ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2022 року справа №200/9882/21
м.Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Казначеєва Е.Г., Міронової Г.М., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 листопада 2021 року у справі № 200/9882/21 (головуючий І інстанції Галатіна О.О., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом Державної екологічної інспекції України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-
В С Т А Н О В И В :
Державна екологічна інспекція України (далі позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології» (далі ТОВ «Екологічні переробні технології», відповідач) про зупинення виконання робіт, надання послуг у сфері поводження з небезпечними медичними відходами до: отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з урахуванням викидів забруднюючих речовин при спалюванні небезпечних медичних відходів; отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними медичними відходами; усунення порушень виявлених в акті перевірки Держекоінспекції від 02.06.2021 року № 4.2-19/9; отримання Держекоінспекцією повідомлення від відповідача про усунення ним усіх встановлених судом порушень за підтвердженням згідно результатів здійснення заходу державного нагляду (контролю).
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22.11.2021 року позов задоволено: ТОВ «Екологічні переробні технології» зупинено виконання робіт, надання послуг у сфері поводження з небезпечними медичними відходами до: отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з урахуванням викидів забруднюючих речовин при спалюванні небезпечних медичних відходів; отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними медичними відходами; усунення порушень виявлених в акті перевірки Держекоінспекції від 02.06.2021 року № 4.2-19/9; отримання Держекоінспекцією повідомлення від ТОВ «Екологічні переробні технології»про усунення ним усіх встановлених судом порушень за підтвердженням згідно результатів здійснення заходу державного нагляду (контролю) .
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, доповнення до неї, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове про відмову у задоволенні позову, посилаючись на невідповідність висновків суду обставнинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права. Апелянт вважає, що обраний позивачем спосіб захисту у вигляді тимчасового зупинення господарської діяльності відповідача є необгрунтованим, оскільки на дату подання позову діяльність відповідача припинено з 26.05.2021 року у зв`язку з анулуванням ліцензії на право здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
Позивачем подано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження (т.2 а.с. 30).
Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, доповнень до неї, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення, виходячи з наступного.
На підставі наказу Держекоінспекції від 31.05.2021 року № 245 «Про проведення державного нагляду (контролю)», направлення № 46 від 31.05.2021 року, доручення Прем`єр-міністра України (до листа Міндовкілля від 29.10.2020 року № 25/6-23/8527-20), Держекоінспекцією здійснено позапланову перевірку об`єкта поводження з небезпечними відходами ТОВ «Екологічні переробні технології»за адресою: 04201, м. Київ, вул. Полярна, буд. 20, оф. 2, код згідно з ЄДРПОУ: 37797799 (т. 1 а.с. 13-14).
Відповідно до КВЕД - 38.12 та 38.22 відповідач здійснює діяльність з збирання небезпечних відходів, а також оброблення та видалення небезпечних відходів.
За результатами позапланової перевірки складено акт від 02.06.2021 року № 4.2-19/9 в ході якого виявлено, що відповідач порушує вимоги природоохоронного законодавства, а саме:
- ст. 3, ч. 3 ст. 17 Закону № 2059, абз. 3 ч. 1 ст. 11 Закону № 877, ч. 6 ст.3, ч.2,5 ст. 9, ч.3 ст. 17 Закону № 2059, ч.5,6 ст. 11 Закону № 2707 - перелік забруднюючих речовин у висновку державної екологічної експертизи № 18248/17/10-12 від 14.09.2012 року та у дозволі на викиди № 4610136300-33 від 16.07.2014 року при спалюванні небезпечних медичних відходів є недостовірними та неповними, а розрахунки викидів забруднюючих речовин при спалюванні медичних відходів проведені згідно невідповідних методик;
- ч.5,6 ст. 11 Закону № 2707 - відсутній дозвіл па викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від неорганізованого стаціонарного джерела, а саме: люк для завантаження відходів у камеру спалювання установки С.Р.100, НР 500; відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин від організованого стаціонарного джерела від труби установки С.Р. 100, НР 500 під час спалювання небезпечних медичних відходів;
- абз. 2 ч. 1 ст. 10 Закону № 2707, абз.7 ч. 1 ст. 10, ст. 29 Закону № 2707 - не виконуються вимоги, передбачені Умовами дозволу на викиди забруднюючих речовин № 46/0136300-33 від 16.07.2014;
- абз. 3, 6 ч. 1 ст. 10 Закону № 2707 - не вживаються заходи щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин, а також заходи для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря;
- абз. 7 ч. 1 ст. 10, ст. 29 Закону № 2707 - не здійснюється виробничий контроль за охороною атмосферного повітря в процесі господарської діяльності інструментально-лабораторними вимірюваннями параметрів викидів забруднюючих речовин від ефективності роботи газоочисних установок та пересувних джерел;
- розділ 3 Інструкції, затвердженої наказом № 177 - не представлено інформацію щодо подання документу для взяття на державний облік об`єкта, який справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря;
- абз. 2 п. 5 Порядку № 1655, п. 1наказу Держстату № 124 - не представлено інформацію щодо подання державної статистичної звітності за встановленою формою, щодо ведення державного обліку в галузі охорони атмосферного повітря, відповідно до Наказу Держстату № 405 від 18.12.2019 "Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 2-ТП (повітря) (річна) "Звіт про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів;
- ст.9, ч. 2 ст. 17 Закону № 2707 - відповідно до інформації директора ТОВ «Екологічні переробні технології» ОСОБА_1 підприємством використовується 5 транспортних засобів для перевезення небезпечних медичних відходів. Відповідно до протоколу № 02/06-1 від 02.06.2021 ТОВ «Автоекоприлад» проведено вимірювання відпрацьованих газів від транспорту Renault Master AA3146РТ. Не представлено нормативи вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних та інших пересувних засобів;
- п. «в» ч. 1 ст. 17 Закону № 187/98 - не представлені данні щодо визначення складу і властивості відходів, що утворюються, а саме побутових відходів, золи, що залишається при спалюванні відходів та інші відходів в процесі господарської діяльності;
- п. «г» ч. 1 ст. 17 Закону № 187/98 - не представлені данні щодо ведення первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються;
- п. «є» ч. 1 ст. 17 Закону № 187/98 - не здійснюються заходи для максимальної утилізації відходів;
- п. «ї» ч. 1 ст. 17 Закону № 187/98 - не представлені данні щодо надання місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища інформації про відходи та пов`язану з ними діяльність;
- абз. 7 ч. 3 ст. 34 Закону № 187/98, ч. 1 ст. 9 Закону № 2245 - не представлено документ щодо ідентифікації об`єкта поводження з небезпечними відходами відповідно доЗакону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки";
- абз. 9 ч. 3 ст. 34 Закону № 187/98 - не представлено декларацію безпеки для об`єкту поводження з небезпечними медичними відходами;
- абз. 6 ч. 3 ст. 34 Закону № 187/98 - відсутня ліцензія на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними медичними відходами; відповідно до наказу Міндовкілля від 01.04.2021 року № 226 «Про анулювання ліцензії» анульовано ліцензію на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами ТОВ «Екологічні переробні технології» (код ЄДРПОУ 37797799), видану на підставі наказу Мінприроди від 20.11.2012 року № 594 «Про видачу ліцензії»;
- ч. 1 ст. 29 Закону №187/98 - не представлені данні щодо здійснення моніторингу місць утворення, зберігання і видалення відходів, а саме: побутових відходів, золи, що залишається при спалюванні відходів та інші відходів в процесі господарської діяльності;
- абз. 1 п. 4 Порядку № 2034, пп. Розділу І Інструкції № 342 - не представлено данні щодо ведення обліку відходів та пакувальних матеріалів і тари за формою 1-ВТ (т. 1 а.с. 15-28).
За ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбаченихзаконом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (ч. 1 ст. 4 Закону № 877).
Згідно ч. 4 ст. 4Закону № 877 виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
За ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 року № 1264-ХІІ(далі - Закон № 1264) завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
За ч. 1статті 35 Закону № 1264державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Державний нагляд (контроль) у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог законодавства про охорону атмосферного повітря здійснюється на підставіЗакону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Положення проДержавну екологічну інспекцію України затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275(далі - Положення).
Згідно п. «а» частини першої статті 20-2 Закону № 1264 до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку; про охорону та раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч. 7 ст. 7 Закону № 877).
За матеріалами справи перевірка відповідача завершена 02.06.2021 року.
При проведенні перевірки встановлено відсутність дозволу на викиди забруднюючих речовин від організованого стаціонарного джерела від труби установки С.Р.100, НР 500 під час спалювання небезпечних медичних відходів.
За ст. 1 Закону України «Про відходи»небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними.
Згідно п. 8 ч. 2статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»операції у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення), відносяться до першої категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
За ч. 4статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Згідно ч. 6статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», забороняється провадження господарської діяльності, експлуатація об`єктів, інші втручання в природне середовище і ландшафти, у тому числі видобування корисних копалин, використання техногенних родовищ корисних копалин, якщо не забезпечено в повному обсязі додержання екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об`єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі видобування корисних копалин, використання техногенних родовищ корисних копалин, а також змін у цій діяльності або подовження строків її провадження.
Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19 травня 2011 року № 3392-УІзатверджено Перелік таких документів (додаток до Закону).
Пунктом 4 Переліку передбачено висновок з оцінки впливу на довкілля.
За п. 2статті 9 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» висновок з оцінки впливу на довкілля є обов`язковим для виконання.
Згідно п. 6 ч. 1статті 15 ЗаконуУкраїни «Про оцінку впливу на довкілля» визначено відповідальність за порушення законодавства про оцінку впливу на довкілля, а також встановлено, що правопорушеннями у сфері оцінки впливу на довкілля є провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
За ст. 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані здійснювати організаційно- господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Згідно ч.ч. 5, 6статті 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19 травня 2011 року № 3392-VІзатверджено Перелік таких документів (додаток до Закону).
Пунктом 30 Переліку передбачено дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
За п. 2 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з виданою дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 302, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям (далі - суб`єкт господарювання) експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб`єкту господарювання за формою, встановленою Мінприроди.
Згідностатті 12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Отже, відсутність у відповідача дозволу на викиди забруднюючих речовин від організованого стаціонарного джерела від труби установки С.Р.100, НР 500 під час спалювання небезпечних медичних відходів становить порушенняЗакону України «Про охорону атмосферного повітря»,Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності»,Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Щодо невідповідності обладнання для утилізації медичних відходівта невиконання умов документів дозвільного характеру, а саме дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Сторонами у справі не заперечується, що не виконуються вимоги, передбачені Умовами дозволу на викиди забруднюючих речовин № 4610136300-33 від 16.07.2014 (далі -Умови) в повному обсязі, а саме: «пункт 2.2.3.4 Умов» не обладнані місця відбору проб та вимірювання параметрів газопилового потоку на вході і на виході з апарата (кожного ступеня очищення); «пункт 2.3 Умов»: 1) не проведено в повному обсязі виробничий контроль на стаціонарних джерелах викидів відповідно до документів у яких обґрунтовуються обсяги викидів, а саме: відповідно до вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел проведених ТОВ «Моноліт-Еко», згідно протоколів № 200731/лм-1 від 03.08.2020 проведено вимірювання за 12 забруднюючими речовинами з 17, визначеному у документі у яких обґрунтовуються обсяги викидів; 2) не проведено в повному обсязі виробничий контроль на межі зони впливу від викидів на вміст забруднюючих речовин відповідно до рішення ГУ Держсанепідслужби у Львівської області. Відповідно до дослідження повітря населених місць проведених ТОВ «Моноліт-Еко», згідно протоколів № 0731-лмЗ, лм4 від 31.07.2020 року встановлено, що дослідження проведені без попереднього визначення зони впливу від викидів та вміст забруднюючих речовин за рішенням ГУ Держгіродспоживслужби у Львівській області; «пункт 2.4.5 Умов», не підготовлено та не представлено План природоохоронних заходів та цільових показників. Не здійснені заходи для максимальної утилізації відходів.
Згідно інформації директора ТОВ «Екологічні переробні технології» ОСОБА_1 медичні та подібні їм небезпечні відходи які надходять на підприємство знешкоджено з використанням інсінераторної установки С.Р. 100. Зазначена інсінераторна установка С.Р. 100 що використовується на підприємстві не встановлена система рекуперації енергії. Однак технологічним регламентом даної установки передбачена можливість дооснащення радіатором, бойлером та іншим обладнанням для рекуперації енергії.
За ст. 1 Закону України «Про відходи»утилізація відходівце використання відходів як вторинний матеріал чи енергетичний ресурс.
Тобто під час знешкодження відходів, не забезпечено здійснення заходів для утилізації відходів, а саме: не забезпечено обладнанням щодо використання відходів як енергетичний ресурс (наприклад шляхом оснащення обладнання для рекуперації тепла з подальшим використанням теплової енергії для підігріву власних приміщень чи використання для підігріву води в системі гарячого водопостачання тощо). Таким чином суб`єктом господарювання здійснюється операції із знешкодження небезпечних медичних відходів, але не вживаються заходи для їх утилізації, що є порушенням п. «є» ч. 1 ст. 17 Закону № 187/98.
Щодо порушення вимог законодавства у сфері поводження з небезпечними відходами.
За ч. 3статті 34 Закону України «Про відходи»суб`єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об`єкт поводження з небезпечними відходами, зобов`язаний: забезпечити запобігання забрудненню ними навколишнього природного середовища, а у разі виникнення такого забруднення - ліквідувати забруднення та його наслідки для навколишнього природного середовища та здоров`я людини;вживати заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження і ліквідацію їх наслідків та захист людей і навколишнього природного середовища від їх впливу; повідомляти про аварію, що сталася на зазначеному об`єкті, і про заходи, вжиті для ліквідації її наслідків, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та населення; забезпечувати експлуатацію зазначених об`єктів і перевезення небезпечних відходів з додержанням вимог природоохоронного законодавства; мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб`єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб`єктам господарювання, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводоісення з небезпечними відходами); ідентифікувати об`єкти поводження з небезпечними відходами відповідно доЗакону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки»); мати план локалізації та ліквідації аварії на об`єкті; мати декларацію безпеки; надавати інформацію про такі об`єкти відповідно доЗакону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки».
Перевіркою встановлено, що у відповідача відсутня ліцензія на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними медичними відходами.
Згідно наказу Міндовкілля від 01.04.2021 року № 226 «Про анулювання ліцензії» анульовано ліцензію на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами ТОВ «Екологічні переробні технології», видану на підставі наказу Мінприроди від 20.11.2012 № 594 «Про видачу ліцензії» (т. 1 а.с. 127).
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 27 жовтня 2021 року у справі № 200/7428/21, залишеному без змін постанвою апеляційного суду від 22.02.2022 року, відмовлено у задоволенні позову ТОВ «Екологічні переробні технології» до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про визнання протиправними дій посадових осіб щодо складення Акту позапланової перевірки №46/21 від 26.03.2021 року; визнання протиправними дій посадових осіб щодо складення Акту від 26.03.2021 року №46/21-1 про повторне порушення ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами; визнання протиправним та скасування наказу від 01.04.2021 року №226 «Про анулювання ліцензії» в частині анулювання ліцензії серії АД №075541 на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Згідно акту перевірки Держекоінспекції відповідачем не виконуються вимоги щодо поводження з небезпечними відходами а саме: не забезпечено запобігання забрудненню навколишнього природного середовища, що є порушенням абз. 2 ч. 3ЗУ «Про відходи», а саме: перелік забруднюючих речовин у документах дозвільного характеру при спалюванні небезпечних відходів є необґрунтованими, неправдивими, неповними та недостовірними оскільки в зазначених документах дозвільного характеру розрахунки впливу на повітряне середовище проведено з урахуванням викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря від енергетичних установок. Тобто в зазначених документах дозвільного характеру не визначені розрахунки викидів забруднюючих речовин при спалюванні небезпечних медичних відходів; не забезпечено експлуатацію об`єкту небезпечних відходів з додержанням вимог природоохоронного законодавства, що є порушенням абз. 5 ч. 3ЗУ «Про відходи», а саме: не забезпечено здійснення операції з утилізації відходів з можливістю використання відходів як енергетичний ресурс, шляхом підігріву власних приміщень чи використання для підігріву води в системі гарячого водопостачання.
Апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції, що обираючиспосіб захисту прав,факт анулювання ліцензії хоч і вказує на нездійснення відповідачем певної діяльності, проте не обмежує суб`єкта владних повноважень в реалізації своїх функцій.
Таким чином, ТОВ «Екологічні переробні технології» порушує вимоги природоохоронного законодавства.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача.
Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.
Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології» - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 листопада 2021 року у справі № 200/9882/21 за позовом Державної екологічної інспекції України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 12 жовтня 2022 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: Е.Г. Казначеєв
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2022 |
Оприлюднено | 14.10.2022 |
Номер документу | 106713384 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні