсутні, що св ідчить про відсутність опода тковуваних поставок протяго м 12 послідовних податкових мі сяців.

Посилання позивача на фак т подання 19.01.2010р. до ДПІ у Печерс ькому районі м. Києва податко вої декларації з податку на д одану вартість за грудень 2009 р оку з визначенням обсягу опо даткованих операції на суму 1 250 грн. не може бути підставою для скасування акту №28/15-2 від 27. 01.2010р., оскільки не спростовує ф акт відсутності у платника п одатку на додану вартість оп одатковуваних поставок прот ягом періоду грудень 2008 року - листопад 2009р.

Доводи позивача про те, що 02.02.2010 р. ним було подано уточнюю чий розрахунок податкових зо бов'язань з податку на додану вартість, що свідчить про зді йснення оподаткованих поста вок, не приймається до уваги с удом, оскільки його подано вж е після прийняття рішення пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією України та законами України.

Враховуючи викладене, суд п огоджується з висновками від повідача. Викладеними в акті №28/15-2 від 27.01.2010р. щодо наявності п ідстав для анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість ТОВ «Житло ХХІ с толіття»передбачених пп. «г» п. 9.8 ст. 9 закону №168/97-ВР.

Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права осо би на участь у процесі прийня ття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги т а заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Суб'єкт владних повноважен ь надав суду достатні та безз аперечні докази правомірнос ті прийнятого ним рішення.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що позовні вимоги Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Житло ХХІ століття» за доволенню не підлягають.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС Україн и, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В адміністративному по зові відмовити повністю.

Постанова відповідно до вимог ч. 1 ст. 254 КАС України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10667545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3334/10/2670

Ухвала від 04.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 10.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні