ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2022 року
справа №380/8285/22
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Чаплик І.Д.,
секретар судового засідання Посмітюх К.Т.,
за участю:
представника позивача Владика В.,
представника відповідача Квасниця Н.,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання до вчинення дій, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ: 43968090), в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 43968090) від 16.12.2021 №28579 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 43968090) від 28.12.2021 № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;
зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 43968090) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 39758988) з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.12.2021 №28579 та від 28.12.2021 № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі також оскаржувані/спірні рішення) є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки не містять жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а також не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.
Позивач зазначає, що контролюючий орган в оскаржуваних рішеннях не зазначив конкретної податкової інформації у відношенні позивача, а саме, яка податкова інформація (щодо яких/якої саме операції та які саме ознаки) в нього наявна, про які саме факти вона свідчить, якими процесуальними документами, що мають доказове значення, вона підтверджується, та під час яких саме процесів поточної діяльності позивача така інформація стала відома. Під час прийняття оскаржуваних рішень контролюючим органом позивачу не було повідомлено, які саме документи ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ повинно подати для спростування підстав вважати позивача таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, а тому такі рішення не відповідають критеріям чіткості, обґрунтованості та зрозумілості.
Позивач вважає, що відсутність конкретизації інформації з боку Комісії ГУ ДПС в Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не тільки позбавляє права позивача на обґрунтоване та вмотивоване оскарження вказаних рішень, але і свідчить про недотримання відповідачем як суб`єктом владних повноважень вимог Конституції України щодо обов`язку діяти в межах повноважень, на підставі та у спосіб, встановлений законодавством. Просить позовні вимоги задоволити.
Ухвалою від 13.06.2022 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
На виконання ухвали суду 27.06.2022 представник Головного управління ДПС у Львівській області подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що на виконання вимог листа Державної податкової служби України від 08.12.2021 №27201/7/99-00-18-01-01-07 з метою упередження фактів формування сумнівних операцій з податку на додану вартість ГУ ДПС у Львівській області проведено інвентаризацію суб`єктів господарювання відповідно до даних ІТС Податковий блок та даних Єдиного вікна подання електронної звітності. За результатами проведеного дослідження комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 16.12.2021 №28579, від 28.12.2021 №29129 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, а саме: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій.
Відповідач зазначає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку. Однак, подані позивачем документи не спростовують відповідність ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (ЄДРПОУ 39758988) критеріям ризиковості платника. Такі документи, на думку відповідача, позивачем не долучено і до матеріалів даної справи.
Також відповідач зазначає, що дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії), є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Тому вважає, що внесення в Реєстр ризикових платників податкової інформації, щодо відповідності платника податків критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.
Крім цього, відповідач зауважує, що позовна вимога щодо виключення платника податків із переліку ризикових є неправомірною, оскільки в цьому випадку суд перебирає функцію органу ДПС щодо зібрання, опрацювання та контролю за своєчасністю та достовірністю сплатою коштів до бюджету. Суд лише може зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області повторно розглянути документи з урахуванням рішення суду у разі встановлення його протиправності.
Разом з відзивом представник відповідача 27.06.2022 08.06.2022 подав клопотання, у якому просить розгляд справи проводити у порядку загального позовного провадження або за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Представник позивача 29.06.2022 подав відповідь на відзив, де зазначає, що у відзиві відповідач чітко вказує підстави прийняття рішення про відповідність ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (ЄДРПОУ 39758988) п.8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість та наводить перелік ризикових СГД, з якими позивач мав договірні відносини. Однак, дані підстави не були зазначені в оскаржуваних рішеннях Комісії та не було наведено позивачу ніяких обґрунтувань, тобто відповідач не навів конкретних підстав (фактичних і юридичних) прийняття оскаржуваних рішень, а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття. Додатково наголошує, що під час прийняття оскаржуваних рішень контролюючим органом позивачу не було повідомлено, які саме документи ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ повинно подати та по взаємовідносинами з якими контрагентами для спростування підстав вважати позивача таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, а тому таке рішення не відповідає критеріям чіткості, обґрунтованості та зрозумілості.
Позивач звертає увагу суду на той факт, що ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало замовлення маркетингових послуг у ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) у період травень-червень 2021 року та більше з ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД не співпрацювало. ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ надавало послуги ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106) у червні 2021 року та більше з ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ не співпрацювало. Отже, в період з липня по грудень 2021 року позивач не мав фінансово-господарських взаємовідносин з ризиковими СГД, а саме: ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) та ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106), тому незрозуміло з яких причин контролюючим органом віднесено позивача до ризикових суб`єктів господарської діяльності у грудні 2021 року та чому із-за цього включення позивача до переліку ризикових платників податку на додану вартість наступили для позивача правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації усіх без виключень податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних, що унеможливлює здійснення позивачем господарської діяльності. Також вказує на те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано будь-яких доказів на підтвердження виявлення ризикових операцій саме позивачем та не надано до відзиву на адміністративний позов інформацію та належним чином засвідчені копії документів, які розглядались на засіданні комісії під час прийняття оскаржуваних рішень.
Ухвалою суду від 15.07.2022 клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження задоволено, підготовче засідання призначено на 08.08.2022. Ухвала прийнята 15.07.2022 в зв`язку з перебуванням судді у щорічній відпустці з 27.06.2022 по 13.07.2022.
26.07.2022 на адресу суду надійшли додаткові пояснення від представника податкового органу, в яких просить врахувати інформацію про те, що відповідно до схеми руху ПДВ ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ за період з січня 2021 року по лютий 2022 року встановлено, що позивачем придбано ТМЦ/послуг на 87 393 тис.грн. та реалізовано на 35 771 тис.грн, зокрема, ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало придбання послуг у ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТзОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (43534973) на суму 46 824,0 тис.грн., - оброблення даних, розміщення інформації на веб-вуз, а також ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало реалізацію послуг ризиковому суб`єкту господарювання, а саме: ТзОВ "ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (43599106) - на суму 2 486,9 тис. грн. - консультування з питань інформатизаціїї бізнес-про.
В підготовчому засіданні 08.08.2022 від представника відповідача надійшло клопотання про виклик свідка, в якому представник відповідача просив викликати в судове засідання для надання пояснень в якості свідка керівника ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ ОСОБА_1 .
Суд відклав вирішення даного питання до наступного засідання, яке призначив на 07.09.2022.
05.09.2022 від позивача на адресу суду надійшло клопотання про приєднання документів та додаткових пояснень до матеріалів справи, а саме повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 21.12.2021 з квитанцією №2 від 21.12.2021, реєстраційний номер документа: 9389262564 та пояснення ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ до Повідомлення №1 від 21.12.2021. Додатково зазначає, що в оскаржуваних рішеннях №28579 від 16.12.2021 та №29129 від 28.12.2021 відповідачем, в рядку "Податкова інформація" не було зазначено суті та характеру наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не зазначено періоди, контрагенти, а також не зазначено конкретних ризикових операцій та/або податкових накладних платника, в яких були зафіксовані такі операції. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків без вказівки на відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку. Отже, в оскаржуваних рішеннях №28579 від 16.12.2021 та №29129 від 28.12.2021 не міститься обґрунтувань, підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку. Позивач вважає, що у межах спірних правовідносин відбулось формальне віднесення платника податків до категорії ризикових, виключно на підставі суб`єктивних висновків та уявлень посадових осіб податкового органу, без встановлення будь-яких фактичних обставин такої діяльності платника податків.
В підготовчому засіданні 07.09.2022 суд відмовив в задоволенні клопотання про виклик свідка, підготовче засідання відкладено до 12.09.2022 для надання можливості представнику відповідача ознайомитися з поданими додатковими поясненнями представником позивача.
12.09.2022 суд ухвалою, винесеною без виходу до нарадчої кімнати, закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду на 05.10.2022.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, у відповіді на відзив та додаткових поясненнях.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях.
Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ є зареєстрованим суб`єктом господарювання з 22.04.2015, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань: 1 073 102 0000 028758, має статус платника податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 397589826581, зареєстрований за податковою адресою: 79067, Львівська область, місто Львів, вул.Бескидська, будинок 33, кімната 99.
Видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань є: 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (основний), 18.12 друкування іншої продукції; 46.18 діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.49 оптова торгівля господарськими товарами іншого призначення; 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; 47.91. роздрібна торгівля, що здійснюється, фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет; 52.29 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 58.19 інші види видавничої діяльності; 62.01 комп`ютерне програмування; 62.02 консультування з питань інформатизації; 62.03 діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням; 62.09 інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 63.11 оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузах і пов`язана з ними діяльність; 63.12 веб-портали; 63.99 надання інших інформаційних послуг н.в.і.у; 69.10 діяльність у сфері права; 69.20 діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, консультування з питань оподаткування; 70.21 - діяльність у сфері зв`язків із громадськістю; 70.22 консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.11 рекламні агенства; 73.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 82.20 діяльність телефонних центрів; 82.99 надання інших допоміжних комерційних послуг н.в.і.у.
Відповідно до витягу з протоколу від 16.12.2021 №410 засідання Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Комісія) 16.12.2022 прийнято рішення про відповідність ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (ЄДРПОУ 39758988) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Підставою зазначено пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку: У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставою для проведення засідання Комісії зазначено результати моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по визначених суб`єктах господарювання відповідно до даних ІТС Податковий блок та даних Єдиного вікна подання електронної звітності згідно листів ДПС України від 08.12.2021 №27201/7/99-00-18-01-01-07 з метою упередження фактів формування сумнівних операцій з податку на додану вартість, яким встановлено взаємодію з ризиковими суб`єктами господарської діяльності, що відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ 21.12.2021 направлено до ГУ ДПС у Львівській області повідомлення про подання інформації щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 21.12.2021 з квитанцією №2 від 21.12.2021, реєстраційний номер документа: 9389262564, зокрема пояснення ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ та копії документів в кількості 95 штук.
В поясненнях зазначено, що для здійснення діяльності підприємство орендує офісне приміщення за адресою юридичної реєстрації: м. Львів, вул. Бескидська, буд. 33, кімн. 99 у ПП Ліар Бізнес Системс за Договором суборенди № 45 від 14.09.21, про що подано відомості за формою 20-ОПП. Основний вид діяльності підприємства: - дослідження кон`юнктури ринку (КВЕД 73.20), - створення та проведення рекламних і маркетингових кампаній задля залучення й утримання клієнтів, послуги дизайну, розміщення реклами замовників в мережі інтернет (КВЕД 73.11, 63.11) В рамках проведення цієї діяльності підприємство надає послуги з вивчення споживчого попиту на різні групи товарів та ступеня популярності торгівельних марок і мереж за допомогою проведення соціологічних опитувань серед потенційних покупців та розповсюдження подарункових карт і сертифікатів різних торгівельних мереж при проведення рекламних та маркетингових акцій. Для цього підприємство придбаває подарункові карти та сертифікати різних виробників і торгівельних мереж у ТОВ КФ Альянс Україна, а також планує орендувати серверне обладнання та користуватися послугами обробки даних. Також підприємство надає послуги в сфері неголосового зв`язку власними засобами, а саме розсилки смс-повідомлень (КВЕД 61.10, 82.99). З метою надання таких послуг ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ купує скретчкарти вітчизняних мобільних провайдерів у ТОВ КФ Альянс Україна. Серед інших видів діяльності: - юридичні послуги (КВЕД 69.10) - надання інформаційних послуг (КВЕД 63.99) - оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність (КВЕД 63.11) - надання консультаційних послуг, управлінської та організаційної підтримки (КВЕД 70.22) - поліграфічні послуги (КВЕД 18.12) Послуги надаються власними силами підприємства або із залученням третіх осіб. Для проведення діяльності ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ прийнято в штат працівників дипломованих юристів та помічників, майстрів з комп`ютерних технологій, маркетологів, менеджерів з реклами, а також за необхідності будуть залучені до виконання робіт спеціалісти на умовах цивільно-правових відносин. Загалом у штаті підприємства нараховується 15 чоловік із щомісячним фондом оплати праці 154 000,00 грн. В подальшому ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ планує розширення діяльності, створення нових робочих місць та збільшення виплат.
На підтвердження вказаного, позивачем було долучено: лист-пояснення № 1 від 21.12.21, рішення учасника № 13-04/2021 від 13.04.21, договір суборенди № 45 від 14.09.2021 з ПП Ліар Бізнес Системс, рахунок № 529 від 01.11.21 на сплату орендної плати, платіжне доручення № 62 від 01.11.21 на сплату орендної плати за листопад 2021р., наказ про затвердження штатного розпису № 3105-1 від 31.05.2021, а також перелік документів в підтвердження діяльності з ТОВ КФ Альянс Україна (договір поставки № 01/30/062021 від 30.06.2021), з ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛДТ (договір про надання маркетингових послуг № 0405/2021 від 04.05.2021), з ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (договір № КБ-06-01 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБ-06-02 від 31.05.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБ-06-03 від 01.06.2021 про надання послуг з питань інформатизації, договір № КБ-06-04 від 01.06.2021 про надання юридичних послуг, договір № КБ-06-05 від 01.06.2021, договір № КБ-06-06 від 01.06.2021 про надання послуг просування сайту в інтернеті, договір № КБ-06-07 від 01.06.2021 про надання послуг розробки сайту, договір № КБЗ-01 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБЗ-02 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБЗ-03 від 01.06.2021 про надання послуг з питань інформатизації, договір № КБЗ-04 від 01.06.2021 про надання юридичних послуг, договір № КБЗ-05 від 01.06.2021 про надання послуг, договір № КБЗ-06 від 01.06.2021 про надання послуг просування сайту в інтернеті, договір № КБЗ-07 від 01.06.2021 про надання послуг розробки сайту), з ТОВ КІРОВОГРАДПОСТАЧ (договір № 2021/06-16 від 16.06.2021), з ТОВ ПРОГРЕС-2010 (договір № 2021/06-15 від 15.06.2021 про надання послуг розсилки повідомлень), з ТОВ ТРЕЙД СІКРЕТ (договір № 20/05/21 від 20.05.2021 про надання маркетингових послуг), з ТОВ ТРЕЙД СІКРЕТ (договір № 06/05/21 від 06.05.2021 про надання юридичних послуг), з ТОВ ПРОМОУШН АУТСОРСИНГ (договір № 010521 від 01.05.2021 про надання юридичних послуг), з ТОВ СКАЙ ПАТРОЛ (договір № 0106/21 від 01.06.2021 про надання послуг обробки даних), з ТОВ УКРФЕРРУМ (договір № 3105/21 від 31.05.2021 про надання послуг), з ТОВ ЕЛЕВЕЙТОР СЕРВІС (договір № 28.09-3 від 28.09.2021), з ТОВ ЮНІТ-Л (договір № 24.09-3 від 24.09.2021).
Комісією 28.12.2022 розглянуто питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (ЄДРПОУ 39758988) та за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по вищевказаних СГД встановлено взаємодію з ризиковими СГД. Також встановлено, що: Основний вид діяльності 73.20 0 дослідження коньюктури ринку та виявлення громадської думки. Засновник, керівник, головний бухгалтер ОСОБА_1 . Статутний фонд 1 000 000 грн. Має відкриті рахунки у банківських установах. Платник ПДВ з 01.06.2015. Остання подана звітність з ПДВ за листопад 2021 року. Чисельність працюючих 15 осіб (звітність з ЄСВ за ІІІ квартал 2021 року). Платником подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств та фінансову звітність малого підприємства за 2020 рік. Подано звіт 20-ОПП щодо використання об`єктів оподаткування в господарській діяльності: офісне приміщення.
За результатами розгляду поданих документів Комісією 28.12.2021 проаналізовано копії підтверджуючих документів наданих платником, а також відповіді від структурних підрозділів ГУ ДПС у Львівській області. В результаті обговорення членами Комісії та дослідження фінансово-господарської діяльності даного платника прийнято рішення № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки отримана вищевказана інформація не спростовує відповідність ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (ЄДРПОУ 39758988) критеріям ризиковості платника, затверджених Постановою КМУ від 13.12.2019 №1165.
Вважаючи рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.12.2021 №28579 та від 28.12.2021 № 29129 про відповідність платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ критеріям ризиковості платника податку протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.
Суд при вирішенні спору по суті виходить з такого.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами першим-другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (набрав чинності з 01.02.2020 року; далі - Порядок №1165).
За визначенням пункту 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.За змістом пункту 40 Порядку № 1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.
Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.
Пунктом 44 Порядку № 1165, визначено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).Право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм пункту 6 Порядку № 1165, за якими у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно додатку 4 до Порядку № 1165, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу наведених правових положень слідує, що прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку змінює правовий режим моніторингу реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що призводить до зупинення реєстрації будь-якої складеної цією особою податкової накладної в ЄРПН, а відтак спірне рішення Комісії регіонального рівня може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.
З огляду на правове регулювання, характер цих відносин, під час вирішення спорів такої категорії, суд повинен досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваження комісії контролюючого органу.
Наведене узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 16 грудня 2020 року по справі № 340/474/20, від 05 січня 2021 року по справі № 640/10988/20, від 05 січня 2021 року по справі №640/11321/20 та від 20 січня 2022 року у справі № 160/2840/20.Відповідно до змісту спірного рішення, відповідач керувався пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, що визначені у додатку № 1 до Порядку № 1165, та зазначив про наявність податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних / розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Здійснюючи такий моніторинг контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку (пункт 6 Порядку № 1165).При цьому дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому ПК України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків. При цьому інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Таким чином, суд погоджується з твердженням відповідача що віднесення особи до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків.
Суд зазначає, що обставини, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, викладені у протоколі засідання Комісії від 16.12.2021 № 410, згідно якого за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ встановлено взаємодію з ризиковими СГД, що відповідає п. 8 критеріїв ризиковості платника, затверджених Постановою №1165. Зокрема, встановлено взаємодію ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ з ризиковими СГД, а саме: ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) та ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106).У подальшому, відповідна обставина не була спростована позивачем та не надано ні до контролюючого органу, ні до суду доказів, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин.
Представник відповідача зазначив, що за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по вищевказаних СГД встановлено взаємодію з ризиковими СГД. Також встановлено, що: Основний вид діяльності 73.20 - дослідження коньюктури ринку та виявлення громадської думки. Засновник, керівник, головний бухгалтер ОСОБА_1 . Статутний фонд 1 000 000 грн. Має відкриті рахунки у банківських установах. Платник ПДВ з 01.06.2015. Остання подана звітність з ПДВ за листопад 2021 року. Чисельність працюючих 15 осіб (звітність з ЄСВ за ІІІ квартал 2021 року). Платником подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств та фінансову звітність малого підприємства за 2020 рік. Подано звіт 20-ОПП щодо використання об`єктів оподаткування в господарській діяльності: офісне приміщення. В результаті обговорення членами Комісії та дослідження фінансово-господарської діяльності даного підприємства встановлено, отримана інформація не спростовує відповідність ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ критеріям ризиковості платника, затверджених Постановою КМУ від 11.12.2019 року №1165.
У постанові Верховного Суду від 16 грудня 2020 року у справі №340/474/20 підкреслено, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що товариство ймовірно є учасником формування схемного податкового кредиту згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
З поданих суду контролюючим органом доказів встановлено, що відповідно до схеми руху ПДВ ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ за період з січня 2021 року по лютий 2022 року встановлено, що позивачем придбано ТМЦ/послуг на 87 393 тис.грн. та реалізовано на 35 771 тис.грн. Зокрема, ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало придбання послуг у ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТзОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (43534973) на суму 46 824,0 тис.грн., - оброблення даних, розміщення інформації на веб-вуз, а також ТзОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало реалізацію послуг ризиковому суб`єкту господарювання, а саме: ТзОВ "ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (43599106) - на суму 2 486,9 тис. грн. - консультування з питань інформатизаціїї бізнес-про.
В підтвердження даного факту відповідачем подано рішення №219313 від 08.12.2021 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) критеріям ризиковості платника податку та рішення №20219 від 16.12.2021 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106) критеріям ризиковості платника податку.
Позивач в спростування вказаних фактів надав пояснення суду про те, що ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ здійснювало замовлення маркетингових послуг у ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) у період травень-червень 2021 року та більше з ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД не співпрацювало. ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ надавало послуги ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106) у червні 2021 року та більше з ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ не співпрацювало. Отже, в період з липня по грудень 2021 року позивач не мав фінансово-господарських взаємовідносин з ризиковими СГД, а саме: ТОВ ПРЕСТРЕЙД ЛТД (ЄДРПОУ 43534973) та ТОВ ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ (ЄДРПОУ 43599106). Однак, жодних доказів в підтвердження заявлених фактів суду не подав.
Позивач стверджує, що ним 21.12.2021 направлено до ГУ ДПС у Львівській області повідомлення про подання інформації щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 21.12.2021, зокрема, пояснення ТОВ КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ та копії документів в кількості 95 штук. Однак, суду вказаних документів не подано, посилаючись на значний обсяг вказаних документів та обгрунтовуючи підстави для скасування оскаржуваних рішень відсутністю конкретизації підстав їх прийняття.
Судом також проаналізовано перелік документів, поданих до пояснення №1 від 21.12.2021 щодо здійснення ним господарської діяльності з різними контрагентами і такі не спростовують факт проведення ризиковості ведення діяльності позивачем.
На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.
Отже, позивачем не усунуто ризики, які стали підставою для віднесення його до переліку ризикових платників. Тобто, відповідні обставини не були спростовані позивачем перед комісією ГУ ДПС у Львівській області та не надано до суду доказів, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин.
При прийняті рішень, контролюючий орган може використовувати інформацію, що надходить від банків, інших фінансових установ
Слід зазначити, що з аналізу наявних в матеріалах справи та поданих до контролюючого органу документів неможливо встановити наявність у позивача основних фондів для здійснення фінансово-господарської діяльності, відсутні докази про наявність технічного персоналу та виробничих активів, подані документи не дають можливості встановити перелік послуг та їх обсяг, відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення виду діяльності, який позивачем вказано в переліку видів діяльності, шо ним здійснюється.
Відтак, посилання відповідача у спірному рішенні на наявність у його розпорядженні податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій приймається судом у якості достатнього обґрунтування правомірності прийнятого контролюючим органом оскаржуваного рішення.
Пунктом 6 Порядку № 1165 визначено алгоритм дій платника податку у разі незгоди з рішенням комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації.
Пунктами 7 - 10 Порядку № 1165 передбачено, що Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Тобто, у випадку ініціювання платником процедури спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості обов`язок такого спростування покладений на самого платника, який надсилає до контролюючого органу через електронний кабінет інформацію та копії відповідних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
З врахуванням положень пункту 6 Порядку № 1165 та частини першої статті 77 КАС України, у разі оскарження платником податку рішення Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості в судовому порядку, суд вважає, що саме на позивача покладено обов`язок спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, шляхом подання до суду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Однак, позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС. Таких документів позивачем не подано і суду, в зв`язку з чим, суд не вбачає підстав для скасування оскаржуваних рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Щодо доводів позивача про те, що в оскаржуваному рішенні лише процитовано зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків, і не зазначено суть та характер податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, то суд зазначає, що будь який недолік форми рішення не може бути самостійною підставою для скасування оскаржуваного рішення та не може сприйматися, як безумовна підстава для висновку щодо протиправності цього рішення.
Аналогічна позиція щодо недоліків форми акта індивідуальної дії контролюючого органу висловлена у постанові Верховного Суду від 06 лютого 2020 року у справі № 826/25551/15.
Суд дослідив і надав оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваження комісії контролюючого органу, та дійшов висновку, що рішенням правомірно встановлено відповідність позивача пункту 8 Критерію ризиковості, таке містить мотиви та обґрунтування його прийняття, оскільки з його тексту можна встановити зміст цього рішення, зокрема, підстави віднесення позивача до пункту 8 Критерію ризиковості, рішення прийнято контролюючим органом у межах своєї компетенції, а тому визнається судом правомірним, незважаючи на недотримання окремих елементів його форми.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на викладене та на підставі досліджених доказів у справі, суд вважає, що оскаржувані рішення про віднесення ТзОВ "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" до пункту 8 Критеріїв ризиковості відповідають критеріям, визначеним в статті 2 КАС України, а тому підстави для їх скасування відсутні, як і підстави для виключення позивача з переліку ризикових суб`єктів господарювання.
Згідно з вимогами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частинами 1, 4 ст. 73 КАС України регламентовано, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З урахуванням встановлених обставин, виходячи із заявлених позовних вимог, зібраних у справі доказів, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 19-21, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,
в и р і ш и в:
у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ (79067, м.Львів, вул.Бескидська,33, кімната,39, код ЄДРПОУ 39758988) до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ: 43968090) про визнання протиправними та скасування рішень від 16.12.2021 № 28579 та від 28.12.2021 № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та зобов`язання виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ" з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відмовити.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п15.5 п.5 розділу VII Перехідних положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 13.10.2022.
Суддя Чаплик І.Д.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2022 |
Оприлюднено | 17.10.2022 |
Номер документу | 106761752 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Чаплик Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні