ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" жовтня 2022 р. справа № 300/5090/21
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" до Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови від 13.07.2021,
ВСТАНОВИВ:
ТЗОВ "Снятинбудіндустрія "Нова" звернулося до суду з адміністративним позовом до Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови від 13.07.2021.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 13.07.2021 Західним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 290082, згідно якої застосовано до ТЗОВ "Снятинбудіндустрія "Нова" штраф у розмірі 34000,00 грн., у зв`язку із порушенням абз. 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». Зазначає, що постанова від 13.07.2021 грн. № 2900823 про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 34 000,00 прийнята з грубим порушенням, а тому є протиправною та підлягає скасуванню. У ході перевірки здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки RENAULT д/н, реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричепом LAG д/н, реєстраційний номер НОМЕР_2 та встановлено перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрі, а саме при допустимій повній масі автомобіля в 40,00 тонн, фактична повна маса автомобіля склала 42,750 тонн. За наслідками габаритно-вагового контролю транспортного засобу складено довідку від 31.05.2021 № 0064631 про результати здійснення габаритно-вагового контролю. На підставі вказаних документів сформований розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 31.05.2021 №21145 в розмірі 57,75 Євро.
17.08.2021 за результатами розгляду справи про порушення позивачем Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30, відповідач прийняв оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу, якою підприємство було притягнуто до адміністративної відповідальності за порушенням абзацу 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме штраф у розмірі 34000,00 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.21-22).
Відповідач скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 13.10.2021 (а.с.43-68). У відзиві представник відповідача зокрема зазначила, що інспекторами Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки в рамках проведення заходів державного контролю відповідно до Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті - Порядку 1567, шляхом проведення рейдової перевірки, 31.05.2021 р. на а.д. Н-10, км 206+420 м, на підставі направлення на перевірку № 011348 було перевірено транспортний засіб марки Renault, номерний знак НОМЕР_3 3 напівпричепом марки LAG, номерний знак НОМЕР_4 що використовувався в своїй діяльності ТзОВ "Снятинбудіндустрія "Нова" при перевезенні вантажу «Плитка», згідно накладної № 1176 від 31.05.2021 р. Під час здійснення габаритно-вагового контролю транспортного засобу Renault, номерний знак НОМЕР_5 з напівпричепом марки LAG, номерний знак НОМЕР_4 , на підставі чеку зважування № 21145 від 31.05.2021 встановлено перевищення нормативно визначених вагових параметрів транспортного засобу із вантажем, а саме:
- навантаження на загальну масу склало 42,75 тон при допустимих 40 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,75 тон від нормативу).
- навантаження на одиничну вісь 13,88 тон при допустимих 11 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,88 тон від нормативу).
- навантаження на строєну вісь склало 22,38 тон при допустимих 22 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 0,38, тон від нормативу).
За результатами проведення перевірки було складено: акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0061022 від 31.05.2021 р. (а.с. 57), довідку № 0064631 від 31.05.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с. 58); розрахунок № 21145 від 31.05.2021 року плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 57,75 Євро (а.с. 60). Також результатами перевірки 01.07.2021 р. був складений акт за проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт № 288653, в якому зафіксовані виявлені порушення, а саме: абз. 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без вiдповiдного дозволу (а.с. 56). Просила у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, судом встановлено такі обставини.
Керуючись Законом України "Про автомобільний транспорт", Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, у відповідності до завдання на перевірку, 31.05.2021, інспекторами Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проводилась рейдова перевірка на а.д. Н-10, км 206+420 м (а.с. 56).
Під час перевірки головним спеціалістом зупинено завантажений транспортний засіб марки Renault, номерний знак НОМЕР_3 3 напівпричепом марки LAG, номерний знак НОМЕР_4 запропоновано водію пройти габаритно-ваговий контроль. Під час проходження габаритно-вагового контролю встановлено, що позивач здійснював перевезення вантажу (плитка) згідно накладної № 1176 від 31.05.2021, з перевищенням допустимих вагових параметрів, а саме: навантаження на загальну масу склало 42,75 тон при допустимих 40 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,75 тон від нормативу); навантаження на одиничну вісь 13,88 тон при допустимих 11 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,88 тон від нормативу); навантаження на строєну вісь склало 22,38 тон при допустимих 22 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 0,38, тон від нормативу).
За результатами проведення перевірки було складено: акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0061022 від 31.05.2021 р. (а.с. 57), довідку № 0064631 від 31.05.2021 р. про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с. 58); розрахунок № 21145 від 31.05.2021 року плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 57,75 Євро (а.с. 60). Також результатами перевірки 01.07.2021 р. був складений акт за проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт № 288653, в якому зафіксовані виявлені порушення, а саме: абзац 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без вiдповiдного дозволу (а.с. 56).
Розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту № 288653 від 31.05.2021 призначено на 13.07.2021, про що позивачу направлений рекомендований лист з повідомленням від 17.06.2021 року № 47009/27/24-21. 01.07.2021 даний рекомендований лист отриманий позивачем, підтвердженням цього є повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 61).
Управлінням були вчинені дії з метою повідомлення позивача про розгляд справи 13.07.2021. Однак, на розгляд справи до Управління позивач не прибув.
13.07.2021 управлінням прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 290082 за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, відповідальність за яке передбачена абзацом 16, частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" у вигляді штрафу в розмірі 34 000 грн (а.с. 62).
Не погоджуючись із постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №103 (далі - Положення №103) Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно пункту 4 зазначеного Положення, основними завданнями Укртрансбезпеки, серед іншого, є здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті.
Відповідно до підпунктів 2, 15, 27 пункту 5 Положення №103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює, серед іншого: державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, регламентується Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок №1567).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. (п. 3 Порядку №1567 ).
Пунктом 4 Порядку №1567 встановлено, що державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Частиною другою статті 29 Закону України "Про дорожній рух" передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, ватові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
В свою чергу, процедура здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 року (далі - Порядок № 879).
Так, в розумінні підпункту 4 пункту 2 Порядку № 879, габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Згідно пункту 3 Порядку №879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
Пунктами 18, 20 Порядку № 879 визначено, що за результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних. За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.
Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 18.01.2011 року (далі - Правила №30) визначено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
В свою чергу, із положень пункту 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року, випливає, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Рух транспортних засобів та їх складу з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини третьої статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Згідно з пунктом 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994 року, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.
Із положень пункту 4 Правил №30 випливає, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Дозвіл оформлюється уповноваженим підрозділом Національної поліції на підставі погоджувальних документів з власниками вулично-дорожньої мережі, залізничних переїздів, мостового господарства, служб міського електротранспорту, електромереж, електрифікації, електрозв`язку, в яких визначаються умови і режим проїзду зазначених транспортних засобів.
Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10- 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі. Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції (пункт 31.1 Порядку №879 ).
Положеннями пункту 27 Порядку №879 встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.
Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень (п.28 Порядку №879).
За порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, серед іншого за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт").
Із наведеного випливає, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу є обов`язковим платежем, який справляється у випадку здійснення перевезення великогабаритним ТЗ з перевищенням загальної маси, визначеної законодавцем. Окрім того, за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, при перевезенні вантажу без відповідного дозволу застосовується штраф.
Як встановлено судом, актом від 31.05.2021 зафіксовано, що транспортним засобом, який належить позивачу було здійснено перевезення вантажу, при якому навантаження на загальну масу склало 42,75 тон при допустимих 40 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,75 тон від нормативу); навантаження на одиничну вісь 13,88 тон при допустимих 11 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 2,88 тон від нормативу); навантаження на строєну вісь склало 22,38 тон при допустимих 22 т., передбачених п.22.5 Правил дорожнього руху (перевищення 0,38, тон від нормативу).
Постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №290082 від 13.07.2021 була направлена позивачу супровідним листом від 14.07.2021 № 55388/25.6/24-21, та отримана ним 27.07.2021.
У зв`язку з тим, що у водія транспортного засобу позивача ОСОБА_1 при здійсненні перевезення вантажу не було оформленого дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України з перевищення вагових обмежень, посадовими особами Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було здійснено нарахування плати за проїзд великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 31.05.2021 р. відповідно до Акту № 0061022 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 31.05.2021 р., а заступником начальника Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки винесено постанову від 13.07.2021 р. № 290082 про застосування адміністративно-господарського штрафу до ТзОВ «Снятинбудіндустрія «Нова», у сумі 34 000 грн за порушення вимог ст.48 ЗУ «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз. 16 ч.1 ст.60 ЗУ «Про автомобільний транспорт».
Як вже зазначалось, чинним законодавством передбачено, що у випадку, якщо транспортний засіб перевищує встановлені габаритно-вагові стандарти, то рух таких транспортних засобів здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі, виданого уповноваженим підрозділом Національної поліції, або ж документа про внесення плати за проїзд такого транспортного засобу.
Під час вказаної перевірки відповідачем встановлена відсутність відповідного дозволу та документу про внесення плати за проїзд транспорту, що перевищує габаритно-вагові стандарти. Також позивачем не доведено, що 31.05.2021 при перевезенні вантажів великоваговим транспортом ним отримано дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові параметри яких перевищували нормативні, або те, що він звертався до уповноваженого підрозділу Національної поліції за отриманням такого дозволу.
За таких обставин, суд доходить висновку, що позивачем допущено порушення вимог встановлених габаритно-вагових стандартів, без відповідного дозволу, відповідно порушення абз. 16, ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Суд звертає увагу, що перевірки транспортного засобу позивача 31.05.2021 здійснювалася на підставі затвердженого щотижневого графіку рейдових перевірок та направлення на рейдову перевірку № 011348 від 27.05.2021 (а.с. 54-55).
Транспортний засіб позивача проходив точний габаритно-ваговий контроль на пункті габаритно-вагового контролю а/д Н-10, км 206+420 м., відповідно до вимог наказу Міністерства інфраструктури України №255 від 28.07.2016.
Суд зазначає, що щодо транспортного засобу позивача проводилась рейдова перевірка, а не планова чи позапланова, тому посадові особи відповідача не повинні надавати позивачу чи водію посвідчення на планову чи позапланову перевірку, під час рейдової перевірки у них було присутнє направлення, яке було зареєстроване завчасно через систему електронного документообігу та було надано посадовими особами для проведення рейдових перевірок.
Стосовно допущення порушення виконання процедури вимірювання, то транспортний засіб позивача проходив точний габаритно-ваговий контроль в пункті габаритно-вагового контролю, відповідно до вимог наказу Міністерства інфраструктури України № 255 від 28.07.2016 року, яким затверджено Вимоги до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування. Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого Постановою КМУ від 27.06.2007 p. № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».
Згідно наказу Міністерства інфраструктури України № 255 від 28.07.2016 року, яким затверджено Вимоги до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування зазначено, що вагове обладнання забезпечує поосьове зважування у русі і визначає повну масу транспортного засобу вантажного транспортного засобу з похибкою не більше ніж 2 %.
3 урахуванням всього вищевикладеного всі аргументи та надані докази позивачем, є необґрунтованими і непереконливими. При цьому позивачем не надано будь-яких доказів на спростування фактів перевищення нормативно вагових параметрів транспортним засобом.
За сукупністю наведених обставин, суд приходить до висновку, що спірна постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу прийнята на наявності на те правових підстав.
Відповідно до частин першої - другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вище наведене, на думку суду, відповідач при прийнятті оскаржуваного припису діяв в межах та у спосіб визначений чинним законодавством.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів та надані докази, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, яка не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволенні позову судовий збір не відшкодовуються.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Снятинбудіндустрія "Нова" (вул. Баронська, 13, с. Хутір Будилів, Івано-Франківська область, 78302, код ЄДРПОУ 33926268) до Західного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (вул. Тополина, 3, с. Угорники, Івано-Франківська область, 76492) про визнання протиправною та скасування постанови від 13.07.2021 відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2022 |
Оприлюднено | 31.10.2022 |
Номер документу | 106982219 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні