Рішення
від 11.10.2022 по справі 520/27067/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2022 року № 520/27067/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, б. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» (вул. Куліківська, буд. 72, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 32870361) про стягнення суми податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Харківській області звернулося з позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс`про стягнення податкового боргу в розмірі 2 922 821,50 гривень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. В порушення зазначених норм за Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» обліковується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 2 922 821,50 гривень. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкових повідомлень-рішеннь, однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем. З наведених підстав позивач ГУ ДПС у Харківській області просить стягнути з банківських рахунків в дохід Державного бюджету податковий борг в сумі 2 922 821,50 гривень.

Представники позивача та відповідача в судове засідання, призначене на 11.10.2022 не з`явилися, правом заявити клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції не скористався, проте про дату та час проведення судового засідання, а також про право проведення судового засідання в режимі відеоконференції попереджалися.

Відповідач надав відзив на позов у якому позовні вимоги не визнає та зазначає, що ухвалою колегії суддів касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 27.07.2020 було відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.03.2020 та постанову другого апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 у справі № 520/11948/19, рішення по якій до теперішнього часу не прийняте. Тому позивач вважає доцільним дочекатися остаточного рішення по справі № 520/11948/19.

Позивачем надана відповідь на відзив у якої зазначено, що відповідно до ст. 325 КАС України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Тому, борг згідно податкових повідомлень від 13.08.2019 № 00000831405 та № 00000841405, що були оскаржувані у судовому порядку вважається узгодженим, а тому позивач просить задовольнити його позовні вимоги.

Суд, на підставі ст. 205 КАС України, враховуючи, що сторони повно виклали свої доводи у спірних правовідносинах у наданих заявах по суті, зважаючи на повноту доказової бази, яка міститься у справі, не вбачає підстав для відкладення справи та вважає можливим розглянути справу у письмовому провадженні.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» зареєстроване як юридична особа 22.03.2004 взято на облік як платник податків в ГУ ДПС у Харківській області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. На теперішній час за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 2 922 821,50 грн, який складається з : податку на додану вартість у сумі 1 219 402,55 грн, що виник на підставі податкової декларації з податку на додану вартість від 18.12.2020 № 9338138047 у сумі 992,00 грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість від 01.09.2020 № 9002860126 в сумі 34 367,00грн.;

податкової декларації з податку на додану вартість від 19.01.2021 № 9369490796 у сумі 62 469,00 грн; податкової декларації з податку на додану вартість від 18.02.2021 № 9028765406 у сумі 6439,00 грн; залишку несплаченої суми за податковим повідомленням-рішенням від 13.08.2019 № 00000841405 у сумі 1 076 576,55 грн; податкової декларації з податку на додану вартість від 19.05.2021 № 9130662440 у сумі 9 032,00 грн; податкової декларації з податку на додану вартість від 16.06.2021 № 916154/510 у сумі 10 125,00 грн; податкової декларації з податку на додану вартість від 20.10.2021№ 9310635038 у сумі 19402,00 гривень. Штрафної санкції у сумі 304 851,00 грн, яка виникла на підставі податкового повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 00000841405 у сумі 304 851,00 гривень. Податку на прибуток у сумі 1 118 622,20 грн, який виник на підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 10.02.2021 № 9372118975 у сумі 71 465,00 грн, залишку несплаченої суми за податковим повідомленням-рішенням від 13.08.2019 № 00000831405 у сумі 1047 157,20 гривень. Штрафної санкції у сумі 279 945,75 грн, який виник на підставі податкового повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 00000841405 у сумі 279 945,75 гривень.

Крім цього, податкові повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 00000831405 та № 00000841405 були оскаржувані у судовому порядку.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 03.03.2020 по справі № 520/11948/19 позов ТОВ «Телеком-Комплекс» залишений без задоволення. Постановою апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 апеляційну скаргу по справі № 520/11948/19 ТОВ «Телеком-Комплекс» залишено без задоволення.

У зв`язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання у встановлені строки відповідно до п.59.1 ст.59Податкового Кодексу України ТОВ «Телеком-Комплекс» оформлено податкову вимогу від 14.11.2020 № 12171-13. Станом на час звернення до суду податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не є скасованою, зміненою або відкликаною.

Вирішуючи дані правовідносини суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України, передбачено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Отже, визначені відповідачем у податковій декларації суми зобов`язання є узгодженими.

Пунктом 57.1 статті 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із пунктом 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Сума узгодженого грошового зобов`язання, згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом є податковим боргом.

Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України податковим органом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» рекомендованими поштовими відправленнями надсилалися - податкові повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 00000831405 та № 00000841405, які надсилалися за юридичною адресою відповідача вул. Куліківська, буд. 72, м. Харків та були вручені відповідачу, про що свідчить підписи на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення Згідно з пунктом 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення (підпункт 42.5 статті 42 ПК України).

Норми аналогічного змісту містить і Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 року №610 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 липня 2017 року за №902/30770, далі Порядок №610). Дія цього Порядку поширюється на платників податків, у яких виник податковий борг.

Так відповідно до приписів пункту 7 розділу ІV вказаного Порядку податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків (крім фізичних осіб), якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. У разі якщо пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, така податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

При цьому як зазначено у пункті 8 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 року №270 (далі - Правила), оператори поштового зв`язку надають послуги з пересилання внутрішніх та міжнародних поштових відправлень, поштових переказів, зокрема, до внутрішніх поштових відправлень належать: листи - прості, рекомендовані, з оголошеною цінністю. Пунктом 11 Правил визначено, що поштові відправлення залежно від технології приймання, обробки, перевезення, доставки/вручення поділяються на такі категорії: прості, рекомендовані, без оголошеної цінності, з оголошеною цінністю.

Згідно з пунктом 19 Правил внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю можуть прийматися для пересилання з описом вкладення та/або з післяплатою.

Із системного аналізу зазначених норм, слідує, що Правилами визначено окремі категорії поштових відправлень: рекомендовані листи та листи з оголошеною цінністю; з описом вкладення можуть бути лише листи з оголошеною цінністю; до інших видів листів опис вкладення не передбачений.

Повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу -повідомлення, яким оператор поштового зв`язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача (пункт 2 Правил). Відповідно до пункту 62 Правил у разі подання для пересилання реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу з повідомленням про його вручення відправник заповнює бланк повідомлення на свою поштову адресу або адресу особи, якій за його дорученням належить надіслати повідомлення після вручення поштового відправлення, поштового переказу.

Суд враховує, що ПК України, як і Порядок №610 чітко визначив категорію поштового відправлення (рекомендований лист), якою контролюючий орган має підтвердити надіслання платнику податків податкової вимоги.

Як слідує з наданих позивачем доказів, контролюючим органом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» надсилалися податкові повідомлення-рішення рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою вул.Куліківська, буд.72, м.Харків, місце знаходження останнього, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які поверталися позивачу у зв`язку з закінченням терміну зберігання. Ці обставини підтверджується копіями конверта та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Водночас, варто зазначити, що добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.

Вказана правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 24 вересня 2019 року у справі №825/1109/16.

Наведене свідчить про виконання контролюючим органом обов`язку надіслати податкову вимогу з повідомленням про вручення відповідачу за його юридичною адресою.

Як вбачається з матеріалів справи, врахувуючи положення пункту 58.3 статті 58 ПК України податкова вимоги були отримані відповідачем .

Однак, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем суду не надано.

Стосовно наданого відзиву у якому позивач зазначає, що ухвалою колегії суддів касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 27.07.2020 було відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.03.2020 та постанову другого апеляційного адміністративного суду від 28.05.2020 у справі № 520/11948/19, рішення по який до теперішнього часу не прийняте. Тому позивач вважає доцільним дочекатися остаточного рішення по справі № 520/11948/19. Суд зазначає наступне, відповідно до ст. 325 КАС України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Тому, борг згідно податкових повідомлень від 13.08.2019 № 00000831405 та № 00000841405, що були оскаржувані у судовому порядку вважається узгодженими.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 95.2 - 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Про наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» відкритих рахунків у банках свідчить копія з єдиного державного реєстру юридичних осіб,фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, надана ГУ ДПС у Харківській області .

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, а вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги про стягнення з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» податкового боргу в розмірі 2 922 821,50 грн підлягають до задоволення.

Як визначено у підпункті 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України до функцій контролюючих органів належить здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Отже, наведена норма встановлює послідовність стягнення податкового боргу за рахунок різних джерел: спочатку за рахунок коштів, а у разі їх недостатності - за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Приписи пункту 102.4 статті 102 ПК України надають контролюючому органу право на стягнення податкового боргу, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні грошового зобов`язання, протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.

При цьому, норми пункту 102.4 статті 102 ПК України не є такими, що обмежують суд у праві ухвалювати судове рішення про стягнення податкового боргу після закінчення 1095-денного строку, з вимогою про стягнення якого контролюючий орган звернувся вчасно.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, б. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» (вул. Куліківська, буд. 72, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 32870361) про стягнення суми податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Телеком-Комплекс» (вул. Куліківська, буд. 72, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 32870361) про стягнення суми податкового боргу у банках, обслуговуючих такого платника податків, в дохід Державного бюджету податковий борг у розмірі 2 922 821,50 (два мільйона дев`ятсот двадцять дві тисячі вісімсот двадцять одну гривню 50 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 12 жовтня 2022 року.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2022
Оприлюднено28.10.2022
Номер документу106956754
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —520/27067/21

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 11.10.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 27.09.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні