Рішення
від 27.09.2022 по справі 320/11288/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 вересня 2022 року м. Київ № 320/11288/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Повх І.С..

за участю представників сторін:

від позивача- Мозговий О.О.,

від відповідача- не з`явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018»

до Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області

про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018» з позовом до Виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області в якому просить суд:

- визнати неправомірним та скасувати Наказ Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області від 17.08.2021 р. за№ 158-М.;

- зобов`язати Виконавчий комітет Броварської міської ради Броварського району, Київської області, в особі Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області - головного архітектора міста Батинчук С.М. видати ТОВ «Вектор-Буд 2018» містобудівні умови та обмеження на підставі заяви від 09.08.2021 року № 11-13-5/7273.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 07.04.2020 ТОВ «Вектор-Буд 2018» є орендарем земельної ділянки площею 0,0499 га із них 0,0122 га землі обмеженого використання - інженерний коридор мереж комунікацій для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (придорожній комплекс) землі житлової та громадської забудови (комерційне використання). З метою здійснення реконструкції придорожнього комплексу, який розташований на вказаній земельній ділянці, позивач звернувся до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень для проведення реконструкції такого приміщення , однак отримав повідомлення про відмову в видачі містобудівних умов та обмежень на підставі виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці. Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень для проведення реконструкції придорожнього комплексу, порушують його права як власника будівлі та не ґрунтуються на нормах законодавства.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду (суддя Терлецька О.О.) від 17.09.2021 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче засідання.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.11.2021 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до розгляду по суті на 08.12.2021.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.12.2021 суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, на підставі розпорядження керівника апарату Київського окружного адміністративного суду від 07.06.2022 проведено повторний автоматизований розподіл адміністративної справи № 320/11288/21, яку передано на розгляд головуючій судді Пановій Г.В.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.06.2022 прийнято до провадження суддею Пановою Г.В. адміністративну справу № 320/11288/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018» до виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області про визнання протиправним та скасування наказу. Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче засідання. Додатково суд витребував від відповідача викопіювання з Генерального плану міста затвердженого рішенням Броварської міської ради від 29.08.1999 № 150-11-23 із зазначенням цільового призначення земельної ділянки позивача.

Відповідача позов не визнав та подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову ТОВ «Вектор-Буд 2018» з тих підстав, що при перевірці поданої позивачем заяви було виявлено недостовірні відомості у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою, а саме: цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Броварської міської ради Київської області від 26.08.1999 р. № 150-11-23.

Відповідно до Генерального плану міста зазначена земельна ділянка розміщена на території громадської забудови під розміщення готелю. Цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 площею 0,0499 га з цільовим призначенням «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для будівництва придорожнього комплексу - землі комерційного використання)» не може бути використана під об`єкт будівництва «Готель, як придорожній комплекс» без зміни цільового призначення. Наміри замовника щодо забудови земельної ділянки не відповідають проектним рішенням Генерального плану міста Бровари.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається розміщення придорожнього комплексу, а саме нежитлових приміщень. При цьому в заяві позивач вказує реконструкцію з розширенням з метою облаштування придорожнього комплексу, як готелю, відтак позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими.

Позивач не погоджуючись з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов подав до суду відповідь на відзив, у якій вказав, що за вказаною земельною ділянкою відповідачем вже було видано містобудівні умови та обмеження для будівництва придорожнього комплексу, чим відповідач підтвердив той факт, що документи що посвідчують право користування земельною ділянкою, де зазначено цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 відповідає вимогам містобудівної документації - Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Броварської міської ради Київської області від 26.08.1999 р. № 150-11-23. Стосовно доводів відповідача про те, що вказана земельна ділянка не може бути використана під об`єкт будівництва «Готель, як придорожній комплекс» без зміни цільового призначення позивач зазначив, що ТОВ «Вектор-Буд 2018» з намірами усунути протиріччя в містобудівній документації звернувся до міського голови м. Бровари з заявою від 01.09.2020 р. за № 01/09-20 з проханням змінити функціональне призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 з 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на 03.08 - для будівництва а обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування у відповідності до генерального плану. Відповідач на вказану заяву повідомив, що в зв`язку з відсутністю плану зонування території м.Бровари та детального плану території на зазначену територію (вул. Київська) зміна цільового призначення земельної ділянки забороняється, що підтверджується лисом від 18.09.2020 року за № 2-6/3532. Відтак, на думку позивача наміри позивача щодо реконструкції придорожнього комплексу відповідають Генеральному плану міста та вказаному в договорі оренди цільовому призначенню й відомостям зазначеним у поданій заяві.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.07.2022 суд продовжив строк проведення підготовчого провадження в адміністративній справі № 320/11288/21 та відклав підготовче засідання у справі на 30.08.2022. Також суд повторно витребував від відповідача докази по справі.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.08.2022 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до розгляду по суті позовних вимог на 27.09.2022.

У судове засідання, призначене у справі на 27.09.2022 з`явився представник позивача. Відповідач у судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи у передбачений законодавством строк. Водночас, у відзиві на позовну заяву відповідач просив проводити розгляд справи без участі представника відповідача.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2022 суд відмовив у задоволенні клопотання представника позивача про залучення співвідповідача.

Присутній у судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити. Додатково пояснив суду, що земельна ділянка, яку орендує позивач використовується для обслуговування будівель торгівлі, у подальшому ТОВ «Вектор-Буд 2018» має намір здійснити реконструкцію вже побудованої будівлі.

Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018» (ідентифікаційний код 42055330; місцезнаходження: 07400, Київська область, м. Бровари, бульв. Незалежності, 34) зареєстровано в якості юридичної особи 23.07.2021, що підтверджується відомостями виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно відомостей витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер 212883086, земельна ділянка з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 площею 0,0499 з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для будівництва та обслуговування придорожнього комплексу землі комерційного використання) зареєстрована на праві оренди земельної ділянки за Товариством з обмеженою відповідальності «Дека-Інвест» (код ЄДРПОУ 34702401) на підставі договору оренди земельної ділянки №1814, виданий 21.07.2014 приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Писаний В.Г.; договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, серія та номер 784 виданий 24.11.2016 приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Київської області Базир Н.М.; договору про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки № 2047 виданий 21.08.2017 приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Київської області.

Як вбачається з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 191616499, об`єкт нерухомого майна реєстраційний номер 1662748532106 придорожній комплекс, об`єкт житлової нерухомості: ні, загальною площею 81,2 кв. м. розташований за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 1-Д, приміщення 2 - 02.12.2019 зареєстровано на праві приватної власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018» (код ЄДРПОУ 42055330).

Крім того, відповідно до відомостей витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 19161960, об`єкт нерухомого майна приміщення придорожнього комплексу загальною площею 112,1 кв. м. за адресою Київська область, м. Бровари, вул. Київська,1-Д, приміщення 1 - 02.12.2019 зареєстровано на праві приватної власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018».

04.08.2020 ТОВ «Вектор-Буд 2018» звернулося до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради із заявою про видачу містобудівних умов для здійснення реконструкції з розширенням з метою облаштування придорожнього комплексу. Як готелю за адресою: м. Бровари, вул. Київська, 1-Д на земельній ділянці з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 на дотримання намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні Генеральному плану міста. До вказаної заяви додано довіреність.

05.08.2021 ТОВ «Вектор-Буд 2018» звернулося до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Броварського району Київської області із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень для реконструкції об`єкту будівництва - придорожнього комплексу (готелю) на земельній ділянці площею 0, 0499 га з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 по вул. Київська, 1-Д в місті Бровари. До вказаної заяви позивачем додано копії документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою; копію документа, що посвідчує право власності на об`єкт будівництва та копію викопіювання плану 1:2000.

Вказана заява прийнята та зареєстрована Управлінням містобудування та архітектури Броварської міської ради Броварського району Київської області 09.08.2021 за вхідним № 11-13-5/7273.

Наказом про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень № 158-М від 17.08.2020 «Про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень» відмовлено замовнику ТОВ «Вектор-Буд 2018» у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Реконструкція об`єкта будівництва придорожнього комплексу (готелю)» по вул. Київській, 1-Д в м. Бровари Броварської територіальної громади Броварського району Київської області» (кадастровий номер земельної ділянки:3210600000:00:001:0003) на підставі виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою.

17.08.2021 Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Броварського району Київської області листом про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень 158-М (реєстраційний номер документа LC 01:2099-1797-8607-7718), повідомлено позивачу про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки 3210600000:00:001:0003 на об`єкт будівництва «Реконструкція об`єкта будівництва - придорожнього комплексу (готелю)» відповідно до частини 4 статті 29 закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме:виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці .

У примітці до вказаного листа зазначено, що відповідно до пункту 2 частини 4 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва відмовлено на підставі виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою, а саме: цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.08.1999 № 150-11-23.

Позивач вважає, що спірний наказ порушує його права як власника об`єкта будівництва на вказаній земельній ділянці та на використання цієї земельної ділянки відповідно до її цільового призначення і не ґрунтуються на нормах законодавства, а тому звернувся до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд враховує наступне.

Так, спірні правовідносини врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (надалі по тексту-Закон № 3038).

Відповідно до приписів пункту 8 ч.1 ст. 1 Закону № 3038 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

Частиною першою, другою статті 2 закону № 3038 обумовлено, що планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: 1) прогнозування розвитку територій; 2) забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; 3) обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; 4) взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; 5) визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, транспортних, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів; 6) встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; 7) розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; 8) реконструкцію існуючої забудови та територій; 9) збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; 10) створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; 10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 11) проведення моніторингу забудови; 12) ведення містобудівного кадастру; 13) здійснення контролю у сфері містобудування.

Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Приписами частини першої статті 3 Закону № 3038 передбачено, що відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України «Про Генеральну схему планування території України», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду», «Про землеустрій», іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до приписів ч.1 ст.17 Закону № 3038 генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Частиною 1 статті 18 Закону № 3038 встановлено, що план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. До затвердження генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади, щодо якої затверджено комплексний план (якщо обов`язковість розроблення генерального плану населеного пункту визначена рішенням про затвердження комплексного плану), межі функціональних зон та функціональне призначення територій у такому населеному пункті визначаються комплексним планом.

Таким чином, системно проаналізувавши викладені законодавчі норми, суд дійшов висновку, що основним видом містобудівної документації на місцевому рівні є генеральний план населеного пункту на основі якого (у його складі або як окремий документ), з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон, може розроблятися план зонування території відповідного населеного пункту.

Відповідно до частини першої, четвертої, п`ятої ст.26 Закону №3038 забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 4-1) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Приписами частини першої статті 26-1 Закону №3038 передбачено, що документи для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва подаються до суб`єкта надання відповідної послуги за вибором заявника (якщо інше не визначено цим Законом): 1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги; 2) у паперовій формі особисто заявником (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) або поштовим відправленням з описом вкладення.

Статтею 29 Закону №3038 встановлено, що однією зі складових частин вихідних даних на проектування є містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.

Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови, обмеження та технічні умови для проектування об`єктів будівництва в рамках здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії, можуть надаватися приватному партнеру, концесіонеру на підставі документа, що засвідчує право користування земельною ділянкою, виданого підприємству, установі, організації, що є балансоутримувачем майна, що передається у концесію, за умови, що така земельна ділянка (або її частина) відповідно до положень договору необхідна для здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.

У випадках, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону та частиною першою статті 12-1 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», кадастровий номер земельної ділянки зазначається у заяві за його наявності, а копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію додається до заяви за наявності.

Інформацію про речове право на земельну ділянку, право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, відомості з Державного земельного кадастру уповноважені органи містобудування та архітектури отримують відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України "Про адміністративні послуги".

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Отже, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки надання погоджень суміжних землекористувачів, чинним законодавством не передбачено.

Частиною четвертою статті 29 Закону № 3038 обумовлено, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Частиною шостою вказаної статті 29 Закону № 3035 обумовлено, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Таким чином, з аналізу вищенаведених норм вбачається, що відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви повинен прийняти одне з можливих рішень: про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні.

Будь-яких інших підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, ніж зазначених у частині четвертій статті 29 Закону № 3038, містобудівним законодавством не закріплено.

Зокрема, як встановлено судом, з метою отримання містобудівних умов та обмежень для реконструкції об`єкту будівництва придорожнього комплексу (готелю) на земельній ділянці площею 0,0499 га з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 по вул. Київська, 1-Д м. Бровари Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор-Буд 2018» до Управління містобудування та архітектури міста Броварської міської ради Броварського району було подано перелік документів, котрий передбачено статтею 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що відповідачем відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень для реконструкції об`єкту будівництва - придорожнього комплексу (готелю) на земельній ділянці площею 0,0499 га з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 по вул. Київська, 1-Д в м. Бровари з огляду на виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою, а саме: цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.08.1999 № 150-11-23.

Разом з тим, варто зауважити, що намірами позивача є проведення реконструкції існуючої нежитлової будівлі, яка перебуває у нього на праві приватної власності, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна: придорожній комплекс, об`єкт житлової нерухомості загальною площею 81, 2 кв.м, що розташований за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 1-Д, приміщення 2 та приміщення придорожнього комплексу загальною площею 112,1 кв. м., що розташований за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 1-Д, приміщення 1.

Відповідно до статті 316 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно із статтею 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідно до статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо: земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, - за рішенням відповідного органу.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної та комунальної власності, віднесених до категорій земель житлової та громадської забудови, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також земельних ділянок (крім земельних ділянок, розташованих на територіях, об`єктах природно-заповідного фонду), на яких розташовані будівлі, споруди, що є у приватній власності землекористувача, який використовує земельні ділянки на правах постійного користування, оренди, емфітевзису, суперфіцію, може здійснюватися землекористувачем. У такому разі зміна цільового призначення земельної ділянки не потребує прийняття рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, який здійснює розпорядження відповідною земельною ділянкою.

Зміна землекористувачем цільового призначення земельної ділянки державної, комунальної власності, наданої йому в користування (крім постійного користування) без проведення земельних торгів для провадження певної діяльності, не повинна призводити до провадження ним на такій земельній ділянці іншої діяльності (крім випадків розташування на земельній ділянці будівель, споруд, що перебувають у власності землекористувача).

Частиною третьою статті 20 Земельного кодексу України обумовлено категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.

Встановлення цільового призначення земельної ділянки може здійснюватися без додержання вимог, передбачених абзацом першим цієї частини, у випадках: передачі земельної ділянки державної, комунальної власності відповідно до частини третьої статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; консервації деградованих і малопродуктивних, техногенно забруднених земель; віднесення земельної ділянки до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення; зміни виду цільового призначення земельної ділянки в межах категорії земель сільськогосподарського призначення (крім віднесення їх до земельних ділянок для садівництва, зміни цільового призначення земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами).

Відповідно до частини першої статті 16 Закону №3038 планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані.

Порядок обміну інформацією між містобудівним кадастром та Державним земельним кадастром встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з копією викопіювання із містобудівної документації м. Бровари Броварського району Київської області, цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для будівництва та обслуговування придорожнього комплексу землі комерційного використання)».

Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 р. за № 1011/18306 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, що додається.

Відповідно до пункту 1.2-1.4 вказаної класифікації видів цільового призначення земель, код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі.

КВЦПЗ застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів.

КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

Так, землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування) віднесено до розділу 03, у якому зокрема виділено за підрозділами КВЦПЗ 03.0703.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі та 03.08 Для будівництва та обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування.

Водночас, як було встановлено судом, земельна ділянка з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003, на якій знаходиться нежитлова будівля, яку має намір реконструювати позивач, та яка належить йому на праві приватної власності, відноситься до категорії земель: землі громадської забудови з цільовим призначенням 03.07 «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». Дані викопіювання з містобудівної документації м. Бровари є офіційними та не спростовані позивачем.

Суд зауважує, що позивачем не було надано до суду на підтвердження намірів забудови будь-яких документів, з яких можна було б встановити, який об`єкт будівництва за результатами реконструкції планує отримати ТОВ «Вектор-Буд 2018». Так, позивач не позбавлений був надати до суду документи зі стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва, зокрема містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва, у відповідності до встановлених вимог частини третьої статті 29 Закону № 3038.

При цьому, в ході слухання справи представник позивача повідомив суду, що цільове призначення земельної ділянки не змінюється, оскільки вона використовується під будівництво та обслуговування будівель торгівлі. Також представник позивача зазначив, що на цій земельній ділянці зараз знаходиться магазин і у подальшому позивач має намір добудувати ще один поверх. Водночас, на запитання суду з якою метою це робиться, і як позивач після добудування поверху планує використосувати цю будівлю представник позивача повідомив суду, що йому це не відомо.

Разом з тим, зі змісту заяви ТОВ «Вектор-Буд 2018» про видачу містобудівних умов від 05.08.2021, яка наявна у матерілах справи, вбачається, що позивач просив надати містобудівні умови та обмеження для реконструкції будівництва придорожнього комплексу (готелю). Відтак, з викладеного вбачається що позивач мав намір отримати містобудівні умови та обмеження для реконструкції об`єкту будівництва готелю. Це також вбачається і зі змісту попередньої заяви від 04.08.2020 № 0408/20 з якою позивач звертався до Броварської міської ради у серпні 2020 року, зокрема, у ній зазначено прохання надати містобудівні умови з метою реконструкії з розширенням з метою облаштування придорожного комплексу, як готелю.

При цьому, як встановлено судом раніше, земельна ділянка з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003, на якій знаходиться нежитлова будівля, яку має намір реконструювати позивач, та яка належить йому на праві приватної власності, відноситься до категорії земель: землі громадської забудови з цільовим призначенням 03.07 «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

Отже, з огляду на викладнене, цільове призначення земельної ділянки, згідно з даних викопіювання із містобудівної документації м. Бровари Броварського району Київської області та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зокрема щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 суперечить намірам забудови позивача.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про правомірність висновку Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області про виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою, а саме цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210600000:00:001:0003 не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Броварської міської ради Київської області від 29.08.1999 № 150-11-23, що свідчить про обґрунтованість прийнято наказу Управління містобудування та архітектури містобудування та архітектури Броварської міської ради від 17.08.2021 №158-М «Про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень» ТОВ «Вектор_Буд 2018».

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами ч. 2 ст. 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд дійшов висновку, що позов ТОВ «Вектор-Буд 2018» не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Панова Г. В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 12 жовтня 2022 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2022
Оприлюднено14.10.2022
Номер документу106711235
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —320/11288/21

Постанова від 16.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 16.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 04.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 27.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 27.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 18.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні