РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2022 року справа № 580/3679/22
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гайдаш В.А.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Рибпром» до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТД Рибпром» (далі - позивач) до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області (далі - відповідач), в якому позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову від 21.07.2022 №3.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що оскаржувана постанова відповідача від 21.07.2022 №3 є протиправною, оскільки позапланове інспектування позивача щодо дотримання ним вимог законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів було здійснено у порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303, якою припинено планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) і додержання ринкового нагляду на період воєнного стану в Україні. Також позивачем вказано, що проведення позапланового інспектування позивача здійснено за адресою: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, однак ТОВ «ТД Рибпром» знаходиться за адресою: вул. Промислова, 5, м. Вишневе, Києво-Святошинський р-н, Київська область, тобто відповідачем не обґрунтовано, яке відношення мають потужності (приміщення, обладнання, транспортні засоби та інвентар), що знаходяться за адресою: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, до позивача.
Ухвалою суду від 22.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Відповідач позов не визнав, просив у його задоволенні відмовити повністю, надав до суду письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що у зв`язку із виявленням випадку ботулізму після вживання в`яленої риби, яка згідно маркування на упаковці вироблена ТОВ «ТД Рибпром», адреса потужностей виробництва: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, відповідачем правомірно на підставі положень Закону України «Про державний контроль за додержанням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» прийнято рішення про проведення позапланового інспектування позивача щодо перевірки виконання ТОВ «ТД Рибпром» вимог рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 30.06.2022 №1 «Про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів». У зв`язку з тим, що посадових осіб відповідача не допущено до проведення позапланового інспектування, тому постановою від 21.07.2022 №3 на позивача накладено штраф у сумі 65000 грн. На підставі вищевикладених обставин відповідач вважає, що позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив на позовну заяву, згідно якої він вважає, що доводи відповідача, які викладені у відзиві є необґрунтованими, а позов таким, що підлягає до повного задоволення.
Відповідачем подано до суду заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву, згідно якої він вважає, що доводи позивача, які викладені відповіді на відзив є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Із наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області надійшло повідомлення Києво-Святоошинської філії ДУ «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» від 13.06.2022 №436 про випадок ботулізму після вживання в`яленої риби, придбаної в магазині «Фора» (вул. Володимирська, 35/1, с. Білогородка Бучанського району Київської області).
14.06.2022 працівниками Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області разом з представниками органів місцевого самоврядування та співробітниками поліції, було здійснено обстеження ТОВ «Фора» за адресою: вул. Володимирська, 35/1, с.Білогородка Бучанського району Київської області.
За результатами обстеження складено акт обстеження приміщень магазину «Фора» від 14.06.2022 та встановлено наявність для реалізації в`яленої риби «Густера» (не патрана) (дата виробництва: 03.06.2022; вжити до 03.08.2022 при температурі не вище +20°С) та «Лящ» (дата виробництва: 06.06.2022; вжити до 05.08.2022 при температурі не вище +20 С). Згідно маркування на упаковці, виробником вищезазначених харчових продуктів є ТОВ «ТД Рибпром», адреса потужностей виробництва: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси.
Керуючись вимог частини 4 статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», у зв`язку з виявленням невідповідності та з метою недопущення розповсюдження харчових токсикоінфекцій серед населення, в тому числі ботулізму, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області прийнято рішення про проведення позапланового інспектування ТОВ «ТД Рибпром».
Відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 27.06.2022 №365-ОД «Про позапланове інспектування» та посвідчення (направлення) від 27.06.2022 №40, працівниками відповідача у період з 28.06.2022 по 29.06.2022 проведено позапланове інспектування щодо дотримання законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів у ТОВ «ТД Рибпром» за адресою потужностей виробництва: вул. Смілянська, 191. м. Черкаси.
За результатами позапланового інспектування складено акт стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров`я # благополуччя тварин від 29.06.2022 №22.
30.06.2022 працівниками Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області складено протокол про порушення Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», законодавства про харчові продукти та корми.
Керуючись пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» та за результатами позапланового інспектування ТОВ «ТД Рибпром», державним інспектором відповідача видано припис про усунення порушень вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин від 04.07.2022 №10, терміни усунення порушень до 08.07.2022, до 29.07.2022 та до 01.09.2022.
Також 30.06.2022 головним державним інспектором Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області прийнято рішення про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів №1, яким вирішено:
- тимчасово припинити виробництво та обіг харчових продуктів тваринного походження ТОВ «ТД Рибпром» (місцезнаходження: Україна, 18000, Черкаська обл., місто Черкаси, вулиця Смілянська, будинок, 191), на десять робочих днів з моменту його вручення оператору ринка та оприлюднення його на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області;
- зобов`язати оператора ринку ТОВ «ТД Рибпром» надати до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області: 18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 120, інформацію та підтверджуючі документи щодо проведених заходів з тимчасового припинення обігу харчового продукту та вжитих коригувальних дій з метою усунення невідповідностей;
- покласти на ТОВ «ТД Рибпром» відповідальність за виконання цього рішення та попередити про те, що за його невиконання передбачена відповідальність згідно чинним законодавством.
Вищезазначене рішення про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів від 30.06.2022 №1 було опубліковано на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області у розділі: «Громадянам» «Управління безпечності харчових продуктів» «Новини управління» за посиланням: https://.cherk-consnmer.gov.ua/hromadianam/upravlinnia-bezpechnosti- kharchovykh-produktiv/novyny-upravl nnia-bezpechnosti-kharchovykh-produktiv та надіслано рекомендованим поштовим відправленням (трекінг відправлення №1800701638190, №1800701638204).
На підставі пункту 9 частини 1 статті 11 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» та з метою усунення порушень законодавства про харчові продукти, відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 07.07.2022 № 374-ОД «Про позапланове інспектування», посвідчення від 07.07.2022 №41, державними інспекторами відповідача було здійснено виїзд до ТОВ «ТД Рибпром» за адресою потужностей виробництва: м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 191, для проведення позапланового інспектування щодо виконання вимог рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів від 30.06.2022 №1.
До проведення позапланового інспектування працівників Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області допущено не було, про що складено акт щодо неможливості здійснення заході державного контролю стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин від 08.07.2022 №1, що є порушенням пункту 1 частини першої статті 16 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин».
На підставі вищевказаних обставин Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області винесено постанову від 21.07.2022 №3, якою за відмову позивача у допуску до здійснення державного контролю на нього накладено штраф у розмірі 10 мінімальних заробітних плат, що становить 65000 грн.
Не погоджуючись із оскаржуваною постановою відповідача позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом свої прав та інтересів.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає, що статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя та здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю, отже виходячи з приписів зазначеної норми можна погодитися з діями відповідача, які направлені на забезпечення здоров`я, життя та безпеки людини.
Відповідно до вимог статті 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів, отже, конституційна норма передбачає, що захист прав споживачів відбувається шляхом здійснення контролю за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт.
Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначено Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» (далі - Закон №2042-VIII).
Відповідно до статті 2 Закону №2042-VIII законодавство про державний контроль складається з Конституції України, цього Закону, Митного кодексу України, законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про ветеринарну медицину», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших виданих відповідно до них нормативно-правових актів.
У відповідності до вимог статті 4 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон №771) державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров`я та інтересів споживачів.
Отже, держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом, зокрема, здійснення державного контролю.
Статтею 5 Закону №771 встановлено, що до системи органів виконавчої влади у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів належать, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган).
За приписами статті 1 Закону №771 оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів; потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів.
Закон №2042-VIII визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України.
Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю, що передбачено частиною сьомою статті 18 Закону №2042-VIII. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров`я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
Згідно із частинами першою та четвертою статті 19 Закону №2042-VIII заходи державного контролю здійснюються у формі аудиту, інспектування, передзабійного та післязабійного огляду, відбору зразків, лабораторного дослідження (випробування), документальної перевірки, перевірки відповідності, фізичної перевірки. Інспектування передбачає перевірку дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров`я та благополуччя тварин та відповідності їх діяльності вимогам щодо: 1) гігієни; 2) плану коригувальних дій, розробленого та впровадженого оператором ринку за результатами попередніх перевірок; 3) інцидентів, пов`язаних з безпечністю харчових продуктів та/або кормів. Інспектування може включати в себе перевірку потужностей, прилеглої території, приміщень, обладнання та інвентарю, транспортних засобів, а також харчових продуктів та кормів; сировини, інгредієнтів, допоміжних матеріалів для переробки, які використовуються для приготування та виробництва харчових продуктів та кормів, напівфабрикатів; предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами; засобів та процесів прибирання і догляду, а також пестицидів; маркування, зовнішнього вигляду та реклами.
За вимогами пункту 1 частини другої статті 20 Закону №771 оператори ринку зобов`язані: забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу.
Відповідно до абзацу 5 частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон №877-V) підставою для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи територіального органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб територіального органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом.
Судом встановлено, що на підставі пункту 9 частини 1 статті 11 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» та з метою усунення порушень законодавства про харчові продукти, відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області від 07.07.2022 № 374-ОД «Про позапланове інспектування», посвідчення від 07.07.2022 №41, державними інспекторами відповідача було здійснено виїзд до ТОВ «ТД Рибпром» за адресою потужностей виробництва: м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 191, для проведення позапланового інспектування щодо виконання вимог рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів від 30.06.2022 №1.
Відповідно до ст. 16 Закону №771 оператор ринку зобов`язаний: допускати державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів та інших визначених цим Законом осіб до здійснення заходів державного контролю, за умови дотримання ними порядку здійснення державного контролю, передбаченого цим Законом; усувати виявлені невідповідності шляхом здійснення корекцій та коригувальних дій; надавати документи, пояснення, іншу інформацію з питань, що виникають у зв`язку із здійсненням заходів державного контролю; забезпечувати умови для відбору зразків; одержувати примірник припису, розпорядження, рішення, акта або іншого документа, складеного за результатами заходу державного контролю.
Із матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ «ТД Рибпром» до проведення позапланового інспектування працівників Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області допущено не було, про що складено акт щодо неможливості здійснення заході державного контролю стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин від 08.07.2022 №1, що є порушенням пункту 1 частини першої статті 16 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин».
Відповідно до пункту 17 частини першої статті 65 Закону №2042 оператори ринку несуть відповідальність за такі правопорушення, зокрема за відмову в допуску посадової особи компетентного органу або його територіального органу до здійснення державного контролю з підстав, не передбачених законом, або інше перешкоджання її законній діяльності - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі десяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі семи мінімальних заробітних плат.
На підставі вищевказаних обставин суд дійшов висновку, що Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області правомірно винесено оскаржувану постанову від 21.07.2022 №3, якою, за відмову ТОВ «ТД Рибпром» у допуску до здійснення державного контролю, на позивача накладено штраф у розмірі 10 мінімальних заробітних плат, що становить 65000 грн.
Щодо твердження позивача про те, що проведення позапланового інспектування позивача здійснено за адресою: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, однак ТОВ «ТД Рибпром» зареєстроване та знаходиться за адресою: вул. Промислова, 5, м. Вишневе, Києво-Святошинський р-н, Київська область, тобто відповідачем ніби то не обґрунтовано, яке відношення мають потужності (приміщення, обладнання, транспортні засоби та інвентар), що знаходяться за адресою: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, до позивача, то суд зазначає наступне.
Із матеріалів справи судом встановлено, що 14.06.2022 працівниками Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області разом з представниками органів місцевого самоврядування та співробітниками поліції, було здійснено обстеження ТОВ «Фора» за адресою: вул. Володимирська, 35/1, с.Білогородка Бучанського району Київської області та за результатами обстеження складено акт обстеження приміщень магазину «Фора» від 14.06.2022 та встановлено наявність для реалізації в`яленої риби «Густера» (не патрана) Згідно маркування на упаковці, виробником вищезазначених харчових продуктів є ТОВ «ТД Рибпром», адреса потужностей виробництва: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси.
Крім того, у матеріалах адміністративної справи міститься завірена належним чином копія Експлуатаційного дозволу, виданого Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області від 25.04.2019 №23-21-12, який виданий оператору ринку: ТОВ «ТД Рибпром», адреса потужності, яка перебуває в управлінні оператора ринку: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 191, вид господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, що проводяться з використанням потужності, яка перебуває в управлінні оператора: потужність з переробки рибної продукції.
Таким чином, за адресою: вул. Смілянська, 191, м. Черкаси, у ТОВ «ТД Рибпром» перебувають потужності з переробки рибної продукції, тому необґрунтованим є посилання позивача на те, що він не має жодного відношення до потужностей (приміщення, обладнання, транспортні засоби та інвентар), які знаходяться за цією адресою.
Щодо посилання позивача на те, що позапланове інспектування позивача щодо дотримання ним вимог законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів було здійснено у порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303, якою припинено планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) і додержання ринкового нагляду на період воєнного стану в Україні, то суд зазначає наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», якою припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні». Протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері, а для центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо Кабінетом Міністрів України, - на підставі рішення Кабінету Міністрів України: за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; з метою виконання міжнародних зобов`язань України. Протягом періоду воєнного стану планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) (позапланові невиїзні перевірки) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, здійснюються за рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Судом встановлено, що Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Крім того, Законом України від 21.04.2022 №2212-ІХ затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні на 30 діб.
Законом України від 22.05.2022 №2263-ІХ затверджено Указ Президента України від 17 травня 2022 року №341 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Таким чином, станом на час винесення відповідачем наказу від 07.07.2022 № 374-ОД «Про позапланове інспектування» та здійснення посадовими особами відповідача виїзду до ТОВ «ТД Рибпром» за адресою потужностей виробництва: м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 191, для проведення позапланового інспектування щодо виконання вимог рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів від 30.06.2022 №1, в Україні було введено та діяв воєнний стан.
Однак, суд звертає увагу, що правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначено саме Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин».
Відповідно, згідно ч. 6-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні, Кабінет Міністрів України може встановлювати особливості здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин щодо вантажів із продуктами, живими тваринами, харчовими продуктами нетваринного походження та кормами нетваринного походження, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України.
Таким чином, Кабінет Міністрів України тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, може встановлювати особливості здійснення державного контролю лише про дотримання вищевказаного законодавства, зокрема, про харчові продукти щодо вантажів із продуктами, живими тваринами, харчовими продуктами нетваринного походження та кормами нетваринного походження, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України.
На підставі вищевикладених обставин, суд дійшов висновку, що Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області правомірно здійснено позапланове інспектування ТОВ «ТД Рибпром» за адресою потужностей виробництва: м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 191, щодо перевірки виконання вимог рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів від 30.06.2022 №1.
Також суд наголошує, що позивачем у вказаній адміністративній справі не оскаржується наказ відповідача від 07.07.2022 № 374-ОД «Про позапланове інспектування» та дії посадових осіб Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області щодо проведення 08.07.2022 на його виконання інспектування позивача.
За таких обставин, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 2, 90, 139-143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Віталіна ГАЙДАШ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2022 |
Оприлюднено | 20.10.2022 |
Номер документу | 106811276 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Віталіна ГАЙДАШ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні