Постанова
від 05.10.2022 по справі 380/3866/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/3866/21 пров. № А/857/1026/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Курильця А.Р., Мікули О.І.

за участю секретаря судового засідання Хомич О.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Львівського окружного адміністративного судувід 02 грудня 2021 року, прийняте суддею Потабенко В.А. в м.Львові о 11 годині 30 хвилині, повний текст 09 грудня 2021 року, у справі № 380/3866/21 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Марвел" до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податківпро визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

в березні 2021, товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Марвел» звернулось до суду з позовом, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про призначення перевірки ТОВ «ТД «Марвел», що оформлене наказом № 30-п від 12.03.2021 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МАРВЕЛ»; визнати протиправними дії Північного регіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків по проведенню планової виїзної перевірки ТОВ «ТД «Марвел» на підставі наказу Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 30-п від 12.03.2021 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МАРВЕЛ».

Позовні вимоги мотивує тим, що таке рішення та дії відповідача є протиправними щодо призначення і проведення документальної планової перевірки, оскільки відповідач не мав права на прийняття наказу № 30-п від 12.03.2021, так як відповідно до абз. 1. п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. При цьому, план-графік проведення документальних перевірок платників податків на 2021 був не належним чином оприлюднений.

28.04.2021 та 22.06.2021 позивач подав заяву про доповнення підстав позову, визначивши як підставу позову відсутність у відповідача права призначати та проводити перевірку під час дії мораторію, позаяк п. 522 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Зазначає, що відповідач є неналежним контролюючим органом, оскільки відповідно до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік, який опублікований на сайті ДПС України 26.02.2021 щодо ТОВ «ТД «Марвел», визначено код області -13 (Львівська область). Значить, що для здійснення перевірки позивача визначено територіальний орган ДПС - Головне управління ДПС у Львівській області.

Заявою від 09.09.2021 щодо предмета та підстав позову позивач узагальнив підстави позову та предмет позову.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано наказ Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 30-п від 12.03.2021 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МАРВЕЛ» (код ЄДРПОУ 36929041)».

Визнано протиправними дії Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків по проведенню планової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Марвел» на підставі наказу Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 30-п від 12.03.2021 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МАРВЕЛ» (код ЄДРПОУ 36929041)».

Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, який із покликанням на неправильне застосування норм матеріального і порушення норм процесуального права, неповного з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення відмову у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає те, що план-графік планових документальних перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки (п. 1 ст. 77 ПК України). Позивач включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік як платник податків, що має ризики несплати податків.

Судом першої інстанції зроблено хибний висновок, що відповідно до наданих сторонами скрін-шотів з розділу «Плани та звіти роботи», вбачається, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік опублікований на сайті 26.02.2021, оскільки таке спростовується скрін-шотом з офіційного вебпорталу ДПС з доказами про оприлюднення 24.12.2020 в розділі ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ розділ І плану графіку та Розділ IV плану-графіку і така інформація міститься на офіційному веб-сайті ДПС в розділі «Архів» за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/plani-ta-zviti-roboti/454940/html.

п. 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17.09.2020 № 909-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» у період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи. Керуючись п. 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17.09.2020 № 909-IX "Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» Кабінет Міністрів України постановою від 03.02.2021 № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» скоротив строк дії обмежень, встановлених п. 522 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб, зокрема, документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог п. 77.4 ст. 77 цього Кодексу.

Позивач відзиву на апеляційну скаргу не подав, що не перешкоджає розгляду справи по суті.

Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача, яка просить задоволити апеляційну скаргу, представника позивача, який просить залишити без змін рішення суду, обговоривши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно дост. 316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Марвел» (код ЄДРПОУ 36929041) зареєстроване як юридична особа з 05.02.2010. Перебуває на обліку у Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з 01.01.2021.

12.03.2021 начальником Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення про проведення планової виїзної перевірки ТОВ «ТД «Марвел» (код ЄДРПОУ 36929041), що оформлено наказом № 30-п від 12.03.2021, який разом з повідомленням від 12.03.2021 № 8/35-00-07-01 про проведення документальної планової перевірки вручено уповноваженому представнику ТОВ «ТД «Марвел» 15.03.2021, що не заперечується позивачем.

В розділі «Плани та звіти роботи» офіційного сайту Державної податкової служби України www.tax.gov.ua розміщено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.

До файлу Exel з назвою Rozd_li_ включено позивача з визначенням запланованої дати документальної перевірки, місяць початку - 3.

Позивач, вважаючи протиправним рішення та дії відповідача щодо призначення і проведення документальної планової перевірки, звернувся до суду з позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що за відсутності належним чином проведеної публікації плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України, відповідач не мав права приймати рішення про проведення документальної планової перевірки позивача, а також наявність мораторію на таку перевірку.

Такий висновок суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідає нормам матеріального права та фактичним обставинам справи в частині наявності мораторію на перевірку, виходячи з наступного.

Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Щодо правомірності прийняття рішення про проведення документальної планової перевірки позивача, то колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно пп. 75.1.2 п. 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Абзацом 1 п. 77.1 статті 77 ПК України визначено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Відповідно до п. 77.2 статті 77 Податкового кодексу України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 77.4 статті 77 ПК України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків регулюється наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року № 524, (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.09.2020 № 548) план-графік складається з планів-графіків територіальних органів ДПС та затверджується Головою Державної податкової служби України (далі - Голова ДПС) (абз. 1). Затверджений план-графік є обов`язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДПС (абз. 3).

Таким чином, як вважає суд першої інстанції, без затвердженого Головою ДПС плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 відповідач не мав права приймати оспорюваний наказ № 30-п від 12.03.2021р. та проводити перевірку позивача.

Також встановлено, що з наданих сторонами скрін-шотів з розділу «Плани та звіти роботи» https://tax.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/ вбачається, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік опублікований на сайті 26.02.2021.

На час розгляду справи за вказаною адресою зазначено як дату публікації плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік -21.10.2021 9:30 год.

Крім того, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік оприлюднений у виді файлу Exel з назвою Rozd_li_. У закладці «властивості» як авторів зазначено «user». Тобто, автор файлу невідомий, як вважає позивач.

До вказаного файлу Exel з назвою Rozd_li_ включено позивача - ТОВ «ТД «Марвел» - з визначенням запланованої дати документальної перевірки, місяць початку - 3.

Опублікований на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України файл Exel з назвою Rozd_li_ «План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік» не має грифу затвердження, як це вимагається п. 77.1 ст. 77 ПК України, тоді як на паперовій копії план-графіка проведення документальних перевірок платників податків на 2021 наявний гриф «затверджую» за підписом голови Державної податкової служби України від 23.12.2020, а паперова копія план-графіка проведення документальних перевірок платників податків на 2021 рік, наданого позивачу Державною податковою службою України листом від 06.04.2021 № 7762/6/99-00-07-04-0206, не є точним відтворенням файлу Exel з назвою Rozd_li_, що розміщений в розділі «Плани та звіти роботи» на сайті https://tax.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/.

Колегія суддів не погоджується з судом першої інстанції, що відповідачем не доведено факту оприлюднення Державною податковою службою України на своєму офіційному веб-сайті до 25 грудня 2020 року плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік, як це передбачено абз. 2 п. 77.1 ст. 77 ПК України, а, відтак, не мав права приймати рішення про проведення документальної планової перевірки позивача, враховуючи специфіку відображення інформації на електронних носіях.

Щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року №89 «Про скорочення дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» в рамках спірних правовідносин, то колегія суддів зазначає наступне.

Пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 пункта 80.2 статті 80 цього Кодексу.

Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» не були розпочаті, включається до оновленого плану-графіку, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня завершення дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

На період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Тобто, вимоги пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України пов`язані та прямо відсилають до актів Кабінету Міністрів України, на підставі яких завершується дія карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Судом встановлено, що дію карантину було введено постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 9 грудня 2020 року № 1236 установлено з 19 грудня 2020 року до 31 грудня 2021 року на території України карантин.

Отже, Кабінетом Міністрів України на момент прийняття спірного наказу не приймалось рішення про завершення дії карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), а, відтак, діяв мораторій на проведення документальних планових перевірок платників податків.

Відповідно до вимог пункту 4 розділу II Закону України від 17 вересня 2020 року № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2020 рік»» на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.

На підставі цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 89 від 3 листопада 2021 року «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірки» якою було скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 52-2 підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб: тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 р. та не були завершеними; документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 Кодексу; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, суб`єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 року № 568-ІХ); документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

Водночас, мораторій на проведення податкових перевірок на період карантину прямо закріплений пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України (в редакції на момент винесення спірного наказу) та вказана норма в частині обмежень на проведення планових перевірок, була чинною, її дія не зупинялась.

Відповідно до пункту 2.1 статті 2 Податкового кодексу України, зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

Тобто, зміна приписів Податкового кодексу України здійснюється виключно законами про внесення змін до Кодексу, відповідно зміна строків, дії мораторію може бути здійснення виключно шляхом прямого внесення змін до Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.

За загальним правилом вирішення колізій, передбаченим частиною 3 статті 7 КАС України, у разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.

Відповідно, за наявності суперечливих правил і положень щодо дії мораторію на проведення перевірок, які містяться у Податковому кодексу України, з одного боку і в постанові Кабінету Міністрів України з іншого боку - застосуванню підлягають положення і правила саме Податкового кодексу України.

Наведене узгоджується з позицією, викладеною Верховним Судом у постановах від 22 лютого 2022 року у справі № 420/12859/21, від 15 квітня 2022 року у справі № 160/5267/21 та від 06 липня 2022 року у справі № 360/1182/21.

Колегія суддів не погоджується з доводами скаржника про те, що податковий орган, фактично після прийняття постанови КМУ «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» від 03 лютого 2021 року № 89, був наділений повноваженнями здійснювати проведення документальної планової перевірки з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 Податкового кодексу України.

Щодо покликання позивача на те, що відповідач є неналежним суб`єктом, якому доручено проведення перевірки, оскільки ТОВ «Торговий дім «Марвел» з 01.01.2021 перебуває на обліку саме у Північному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, то судом першої інстанції вірно взято до уваги, що жодних змін до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік щодо підрозділу, якому доручено проведення такої перевірки позивача, внесено не було.

Враховуючи вищевикладене, відповідачем, як суду першої, так і апеляційної інстанції не доведено правомірність прийняття наказу № 30-п від 12.03.2021 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МАРВЕЛ» в період законодавчої заборони на такі перевірки.

Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

Апеляційний суд відхиляє решту доводів апелянта, які наведені у поданій апеляційній скарзі, оскільки такі на правильність висновків суду не впливають, а, відтак, не можуть покладатися в основу скасування чи зміни оскарженого судового рішення.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для його скасування колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ч.3 ст. 243, ст.ст.308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року у справі № 380/3866/21 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М. П. Кушнерик судді А. Р. Курилець О. І. Мікула Повне судове рішення складено та підписано 25 жовтня 2022 року, у зв"язку з перебуванням головуючого судді Кушнерика М.П. в період з 11 жовтня по 24 жовтня 2022 року включно у відпустці.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2022
Оприлюднено27.10.2022
Номер документу106938614
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/3866/21

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Постанова від 05.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 21.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні