Рішення
від 14.10.2022 по справі 320/1955/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 жовтня 2022 року справа №320/1955/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Кудінової В.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Горошків-Агро» до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Горошків-Агро» (далі позивач або ТОВ «Горошків-Агро») з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС Київській області №517/10-36-07-13/31364426 від 10.01.2022, яким зменшено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за вересень 2021 року на суму 897 995,00 грн.

Позов обґрунтовано тим, що позивач не погоджується із висновками, викладеними в акті перевірки від 29.11.2021 №20571/10-36-07-13/31364426 щодо порушення ним норм Податкового кодексу України, вважає їх необґрунтованими, помилковими, надуманими та такими, що не відповідають фактичним обставинам.

Зокрема, позивач зазначає, що висновок контролюючого органу про наявність ознак порушення позивачем норм Податкового кодексу України базується на тому, що ТОВ «Горошків-Агро» не надало у відповідь на запит від 16.11.2021 №1 будь-яких первинних документів, що пов`язані із предметом перевірки.

У той же час, у позивача наявні належним чином оформлені первинні документи, які складені відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та звітність в Україні» та свідчать про реальність здійснення між позивачем та його контрагентами господарських операцій.

За твердженням позивача, запитувані первинні документи надавались ним під час проведення податкової перевірки та були додатково надіслані на адресу податкового органу безпосередньо перед поданням заперечень на акт перевірки.

А тому, ТОВ «Горошків-Агро» вважає, що податкове повідомлення-рішення від 10.01.2022 №517/10-36-07-13/31364426, яке було прийнято на підставі акта перевірки, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову, виходячи з того, що ТОВ «Горошків-Агро» під час перевірки не подано первинних документів, які пов`язані із предметом перевірки, а отже податкове повідомлення-рішення прийнято правомірно.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.02.2022 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 22.03.2022.

22.03.2022 судове засідання знято з розгляду у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022, а також згідно з рекомендаціями Ради Суддів України від 24.02.2022 «Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації». Призначено наступне судове засідання на 25.05.2022.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2022 судове засідання відкладено для надання документів представниками сторін на 07.07.2022.

07.07.2022 на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження у зв`язку з відсутністю у позивача фінансової можливості на здійснення витрат на відрядження та з урахуванням воєнного стану в Україні.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.07.2022 оголошено перерву у судовому засіданні до 21.07.2022.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.07.2022 на підставі статей 194, 205 Кодексу адміністративного судочинства України вирішено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Горошків-Агро» (ідентифікаційний код 31364426, місцезнаходження: 09800, Київська область, Білоцерківський район, с. Горошків, вул. Центральна, буд. 2) з 20.07.2001 зареєстровано в якості юридичної особи та як платник податків перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Київській області, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивач також зареєстрований як платник податку на додану вартість, про що свідчить витяг № 1710234500026 з реєстру платників податку на додану вартість.

Основним видом діяльності позивача за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Відповідно до довідки Виконавчого комітету Тетіївської міської ради Старостинський округ №3 (с.Горошків, с.Ріденьке) №183 від 18.08.2021 ТОВ «Горошків-Агро» має в орендному користуванні наступні землі: рілля - 488,58 га, садок - 41,1 га, під господарськими будівлями та дворами 4,7 га землі, всього 534,38 га.

На виконання статті 21 Закону України «Про державну статистику» позивачем щорічно подаються звіти про посівні; площі сільськогосподарських культур та про збирання врожаю сільськогосподарських культур (4-с-г, 37-с-г, 29 с-г), копії яких наявні в матеріалах справи.

Середня чисельність працівників у ТОВ «Горошків-Агро» протягом останніх трьох років перебуває в межах 25 осіб ( 2019 рік - 28 осіб; 2020 рік - 21 особа, 2021 рік - 32 особи). По щоквартальній звітній Формі 1-ДФ відповідач забезпечений даною інформацією. Усі вказані звітні форми, статистичні звіти, повідомлення подані позивачем до суду.

У період з 16.11.2021 по 22.11.2021 Головним управлінням ДПС у Київській області на підставі наказу від 11.11.2021 №2666-п та відповідно до пп.78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Горошків-Агро» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2021 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 09.10.2021 № 9296586001 від`ємного значення з податку на додану вартість.

За результатами проведеної перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області складено акт від 29.11.2021 №20571/10-36-07-13/31364426 (далі - акт перевірки), згідно з висновками якого встановлено порушення ТОВ «Горошків-Агро» вимог податкового законодавства, а саме:

- п. 44.1 ст. 44, п. 188.1 ст. 188, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, оскільки ним завищено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 897 995,00 грн.

В обґрунтування правомірності таких висновків податковий орган в акті перевірки зазначив, що ТОВ «Горішків-Агро» не надано до перевірки оригіналів договорів на суму 897 995,00 грн., (контрактів, угод тощо), актів виконаних робіт (наданих послуг), ТТН, що підтверджували б фактичне надання та, відповідно, отримання послуг, які вказані в податкових накладних, тобто не надано первинного документу, який повинен бути складений під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Контролюючий орган в акті перевірки вказує, що для отримання необхідних документів від ТОВ «Горошків-Агро» складено запит 16.11.2021 №1 контролюючого органу про подання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та документального підтвердження під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

З метою вручення запиту здійснено виїзд за фактичною адресою ТОВ «Горошків-Агро» та вручено запит директору ТОВ «Горошків-Агро» Кирилюку Віктору Анатолійовичу.

В акті перевірки зазначено, що у зв`язку з ненаданням до перевірки актів виконаних робіт (наданих послуг), неможливо встановити зміст і обсяг виконаних робіт (наданих послуг), період їх виконання, одиницю виміру господарської операції, в чому ці роботи полягали та в якому обсязі були виконані, реальний час здійснення таких операцій. Також контролюючий орган послався на відсутність інформації щодо локалізації вказаних робіт та про об`єкт, на якому виконувались роботи, місцезнаходження майна, де здійснювалися дані операції (виробничо-складські приміщення тощо).

Внаслідок цього, податковий орган дійшов висновку про те, що ТОВ «Горошків-Агро» порушено умови щодо виникнення права на податковий кредит з податку на додану вартість, які визначені статтею 198 Податкового кодексу України.

З матеріалів справи вбачається, що позивач, не погодившись із висновками, які були викладені в акті перевірки, 15.12.2021 звернувся до відповідача із запереченнями на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 29.11.2021 №20571/10-36-07-13/31364426.

В даних запереченнях позивач зазначив, що висновки перевірки та факти і дані, викладені в акті перевірки, є безпідставними та такими, що зроблені без урахування всіх наявних у справі документів та рішень.

Зокрема, позивач у даних запереченнях зауважив, що запитувані документи та пояснення ТОВ «Горошків-Агро» надсилались на адресу контролюючого органу цінним листом з описом вкладення 22.11.2021 та були отримані останнім 24.11.2021.

Проте, отримавши акт перевірки від 29.11.2021, позивачем було встановлено, що висновки перевірки здебільшого ґрунтуються на нібито неподанні посадовими особами платника податків первинних документів.

Позивач акцентував увагу на тому, що перед поданням даних заперечень 13.12.2021 повторно надіслав запитувані документи на адресу податкового органу цінним листом з описом вкладення.

За результатами розгляду заперечень Головне управління ДПС у Київській областілистом «Про розгляд заперечення» від 30.12.2021 №21986/12/10-36-07-13 повідомило позивача, що висновки акта перевірки від 29.11.2021 №20571/10-36-07-13/31364426 залишено без змін, а заперечення - без задоволення.

На підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.01.2022 №517/10-36-07-13/31364426, згідно з яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за вересень 2021 року на суму 897 995,00 грн.

Не погоджуючись з висновками акта перевірки та винесеним за результатами перевірки податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 62 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на час призначення перевірки) одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Пункт 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової виїзної перевірки.

Відповідно до пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з визначених обставин, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Згідно з пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

При цьому, пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України визначено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

У пункті 85.2 статті 85 Податкового кодексу України вказано, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (пункт 85.4 стаття 85 Податкового кодексу України).

В силу вимог пункту 85.6 статті 85 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Отже, в контексті наведених вище норм закону слідує, що платник податків зобов`язаний надати первинні документи на відповідну вимогу податкового органу. У разі відмови надання або відсутності таких, працівник податкового органу повинен засвідчити цей факт виключно шляхом складання акта із зазначенням в ньому всіх необхідних реквізитів.

У разі відсутності такого акта, податковий орган як суб`єкт владних повноважень, за наявності відповідних заперечень цього факту платником податків, фактично позбавлений права доводити такий факт у іншій розумний спосіб.

Як було встановлено судом, наказом Головного управління ДПС у Київській області від 11.11.2021 №2666-п призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Горошків-Агро» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2021 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 09.10.2021 № 9296586001 від`ємного значення з податку на додану вартість.

В рамках проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Горошків-Агро», директору ТОВ «Горошків-Агро» Кирилюку В.А. був вручений запит контролюючого органу про подання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 16.11.2021 № 1 із проханням надати до перевірки документи, що стосуються предмету перевірки.

На виконання вказаної вимоги контролюючого органу позивачем 22.11.2021 було направлено на адресу Головного управління ДПС у Київській області цінним листом з описом вкладення письмові пояснення вих. 82 від 16.11.2021 та копії запитуваних первинних документів на 58 аркушах.

Вказана обставина підтверджується копіями опису вкладення у цінний лист, накладної «Укрпошта» від 22.11.2021 №0980101180616 та рекомендованого повідомленням про вручення поштового відправлення зі штрихкодовим ідентифікатором №0980101180616, згідно з яким надіслані документи було вручено уповноваженому представнику відповідача 25.11.2021.

Крім того, ТОВ «Горошків-Агро» було подано копії первинних документів щодо господарських операцій до податкового органу 13.12.2021, після отримання акта перевірки, про що свідчить копія накладної «Укрпошта» від 13.12.2021 №0980101199902 та опису вкладення у цінний лист.

Разом з тим, будь-яких пояснень щодо вказаних обставин відповідачем суду не надано.

В той же час, суд вказує на те, що під час проведення перевірки, відповідачем не було складено відповідного акту, який би засвідчив факт відмови позивача надати копії документів до перевірки.

За наведених обставин, доводи відповідача стосовно ненадання позивачем до перевірки документів, які належать до предмета перевірки є необґрунтованими.

При цьому, судом не можуть бути прийняті до уваги посилання відповідача на те, що контролюючим органом надавався запит № 1 від 16.11.2021, а у наданих позивачем матеріалах містяться пояснення до запиту № 20940/12/10-36-18-08 від 16.12.2021, оскільки наведена у поясненнях вих. № 82 від 16.11.2021 описка щодо дати та номеру запиту контролюючого органу не є суттєвою та не викликає сумніву стосовно змісту цих пояснень, які містять усю необхідну інформацію щодо фінансово-господарської діяльності позивача за перевіряємий період.

Отже, вказані обставини свідчать про те, що Головним управлінням ДПС у Київській області під час проведення перевірки ТОВ «Горошків-Агро» не досліджувалися первинні документи по взаємовідносинам позивача із контрагентами.

У свою чергу, недослідження контролюючим органом первинних документів, що стосуються фінансово-господарської діяльності позивача за перевіряємий період вказує на те, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем норм податкового законодавства зроблені без належної оцінки та дослідження необхідних документів, що, як наслідок, вказує на передчасність викладених в акті перевірки висновків про порушення позивачем норм податкового зобов`язання та прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 18.10.2018 у справі №826/13419/17.

З огляду на зазначене, суд вважає, що висновки контролюючого органу про порушення ТОВ «Горошків-Агро» норм податкового законодавства є передчасними і не можуть бути використані для розрахунку грошових зобов`язань позивача.

Разом з тим, вирішуючи питання чи дотримано позивачем вимоги податкового законодавства при декларуванні за вересень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, суд виходить з наступного.

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

В розумінні п.п.14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

При цьому, відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Виходячи з вищевикладеного, податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображатимуть реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування податкового кредиту з податку на додану вартість обов`язковому з`ясуванню підлягають обставини щодо руху активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції; установлення зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо. В обов`язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку.

Разом з тим, сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце. Водночас, наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції.

Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV (надалі - Закон №996-ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

В розумінні Закону №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

При цьому, згідно з пунктом 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) (надалі - Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), «господарські операції» - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Згідно з частиною першою статті 9 Закону №996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (частина друга статті 9 Закону № 996-ХІV).

Аналіз вищевикладених норм Закону №996-ХІV та норм Положення свідчить про те, що податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

При цьому, податкове законодавство не встановлює перелік первинних документів, складенням яких мають оформлюватися ті чи інші операції. Разом з тим відповідні первинні документи повинні містити усі необхідні реквізити, визначені частинами першою, другою статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», повну інформацію про виконану господарську операцію та виступати носіями достовірних відомостей про таку операцію та її учасників.

Також істотне значення для встановлення судом факту реальності виконання договору саме із заявленим контрагентом є фактичні обставини укладення та виконання договору, обґрунтованість вибору контрагента.

Як встановлено під час розгляду справи, ТОВ «Горошків-Агро» в перевіряємий період мало господарські взаємовідносини із контрагентами - ТОВ «Корт Агро», ТОВ «Полетехніка», ТОВ «ПлатінумОіл», ТОВ «Украгро НПК», ТОВ «Агро Експерт», ТОВ «ІмпексЛогістик», ТОВ «Вектор» та ТОВ «ГПЛ».

Так, 25.01.2019 між ТОВ «Корт Агро» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки №2505/1, відповідно до умов якого постачальник поставляє покупцю товар, на умовах, визначених договором.

Кількість та асортимент товару визначається у відповідних додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною.

Порядок розрахунків та ціна товару, що поставляється постачальником покупцю за даним договором вказуються у відповідних додатках до договору.

Умови поставки вказуються у відповідних додатках до договору.

Згідно з Додатком №04 до договору поставки №2505/1 від 25.01.2019 сторони дійшли згоди, що постачальник продає, а покупець купує на умовах договору поставки №2505/1 від 25.01.2019 та цього додатку товар (пестициди та мікродобрива) загальною вартістю 1 584 149,16 грн., у тому числі ПДВ 264 024,86 грн.

Товар поставляється на умовах EXW за адресою: 09852, Київська обл., Тетіївський р-н, м. Teтіїв, вул. Плоханівська, 76.

Покупець здiйснює оплату товару шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника наступним чином: Оплата 100% вартості товару до 19.02.2021.

Строк поставки товару до 05.04.2021.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Корт Агро» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» пестициди та мікродобрива на загальну суму 1 584 149,16 грн., у тому числі ПДВ 264 024,86 грн., що підтверджується видатковими накладними: від 16.03.2021 №1 на суму 459 156,00 грн., у т.ч. ПДВ 76 526,00 грн.; від 16.03.2021 № 3 на суму 164 278,80 грн., у т.ч. ПДВ 27 379,80 грн.; від 29.03.2021 №6 на суму 124 032,00 грн., у т.ч. ПДВ 20 672,00 грн.; від 29.03.2021 №8 на суму 259 494,36 грн., у т.ч. ПДВ 43 249,06 грн.; від 02.04.2021 №9 на суму 299 844,00 грн., у т.ч. ПДВ 49 974,00 грн.; від 02.04.2021 №11 на суму 277 344,00 грн., у т.ч. ПДВ 46 224,00 грн. та товарно-транспортними накладними: від 29.03.2021 №7; від 29.03.2021№ 8; від 29.03.2021 №9, від 02.04.2021 №Р9; від 02.04.2021 №Р11.

За отримані пестициди та мікродобрива позивачем сплачено ТОВ «Корт Агро» грошові кошти в сумі 1 584 149,16 грн., що підтверджується банківськими виписками по рахунку з 01.01.2021 по 31.01.2021 та з 01.02.2021 по 28.02.2021.

28.07.2020 між ТОВ «Полетехніка» (Сторона-1) та ТОВ «Горошків-Агро» (Сторона-2) укладено договір поставки №СВЕ-013/2020, яким регулюються відносини сторін з поставки сільськогосподарської техніки, насіння для сівби, засобів захисту рослин (далі - Товар) та відносини сторін iз зберігання Товару. Найменування, ціна (вартість), кількість, строки, порядок оплати та поставки Товару, розмiр товарного кредиту, строк та місце зберігання Товару визначаються Сторонами в Специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору.

Вартість договору - становить загальна вартість поставленого Товару.

Сторона-2 оплачує Товар на підставі рахунку Сторони-1, перерахуванням грошових коштів в гривні на поточний рахунок Сторони-1 у строк та в порядку зазначеному в специфікації. Платiж є здійсненим з моменту зарахування грошових коштів на поточний рахунок Сторони-1. Розрахунки можуть здійснюватись в інший спосіб, визначений специфікацією. Якщо оплата буде здійснена без рахунку-фактури, Сторона-1 самостійно здійснює зарахування отриманих грошових коштів.

Крім того, Сторона-1 має право самостійно визначити призначення платежу та здійснити зарахування отриманих вiд Сторони-2 грошових коштів за будь-якими специфікаціями до цього Договору (незважаючи на вказане Стороною-2 призначення платежу), незалежно від настання строку оплати за такими специфікаціями.

Поставка товару здійснюється на умовах, визначених згідно Інкотермс в редакції 2010 у порядку та у строк, визначений в специфікації до договору.

Сторона-1 має право передати Стороні-2 товар на зберігання за актом передачі товару на зберігання.

Плата на зберігання Стороні-2 становить 50,00 грн. (в т.ч. ПДВ) за весь період зберігання всього товару за цим договором та сплачується Стороною-1 протягом 30 днів з дати виставлення рахунку за фактично надані послуги. До плати за зберігання також включені витрати на зберігання.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Полетехніка» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» насіння соняшника, кукурудзи та добрива Яра Міла на загальну суму 1 757 470,90 грн., у тому числі ПДВ 292 911,83 грн., що підтверджується видатковими накладними: від 02.03.2021 №4624 на суму 739 112,40 грн., у т.ч. ПДВ 123 185,40 грн.; від 11.03.2021 № 6016 на суму 364 059,69 грн., у т.ч. ПДВ 60 676,62 грн.; від 11.03.2021 № 6837 на суму 187 342,48 грн., у т.ч. ПДВ 31 223,75 грн.;від 12.03.2021 № 6842 на суму 24 576,18 грн., у т.ч. ПДВ 4096,03 грн.; від 15.03.2021 № 7249 на суму 442 380,15 грн., у т.ч. ПДВ 73 730,03 грн. та товарно-транспортними накладними: від 15.03.2021 №6; від 11.03.2021 №Р6016.

За отримані насіння соняшника, кукурудзи та добрива Яра Міла позивачем сплачено ТОВ «Полетехніка» грошові кошти в сумі 1 752 941,37 грн., що підтверджується банківськими виписками по рахунку з 01.02.2021 по 28.02.2021.

08.08.2016 між ТОВ «ПлатінумОіл» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки нафтопродуктів №132, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати в погоджені строки, а покупець прийняти і оплатити на умовах, викладених в договорі, нафтопродукти (далі - товар), найменування, кількість, ціна яких вказується в накладних документах на товар, які оформлюються на кожне окрему партію товару.

Номенклатура товару, його кiлькiсть, цiна встановлюються cторонами за спільною згодою на основі заявки покупця й зазначаються в розрахункових документах (рахунках-фактурах) та/чи в відвантажувальних документах (видаткових накладних) на товар, котрі є специфікацією в розумінні ст. 266 Господарського кодексу України та складають невід`ємну частину цього Договору.

Товар поставляється погодженими партіями. Постачання та приймання товару підтверджується накладними документами на товар (видатковими накладними та/або актами приймання-передачі, товарно-транспортними накладними), які підписані представниками обох сторін. Постачальник зобов`язаний надати податкову накладну.

Загальна ціна цього договору визначається кількістю отриманого та оплаченого товару покупцем протягом всього строку дії договору. Вартість кожної окремої партії товару визначається постачальником в рахунках-фактурах та накладних документах.

Покупець зобов`язується оплатити повну вартість (в розмiрi 100%) товару (в тому числі ПДВ), відображену в рахунках-фактурах та накладних документах на товар, (видаткових накладних та/або актах приймання-передачі), протягом 1 (одного) банківського дня з дати здійснення поставки товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «ПлатінумОіл» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО на суму 225 132,00 грн., у тому числі ПДВ 37 522,00 грн., що підтверджується видатковою накладною від 25.02.2021 №734 на суму 225 132,00 грн., у т.ч. ПДВ 37 522,00 грн., товарно-транспортною накладною ДП-3-Євро-5-ВО від 25.02.2021 №734.

За отримане паливо позивачем сплачено ТОВ «ПлатінумОіл» грошові кошти в сумі 225 132,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку з 01.02.2021 по 28.02.2021.

08.08.2016 між ТОВ «Украгро НПК» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки №Ж370, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити в обумовлені договором строки покупцеві (одержувачу) товар, а саме карбамід марка Б фас. 800 кг, кількістю 48 000,00 тонн, а покупець зобов`язується оплатити та прийняти товар.

Загальна вартість товару за цим договором складає 607 200,00 грн., у тому числі ПДВ 101 200,00 грн.

Поставка товару за цим договором здійснюється на умовах EXW (Франко завод): 19201, Черкаська область, Жашківський район, м. Жашків, вул. Промислова,1, Інкотермс 2010.

Поставка товару здійснюється повністю або окремими партіями за вибором постачальника протягом 60 днів із дня повної оплати товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Украгро НПК» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» карбамід марка Б фас. 800 кг, кількістю 48 000,00 тонна на суму 607 200,00 грн., у тому числі ПДВ 101 200,00 грн., що підтверджується видатковою накладною від 04.03.2021 №Ж5 на суму 607 200,00 грн., у т.ч. ПДВ 101 200,00 грн.

За отриманий карбамід позивачем сплачено ТОВ «Украгро НПК» грошові кошти в сумі 607 200,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку з 01.02.2021 по 28.02.2021.

22.02.2021 між ТОВ «Агро Експерт» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки №АЕ-842-2201/21, відповідно до умов якого постачальник приймає на себе зобов`язання поставляти і передавати у власність покупця товар (партію товару), а покупець зобов`язується приймати та оплачувати товар в порядку та на умовах, зазначених цим договором та додатків до нього.

Товаром за цим договором є насіння та/або засоби захисту рослин, а також інший асортимент, який буде визначатися в додатках Специфікаціях до цього договору.

Кількість, одиниці виміру, асортимент, упаковка, ціна, вартість товару (партії товару), що поставлятиметься постачальником в адресу покупця, умови його поставки, прийняття та оплати визначаються у додатках Специфікаціях на кожну партію товару, що є невід`ємними частинами даного договору.

Цiни товарів визначаються у додатках-Специфікаціях. Ціна товарів включає вартість тари, пакування й маркування, а також податок на додану вартість, що нараховується згідно із законодавством України.

Загальна орієнтовна ціна договору залишається відкритою, а остаточна сума договору складає суму всіх видаткових накладних, на підставі яких здійснюється поставка товару за даним договором окремими партіями, та визначається виходячи із встановлених цін на товар.

При цьому ціна (вартість) окремих товарів (партій товару) може змінюватися після поставки товарів за погодженням сторін.

Основні умови оплати товару (форма, розміри строки оплати) визначаються податковими-Специфікаціями до Договору з урахуванням положень, визначених цим розділом Договору, та можуть передбачати як повну або часткову передплату за партію товару грошовими коштами шляхом банківського переказу на рахунок постачальника до фактичного відвантаження товару, так і оплату за партію товару грошовими коштами шляхом банківського переказу на рахунок постачальника після фактичного відвантаження товару, що зазначається у додатках-Специфікаціях.

Згідно з Додатком-Специфікацією №1 від 22.02.2021 до договору поставки №АЕ-842-2202/21 від 22/02/2021 сторони дійшли згоди щодо постачання насіння ярого ячменю «Алісіана» 1 репродукція, кількістю 5,4 тонни, загальною вартістю 78 299,98 грн., у т.ч. ПДВ 13 050,00 грн.

Умови оплати товару визначені наступним чином: 100% від вартості товару сплачується покупцем до 25.02.2021.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Агро Експерт» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» насіння ярого ячменю «Алісіана» 1 репродукція, кількістю 5,4 тонни на суму 78 299,98 грн., у тому числі ПДВ 13 050,00 грн., що підтверджується видатковою накладною від 17.03.2021 №518 на суму 78 299,98 грн., у т.ч. ПДВ 13 050,00 грн.

За отримане насіння ярого ячменю позивачем сплачено ТОВ «Агро Експерт» грошові кошти в сумі 78 299,98 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку з 01.02.2021 по 28.02.2021.

02.09.2019 між ТОВ «ІмпексЛогістик» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки №1-09-19, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товарно-матеріальні цінності, що надалі іменуються Товар, в асортименті, кількості та по цінам, вказаним в накладних, що узгоджуються сторонами при кожній поставці, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах цього договору.

Асортимент та ціни на товар, що постачається, узгоджуються рахунком-фактурою від постачальника і вказуються в накладних.

Розрахунки за товар здійснюються покупцем по безготівковому розрахунку на розрахунковий рахунок постачальника. Покупець оплачує товар протягом 30 календарних днів з дня отримання товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «ІмпексЛогістик» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» крапельні стрічки на загальну суму 1 003 058,52 грн., у тому числі ПДВ 167 176,42 грн., що підтверджується видатковими накладними від 23.07.2021 №РН-0000481 на суму 503 476,44 грн., у т.ч. ПДВ 83 912,74 грн., від 23.07.2021 №РН-0000482 на суму 499 582,08 грн., у т.ч. ПДВ 83 263,68 грн.

Як пояснив позивач, зазначений товар на час розгляду справи не оплачений позивачем та знаходиться на зберіганні ТОВ «ІмпексЛогістик», на підтвердження чого долучив до матеріалів справи копію договору зберігання майна №1 від 23.07.2021 та копію договору зберігання майна № 2 від 23.07.2021.

01.08.2021 між ТОВ «Вектор» (Зерновий склад) та ТОВ «Горошків-Агро» (Поклажодавець) укладено договір складського зберігання №01/08, предметом якого є домовленість сторін про надання Зерновим складом за плату послуг по доведенню товару, що передається поклажодавцем, до відповідних кондицій згідно ДСТУ, ГОСТ, параметрів, державних стандартів, послуг зі зберігання, сушки, очистки, прийомки та погрузки товару та повернення товару останньому (чи особі, зазначеній ним як одержувач) у кількості та на умовах, визначених цим договором.

Товаром за цим договором є зернові та олійні культури.

Загальна кількість товару, що поставляється на склад Зернового складу становить: суму всіх накладних по кількості, виписаних зерновим складом, або суму всіх складських квитанцій на зерно, простих чи подвійних складських квитанцій на зерно.

Доставка товару здійснюються за рахунок Поклажодавця на склад Зернового складу. Приймання Товару проводиться в присутностi представника Поклажодавця після отриманого висновку лабораторії Зернового складу. Відсутність представника Поклажодавця при прийманні зерна позбавляє останнього можливості в подальшому заперечувати кількісні та якісні показники зерна при прийманні.

Приймання товару за кількістю здійснюється, шляхом зважування його на вагах Зернового складу, за якісно - шляхом проведення аналізу лабораторією Зернового складу, яка діє згідно ДСТУ, ГОСТ, передбачених державними стандартами і діючими інструкціями.

Розрахунки за надані послуги проводяться в грошовій формі з урахуванням податку на додану вартість. Розмір плати (тариф) за падання послуг, що надаються зерновим складом встановлюється за домовленістю сторін.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Вектор» було надано ТОВ «Горошків-Агро» послуги по прийманню, очищенню олійних культур на суму 400 000,00 грн., у тому числі ПДВ 66 666,67 грн., що підтверджується актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 13.10.2021 №13 на суму 400 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 66 666,67 грн.

За отримані послуги позивачем сплачено ТОВ «Вектор» грошові кошти в сумі 400 000,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку з 01.09.2021 по 28.09.2021.

29.07.2020 між ТОВ «ГПЛ» (Постачальник) та ТОВ «Горошків-Агро» (Покупець) укладено договір поставки №2020/07/29-1, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити та передати у визначені строки покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити мастила для автомобілів, товари автохімії, автозапчастини тощо.

Асортимент, номенклатури, загальна кількість та вартість товару, що підлягає поставці, визначається сторонами у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною договору.

Поставка товару здійснюються постачальником протягом семи календарних днів з моменту замовлення товару на умовах: DDP-склад Покупця, що знаходиться за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., вул. Центральна, буд. 2 згідно Правил Інкотермс-2010, якщо інше не вказано у додатках до даного Договору.

Ціни на товар, що поставляється за даним договором, є договірними та вказуються у рахунках-фактурах або у видаткових накладних на товар.

Покупець зобов`язаний здійснити повну (100%) попередню оплату за товар у розмірі, що визначений у рахунку-фактурі, протягом 1-го банківського дня з моменту виставлення постачальником такого рахунка-фактури. За домовленістю сторін строки оплати за товар можуть бути змінені і складати 3 банківських дні з дати отримання товару покупцем.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «ГПЛ» було поставлено ТОВ «Горошків-Агро» мастила для автомобілів, товари авто хімії на суму 17 635,01 грн., у тому числі ПДВ 2 939,17 грн., що підтверджується видатковою накладною від 08.09.2021 №66902 на суму 17 635,01 грн., у т.ч. ПДВ 2 939,17 грн. та товарно-транспортною накладною від 08.09.2021 № 66902.

За отриманий товар позивачем сплачено ТОВ «ГПЛ» грошові кошти в сумі 17 635,01 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку з 01.09.2021 по 28.09.2021.

За результатами дослідження вище перелічених первинних та інших документів, складених позивачем за результатами його господарської діяльності, судом встановлено, що вони оформлені у відповідності до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, та в повній мірі відображають зміст і характер вчинених господарських операцій.

Вказані вище господарські операції були належним чином відображені у бухгалтерському обліку позивача.

При цьому, суд звертає увагу на те, що податковий орган під час розгляду даної справи не ставив під сумнів достовірність даних, які містять вказані первинні бухгалтерські документи, а також не зазначав про невідповідність первинних бухгалтерських документів вимогам чинного податкового законодавства.

В той же час суд вважає неприйнятними покликання податкового органу на відсутність у наданих позивачем документах паспортів якості та сертифікатів відповідності товарів, позаяк це документи, які підтверджують якість товарів та відповідно, за своїм змістом вони не можуть доводити або спростовувати факт поставки товарів, оскільки містять виключно інформацію стосовно відповідності товарів стандартам та технічним умовам і не є первинними документами в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що фіксують факти здійснення господарських операцій.

Суд зазначає, що у даній справі реальність господарських операцій позивача із контрагентами встановлена на підставі первинних документів, як підстави формування податкового та бухгалтерського обліку, наданих на підтвердження господарських операцій.

Таким чином, суд приходить до висновку, що подані позивачем документи, оформлені ним відповідно до вимог пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а отже підтверджують реальні зміни у його майновому стані та дають підстави вважати, що господарські операції з його контрагентами спрямовані на виконання правочину, дійсно відбулися, є економічно виправданими та відповідають основним видам господарської діяльності, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 12.02.2019 у справі №820/6512/16.

Крім того, суд зауважує, що реєстрація усіх податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем не ставиться під сумнів, тому позивач мав право на включення наведених вище сум ПДВ до податкового кредиту.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позивачем правомірно задекларовано суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за вересень 2021 року.

Підсумовуючи наведене вище, суд приходить до переконання, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 10.01.2022 №517/10-36-07-13/31364426 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак не довів правомірності свого рішення.

Водночас позивач довів суду належними та достатніми доказами факт придбання (послуг, робіт) товарів у вказаних вище контрагентів.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи у їх сукупності, зважаючи на те, що суду не надано належних та достатніх доказів, які б свідчили про наявність законодавчо визначених обставин, що позбавляли б ТОВ «Горошків-Агро» права на формування податкового кредиту, не доведено його недобросовісності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 13 470,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 20.01.2022 №7.

Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області.

Керуючись статтями 243 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області №517/10-36-07-13/31364426 від 10.01.2022, яким зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за вересень 2021 року на суму 897 995,00 грн.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Горошків-Агро» (ідентифікаційний код 31364426, місцезнаходження: 09800, Київська область, Білоцерківський район, с. Горошків, вул. Центральна, буд. 2) судовий збір у розмірі 13 470,00 (тринадцять тисяч чотириста сімдесят грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44096797; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5-а) .

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення суду складено 14.10.2022 р.

Суддя Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення14.10.2022
Оприлюднено19.10.2022
Номер документу106782119
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —320/1955/22

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 20.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Постанова від 20.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 14.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні