Постанова
від 25.10.2022 по справі 620/16674/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/16674/21 Суддя (судді) першої інстанції: Соломко І.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кузьменка В.В., секретар судового засідання Євгейчук Ю.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 4 ст. 229 КАС України, апеляційну скаргу Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 червня 2022 р. у справі за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Чернігівській області як відокремленого підрозділу ДПС до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області, третя особа - Чернігівська обласна державна адміністрація, про стягнення податкового боргу

В С Т А Н О В И В :

18.11.2021 Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулось до суду з позовом до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Чернігівська обласна державна адміністрація, про стягнення недоїмки по єдиному внеску у сумі 430560,31 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської РДА є боржником по сплаті єдиного внеску, однак вказана юридична особа приєднана до Прилуцької РДА, яка є правонаступником його прав та обов`язків, тому, зважаючи на наявний борг зі сплати єдиного внеску, та керуючись частиною 8 статті 25 Закону України № 2464 позивач звернувся до суду з цим позовом.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 28.06.2022 р. позов задоволено повністю: стягнуто в дохід бюджету з рахунків Прилуцької районної державної адміністрації недоїмки по єдиному внеску у сумі 430560,31 грн. на р/р UA358999980000355689201022501, код класифікації 71010000, одержувач Головне управління ДПС у Чернігівській області, банк отримувача Казначейство України (ЕАП код 44094124).

Приймаючи у справі рішення суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не надано належних доказів на спростування доводів позивача щодо наявності заборгованості.

Відповідач, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати судове рішення через порушення норм матеріального та процесуального права та прийняти нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що Прилуцька районна державна адміністрація фінансується з державного бюджету та не має права здійснювати фінансування видатків утримання бюджетних установ, тому, на думку апелянта, заборгованість зі сплати ЄСВ, яку мав відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської РДА, правонаступником якого є Прилуцька РДА, може бути проведений за рахунок іншої субвенції з бюджету Ічнянської територіальної громади.

Справу розглянуто за відсутності сторін, які належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга є необґрунтованою з огляду на таке.

Обставини, встановлені судом.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської РДА мав борг зі сплати єдиного внеску у розмірі 430560,31 грн, що підтверджується довідкою ГУ ДПС (а.с. 12).

Розпорядженням Ічнянської РДА від 12.01.2021 №05 «Про реорганізацію відділу освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації» зобов`язано: Припинити в порядку реорганізації юридичну особу - відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 02147411), шляхом приєднання до відділу освіти Прилуцької райдержадміністрації (код ЄДРПОУ - 02147500). Встановити, що вимоги кредиторів до відділу освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації приймаються протягом двох місяців з дати офіційного оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи та внесення запису про реорганізацію шляхом приєднання відділу освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за юридичною адресою: Україна, 16703, Чернігівська обл., Ічнянський район, м. Ічня, вул. Воскресінська, 27 (а.с.27).

Отже, станом на день звернення позивача до суду з цим позовом, встановлено, що відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації, який має борг зі сплати ЄСВ в сумі 430,560,31 грн., в результаті реорганізації приєднаний до відділу освіти Прилуцької РДА .

Вказані обставини підтверджені належними, достатніми та допустимими доказами і не є спірними.

Нормативно-правове обґрунтування.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464).

Відповідно до положень частини восьмої статті 25 Закону № 2464 у разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов`язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов`язки.

При цьому суд зазначає, що у випадку наявності прогалин у спеціальному нормативно-правовому акті - Законі №2464 - щодо порядку (способу) виконання обов`язку платника по сплаті заборгованості єдиного соціального внеску, за умов об`єктивної неможливості використати передбачений Законом спосіб виконання такого обов`язку, правомірними є дії платника, спрямовані на забезпечення виконання цього обов`язку у будь-який інший спосіб, що не суперечить чинному законодавству.

Відповідно до п.1.1. ст.1 Податкового кодексу України даний кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Висновки суду в межах доводів апеляційної скарги.

Зі системного аналізу вищевказаних норм, можна зробити висновок, що до повноважень відповідача відноситься питання щодо контролю своєчасності сплати юридичними та фізичними особами податків та зборів.

Матеріалами справи підтверджено, що відділ освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації, який мав борг зі сплати ЄСВ в сумі 430,560,31 грн., в результаті реорганізації приєднаний до відділу освіти Прилуцької РДА, й відповідач як правонаступник має нести відповідальності щодо заборгованості відділу освіти, культури, молоді та спорту Ічнянської районної державної адміністрації, який мав борг зі сплати ЄСВ в сумі 430,560,31 грн.

Апелянтом вказані обставини не спростовано.

З огляду на вказане доводи апелянта щодо неправомірності заявлених вимог колегія суддів вважає їх такими, що не заслуговують уваги, оскільки відсутність боргу не підтверджена належними, достатніми та допустимими доказами.

Таким чином, апеляційний суд погоджується з усіма висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог і доведеність позивачем їх відповідними доказами.

Надаючи оцінку всім іншим доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Згідно зі ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційні скарги без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Повний текст виготовлено 26.10.2022.

Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 червня 2022 р. - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 28 червня 2022 р. у справі за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Чернігівській області як відокремленого підрозділу ДПС до Прилуцької районної державної адміністрації Чернігівської області, третя особа - Чернігівська обласна державна адміністрація про стягнення податкового боргу - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

В.В. Кузьменко

Дата ухвалення рішення25.10.2022
Оприлюднено28.10.2022
Номер документу106962448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/16674/21

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Постанова від 25.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 25.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 27.06.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні