Рішення
від 21.10.2022 по справі 320/14252/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2022 року № 320/14252/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради про стягнення податкового боргу

УСТАНОВИВ:

до суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ: 44069797, адреса: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5А) з позовом до Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради (ЄДРПОУ: 35803738, адреса: 08662, Київська обл., Васильківський р-н, смт. Гребінки, просп. Науки, буд. 2) в якому просить суд стягнути з розрахункових рахунків в банках, що обслуговують Комунальне підприємство "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради в рахунок погашення податкового боргу - 501358,82 грн. за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів в розмірі 501358,82 грн., який виник у зв`язку із несплатою грошових зобов`язань за податковими повідомленнями рішеннями.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.11.2021 відкрито спрощене позовне провадження без проведення судового засідання.

11.02.2022 судом отримано клопотання від представника відповідача про зупинення провадження у справі для примирення сторін.

Ухвалою суду від 16.02.2022 клопотання Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради про зупинення провадження у справі для примирення сторін залишено без задоволення.

11.02.2022 судом отримано відзив на позовну заяву, у якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову з наступних підстав: 1) відповідач є неприбутковою організацією; 2) при стягненні боргу підприємство не зможе виплатити заробітну плату та невідворотною стане необхідність скорочення працівників; 3) відповідач є комунальним підприємством, яке надає життєво необхідні послуги населенню; 4) споживачі не повністю сплачують за послуги відповідача; 5) з 2016 року поточні податкові зобов`язання по податку на додану вартість сплачуються регулярно.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Комунальне підприємство "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради (ЄДРПОУ: 35803738, адреса: 08662, Київська обл., Васильківський р-н, смт. Гребінки, просп. Науки, буд. 2) є платником податків та зборів і знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Київській області.

Відповідно до розрахунку податкового боргу за Комунальним підприємством "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради рахується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 501358,82 грн.

Вказана заборгованість виникла на підставі податкової декларації №9171729714 (червень 2020) від 20.07.2020 на суму 45378,00 грн.; податкової декларації №9204025815 (липень 2020) від 18.08.2020 на суму 36498,00 грн.; податкової декларації №9237033045 (серпень 2020) від 18.09.2020 на суму 47596,00 грн.; податкової декларації №9271552660 (вересень 2020) від 20.10.2020 на суму 35079,00 грн.; податкової декларації №9271552660 (жовтень 2020) від 19.11.2020 на суму 29700,00 грн.; податкової декларації №9339625260 (листопад 2020) від 21.12.2020 на суму 27980,00 грн.; податкової декларації №9369526431 (грудень 2020) від 19.01.2021 на суму 30145,00 грн.; податкової декларації №9027815973 (січень 2021) від 17.02.2021 на суму 22408,00 грн.; податкової декларації №9058116423 (лютий 2021) від 22.03.2021 на суму 29904,00 грн.; податкової декларації №9092075462 (березень 2021) від 20.04.2021 на суму 2711,00 грн.; податкової декларації №9131747074 (квітень 2021) від 20.05.2021 на суму 31449,00 грн.; податкової декларації №9165257062 (травень 2021) від 22.06.2021 на суму 45449,00 грн.; податкової декларації №9199529568 (червень 2021) від 20.07.2021 на суму 39424,00 грн.; податкової декларації №924090113 (липень 2021) від 20.08.2021 на суму 36796,00 грн.

Оскільки у добровільному порядку відповідач узгоджені податкові зобов`язання не сплатив, на виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), податковим органом було направлено відповідачу податкову вимогу форми Ю від 27.01.2014 №193-15.

Вказана податкова вимога була надіслана поштою на адресу Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та вручена останньому 31.01.2014.

Отже контролюючим органом було здійснено всі необхідні заходи спрямовані для погашення податкової заборгованості.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом було сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу від 27.01.2014 №193-15.

Вказану податкову вимогу було направлено на адресу Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради та отримано 31.01.2014.

Суд зазначає, що доказів оскарження податкової вимоги від 27.01.2014 №193-15 або сплати вказаної суми податкового боргу відповідачем не надано.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктами 95.2, 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Надаючи оцінку доводам відповідача, викладеним у відзиві на позовну заяву, суд зазначає таке.

Твердження відповідача про те, що воно є неприбутковим підприємством, спростовується п. 2.1 Статуту Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради, відповідно до якого «підприємство створено з метою забезпечення суспільних потреб у продукції, роботах, послугах і отримання на цій основі прибутку.

Доводи відповідача про те, що при стягненні боргу підприємство не зможе виплатити заробітну плату, невідворотною стане необхідність скорочення працівників та про те, що споживачі не повністю сплачують за послуги відповідача суд не бере до уваги, оскільки доказів на підтвердження цього матеріали справи не містять.

Отже, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості у розмірі 501358,82 грн., відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства "Гребінківське житлово-комунальне господарство" виконкому Гребінківської селищної ради (ЄДРПОУ: 35803738, адреса: 08662, Київська обл., Васильківський р-н, смт. Гребінки, просп. Науки, буд. 2) у банках, що обслуговують боржника та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків 501358,82 грн. (п`ятсот одна тисяча триста п`ятдесят вісім) грн. 82 коп., на користь Державного бюджету в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 21.10.2022.

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2022
Оприлюднено24.10.2022
Номер документу106884922
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/14252/21

Рішення від 21.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні