Постанова
від 07.12.2022 по справі 380/8285/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/8285/22 пров. № А/857/14978/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Гуляка В.В., Святецького В.В.,

за участі секретаря судового засідання Петрунів В.І.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року (головуючої судді Чаплик І.Д., ухвалене у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження о 14 год. 22 хв. в м. Львів повний текст рішення складено 13.10.2022) у справі №380/8285/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» 08.06.2022 звернулося в суд з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.12.2021 №28579 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 28.12.2021 № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ідентифікаційний код 39758988) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ідентифікаційний код 39758988) з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року відмовлено в задоволенні позову.

Не погодившись з прийнятим рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» оскаржило його в апеляційному порядку, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позов, апеляційну скаргу мотивовано тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач заперечує проти її задоволення посилаючись на безпідставність викладених у ній доводів і просить оскаржуване рішення суду залишити без змін, вважаючи його законним та обґрунтованим.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи в режимі відеоконференції представник позивача Владика В.В. апеляційну скаргу підтримала з підстав зазначених у скарзі, просила рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким задовольнити позов.

Представник відповідача Квасниця Н.Б. проти апеляційної скарги заперечила, просила скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» є зареєстрованим суб`єктом господарювання з 22.04.2015, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань: 1 073 102 0000 028758, має статус платника податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 397589826581, зареєстрований за податковою адресою: 79067, Львівська область, місто Львів, вул. Бескидська, будинок 33, кімната 99.

Видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань є: 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (основний), 18.12 друкування іншої продукції; 46.18 діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.49 оптова торгівля господарськими товарами іншого призначення; 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; 47.91. роздрібна торгівля, що здійснюється, фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет; 52.29 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 58.19 інші види видавничої діяльності; 62.01 комп`ютерне програмування; 62.02 консультування з питань інформатизації; 62.03 діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням; 62.09 інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 63.11 оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузах і пов`язана з ними діяльність; 63.12 веб-портали; 63.99 надання інших інформаційних послуг н.в.і.у; 69.10 діяльність у сфері права; 69.20 діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, консультування з питань оподаткування; 70.21 - діяльність у сфері зв`язків із громадськістю; 70.22 консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.11 рекламні агенства; 73.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; 82.20 діяльність телефонних центрів; 82.99 надання інших допоміжних комерційних послуг н.в.і.у.

Відповідно до витягу з протоколу від 16.12.2021 №410 засідання Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Комісія) 16.12.2022 прийнято рішення про відповідність ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ЄДРПОУ 39758988) критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Підставою зазначено пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

Підставою для проведення засідання Комісії зазначено результати моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по визначених суб`єктах господарювання відповідно до даних ІТС «Податковий блок» та даних «Єдиного вікна подання електронної звітності» згідно листів ДПС України від 08.12.2021 №27201/7/99-00-18-01-01-07 з метою упередження фактів формування «сумнівних» операцій з податку на додану вартість, яким встановлено взаємодію з ризиковими суб`єктами господарської діяльності, що відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» 21.12.2021 направлено до Головного управління ДПС у Львівській області повідомлення про подання інформації щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 21.12.2021 з квитанцією №2 від 21.12.2021, реєстраційний номер документа: 9389262564, зокрема пояснення ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» та копії документів в кількості 95 штук.

В поясненнях зазначено, що для здійснення діяльності підприємство орендує офісне приміщення за адресою юридичної реєстрації: м. Львів, вул. Бескидська, буд. 33, кімн. 99 у ПП «Ліар Бізнес Системс» за Договором суборенди № 45 від 14.09.21, про що подано відомості за формою 20-ОПП. Основний вид діяльності підприємства: - дослідження кон`юнктури ринку (КВЕД 73.20), - створення та проведення рекламних і маркетингових кампаній задля залучення й утримання клієнтів, послуги дизайну, розміщення реклами замовників в мережі інтернет (КВЕД 73.11, 63.11) В рамках проведення цієї діяльності підприємство надає послуги з вивчення споживчого попиту на різні групи товарів та ступеня популярності торгівельних марок і мереж за допомогою проведення соціологічних опитувань серед потенційних покупців та розповсюдження подарункових карт і сертифікатів різних торгівельних мереж при проведення рекламних та маркетингових акцій. Для цього підприємство придбаває подарункові карти та сертифікати різних виробників і торгівельних мереж у ТОВ «КФ «Альянс Україна», а також планує орендувати серверне обладнання та користуватися послугами обробки даних. Також підприємство надає послуги в сфері неголосового зв`язку власними засобами, а саме розсилки смс-повідомлень (КВЕД 61.10, 82.99). З метою надання таких послуг ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» купує скретчкарти вітчизняних мобільних провайдерів у ТОВ «КФ «Альянс Україна». Серед інших видів діяльності: - юридичні послуги (КВЕД 69.10) - надання інформаційних послуг (КВЕД 63.99) - оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність (КВЕД 63.11) - надання консультаційних послуг, управлінської та організаційної підтримки (КВЕД 70.22) - поліграфічні послуги (КВЕД 18.12) Послуги надаються власними силами підприємства або із залученням третіх осіб. Для проведення діяльності ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» прийнято в штат працівників дипломованих юристів та помічників, майстрів з комп`ютерних технологій, маркетологів, менеджерів з реклами, а також за необхідності будуть залучені до виконання робіт спеціалісти на умовах цивільно-правових відносин. Загалом у штаті підприємства нараховується 15 чоловік із щомісячним фондом оплати праці 154 000,00 грн. В подальшому ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» планує розширення діяльності, створення нових робочих місць та збільшення виплат.

На підтвердження вказаного, позивачем було долучено: лист-пояснення № 1 від 21.12.21, рішення учасника № 13-04/2021 від 13.04.21, договір суборенди № 45 від 14.09.2021 з ПП «Ліар Бізнес Системс», рахунок № 529 від 01.11.21 на сплату орендної плати, платіжне доручення № 62 від 01.11.21 на сплату орендної плати за листопад 2021р., наказ про затвердження штатного розпису № 3105-1 від 31.05.2021, а також перелік документів в підтвердження діяльності з ТОВ «КФ «Альянс Україна» (договір поставки № 01/30/062021 від 30.06.2021), з ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛДТ» (договір про надання маркетингових послуг № 0405/2021 від 04.05.2021), з ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА «БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (договір № КБ-06-01 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБ-06-02 від 31.05.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБ-06-03 від 01.06.2021 про надання послуг з питань інформатизації, договір № КБ-06-04 від 01.06.2021 про надання юридичних послуг, договір № КБ-06-05 від 01.06.2021, договір № КБ-06-06 від 01.06.2021 про надання послуг просування сайту в інтернеті, договір № КБ-06-07 від 01.06.2021 про надання послуг розробки сайту, договір № КБЗ-01 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБЗ-02 від 01.06.2021 про надання консультаційних послуг, договір № КБЗ-03 від 01.06.2021 про надання послуг з питань інформатизації, договір № КБЗ-04 від 01.06.2021 про надання юридичних послуг, договір № КБЗ-05 від 01.06.2021 про надання послуг, договір № КБЗ-06 від 01.06.2021 про надання послуг просування сайту в інтернеті, договір № КБЗ-07 від 01.06.2021 про надання послуг розробки сайту), з ТОВ «КІРОВОГРАДПОСТАЧ» (договір № 2021/06-16 від 16.06.2021), з ТОВ «ПРОГРЕС-2010» (договір № 2021/06-15 від 15.06.2021 про надання послуг розсилки повідомлень), з ТОВ «ТРЕЙД СІКРЕТ» (договір № 20/05/21 від 20.05.2021 про надання маркетингових послуг), з ТОВ «ТРЕЙД СІКРЕТ» (договір № 06/05/21 від 06.05.2021 про надання юридичних послуг), з ТОВ «ПРОМОУШН АУТСОРСИНГ» (договір № 010521 від 01.05.2021 про надання юридичних послуг), з ТОВ «СКАЙ ПАТРОЛ» (договір № 0106/21 від 01.06.2021 про надання послуг обробки даних), з ТОВ «УКРФЕРРУМ» (договір № 3105/21 від 31.05.2021 про надання послуг), з ТОВ «ЕЛЕВЕЙТОР СЕРВІС» (договір № 28.09-3 від 28.09.2021), з ТОВ «ЮНІТ-Л» (договір № 24.09-3 від 24.09.2021).

Комісією 28.12.2022 розглянуто питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ЄДРПОУ 39758988) та за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по вищевказаних СГД встановлено взаємодію з ризиковими СГД. Також встановлено, що: Основний вид діяльності 73.20 0 дослідження коньюктури ринку та виявлення громадської думки. Засновник, керівник, головний бухгалтер ОСОБА_1 . Статутний фонд 1000000 грн. Має відкриті рахунки у банківських установах. Платник ПДВ з 01.06.2015. Остання подана звітність з ПДВ за листопад 2021 року. Чисельність працюючих 15 осіб (звітність з ЄСВ за ІІІ квартал 2021 року). Платником подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств та фінансову звітність малого підприємства за 2020 рік. Подано звіт 20-ОПП щодо використання об`єктів оподаткування в господарській діяльності: офісне приміщення.

За результатами розгляду поданих документів Комісією 28.12.2021 проаналізовано копії підтверджуючих документів наданих платником, а також відповіді від структурних підрозділів ГУ ДПС у Львівській області. В результаті обговорення членами Комісії та дослідження фінансово-господарської діяльності даного платника прийнято рішення № 29129 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ідентифікаційний код 39758988) пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки отримана вищевказана інформація не спростовує відповідність ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» (ЄДРПОУ 39758988) критеріям ризиковості платника, затверджених Постановою КМУ від 13.12.2019 №1165.

Вважаючи рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 16.12.2021 №28579 та від 28.12.2021 № 29129 про відповідність платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» критеріям ризиковості платника податку протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.

Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами першим-другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (набрав чинності з 01.02.2020, далі - Порядок №1165).

За визначенням пункту 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.За змістом пункту 40 Порядку № 1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.

Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.

Пунктом 44 Порядку № 1165, визначено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).Право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм пункту 6 Порядку № 1165, за якими у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно додатку 4 до Порядку № 1165, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З аналізу наведених правових положень слідує, що прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку змінює правовий режим моніторингу реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що призводить до зупинення реєстрації будь-якої складеної цією особою податкової накладної в ЄРПН, а відтак спірне рішення Комісії регіонального рівня може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.

З огляду на правове регулювання, характер цих відносин, під час вирішення спорів такої категорії, суд повинен досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваження комісії контролюючого органу.

Наведене узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 16 грудня 2020 року по справі № 340/474/20, від 05 січня 2021 року по справі № 640/10988/20, від 05 січня 2021 року по справі №640/11321/20 та від 20 січня 2022 року у справі № 160/2840/20. Відповідно до змісту спірного рішення, відповідач керувався пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, що визначені у додатку № 1 до Порядку № 1165, та зазначив про наявність податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних / розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.

Здійснюючи такий моніторинг контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку (пункт 6 Порядку № 1165). При цьому дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому ПК України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків. При цьому інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.

Посилання відповідача у спірному рішенні на наявність у його розпорядженні податкової інформації, відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а тому приймається судом у якості достатнього обґрунтування оскаржуваного рішення та віднесення особи до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків.

Стосовно посилання позивача, що контролюючим органом не визначено переліку документів необхідних для розгляду питання про виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, то суд апеляційної інстанції не бере такі до уваги, оскільки такий перелік передбачений в абзаці 7 пункту 6 Порядку № 1165.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що обставини, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, викладені у протоколі засідання Комісії від 16.12.2021 № 410, згідно якого за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» встановлено взаємодію з ризиковими СГД, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника, затверджених Постановою №1165. Зокрема, встановлено взаємодію ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» з ризиковими СГД, а саме: ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» (ЄДРПОУ 43534973) та ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (ЄДРПОУ 43599106) та відповідна обставина не була спростована позивачем та не надано ні до контролюючого органу, ні до суду доказів, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин.

Відповідачем зазначено, що за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій по вищевказаних СГД встановлено взаємодію з ризиковими СГД. Також встановлено, що: Основний вид діяльності 73.20 - дослідження коньюктури ринку та виявлення громадської думки. Засновник, керівник, головний бухгалтер ОСОБА_1 . Статутний фонд 1000000 грн. Має відкриті рахунки у банківських установах. Платник ПДВ з 01.06.2015. Остання подана звітність з ПДВ за листопад 2021 року. Чисельність працюючих 15 осіб (звітність з ЄСВ за ІІІ квартал 2021 року). Платником подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств та фінансову звітність малого підприємства за 2020 рік. Подано звіт 20-ОПП щодо використання об`єктів оподаткування в господарській діяльності: офісне приміщення. В результаті обговорення членами Комісії та дослідження фінансово-господарської діяльності даного підприємства встановлено, отримана інформація не спростовує відповідність ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» критеріям ризиковості платника, затверджених Постановою КМУ від 11.12.2019 року №1165.

У постанові Верховного Суду від 16 грудня 2020 року у справі №340/474/20 підкреслено, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що товариство ймовірно є учасником формування схемного податкового кредиту згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

З поданих суду контролюючим органом доказів встановлено, що відповідно до схеми руху ПДВ ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» за період з січня 2021 року по лютий 2022 року встановлено, що позивачем придбано ТМЦ/послуг на 87 393 тис. грн. та реалізовано на 35 771 тис. грн. Зокрема, ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» здійснювало придбання послуг у ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТзОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» (43534973) на суму 46 824,0 тис. грн., - оброблення даних, розміщення інформації на веб-вуз, а також ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» здійснювало реалізацію послуг ризиковому суб`єкту господарювання, а саме: ТзОВ «ОХОРОННА ФІРМА «БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (43599106) - на суму 2486,9 тис. грн. - консультування з питань інформатизації бізнес-процесів.

В підтвердження даного факту відповідачем подано рішення №219313 від 08.12.2021 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» (ЄДРПОУ 43534973) критеріям ризиковості платника податку та рішення №20219 від 16.12.2021 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (ЄДРПОУ 43599106) критеріям ризиковості платника податку.

Позивач в спростування вказаних фактів надав пояснення суду про те, що ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» здійснювало замовлення маркетингових послуг у ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» (ЄДРПОУ 43534973) у період травень-червень 2021 року та більше з ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» не співпрацювало. ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» надавало послуги ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (ЄДРПОУ 43599106) у червні 2021 року та більше з ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» не співпрацювало. Отже, в період з липня по грудень 2021 року позивач не мав фінансово-господарських взаємовідносин з ризиковими СГД, а саме: ТОВ «ПРЕСТРЕЙД ЛТД» (ЄДРПОУ 43534973) та ТОВ «ОХОРОННА ФІРМА БЕЗПЕКА І ЗАХИСТ» (ЄДРПОУ 43599106). Також посилається, що ним 21.12.2021 направлено до відповідача повідомлення про подання інформації щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 21.12.2021, зокрема, пояснення ТОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» та копії документів в кількості 95 штук. Однак, суду вказаних документів не подано, посилаючись на значний обсяг вказаних документів та обґрунтовуючи підстави для скасування оскаржуваних рішень відсутністю конкретизації підстав їх прийняття.

Разом з тим, суд апеляційної інстанції вважає, що будь яких розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, позивачем надано не було. Тобто, належні докази на підтвердження оплати наданих послуг позивачем у матеріалах відсутні.

Крім цього, суд апеляційної інстанції зауважує, що з врахуванням положень пункту 6 Порядку № 1165 та частини 1 статті 77 КАС України, у разі оскарження платником податку рішення Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості в судовому порядку, саме на позивача покладено обов`язок спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, шляхом подання до суду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Однак, позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, у зв`язку з чим, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність ТзОВ «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» критеріям ризиковості платника податку є законним та обґрунтованим.

Судом також проаналізовано перелік документів, поданих до пояснення №1 від 21.12.2021 щодо здійснення ним господарської діяльності з різними контрагентами і такі не спростовують факт проведення ризиковості ведення діяльності позивачем.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Отже, позивачем не усунуто ризики, які стали підставою для віднесення його до переліку ризикових платників. Тобто, відповідні обставини не були спростовані позивачем перед комісією Головного управління ДПС у Львівській області та не надано до суду доказів, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин, оскільки при прийняті рішень, контролюючий орган може використовувати інформацію, що надходить від банків, інших фінансових установ

Слід зазначити, що з аналізу наявних в матеріалах справи та поданих до контролюючого органу документів неможливо встановити наявність у позивача основних фондів для здійснення фінансово-господарської діяльності, відсутні докази про наявність технічного персоналу та виробничих активів, подані документи не дають можливості встановити перелік послуг та їх обсяг, відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення виду діяльності, який позивачем вказано в переліку видів діяльності, шо ним здійснюється.

Щодо доводів позивача про те, що в оскаржуваному рішенні лише процитовано зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків, і не зазначено суть та характер податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, то суд зазначає, що будь який недолік форми рішення не може бути самостійною підставою для скасування оскаржуваного рішення та не може сприйматися, як безумовна підстава для висновку щодо протиправності цього рішення.

Аналогічна позиція щодо недоліків форми акта індивідуальної дії контролюючого органу висловлена у постанові Верховного Суду від 06 лютого 2020 року у справі № 826/25551/15.

Суд дослідив і надав оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваження комісії контролюючого органу, та дійшов висновку, що рішенням правомірно встановлено відповідність позивача пункту 8 Критерію ризиковості, таке містить мотиви та обґрунтування його прийняття, оскільки з його тексту можна встановити зміст цього рішення, зокрема, підстави віднесення позивача до пункту 8 Критерію ризиковості, рішення прийнято контролюючим органом у межах своєї компетенції, а тому визнається судом правомірним, незважаючи на недотримання окремих елементів його форми.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Колегія суддів дійшла висновку, що відповідачем на підставі належних та допустимих доказів доведено обставини, на яких ґрунтуються заперечення на позов, та правомірність прийняття спірних рішень, які є обґрунтовані, з урахуванням усіх обставин та матеріалів справи, що мають значення для їх прийняття, є вмотивованими, законними і підставними, а тому позовні вимоги не підлягають до задоволення, суд апеляційної інстанції не встановив неправильного застосування норм матеріального права, порушень норм процесуального права при ухваленні судового рішення і погоджується з висновками суду першої інстанції у справі, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

У відповідності до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно із статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, питання вичерпності висновків суду, судом апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі «Проніна проти України» (Рішення Європейського суду з прав людини від 18.07.2006). Зокрема, у пункті 23 рішення Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи, що і зроблено апеляційним судом переглядаючи рішення суду першої інстанції, аналізуючи відповідні доводи скаржника.

Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції на підставі статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСАЛТ АУТСОРСИНГ КОМПАНІ» залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року у справі № 380/8285/22 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н.В. Ільчишин

Судді В.В. Гуляк

В.В. Святецький

Повний текст постанови складено 14.12.2022

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107899932
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —380/8285/22

Постанова від 07.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 05.10.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні