Ухвала
від 10.10.2022 по справі 706/527/12
МІЖГІРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 706/527/12

6/302/37/22

У Х В А Л А

10.10.2022 смт.Міжгір`я

Міжгірський районний суд Закарпатської області

в особі головуючого судді Кривка В.П.,

з участю: секретар с/з Гажук Н.В.,

без участі сторін та їх представників

розглянувши матеріали цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до Обласного КП "Закарпаттеплокомуненерго" про стягнення заробітної плати, компенсації за порушення строків виплати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні,

- в частині визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню,-

В СТ АН ОВ ИВ:

02.03.2012 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Обласного КП "Закарпаттеплокомуненерго" про стягнення заробітної плати, компенсації за порушення строків виплати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні.

Згідно рішення Міжгірського районного суду Закарпатської області від 24.04.2012 (справа № 706/527/12) позов ОСОБА_1 задоволено частково, стягнуто з ліквідаційної комісії Обласного комунального підприємства "Закарпаттеплокомуненерго" в користь позивача заборгованість по заробітній платі в сумі 3877,29 грн, компенсацію за порушення строків виплати заробітної плати в сумі 550,60 грн, компенсацію за затримку розрахунку при звільненні в сумі 5000 грн, всього 9427.89 грн. В решті позовних вимог відмовлено. Стягнуто з Обласного КП "Закарпаттеплокомуненерго" в користь держави судові витрати у виді судового збору в сумі 218,80 грн.

Рішення суду набрало законної сили. В справі видано виконавчий лист про стягнення з ліквідаційної комісії ОКП "Закарпаттеплокомуненерго" судового збору у сумі 218,80 грн, який 18.07.2012 було надіслано до ДПІ у Міжгірському районі як стягувачу для подальшого пред`явлення до виконання.

26.09.2022 виявлено факт невиконання судового рішення від 24.04.2012 № 706/527/12 у частині стягнення з ліквідаційної комісії ОКП "Закарпаттеплокомуненерго" судового збору у сумі 218,80 грн.

Станом на 26.09.2022 діяльність ДПІ у Міжгірському районі припинено. Ліквідаційна комісія ОКП "Закарпаттеплокомуненерго" (ЄДРПО за ідентифікаційним кодом 05465241) також припинила свою діяльність.

За наведених обставин та з врахуванням того факту, що з часу видачі виконавчого збору про стягнення судового збору минуло більше 10 років, керівник апарату суду просить визнати виконавчий лист про стягнення з ліквідаційної комісії ОКП "Закарпаттеплокомуненерго" судового збору у сумі 218,80 грн таким, що не підлягає виконанню.

Сторони в судове засідання не з`явились, про дачу, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 442 ЦПК України неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали доповідної записки керівника апарату суду Людмили Іваницької та матеріали цивільної справи № 706/527/12 вважає, що заява керівника апарату про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Положення статті 129-1 Конституції України визначають, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод 1950 року.

Виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. (ч. 1ст. 431 ЦПК України)

Згідно ч. 2 ст. 432 ЦПК України суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом.

Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувана та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувана і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.

Про виправлення помилки у виконавчому документі та визнання його таким, що не підлягає виконанню суд постановляє ухвалу. Якщо стягнення за таким виконавчим документом уже відбулося повністю або частково, суд одночасно з вирішенням вказаних питань на вимогу боржника стягує на його користь безпідставно одержане стягувачем за виконавчим документом.

Згідно з п. 1 ч. 4 ст. 4 ЗУ "Про виконавче провадження" виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо рішення, на підставі якого видано виконавчий документ, не набрало законної сили (крім випадків, коли рішення у встановленому законом порядку допущено до негайного виконання).

Отже, закон передбачає можливість визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, якщо він виданий компетентним судом і є належним виконавчим документом, однак наявними є обставини, які виключають необхідність проведення виконавчих дій за цим виконавчим документом.

Підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, поділяються на дві групи: матеріально-правові та процесуально-правові.

Матеріально правові підстави свідчать про відсутність у боржника матеріально-правового обов`язку повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа.

Отже, з врахуванням вищенаведеного, та з тих підстав, що відповідач в особі ліквідаційної комісії Обласного комунального підприємства "Закарпаттеплокомуненерго" припинило свою діяльність як юридична особа, з часу видачі виконавчоголиста минуло більше 10 років, а тому виконавчий лист визнається судом таким, що не підлягає виконанню.

Керуючись ст. ст. 259, 260, 353, 432 ЦПК України, суд,-

ПО СТ АН ОВ ИВ :

Заяву керівника апарату суду задовольнити.

Визнати таким, що не підлягає виконанню виконавчий лист про стягнення з ліквідаційної комісії ОКП "Закарпаттеплокомуненерго" в корить держави судового збору у сумі 218,80 грн.

Апеляційну скаргу на ухвалу суду може бути подано в Закарпатський апеляційний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення через Міжгірський районний суд Закарпатської області, відповідно до положень п. 15.5 ч. 1 розділу VII «Перехідні положення» ЦПК України.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили згідно з ст. 273 ЦПК України.

Суддя:В. П. Кривка

СудМіжгірський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення10.10.2022
Оприлюднено12.10.2022
Номер документу106676128
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —706/527/12

Ухвала від 10.10.2022

Цивільне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Кривка В. П.

Ухвала від 11.07.2013

Цивільне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Кривка В. П.

Рішення від 24.04.2012

Цивільне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Кривка В. П.

Ухвала від 11.04.2012

Цивільне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Кривка В. П.

Ухвала від 05.03.2012

Цивільне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Кривка В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні