ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про витребування доказів
12 жовтня 2022 рокуСправа №160/7903/22
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник Сергій Володимирович, розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача адвоката Кохана Валерія Миколайовича про витребування доказів у справі за позовною заявою ОСОБА_1 , яка подана представником адвокатом Кохан Валерієм Миколайовичем до Личківської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 через представника адвоката Кохан Валерія Миколайовича, з урахуванням позову (подано до суду 01.07.2022 року), який подано на виконання вимог ухвали суду від 08.06.2022 року, 03.06.2022 року звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду до Личківської сільської ради, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019 року за № 470-13/VII Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, в частині включення Личківською сільською радою раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим № 1222384000:01:002:1265 до переліку земельних ділянок, переданих Личківській сільській раді з державної власності, для подальшого їх об 'єднання з метою створення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби (з кодом 01.08 згідно КВЦПЗ), на підставі наданого дозволу за цим рішенням Личківської сільської ради;
- визнати протиправним та скасувати рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. за № 319-5/VІІІ Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби, в частині включення Личківською сільською радою раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим № 1222384000:01:002:1265 до складу новоствореної земельної ділянки площею 98,1227 га з кадастровим № 1222384000:01:002:1406 за рахунок земель сільськогосподарського призначення, переданих з державної власності до комунальної власності.
Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що спірні рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки підтвердився факт протиправних дій відповідача при вирішенні ним питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим № 1222384000:01:002:1265 у власність позивача для ведення особистого селянського господарства, який був виготовлений на його замовлення ТОВ Геоленд-2000 (код ЄДРПОУ 40771111), і в подальшому був погоджений уповноваженим на те державним органом центральної виконавчої влади (в даному випадку ГУ Держгеокадастру в Житомирській області) на виконання приписів ст. 186-1 Земельного кодексу України, ст. 50 Закону України Про землеустрій (які діяли на той момент) та норм Тимчасового порядку взаємодії між територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження документації із землеустрою територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження документації із землеустрою, затвердж. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2016р. за № 580, що підтверджується у п. 8 Висновку експерта державної експертизи Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області від 28.12.2018р. № 12781/82-18, який є складовою проекту землеустрою. Також, підтвердився факт незаконності і протиправності оскаржуваного позивачем рішення Личківської сільської ради VII скликання Магдалинівського району Дніпропетровської області від 14.09.2020р.за № 1037-20/VII, оскільки підстави наведені в ньому і за яких позивачу було відмовлено у затверджені проекту землеустрою щодо відведення йому у власність земельної ділянки з кад. № 1222384000:01:002:1265 для ведення особистого селянського господарства, площею 2,0 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту, яка знаходиться на території Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської' області, із земель комунальної власності у межах норм безоплатної приватизації, суперечать приписам, норм Земельного кодексу України (на що, до речі, вказали суди обох інстанцій за результатами розгляду адміністративної справи за № 160/4373/21).
Позивач стверджує, що приймаючи рішення № 470-13/VІІ від 05.09.2019р. Личківська сільська рада порушила положення статті 34 ЗК України, ст. 50 Закону України Про землеустрій (у редакції що діяла на момент прийняття рішення № 470-13/VІІ від 05.09.2019р.), положення наказу Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010р. Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель, а також рішення Личківської сільської ради № 469-13/VІІ від 05.09.2019р. Сільським головою Личківської СОТГ ОСОБА_2 та виконавчим комітетом Личківської сільської ради порушено встановлений законом порядок оприлюднення проектів рішень органів місцевого самоврядування Личківської СОТГ, що приймалися на 13-й сесії Личківської сільської ради VII скликання зокрема, рішення Личківської сільської ради від 05.09.2019р. № 470-13/VІІ. Відповідач станом на 07.08.2019 року, тобто за 20 робочих днів до дати проведення 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання не оприлюднив проект оскаржуваного рішення, прийнятого ним. Отже, як встановив позивач, станом на 05.09.2019 року - на дату проведення 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання: на веб-сайті Личківської СОТГ в мережі інтернет відсутня інформація про оприлюднення проекту рішення Личківської сільської ради Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, який був внесений на розгляд 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання. Таким чином, позивач та її представник вважають, що сільським головою Личківської СОТГ та очолюваним ним виконавчим комітетом Личківської сільської ради порушено вимоги ч. 2 та ч. 3 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації, згідно яких проекти рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття. Сільським головою Личківської СОТГ ОСОБА_2 та Личківською сільською радою порушено приписи норм чинного законодавства під час формування та затвердження порядку денного 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання, на якій було прийнято рішення № 470-13/VІІ від 05.09.2019р. Також, на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради та її виконавчого комітету відсутній (не розміщений) протокол засідання постійної комісії Личківської сільської ради з питань земельних відносин, охорони навколишнього середовища, природокористування, благоустрою, охорони правопорядку, якою попередньо повинно було розглянуте питання порядку денного 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання: Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, та проект рішення сесії з цього питання. До того ж, на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради та її виконавчого комітету відсутні (не розміщені) й висновки та рекомендації постійної комісії Личківської сільської ради з питань земельних відносин, охорони навколишнього середовища, природокористування, благоустрою, охорони правопорядку, щодо питання: Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, про включення його до порядку денного та розгляду на 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання. Відтак, сільським головою Личківської СОТГ та Личківською сільської радою при прийнятті рішення з питання: Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби на 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання були порушені вимоги ст. 23, 31 Регламенту Личківської сільської ради (об`єднаної територіальної громади) Магдалинівського району Дніпропетровської області VII скликання; ч. 10, та ч. 11, ст. 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні; п.12, ч. 1, та ч.2 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації.
Позивач окрім того зазначає, що сільським головою Личківської СОТГ порушено приписи норм чинного законодавства під час скликання 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання, на якій було прийнято рішення № 319-5/VII від 02.06.2021р. Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби. станом на 02 червня 2021р., тобто на дату проведення 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання, так й на сьогоднішній день, тобто на момент складання даного позову: не оприлюднене розпорядження сільського голови Личківської СОТГ про скликання 5 сесії. Личківської сільської ради VIII скликання, воно відсутнє у формі відкритих даних як на веб-сайті Личківської СОТГ в мережі інтернет, так й відсутнє на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних в мережі інтернет; не доведено до відома депутатів і населення Личківської СОТГ рішення про скликання 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради; не доведена до відома депутатів і населення Личківської СОТГ інформація про винесення на розгляд 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання проекту рішення Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби. Отже, позивач та її представник вважають, що під час скликання та формування порядку денного 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання, відповідачем були порушені вимоги: ч. 4 ст. 42; п.4, п.10 ст.46; п.2, ч. 3 ст. 50; ч. 11 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні; ч. 1 ст. 10, п. 2, 51, 12, ч. 1, та ч.2 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації; п. 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 21 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835. Сільським головою Личківської СОТГ ОСОБА_2 та очолюваним ним виконавчим комітетом Личківської сільської ради порушено встановлений законом порядок оприлюднення проектів рішень органів місиевого самоврядування Личківської СОТГ. Так, з огляду на приписи ч. 3 ст. 15 Закону № 2939-VI, для того щоб рішення Личківської сільської ради від 02 червня 2021р. за № 319-5/VIII від 02.06.2021р. Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби прийняте 02 червня 2021р. на 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання, набуло статусу законності, проект цього оскаржуваного рішення, повинен був оприлюдненим на веб-сайті Личківської СОТГ у строк не пізніше ніж 17 травня 2021 року. Проте, відповідач станом на 02 червня 2021 року, тобто на дату проведення 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання, і до сьогодення не оприлюднив проект оскаржуваного рішення, прийнятого ним. Отже, як встановила позивач, станом на 02 червня 2021 року - на дату проведення 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання: на веб-сайті Личківської СОТГ в мережі інтернет відсутня інформація про оприлюднення проекту рішення Личківської сільської ради Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби, який був внесений на розгляд 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання. Таким чином, позивач та її представник вважають, що сільським головою Личківської СОТГ та очолюваним ним виконавчим комітетом Личківської сільської ради порушено вимоги ч. 2 та ч. 3 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації, згідно яких проекти рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття. На офіційному веб-сайті Личківської сільської ради та її виконавчого комітету відсутнє будь-яке повідомлення про дату, місце проведення засідання та питання, що виносяться на обговорення постійної комісії Личківської сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, охорони навколишнього середовища та надзвичайних ситуацій, на якій попередньо розглядалося питання порядку денного 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання: Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, та проект рішення сесії з цього питання. Також, на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради та її виконавчого комітету відсутній (не розміщений) протокол засідання постійної комісії Личківської сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, охорони навколишнього середовища та надзвичайних ситуацій, якою попередньо повинно було розглянуте питання порядку денного 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання: Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, та проект рішення сесії з цього питання. До того ж, на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради та її виконавчого комітету відсутні (не розміщені) й висновки і рекомендації постійної комісії Личківської сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, охорони навколишнього середовища та надзвичайних ситуацій щодо питання: Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, про включення його до порядку денного та розгляду на 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання. Отже, з наведеного вбачається, що сільським головою Личківської СОТГ та Личківською сільської радою при прийнятті рішення з питання: Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби на 5 сесії Личківської сільської ради VIII скликання були порушені вимоги: ст. 25, 33 Регламенту роботи Личківської сільської ради VIII скликання; ч. 10, та ч. 11, ст. 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні; п. 12, ч. 1, та ч. 2 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації.
До того ж, спірні оскаржувані позивачем рішення не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, тобто є нечинними.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.06.2022 року зазначена вище справа розподілена та 06.06.2022 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 року визнано неповажними підстави пропуску строку звернення до суду, які вказані в заяві про поновлення строку ОСОБА_1 . Позовну заяву було залишено без руху. Позивачу надано було строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10 (десяти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом подання до суду: вмотивованої заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду із позовною заявою, вказавши інші обґрунтовані підстави для поновлення такого строку, якщо вони є, та надати суду докази поважності причин його пропуску; позовної заяви та її копіями, а також копіями доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, у відповідності до вимог ст. 160 КАС України та ст. 94 КАС України з максимально чітко і зрозуміло сформованими позовними вимогами, кількістю відповідачів (вірною назвою юридичної особи за кодом ЄДРПОУ відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) та змістом позову виходячи із приписів ст. 5 КАС України.
У встановлений ухвалою суду від 08.06.2022 року строк позивач усунув недоліки адміністративного позову. Так, на виконання вимог даної ухвали суду представником позивача Кохан В.М. до суду подано адміністративний позов з його копією та заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду із позовною заявою.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.07.2022 року визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено ОСОБА_1 строк звернення до суду із позовною заявою. Відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи. Витребувано від Личківської сільської ради: рішення Личківської сільської ради від 15.05.2018р. за № 07-1/VII Про затвердження постійних комісій Личківської сільської ради; положення про постійні комісії Личківської сільської ради, затверджене рішенням Личківської сільської ради від 24.05.2018р. № 07; регламент Личківської сільської ради (об`єднаної територіальної громади) Магдалинівського району Дніпропетровської області VII скликання, затверджений рішенням Личківської сільської ради від 21.06.2018 р. № 17; положення про постійні комісії Личківської сільської ради VIII-го скликання, затверджене рішенням Личківської сільської ради від 18.11.2020 року № 7-1/VІІІ; регламент роботи Личківської сільської ради VIII скликання, затверджений рішенням Личківської сільської ради від 18.12.2020 р. № 03-2/VІІІ; проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Виконавчому комітету Личківської сільської ради для сінокосіння і випасання (код 01.08 згідно КВЦПЗ) за межами населеного пункту на території Виконавчого комітету Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області з кадастровим №1222384000:01:002:1406, розроблений інженером-землевпорядником ФОП ОСОБА_3 та затверджений рішенням відповідача від 02.06.2021 року за №VІІІ та інші наявні докази щодо суті спору; засвідчені належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України копії рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019 року за № 470-13/VII Про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, в частині включення Личківською сільською радою раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим № 1222384000:01:002:1265 до переліку земельних ділянок, переданих Личківській сільській раді з державної власності, для подальшого їх об 'єднання з метою створення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби (з кодом 01.08 згідно КВЦПЗ), на підставі наданого дозволу за цим рішенням Личківської сільської ради; рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. за № 319-5/VІІІ Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби, в частині включення Личківською сільською радою раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим № 1222384000:01:002:1265 до складу новоствореної земельної ділянки площею 98,1227 га з кадастровим № 1222384000:01:002:1406 за рахунок земель сільськогосподарського призначення, переданих з державної власності до комунальної власності. Витребувані судом докази слід було подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 29 липня 2022 року. Судом попереджено Личківську сільську раду про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвали суду.
Також, ухвалою суду від 31.08.2022 року розгляд справи №160/7903/22 вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 28.02.2022 року о 10:20 год. Зобов`язано Личківську сільську раду опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі №160/7903/22 щодо оскарження нормативно-правового акта у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання. Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Зобов`язано Личківську сільську раду надати суду належні докази опублікування зазначеного оголошення не пізніше ніж протягом трьох днів з дати опублікування.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2022 року відмовлено у задоволенні заяви представника відповідача адвоката Чабаненко А.Л. про проведення судового засідання в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою системи відеоконференцзв`язку EasyСon.
12.10.2022 року представником позивача адвокатом Кохан В.М. до суду подано клопотання про витребування доказів, в якому представник позивача просить суд витребувати від комунального підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 13435515, адреса місцезнаходження: 49004, м. Дніпро, пр. О.Поля, 2, тел. (056) 742-88-70) інформацію з підтверджуючими її документами (доказами) про дату і час оприлюднення (опублікування, розміщення) на офіційному web-сайті Личківської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області:
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 23.08.2019 р. за № 160р. «Про скликання 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання» (яке за посиланням відповідача міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-13-sesiyi-lichkivskoyi-silskoyi-radi-vii- sklikannya );
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 469-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-stvorennya-gromadskih-pasovishch-2);
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 470-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksiI.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-nadannya-dozvoiu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi- dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi);
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 26.05.2021р. за № 58р. «Про скликання чергової сесії сільської ради» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-chergovoyi-sesiyi-silskoyi-radi-2);
- рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. № 319-5/VІІІ «Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-zatverdzhennya-proektu-zemleustroyu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi-dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi-2).
Дане клопотання вмотивоване тим, що за результатами проведеного комунального підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» на замовлення АО «Бірюк, Мігульов та партнери» дослідження було підготовлено звіт від 29.12.2021р. за № 508/2021-ЗВ, за яким підтвердився факт не оприлюднення відповідачем інформації пов`язаної з проведенням 5-ї сесії Личківської сільської ради VIII скликання та прийнятим на ній рішенням Личківської сільської ради від 02.06.2021р. № 319-5/VIII «Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби»; спростовуються твердження відповідача щодо оприлюднення (розміщення, опублікування) ним на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради Розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 26.05.2021р. за № 58р щодо скликання чергової 5-й сесії Личківської сільської ради VIII (https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennva-gromadi/pro-sklikannya-chergovovi-sesivi- silskoyi-radi-2) - 26.05.2021 року, а рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. № 319-5/VIII «Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби» було опубліковане на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради (https://lvchksil.otq.dp.qov.ua/ua/rishennya-qromadi/pro- zatverdzhennva-proektu-zemleustrovu-na-skladannva-proektu-vidvedennya-zemelnovi-dilvanki-dlva-sinokosinnva-i- vipasannya-hudobi-2) - 05.06.2021 року; з`ясувалося, що власником доменного ім`я dp.gov.ua створено субдомен lychksil.otg.dp.gov.ua з яким адресується веб-сайт https://lvchksil.otg.dp.gov.ua: хостинг-провайдером веб сайту https://lychksil.otg.dp.goy.ua є комунальне підприємство «Головний інформаційно комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 13435515, адреса місцезнаходження: 49004, м. Дніпро, пр. О. Поля, 2, основний вид діяльності - 62.03 Діяльність з управління комп`ютерним устаткуванням, 62.01 Комп`ютерне програмування), яке надає послуги з розміщення на своєму обладнанні даних web-сайтів органів державної влади та місцевого самоврядування, державних установ і підприємств, а також об`єднаних територіальних громад Дніпропетровської області: розроблення та модернізація прикладного програмного забезпечення будь-якої складності, web-сайтів, порталів та торговельних майданчиків у мережі Інтернет, консультування з питань функціонування сайту, адміністрування, поширення інформації, взаємодії з соцмережами тощо адміністрування сайту https://lvchksil. ots. dp. gov, ua. тобто вжиття заходів з підтримки його чіткого і безперебійного функціонування, щодо забезпечення його швидкої роботи, зручності для користувачів, а також регулярне і своєчасне розміщення на його сторінках матеріалів, здійснюється виконавчим комітетом Личківської сільською радою Новомосковського району Дніпропетровської області самостійно. Тож, з метою підтвердження або ж спростування тверджень та обґрунтувань позивача щодо недотримання відповідачем вимог чинного законодавства щодо оприлюднення (опублікування) ним інформації пов`язаної з проведенням 13-й сесії Личківської сільської ради VII скликання та 5-ї сесії Личківської сільської ради VIII скликання, а також прийнятими на них оскаржуваних рішень Личківської сільської ради від 05.09.2019р. № 470-13/VII та від 02.06.2021р. № 319-5/VIII, і так само, задля спростування чи підтвердження заперечень відповідача з цього приводу, виникає погребу у зверненні до комунального підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» для отримання відповідної інформації з підтверджуючими її документами. Отримати самостійно від КП «ГІКНВЦДОР» вказану інформацію та підтверджуючі її документи і надати їх суду позивач на має можливості. При цьому, потреба у заявлені позивачем даного клопотання виникла лише після ознайомлення з доводами, запереченнями та аргументами, наведеними відповідачем у своєму відзиві на позов, поданому ним до суду.
В судове засідання 12.10.2022 року сторони не прибули.
12.10.2022 року від представника відповідача адвоката Чабаненко А.Л. засобами електронного зв`язку на електронну адресу суду надійшла заява щодо розгляду справи за відсутності відповідача та його представника.
Слід зазначити, що за приписами ч. 2 ст. 205 КАС України суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про вручення йому повідомлення про дату, час і місце судового засідання; перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; необхідність витребування нових доказів, у випадку, коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження; якщо суд визнає потрібним, щоб сторона, яка подала заяву про розгляд справи за її відсутності, дала особисті пояснення. Викликати позивача або відповідача для особистих пояснень можна і тоді, коли в справі беруть участь їхні представники.
В свою ж чергу, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч. 1 ст. 205 КАС України).
Частина 4 статті 229 КАС України передбачає, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України).
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищезазначене та відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.
При вирішенні означеного клопотання суд зазначає наступне.
Так, відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно з ч. 3 ст.77 КАС України, суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
За приписами ч. 3 ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Таким чином, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання представника позивача адвоката Кохана Валерія Миколайовича та витребувати від комунального підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 13435515, адреса місцезнаходження: 49004, м. Дніпро, пр. О.Поля, 2, тел. (056) 742-88-70) інформацію з підтверджуючими її документами (доказами) про дату і час оприлюднення (опублікування, розміщення) на офіційному web-сайті Личківської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області:
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 23.08.2019 р. за № 160р. «Про скликання 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання» (яке за посиланням відповідача міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-13-sesiyi-lichkivskoyi-silskoyi-radi-vii- sklikannya );
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 469-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-stvorennya-gromadskih-pasovishch-2);
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 470-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksiI.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-nadannya-dozvoiu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi- dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi);
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 26.05.2021р. за № 58р. «Про скликання чергової сесії сільської ради» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-chergovoyi-sesiyi-silskoyi-radi-2);
- рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. № 319-5/VІІІ «Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-zatverdzhennya-proektu-zemleustroyu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi-dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi-2).
При цьому, суд вважає за належним звернути увагу на наступне, що положеннями статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З огляду на викладене суд зазначає, що за приписами статті 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
При цьому суд звертає увагу, що відповідно до ч. 2 ст. 44 КАС України, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Згідно частини четвертої статті 45 КАС України, суд зобов`язаний вживати заходів для запобігання зловживанню процесуальними правами. У випадку зловживання учасником судового процесу його процесуальними правами, суд застосовує до нього заходи, визначені цим Кодексом.
Із положень статті 144 КАС України випливає, що заходами процесуального примусу є процесуальні дії, що вчиняються судом у визначених цим Кодексом випадках з метою спонукання відповідних осіб до виконання встановлених в суді правил, добросовісного виконання процесуальних обов`язків, припинення зловживання правами та запобігання створенню протиправних перешкод у здійсненні судочинства.
Заходи процесуального примусу застосовуються судом, як правило, негайно після вчинення порушення. Про застосування заходів процесуального примусу суд постановляє ухвалу.
Згідно пункту 5 частини першої статті 145 КАС України, заходом процесуального примусу є штраф.
Пунктами 1 частини другої статті 149 КАС України, визначено, що суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадку повторного чи систематичного невиконання процесуальних обов`язків.
Ухвала про стягнення штрафу є виконавчим документом і стягувачем за таким виконавчим документом є Державна судова адміністрація України.
Отже, з огляду на вказане, суд вважає за необхідне попередити учасників справи про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвали суду.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 45, 72,77, 80, 144-145, 149, 241-243, 248, 253 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача адвоката Кохана Валерія Миколайовича про витребування доказів - задовольнити.
Витребувати та зобов`язати подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 07 листопада 2022 року:
від комунального підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» (код ЄДРПОУ 13435515, адреса місцезнаходження: 49004, м. Дніпро, пр. О.Поля, 2, тел. (056) 742-88-70) інформацію з підтверджуючими її документами (доказами) про дату і час оприлюднення (опублікування, розміщення) на офіційному web-сайті Личківської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області:
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 23.08.2019 р. за № 160р. «Про скликання 13 сесії Личківської сільської ради VII скликання» (яке за посиланням відповідача міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-13-sesiyi-lichkivskoyi-silskoyi-radi-vii- sklikannya );
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 469-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-stvorennya-gromadskih-pasovishch-2);
- проект рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 05.09.2019р. № 470-13/VІІ (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksiI.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-nadannya-dozvoiu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi- dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi);
- розпорядження сільського голови Личківської СОТГ від 26.05.2021р. за № 58р. «Про скликання чергової сесії сільської ради» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-sklikannya-chergovoyi-sesiyi-silskoyi-radi-2);
- рішення Личківської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області від 02.06.2021р. № 319-5/VІІІ «Про затвердження проекту землеустрою на складання проекту відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби» (яке за посиланням Личківської сільської ради міститься за адресою - https://lychksil.otg.dp.gov.ua/ua/rishennya-gromadi/pro-zatverdzhennya-proektu-zemleustroyu-na-skladannya-proektu-vidvedennya-zemelnoyi-dilyanki-dlya-sinokosinnya-i-vipasannya-hudobi-2).
Суд попереджає комунальне підприємства «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради» про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвали у разі невиконання вимог даної ухвали суду.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/gromadyanam/csz/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2022 |
Оприлюднено | 14.10.2022 |
Номер документу | 106710451 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні