Ухвала
від 24.10.2022 по справі 640/4858/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позову без розгляду

24 жовтня 2022 року м. Київ№ 640/4858/22Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послугдоТовариства з обмеженою відповідальністю «Київенергомережі»простягнення пені у розмірі 16 575,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі по тексту - позивач, НКРЕКП) із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Київенергомережі» (далі також - відповідач, ТОВ «Київенергомережі»), у якій просить стягнути з ТОВ «Київенергомережі» 16 575,00 грн. в дохід Державного бюджету України.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем несвоєчасно сплачено штраф у розмірі 85 000,00 грн., накладений постановою НКРЕКП від 23 грудня 2020 року №2627 «Про накладення штрафу на ТОВ «Київенергомережі» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання», а тому відповідно до положень Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» за кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка від суми штрафу.

Ухвалою від 29 квітня 2022 року Окружний адміністративний суд міста Києва прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні); відповідачу запропоновано надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

31 травня 2022 року відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому вказав, що позивач пропустив встановлений статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України тримісячний строк звернення до суду з даним позовом та вказані доводи були підтримані ним у запереченнях на відповідь на відзив від 16 червня 2022 року, а також запереченнях на додаткові пояснення від 01 липня 2022 року.

07 червня 2022 року позивач подав відповідь на відзив, у якій вказав на безпідставність та необґрунтованість доводів відповідача щодо пропуску строку звернення до суду, оскільки такий строк рахується з наступного дня після виконання ТОВ «Київенергомережі» останнього платежу, передбаченого пунктом 1 постанови НКРЕКП від 17 лютого 2021 року №248 «Про розстрочення сплати штрафу, накладеного на ТОВ «Київенергомережі». Вказані доводи також були підтримані позивачем у додаткових поясненнях від 21 червня 2022 року.

Розглянувши матеріали справи та доводи сторін стосовно пропуску позивачем строку звернення до суду в адміністративній справі, суд зазначає таке.

У відповідності до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною другою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Згідно з частиною третьою статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Також, пунктом 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи постановою НКРЕКП від 23 грудня 2020 року №2627 «Про накладення штрафу на ТОВ «Київенергомережі» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання» відповідно до пунктів 11 та 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» на ТОВ «Київенергомережі» накладено штраф у розмірі 85 000,00 грн.

Вказана постанова була отримана ТОВ «Київенергомережі» 05 січня 2021 року, що не заперечується сторонами.

03 лютого 2021 року ТОВ «Київенергомережі» звернулось до НКРЕКП з листом, у якому визнало порушення та просило розстрочити сплату штрафу.

НКРЕКП постановою від 17 лютого 2021 року №248 «Про розстрочення сплати штрафу, накладеного на ТОВ «Київенергомережі» розстрочило сплату штрафу у розмірі 85 000,0 грн., накладеного постановою від 23 грудня 2020 року №2627 «Про накладення штрафу на ТОВ «Київенергомережі» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання», на десять місяців відповідно до графіка.

Пунктом 2 наведеної постанови НКРЕКП нарахувало ТОВ «Київенергомережі» пеню за 13 днів прострочення сплати штрафу у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу за кожний день прострочення, що складає 16 575,00 грн.

Вказана постанова була отримана ТОВ «Київенергомережі» 03 березня 2021 року, що також не заперечується сторонами.

Також, з матеріалів справи встановлено, що штраф у розмірі 85 000,00 грн. сплачений ТОВ «Київенергомережі» у повному обсязі 17 грудня 2021 року, а тому позивач вважає, що строк звернення до суду з позовом про стягнення з відповідача пені у розмірі 16 575,00 грн. розпочався з наступного дня після виконання ТОВ «Київенергомережі» останнього платежу, передбаченого пунктом 1 постанови НКРЕКП від 17 лютого 2021 року №248 «Про розстрочення сплати штрафу, накладеного на ТОВ «Київенергомережі», тобто з 18 грудня 2021 року, а тому строк звернення до суду з даним позовом ним не пропущено.

Разом з тим, суд не може погодитись з такими твердженнями позивача, з огляду на таке.

За приписами пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції, зокрема, у вигляді накладення штрафу.

У відповідності до частини п`ятої статті 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

За заявою суб`єкта господарювання, на якого накладено штраф, Регулятор своїм рішенням має право відстрочити або розстрочити сплату накладеного ним штрафу.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.

Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.

У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

З аналізу наведених вище норм вбачається, що законодавцем визначений лише строк протягом якого суб`єкт господарювання повинен сплатити штраф, а саме: 30 днів з дня одержання копії рішення про накладення штрафу. Строк сплати пені чітко не визначений.

Водночас, Верховний Суд у постанові від 07 травня 2021 року у справі №640/29683/20 зазначив, що з аналізу норм Закону №1540-VIII вбачається, що перебіг тримісячного строку звернення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до суду із позовом про стягнення суми штрафу, визначеного відповідною постановою НКРЕКП та пені за невиконання та/або несвоєчасне виконання постанови про накладення штрафу, починається після спливу 30-денного строку з дня одержання суб`єктом господарювання копії відповідного рішення Регулятора.

Як встановлено судом у цій справі, копію постанови НКРЕКП від 17 лютого 2021 року №248 «Про розстрочення сплати штрафу, накладеного на ТОВ «Київенергомережі», пунктом 2 якої ТОВ «Київенергомережі» нараховано пеню за 13 днів прострочення сплати штрафу у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу за кожний день прострочення, що складає 16 575,00 грн., відповідач отримав 03 березня 2021 року.

З 03 березня 2021 року почався 30-денний перебіг строку на оплату пені. Останнім днем оплати пені було 01 квітня 2021 року.

Таким чином, з 02 квітня 2021 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг мала право на звернення до суду за примусовим стягненням суми пені.

Водночас, з адміністративним позовом до суду про стягнення з ТОВ «Київенергомережі» пені у розмірі 16 575,00 грн. позивач звернувся 04 лютого 2022 року (дата, яка зазначена представником поштового відділення на конверті).

З огляду на що, суд погоджується з доводами відповідача стосовно пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду з цим позовом та вважає, що існують всі підстави для залишення позову без розгляду на підставі положень частини третьої статті 123, пункту 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 122, 123, 240, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю «Київенергомережі» про стягнення пені у розмірі 16 575,00 грн. - залишити без розгляду.

Ухвала суду набирає законної сили після її підписання та може бути оскаржена за правилами, встановленими статтями 293 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.10.2022
Оприлюднено25.10.2022
Номер документу106912748
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії

Судовий реєстр по справі —640/4858/22

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 03.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 13.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні