ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" вересня 2022 р. м. Київ Справа № 910/42/22
Господарський суд Київської області у складі судді Мальованої Л.Я. за участю секретаря судового засідання Суткової Д.С. розглянувши справу
За позовом Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод", Житомирська обл., смт. Новогуйвинське
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПП "Єврозапчастина", Київська обл.,
м. Бориспіль
про стягнення 208 707 грн. 36 коп.
Представники сторін:
позивача - не з`явився;
відповідача - не з`явився.
Обставини справи:
Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 208 707 грн. 36 коп. заборгованості з яких: 81 134 грн. 16 коп. пені, 127 573 грн. 20 коп. штрафу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено умови договору № 189 від 11.05.2021 року щодо строків та якості поставленої продукції.
В судовому засіданні оголошувалась перерва з 17.08.2022 року по 02.09.2022 року для проголошення вступної та резолютивної частини рішення.
Розгляд справи здійснювався в режимі відеоконференції.
Представники сторін в судове засідання не зявились, про дату, місце та час розгляду справи були належним чином повідомлені судом.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
11.05.2021 року між ДП «Житомирський бронетанковий завод» та ТОВ «ПП «ЄВРОЗАПЧАСТИНА» укладено Договір № 189, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується передати у власність, а Покупець - прийняти й оплатити Продукцію, вказану у Специфікації (надалі по тексту - Продукція), на умовах та в строки, передбачені Договором.
Згідно з п. 1.3. договору визначено, продукція, що поставляється за договором, використовується Покупцем на виконання Договорів, Державних Контрактів, укладених з Міністерством оборони України для ремонту військової техніки.
Пунктами п.2.1 та п.2.2 Договору передбачено, що кількість та номенклатура продукції вказується у специфікаціях, що є невід`ємною частиною Договору. Якість, комплектація, пакування й маркування продукції повинні відповідати нормам, чинним стандартам (ТУ, ГОСТ, технічною документацією) для даного виду продукції. Постачальник гарантує, що продукція, яка є предметом поставки за договором, придатна для використання за призначенням та повністю відповідає умовам Договору, щодо якості та номенклатурі.
Відповідно до п.2.4 договору, якість продукції, що є предметом договору перевіряється відділом технічного контролю покупця, результати перевірки оформляються актом вхідного контролю, на кожну окрему партію продукції.
Пунктом 2.5 договору передбачено, у разі виявлення недоліків під час приймання продукції по якості, номенклатурі, комплектності, умовам договору постачальник повинен провести заміну продукції, що не відповідає умовам договору упродовж 15 календарних днів з дня отримання Акту вхідного контролю. Доказом отримання Постачальником акту вхідного контролю направлення його на електронну адресу Постачальника teuropart@gmail.com. Витрати по заміні та/або усуненню недоліків Продукції здійснюються власними силами та за власний рахунок Постачальника, в тому числі витрати пов`язані з транспортуванням Продукції.
Згідно з п.3.1 Договору передбачено, що Поставка продукції здійснюється силами та за рахунок Постачальника, можливо через Перевізника на склад в місці знаходження Покупця (або на інших умовах, обговорених Сторонами), в строки/терміни встановлені Сторонами у відповідній Специфікації. Моментом поставки Продукції (партії Продукції) та передача її Покупцю є дата підписання Сторонами акту приймання передачі на Продукцію, що визнана придатною для подальшого використання за призначенням на підставі акту вхідного контролю.
Пунктом 3.3. встановлено, що на Продукцію, що за результатами вхідного контролю визнана такою, що не відповідає умовам Договору, в частині якості (непридатною для подальшого використання за призначенням), Сторонами складається Акт повернення продукції (Додаток№2 до Договору). Продукція, що за результатами вхідного контролю визнана такою, що не відповідає умовам договору в частині якості, зазначається в Акті приймання-передачі окремо та вважається не поставленою. На Продукцію, що за результатами вхідного контролю визнана такою, що не відповідає умовам Договору, в частині якості (непридатною для подальшого використання за призначенням), Сторонами складається Акт повернення Продукції (Додаток №2 до Договору). Заміна неякісної Продукції та/або усунення недоліків проводиться Постачальником в порядку передбаченому п.2.5 Договору.
Відповідно до п. 3.4 договору визначено, що у разі не відповідності Продукції по якості, Постачальник упродовж 15 календарних днів зобов`язаний провести заміну. У випадку перевищення зазначеного терміну Продукція, що не відповідає заявленій якості, вважається такою, що прийнята Покупцем на відповідальне зберігання. Плата за зберігання Продукції, яка за результатами вхідного контролю визнана непридатною для використання за призначенням, складає 10% від її вартості за кожен день зберігання понад встановлені пунктом 2.5 Договору терміни.
На виконання умов договору сторонами укладено специфікацію №1 від 14.05.2021 року на поставку Приладів ТНПО-170А в кількості 80 штук на загальну суму 636 000,00 гривень. Умовами п. 3 Специфікації №1 встановлено термін поставки Продукції по Специфікації - упродовж 5 календарних днів, з моменту підписання Специфікації (до 19.05.2021 (включно)).
30.06.2021 року відповідно до п.1.1 та п.3.1 Договору сторонами укладено специфікацію №3 на поставку Постачальником Синхронізаторів 765-12-сб142 в кількості 20 штук на загальну суму 456 000,00 гривень. Умовами п.4 Специфікації № 3 встановлено термін поставки Продукції по Специфікації - упродовж 10 календарних днів, з моменту підписання Специфікації (10.07.2021 року (включно)).
23.07.2021 року відповідно до п.1.1 та п.3.1 договору сторонами укладено специфікацію № 4 на поставку постачальником компресорів з помпою 765-78-сб281 в кількості 4 штук на загальну суму 335 520,00 гривень. Умовами п.4 специфікації № 4 встановлено термін поставки продукції по специфікації - упродовж 5 календарних днів, з моменту підписання специфікації (28.07.2021 року (включно)).
На виконання умов Договору та укладених Сторонами Специфікацій №1, № 3 та №4, окрім іншого Постачальником здійснено поставку Продукції: по Акту № 1 приймання передачі Продукції від 17.05.2021 - Прилад ТНПО-170А в кількості 80 штук; по Акту 3-1 приймання передачі Продукції від 20.07.2021 - Синхронізатори 765-12-сб142 в кількості 5 штук; но Акту 3-3 приймання передачі Продукції від 04.09.2021 - Синхронізатори 765-12-сб142 в кількості 6 штук; по Акту 3-4 приймання передачі Продукції від 13.09.2021 - Синхронізатори 765-12-сб142 в кількості 4 штук; по Акту 4-1 приймання передачі Продукції від 25.07.2021 - Компресорів з помпою 765-78-сб281 в кількості 1 штука; по Акту 4-2 приймання передачі Продукції від 27.07.2021 - Компресорів з помпою 765-78-cб281 в кількості 3 штук;
Відповідно до п.2.4 Договору комісією Покупця, із залученням представника філії 1285 ВП МОУ, проведено перевірку якості поставленої Постачальником Продукції. По результатам перевірки комісією Покупця складено Акти вхідного контролю: Акт № 451 вхідного контролю від 24.05.2021 року, відповідно до якого прилади ТНПО-170А в кількості 74 штуки, які надійшли 20.05.2021 року на ДП «ЖБТЗ» від ТОВ «ПП «Єврозапчастина» по Акту № 1 приймання передачі Продукції від 17.05.2021 року, згідно Договору №189 від 11.05.2021 року - не комплектні, не відповідають умовам Договору № 189 від 11.05.2021 року та вважаються не прийнятими Покупцем і підлягають поверненню Постачальнику за Актом повернення Продукції. Прилади ТНОПО 170А в кількості 6 шт. - є браком, не відповідають умовам Договору №189 від 11.05.2021 року, вважаються не прийнятими Покупцем та підлягають поверненню Постачальнику за Актом повернення продукції. Згідно до додатку № 1 до Акту № 451 від 07.06.2021 року прилади ТНПО-170А в кількості 74 штуки, які надійшли 20.05.2021 року на ДП «ЖБТЗ» від ТОВ «ПП «Єврозапчастина» по Акту № 1 приймання передачі Продукції від 17.05.2021 року, згідно Договору №189 від 11.05.2021 року - відповідають умовам Договору №189 від 11.05.2021 року та вважаються прийнятими Покупцем. Прилади ТНОПО 170А в кількості 6 шт. - які надійшли 20.05.2021 року на ДП «ЖБТЗ» від ТОВ «ПП «Єврозапчастина» по Акту № 1 приймання передачі Продукції від 17.05.2021 року, згідно Договору №189 від 11.05.2021 року - є браком, не відповідають умовам Договору №189 від 11.05.2021 року, вважаються не прийнятими Покупцем та підлягають поверненню Постачальнику за Актом повернення продукції. Акт № 676 вхідного контролю від 27.07.2021, відповідно до якого Продукція, яка надійшла на ДП «Житомирський бронетанковий завод» по Акту № 3-1 приймания-передачі Продукції від 20.07.2021 року, а саме синхронізатор 765-12-сб142 в кількості 1 шт. - є браком, не відповідає умовам Договору № 189 від 11.05.2021, вважається не прийнятим Покупцем та підлягає поверненню по Акту повернення Продукції Постачальнику. Акт № 846 вхідного контролю від 15.09.2021, відповідно до якого Продукція, яка надійшла на ДП «Житомирський бронетанковий завод» по Акту № 3-3 приймання-передачі Продукції від 04.09.2021 року, а саме Синхронізатори 765-12-сб142 в кількості 5 штук - є браком, не відповідають по якості умовам Договору № 189 від 11.05,2021, вважаються не прийнятими Покупцем та підлягають поверненню за Актом повернення Продукції Постачальнику. Акт № 870 вхідного контролю від 21.09.2021, відповідно до якого Продукція, яка надійшла на ДП «Житомирський бронетанковий завод» по Акту № 3-4 приймання-передачі Продукції від 13.09.2021 року, а саме Синхронізатори 765-12-сб142 в кількості 2 штук - є браком, не відповідають по якості умовам Договору № 189 від 11.05.2021, вважаються не прийнятими Покупцем та підлягають поверненню за Актом повернення Продукції Постачальнику. Акт № 687 вхідного контролю від 04.08.2021, відповідно до якого Продукція, яка надійшла на ДП «Житомирський бронетанковий завод» по Акту № 4-1 приймання-передачі Продукції від 25.07.2021 року, а саме компресор з помпою 765-78-сб281 в кількості 1 шт. зав. № 309В00378 - є браком, не відповідає по якості умовам Договору № 189 від 11.05.2021, вважається не прийнятими Покупцем та підлягає поверненню за Актом повернення Продукції Постачальнику. Акт № 692 вхідного контролю від 29.07.2021, відповідно до якого Продукція, яка надійшла на ДП «Житомирський бронетанковий завод» по Акту № 4-2 приймання-передачі Продукції від 27.07.2021 року, а саме компресор з помпою 765-78-сб281 в кількості 1 шт. зав, №035277 - є браком, не відповідає по якості умовам Договору № 189 від 11.05.2021, вважається не прийнятими Покупцем та підлягає поверненню за Актом повернення Продукції Постачальнику.
09.10.2021 року на виконання п.9.1 Договору на адресу ТОВ «ПП» «ЄВРОЗАПЧАСТИНА» направлено Вимогу №02/1988 в частині заміни Продукції, поставки Продукції по Договору та сплати штрафних санкцій, відповідно до п. 7.3, п.7.4 Договору та ст.231 Господарського кодексу України, за поставку Продукції неналежної якості, яка була залишена без відповіді та задоволення.
З огляду на вищевикладені обставини позивач просить суд стягнути з відповідача 208 707 грн. 36 коп. заборгованості.
Статтею 230 ГК України визначено, що порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій (неустойка, штраф, пеня).
Положеннями п.7.1 Договору визначено, що за невиконання або неналежне виконання умов Договору Сторони несуть відповідальність згідно положень Договору та законодавства України.
Пунктом 7.3 Договору Сторони погодили, що за порушення Постачальником строків поставки продукції, заміни Продукції, Постачальник сплачує Покупцеві пеню в розмірі 0,1%, від суми невиконаного зобов`язання, за кожен день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7 % від суми невиконаного зобов`язання.
Згідно п.7.4 Договору, у разі поставки Продукції неналежної якості та/або номенклатури, Постачальник сплачує Покупцеві штраф в розмірі 20% від вартості Продукції неналежної якості. Доказом підтвердженням поставленої Продукції, яка не відповідає умовам Договору в частині якості та номенклатури є Акт вхідного контролю Покупця, що складається за результатами прийняття продукції по якості (рекламаційний акт, що складається під час гарантійного строку використання, експлуатації Продукції). У разі, якщо продукція, що виявилась неякісною за результатами Акту вхідного контролю, перевірялась на предмет відповідності із застосуванням стендових випробувань, Постачальник сплачує штраф у розмірі 35% від вартості Продукції неналежної якості із застосуванням стендових випробувань.
Враховуючи вищевикладені норми закону та умови договору, позивачем у зв`язку з простроченням виконання зобов`язання та якості поставленої продукції нараховано 81 134,16 грн. пені, 29 358,00 грн. штрафу, за продукцію, яка виявилась неякісною із застосуванням стендових випробувань у розмірі 35 %, штраф, в розмірі 20 % від вартості продукції неналежної якості в розмірі 60 936,00 грн., а також штраф 7 % за прострочення поставки продукції понад 30 днів в розмірі 37 279,20 грн. відповідно до наданого розрахунку, який відповідає вимогам закону.
Відповідно до ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Враховуючи викладене суд задовольняє позовні вимоги повністю, у зв`язку тим, що спір виник в результаті неправильних дій відповідача, що призвело до необхідності позивачу звертатися з позовом до суду та здійснювати додаткові витрати на сплату судового збору, суд, відповідно до свого права, передбаченого частиною 9 ст.129 ГПК України, покладає на відповідача відшкодування позивачу судового збору.
Керуючись ст. ст. 4, 12, 13, 73-92, 129, 207, 236, 238 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПП "Єврозапчастина" (08301, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Нова, 31-Б, оф. 126, код 38647795) на користь Державного підприємства "Житомирський бронетанковий завод" (12441, Житомирська обл., смт. Новогуйвинське, вул. Дружби народів, 1, код 07620094) - 81 134 (вісімдесят одна тисяча сто тридцять чотири) грн. 16 коп. пені, 127 573 (сто двадцять сім тисяч п`ятсот сімдесят три) грн. 20 коп. штрафу, судовий збір в сумі 3 130 (три тисячі сто тридцять) грн. 61 коп.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України .
Повний текст рішення підписано 24.10.2022 року.
Суддя Л.Я. Мальована
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2022 |
Оприлюднено | 26.10.2022 |
Номер документу | 106902292 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Київської області
Мальована Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні