17/307а
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 698-166, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"23" жовтня 2007 р. Справа № 17/307а
м. Чернігів «23 »жовтня 2007 року
10 год. 20 хв.
Суддя Кушнір І.В. розглянув у відкритому судовому засіданні за участю:
Секретаря судового засідання: Чепурна О.В.
Представника Позивача: Трофимов О.Г. –представник, дов. б/н від 24.09.07р.
Представника Відповідача: Усенко Л.М. –головний держподатінспектор, дов.№4425/9/10-10 від 04.07.07р.
Дрозд Т.С. –гол. держподатревізор-інспектор, дов.№6640/9/10-10 від 09.07.07р.
матеріали справи №17/307а
За ПОЗОВОМ: Громадської організації „Асоціація футболу 3х3”
14000, м. Чернігів, вул. Пухова, 144, кв.38
ДО ВІДПОВІДАЧА: Державної податкової інспекції у м. Чернігові
14000, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 28
Про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії
СУТЬ СПОРУ:
Громадською організацією „Асоціація футболу 3х3” пред`явлено позов про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові, скасування рішення про відмову у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій №130/15-137 від 20.07.2007р. та зобов'язання ДПІ у м. Чернігові включити Громадську організацію „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій, оскільки діяльність громадської організації не має на меті одержання прибутку та стягнення з Відповідача витрат на правову допомогу.
В судовому засіданні 23.10.07р. представником Позивача надане уточнення до позовної заяви, яким Позивач остаточно просить визнати протиправними дії ДПІ у м. Чернігові, скасувати рішення про відмову у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій №130/15-137 від 20.07.2007р. та зобов'язати ДПІ у м. Чернігові включити Громадську організацію „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій.
Враховуючи, що зміна предмету позову не суперечить законодавству та не порушує чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси і є правом Позивача, передбаченим ст.51 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає заяву Позивача про зміну предмету позову.
Відповідач позовних вимог не визнає, вважаючи прийняте рішення законним та обґрунтованим.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши надані письмові докази, суд
ВСТАНОВИВ :
Відповідно до ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.ч.4,5 ст.11 вищевказаного Кодексу:
“Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.”
Відповідно до ч.2 ст.69 зазначеного Кодексу:
«Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.»
Згідно ч.ч.4,5 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України:
«Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.
Суд може збирати докази з власної ініціативи.»
Згідно ч.ч.1-2 ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року N2460-XII (далі Закон №2460):
«Об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.»
Відповідно до ст.3 Закону №2460:
«Громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.»
Згідно ч.ч.1,2,4 ст.14 Закону №2460:
«Легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною.
У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.
Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.»
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №580609 Громадська організація „Асоціація футболу 3х3” зареєстрована Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 20.07.07р.
Статут Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” (далі Статут) затверджений установчими загальними зборами даної організації (протокол №1 від 27.06.07р.) та зареєстрований наказом Головного управління юстиції у Чернігівській області №164/1 від 19.07.07р.
Доказів оскарження даного Статуту до суду чи органів юстиції з підстав його невідповідності чинному законодавству Відповідачем не надано.
Згідно абз.«б»п.7.11.1. п.7.11 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року N334/94-ВР (далі Закон №334):
«7.11.1. Ця стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які є:
б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому числі громадськими організаціями, створеними з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, заповідниками, музеями-заповідниками.»
Відповідно до п.п.7.11.10. п.7.11. ст.7 Закону №334:
«З метою оподаткування центральний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цієї статті.
Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється у порядку, передбаченому відповідним законодавством.»
Відповідно до п.п.1.1., 1.4., 1.5., 2.2.-2.5., 2.12. Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11 липня 1997 року N232, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 6 серпня 1997р. за N291/2095:
1.1. Реєстр неприбуткових організацій та установ (далі - Реєстр) - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові організації та установи, які згідно із пунктом 7.11 статті 7 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) звільняються від сплати податку на прибуток.
1.4. При включенні неприбуткової організації або установи до бази Реєстру їй по її ідентифікаційному номеру ставиться ознака неприбуткової організації (установи).
Структуру ознаки неприбуткової організації або установи встановлює Державна податкова адміністрація України.
1.5. Створення і ведення Реєстру здійснюється Державною податковою адміністрацією України.
2.1. До Реєстру заносяться неприбуткові організації та установи, які згідно із пунктом 7.11 статті 7 Закону звільняються від сплати податку на прибуток.
2.2. Для внесення до Реєстру неприбуткова організація або установа повинні подати (надіслати) до податкового органу за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою N1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копію статутних і установчих документів.
2.3. Органи державної податкової служби можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.
2.4. За результатами розгляду заяви можуть бути прийняті рішення за формою згідно з додатком 2 про:
- внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру;
- відмову внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру.
Рішення готується у двох примірниках - перший надається організації або установі, а другий залишається в органі державної податкової служби.
2.5. Реєстр неприбуткових організацій та установ ведеться згідно з чинним законодавством.
2.12. Місцеві органи податкової служби здійснюють:
- прийом реєстраційних заяв, контроль повноти даних щодо відповідності нормативним і установчим документам;
- присвоєння організаціям та установам ознаки неприбуткової;
- обробку даних реєстраційних заяв та формування файлів для передачі в регіональні органи податкової служби;
- формування бази даних неприбуткових організацій та установ;
- взаємодію з базами даних відповідних органів місцевої державної влади.»
З урахуванням викладеного, Громадська організація „Асоціація футболу 3х3” звернулася до ДПІ у м. Чернігові з реєстраційною заявою про присвоєння ознаки неприбутковості.
Рішенням ДПІ у м. Чернігові №130/15-137 від 20.07.2007р., на підставі п.7.11 ст.7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року N334/94-ВР Позивачу було відмовлено у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій.
Вважаючи вищевказане рішення незаконним та необґрунтованим Позивач звернувся з позовною заявою про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові, скасування рішення про відмову у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій №130/15-137 від 20.07.2007р. та зобов'язання ДПІ у Чернігові включити Громадську організацію „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій.
Згідно п.п.1,2.2. Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 03.07.2000р. N355, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 липня 2000р. за N451/4672:
«1. Порядок визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій) (далі - Порядок) розроблено на виконання пункту 1.4 Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.97 N232 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.97 за N291/2095.
Упровадження Порядку забезпечує реєстрацію та облік установ і організацій та має на меті використання єдиної методики обліку неприбуткових організацій та установ в органах державної податкової служби.
Присвоєння установам та організаціям коду ознаки здійснюють місцеві органи державної податкової служби.
2.2. (0006) - громадські організації, створені з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, громадські організації інвалідів та їх місцеві осередки, створені згідно з Законом України "Про об'єднання громадян".
При визначенні структури ознаки неприбуткових установ (організацій) для громадських організації, створених з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Законами України "Про об'єднання громадян", "Про оподаткування прибутку підприємств", іншими нормативно-правовими актами.»
Згідно ч.ч.1-2 ст.8 Закону №2460:
«Держава забезпечує додержання прав і законних інтересів об'єднань громадян, легалізованих у порядку, передбаченому цим Законом.
Втручання державних органів та службових осіб у діяльність об'єднань громадян, так само як і втручання об'єднань громадян у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Законом.»
Як вбачається з листа ДПІ у м. Чернігові №17024/10/15-119 від 07.08.07р., підставами відмови у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій стало наступне.
Статутними документами, на думку Відповідача, передбачені деякі види діяльності, які у відповідності до чинного законодавства передбачають одержання прибутку, а саме:
· створення, копіювання, розповсюдження та трансляцію зображення звуку або носіїв даних будь-якого виду, що здійснюється самою АФ 3х3 або разом з третіми особами (пункт 1 ст.22 Статуту);
· сприяння поширенню інформації про футбол ( у т.ч. про діяльність АФ 3х3) та обміну досвідом у цій сфері, зокрема, шляхом видання інформаційних бюлетенів для розповсюдження серед членів АФ 3х3 (підпункт 1.9. ст.3 Статуту);
· виготовлення в установленому чинним законодавством порядку офіційної нагородної, пам`ятної атрибутики та сувенірної продукції АФ 3х3 (підпункт 1.11. ст.3 Статуту).
Крім того, в порушення п.п.7.11.13 п.7.11. ст.7 Закону №334, який передбачає, що статутні документи неприбуткових організацій мають містити вичерпний перелік видів їх діяльності, у статуті передбачено, що:
· організація може мати інші права, передбачені чинним законодавством України (п.4.15. ст.1 Статуту);
· організація має право укладати будь-які не заборонені чинним законодавством України угоди з іноземними юридичними та фізичними особами (п.3 ст.24 Статуту).
Також, Статутними документами організації не визначений порядок розподілу майна при її ліквідації.
Разом з дані підстави відмови не можуть бути визнані законними та обґрунтованими з наступних підстав.
Згідно п.1.32. ст.1 Закону №334:
«Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.»
1. Стосовно того, що Статутними документами, на думку Відповідача, передбачені деякі види діяльності, які у відповідності до чинного законодавства передбачають одержання прибутку, а саме:
· створення, копіювання, розповсюдження та трансляцію зображення звуку або носіїв даних будь-якого виду, що здійснюється самою АФ 3х3 або разом з третіми особами (пункт 1 ст.22 Статуту);
· сприяння поширенню інформації про футбол ( у т.ч. про діяльність АФ 3х3) та обміну досвідом у цій сфері, зокрема, шляхом видання інформаційних бюлетенів для розповсюдження серед членів АФ 3х3 (підпункт 1.9. ст.3 Статуту);
· виготовлення в установленому чинним законодавством порядку офіційної нагородної, пам`ятної атрибутики та сувенірної продукції АФ 3х3 (підпункт 1.11. ст.3 Статуту),
суд відмічає наступне.
По-перше, згідно п.3 ст.1 Статуту, Позивач є неприбутковою громадською організацією.
По-друге, ДПІ у м. Чернігові не надано витребуваного ухвалою суду від 25.09.07р. належного обґрунтування, що види діяльності, зазначені в п.1.9., 1.11 ст.3 та п.1 ст.22 Статуту Позивача, мають на меті саме отримання прибутку.
В свою чергу, дані пункти прямої такої мети не передбачають.
По-третє, ст.22 Статуту, на пункт 1 якої посилається ДПІ у м. Чернігові, визначає використання та захист авторських прав.
Відповідно до абз. 3 п.п.7.11.3. п.7.11. ст.7 Закону №334:
«Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді:
· пасивних доходів.»
Згідно ч.2 п.п.7.11.13. п.7.11. ст.7 Закону №334:
«Під терміном "пасивні доходи" слід розуміти доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.»
Відповідно до п.1.30. ст.1 Закону №334:
«Роялті - платежі будь-якого виду, одержані як винагорода за користування або за надання права на користування будь-яким авторським правом на літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп'ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудиокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо чи телевізійного мовлення; за придбання будь-якого патенту, зареєстрованого знака на товари і послуги чи торгової марки, дизайну, секретного креслення, моделі, формули, процесу, права на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).
Не вважаються роялті платежі за отримання об'єктів власності, визначених у частині першій цього пункту, у володіння або розпорядження чи власність особи або якщо умови користування такими об'єктами власності надають право користувачу продати або відчужити іншим способом такий об'єкт власності або оприлюднити (розголосити) секретні креслення, моделі, формули, процеси, права на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау), за винятком випадків, коли таке оприлюднення (розголошування) є обов'язковим згідно із законодавством України.»
Разом з тим, з пункту 1 ст.22 Статуту не вбачається, що термін «розповсюдження», зазначений в цьому пункті передбачає передачу саме за плату об'єктів інтелектуальної власності у володіння або розпорядження чи власність особи або що умови користування такими об'єктами власності надають право користувачу продати або відчужити іншим способом такий об'єкт власності.
По-четверте, відповідно до абз.4 п.п.7.11.3. п.7.11. ст.7 Закону №334:
«Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді:
· коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям, від проведення їх основної діяльності, з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті.»
Згідно ч.3 п.п.7.11.13. п.7.11. ст.7 Закону №334:
«Під терміном "основна діяльність" слід розуміти діяльність неприбуткових організацій з надання благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення систем соціального самозабезпечення громадян (недержавні пенсійні фонди, кредитні спілки та інші подібні організації). До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів (послуг), які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів (послуг) є нижчою за звичайну або коли така ціна регулюється державою.
Згідно ч.ч.1,2 ст.18 Закону №2460:
«Об'єднання громадян можуть використовувати власну символіку.
Символіка об'єднання громадян затверджується відповідно до його статуту.»
Відповідно до абз.9 ч.1 ст.20 Закону №2460:
«Для здійснення цілей і завдань, визначених у статутних документах, зареєстровані об'єднання громадян користуються правом:
· розповсюджувати інформацію і пропагувати свої ідеї та цілі.»
Згідно п.п.4.6.,4.12. ст.1 Статуту:
«Для здійснення цілей та завдань, визначених чинним Статутом, відповідно до свого правового статусу, АФ 3х3 користується всіма правами, встановленими чинним законодавством України, а саме:
4.6. поширювати інформацію і пропагувати свої ідеї та цілі;
4.12. використовувати власну символіку, яка реєструється в передбаченому законодавством України порядку.»
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку, що сприяння поширенню інформації про футбол ( у т.ч. про діяльність АФ 3х3) та обміну досвідом у цій сфері, зокрема, шляхом видання інформаційних бюлетенів для розповсюдження серед членів АФ 3х3 (підпункт 1.9. ст.3 Статуту), та виготовлення в установленому чинним законодавством порядку офіційної нагородної, пам`ятної атрибутики та сувенірної продукції АФ 3х3 (підпункт 1.11. ст.3 Статуту), є основною діяльністю Позивача, і доходи від продажу товарів (послуг), що відносяться до такої основної діяльності, звільняються від оподаткування відповідно до абз. 3 п.п.7.11.3. п.7.11. ст.7 Закону №334.
При цьому, вищевказані пункти Статуту взагалі не передбачають саме продаж таких товарів (послуг), тим більше з метою отримання прибутку.
Таким чином, п.1.9., 1.11 ст.3 та п.1 ст.22 Статуту повністю відповідають ст.ст.20,21,33 Закону №2460, не суперечать вимогам п.7.11. ст.7 Закону №334, а ДПІ у м. Чернігові не надано доказів, що види діяльності Позивача, визначені у зазначених пунктах Статуту мають на меті саме отримання прибутку.
2. Стосовно того, що в порушення п.п.7.11.13 п.7.11. ст.7 Закону №334, який передбачає, що статутні документи неприбуткових організацій мають містити вичерпний перелік видів їх діяльності, у статуті передбачено, що:
· організація може мати інші права, передбачені чинним законодавством України (п.4.15. ст.1 Статуту);
· організація має право укладати будь-які не заборонені чинним законодавством України угоди з іноземними юридичними та фізичними особами (п.3 ст.24 Статуту),
суд відмічає наступне.
По-перше, вищевказані п.п.4.15 ст.1 та п.3 ст.24 Статуту визначають права організації, а не конкретні види діяльності, які, в свою чергу, визначені серед мети, цілей та завдань організації в ст.ст.2,3 Статуту та становлять вичерпний перелік.
По-друге, ДПІ у м. Чернігові не надано витребуваного ухвалою суду від 25.09.07р. належного обґрунтування, що права (а не види діяльності) Позивача, визначені в п.п.4.15 ст.1 та п.3 ст.24 мають на меті саме отримання прибутку.
В свою чергу, дані пункти прямої такої мети не передбачають.
По-третє, стаття 24 Статуту, на пункт 3 якої посилається ДПІ у м. Чернігові, визначає міжнародну діяльність Позивача.
Пункт 1 даної статті передбачає:
«АФ 3х3 може підтримувати прямі міжнародні стосунки та зв`язки, укладати відповідні угоди, а також брати участь в здійсненні заходів, що не протирічать міжнародним зобов`язанням та діючому законодавству України та не передбачають отримання прибутку.»
Крім того, згідно ч.1 ст.33 Закону №2460:
«Громадські організації, їх спілки відповідно до своїх статутів можуть засновувати або вступати в міжнародні громадські (неурядові) організації, утворювати міжнародні спілки об'єднань громадян, підтримувати прямі міжнародні контакти і зв'язки, укладати відповідні угоди, а також брати участь у здійсненні заходів, що не суперечать міжнародним зобов'язанням України.»
Відповідно до абз.2 ч.1 ст.20 Закону №2460:
«Для здійснення цілей і завдань, визначених у статутних документах, зареєстровані об'єднання громадян користуються правом:
· виступати учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права.»
Згідно ч.ч.1,2 ст.21 Закону №2460:
«Об'єднання громадян може мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення його статутної діяльності.
Об'єднання громадян набуває право власності на кошти та інше майно, передане йому засновниками, членами (учасниками) або державою, набуте від вступних та членських внесків, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів чи на інших підставах, не заборонених законом.»
Таким чином, п.п.4.15 ст.1 та п.3 ст.24 Статуту повністю відповідають ст.ст.20,21,33 Закону №2460, а ДПІ у м. Чернігові не надано доказів, що права (а не види діяльності) Позивача, визначені у зазначених пунктах Статуту мають на меті саме отримання прибутку.
3. Стосовно того, що Статутом організації не визначений порядок розподілу майна при її ліквідації, суд відмічає наступне.
Згідно ч.ч.1,3 ст.19 Закону №2460:
«Припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.»
Відповідно до п.п.7.11.11 п.7.11. ст.7 Закону №334:
«У разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.»
Згідно п.п.1,3 ст.26 Статуту:
«1. Припинення діяльності АФ 3х3 здійснюється за рішенням Загальних Зборів, в порядку, визначеним даним Статутом, або за рішенням суду.
3. Для вирішення всіх питань, пов`язаних з ліквідацією, Загальними Зборами утворюється ліквідаційна комісія, що діє в порядку, передбаченому чинним законодавством.»
Відповідно п.6 ст.21 Статуту:
«Кошти та майно АФ 3х3 (у т.ч. при її ліквідації) не можуть перерозподілятися між її членами і використовуються лише для виконання статутних завдань або на благодійні цілі. У разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.»
Таким чином, даний пункт Статуту повністю відповідає вимогам п.п.7.11.11 п.7.11. ст.7 Закону №334 та спростовує доводи ДПІ у м. Чернігові, що Статутом організації не визначений порядок розподілу майна при її ліквідації.
Крім того, ДПІ у м. Чернігові не надано витребуваного ухвалою суду від 25.09.07р. належного обґрунтування, яким чином визначення в Статуті Позивача порядку його ліквідації стосується встановлення ознак прибутковості чи неприбутковості організації.
Також, крім вищевикладеного, суд вважає, що ДПІ у м. Чернігові не позбавлена права в наступному провести перевірку діяльності Позивача та, в разі виявлення порушень податкового законодавства, а саме, ведення ним господарської діяльності з метою одержання прибутку, вжити відповідні заходи: скасувати надану ознаку неприбуткової організації, донарахувати відповідні податкові зобов`язання та штрафні санкції.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України:
“В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.”
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що ДПІ у м. Чернігові не довела належними та достатніми доказами законність та обґрунтованість відмови у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій, а тому суд доходить висновку, що позов про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові, скасування рішення про відмову у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій №130/15-137 від 20.07.2007р. та зобов'язання ДПІ у м. Чернігові включити Громадську організацію „Асоціація футболу 3х3” до Реєстру неприбуткових організацій підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України:
“Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).”
З урахуванням викладеного, суд вважає, що Позивачу мають бути відшкодовані понесені судові витрати по сплаті державного мита та витрат в сумі 3,40 грн.
Керуючись ст.ст.71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії та скасувати рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові №130/15-137 від 20.07.2007р. про відмову у включенні Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” (код 35305893) до Реєстру неприбуткових організацій.
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Чернігові включити Громадську організацію „Асоціація футболу 3х3” (код 35305893) до Реєстру неприбуткових організацій.
4. Відшкодувати з Державного бюджету (р/р31111095700002 УДК в Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) на користь Громадської організації „Асоціація футболу 3х3” (14000, м. Чернігів, вул. Пухова, 144, кв.38, код 35305893) понесені судові витрати, а саме 3 грн. 40 коп. державного мита.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
5. Дана Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
6. Дана Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
7. Дана Постанова після набрання законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Суддя І.В. Кушнір
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2007 |
Оприлюднено | 31.10.2007 |
Номер документу | 1069561 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Кушнір І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні