Постанова
від 27.10.2022 по справі 420/1376/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 жовтня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/1376/22Головуючий в 1 інстанції: Марин П.П.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача судді Косцової І.П.,

суддів Осіпова Ю.В., Скрипченка В.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БСС АВТО» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю «БСС АВТО» звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №2873319/43586609 від 15.07.2021.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14.07.2021 року направило через електронний особистий кабінет платника податків Таблицю даних платника податку на додану вартість у формі додатку 5 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до Головного управління ДПС в Одеській області. До Таблиці даних платника податку на додану вартість додавались пояснення №1407 від 14.07.2021 із зазначенням актуальних відомостей про позивача та його господарську діяльність.

Товариство наголошує, що подані відомості про його господарську діяльність підтверджуються наданими документами, тому вважає протиправним оскаржуване рішення відповідача.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2022 року, ухваленим за правилами спрощеного позовного провадження, позов задоволено в повному обсязі.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що надані Товариством пояснення та документи є достатніми для прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву (заперечень).

В апеляційний скарзі ГУ ДПС у Одеській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати прийняте у справі судове рішення та постановити нове про відмову у задоволенні позову.

В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначив, що ним виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

В поданій на реєстрацію 14.07.2021 року таблиці даних платником визначено наступні коди згідно УКТЗЕД/ДКПП, а саме: 52.10 «Послуги щодо складування та зберігання», 52.29 - «Послуги допоміжні щодо транспортування», 52.24 - «Транспортне оброблення вантажів».

Відповідно до відомостей форми 20-ОПП позивач лише 01.08.2021 року подав повідомлення про взяття на облік офісу управління Товариством, вантажний термінал, кабінет, автотранспорт та бухгалтерію Товариства.

З огляду на зазначене, на переконання апелянта, оскаржуване рішення комісії є повністю обґрунтованим.

ТОВ «БСС АВТО» подало відзив на апеляційну скаргу, у якому заперечує проти її задоволення та просить залишити без змін рішення суду першої інстанції.

Державна податкова служба України правом на подання відзиву не користалась.

Відповідно до вимог п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Фактичні обставини справи.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлантіс Про», код ЄДРПОУ 43586609, зареєстровано як юридична особа 06.04.2020 року та взяте на податковий облік.

25 листопада 2021 року здійснено реєстрацію зміни назви на Товариство з обмеженою відповідальністю «БСС АВТО».

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських об`єднань, видами діяльності ТОБ «БСС АВТО» за кодами КВЕД є: 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (основний); 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.14 Діяльність посередників y торгівлі машинами, промисловим устаткуванням, суднами та літаками; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; 52.10 Складське господарство; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.н.; 45.40 Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, обслуговування ремонт мотоциклiв; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

15 липня 2021 року ТОВ «БСС АВТО» подало до податкового органу Таблицю даних платника податку на додану вартість №9192863021. В поданій на реєстрацію таблиці даних, платником визначено наступні коди згідно УКТЗЕД/ДКПП, а саме: 52.10 «Послуги щодо складування та зберігання», 52.29 - «Послуги допоміжні щодо транспортування», 52.24 - «Транспортне оброблення вантажів» (а.с. 9).

Відповідно до квитанції №2 документ прийнято 15.07.2021 року та в розділі «Виявлені помилки» зазначено: Таблицю даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 14.07.2021 р. за №9192863021, не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку зупинення реєстрації додаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1163. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду (а.с. 15).

Комісією регіонального рівня прийнято рішення від 15.07.2021 року №2873319/43586609 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, у зв`язку із виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (а.с. 16).

Законність рішення податкового органу про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість є предметом спору у справі, що розглядається.

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та позиція суду апеляційної інстанції щодо доводів апеляції та висновків суду першої інстанції.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення, з огляду на наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

З 01.02.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

У цьому Порядку міститься визначення терміну «таблиця даних платника податку» - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку №1165).

Пунктом 12 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку №1165).

Згідно пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Відповідно до пунктів 15-18 Порядку №1165, таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Крім того судова колегія визначає, що оскаржуване рішення відповідача є актом індивідуальної дії.

За наслідком аналізу оскаржуваного рішення судова колегія встановила, що підставою для його прийняття визначено наявність невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

При цьому а ні з оскарженого рішення, а ні з відзиву на позов, а ні з наданих відповідачем документів не зрозуміло, що саме стало підставою для прийняття оскаржуваного Рішення.

У поданій апеляційній скарзі податковий орган зазначив, що позивач 14.07.2021 року подав на реєстрацію таблицю даних, в якій визначено наступні коди згідно УКТЗЕД/ДКПП, а саме: 52.10 «Послуги щодо складування та зберігання», 52.29 - «Послуги допоміжні щодо транспортування», 52.24 - «Транспортне оброблення вантажів».

В свою чергу, відповідно до відомостей форми 20-ОПП позивач лише 01.08.2021 року подав повідомлення про взяття на облік офісу управління Товариством, вантажний термінал, кабінет, автотранспорт та бухгалтерію Товариства.

Судова колегія не може погодись з вказаним висновком контролюючого органу з огляду на наявність відомостей форми 20-ООП, поданих ТОВ «АТЛАНТІС ПРО (а.с. 31).

За наслідком дослідження матеріалів справи, судова колегія звертає увагу, що позивач разом з таблицею подав до фіскального органу пояснення, в яких зазначено, зокрема:

10.12.2020 року ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» поставлено на облік ГСЦ МВС (реєстраційний номер ГСЦ МВС-8073. Місце діяльності: вул. Василя Стуса. 2-Б/1. м. Одеса).

Діяльність за кодом УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.10, 52.29 та 52.24

ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» здійснює самостійно, бо має відповідні ресурси: 1) вантажний термінал (повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма №20-ОПП), реєстраційний номер документа 9011891882 від 01.02.2021 р.); 2) найманий працівник (основне місце роботи) брокер (код но класифікатору професій 34.11).

В статусі декларанта ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» здійснює митне декларування - митна декларація ІМ 40 АА.

ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» займається профільним видом діяльності з 01.07.2020 р., є сумлінним платником податків. ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» є платником податку на прибуток та ПДВ. Кількість найманих працівників складає 16 осіб на постійній основі. Місячний фонд заробітної плати складає 83 053. 94 гри. За весь час функціонування до ТОВ «АТЛАНТІС ПРО» жодних претензій з боку органів ДПС не отримувало.

Водночас, з оскаржуваного рішення вбачається, що відповідач жодним чином не здійснив перевірку поданих позивачем відомостей та, як наслідок, контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Аналіз вказаної додаткової інформації дає обґрунтовані підстави вважати, що відповідачем під час проведення моніторингу не досліджено подані позивачем документи та за відсутності проведеної перевірки зроблено передчасні висновки про невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності.

Натомість позивачем у судовому порядку надано додаткові документи на підтвердження наявності у платника податку основних засобів (договори суборенди складських приміщень, договір надання послуг митного терміналу, договір транспортного експедирування, відомості щодо постановки на обліку в ГСЦ МВС) (а.с. 17-44).

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення податкового органу є протиправним та підлягає скасуванню.

Доводи апеляційної скарги правильність висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для задоволення скарги Головного управління ДПС в Одеській області та скасування рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2022 року колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції відповідно до ст.316 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Зважаючи, що судом першої інстанції правомірно розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження, відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2022 року - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий суддя Косцова І.П.Судді Осіпов Ю.В. Скрипченко В.О.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2022
Оприлюднено31.10.2022
Номер документу106987509
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/1376/22

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 27.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 10.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні