Рішення
від 25.10.2022 по справі 440/8243/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/8243/22Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Рябухи Ю.В.,

представника позивача - Москаленка І.О.,

представника відповідачів - Сухомлин Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "ГРАНД ПЛЮС В" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

26 вересня 2022 року Приватне підприємство "ГРАНД ПЛЮС В" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України, у якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код юридичної особи 44057192) від 04.02.2022 №3759397/36249856 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 20.01.2022 на загальну суму 116498,03 грн, у т.ч. ПДВ 20% - 19416,34 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) зареєструвати податкову накладну №4 від 20.01.2022 на загальну суму 116498,03 грн, у т.ч. ПДВ 20% - 19416,34 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог підприємство зазначило, що шляхом надання контролюючому органу відповідного пояснення роз`яснювались джерела походження товару та їх подальший рух в межах бухгалтерського та податкового обліку ПП "ГРАНД ПЛЮС В". Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Полтавській області від 04.02.2022 №3759397/36249856 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 в ЄРПН у зв`язку з нібито ненаданням скаржником пакету документів на підтвердження походження товару та його подальшої реалізації на користь ТОВ "МК М`ясний". Разом з тим, позивачем було направлено на адресу ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про надання пояснення та копії документів щодо податкової накладної від 20.01.2022 №4 з метою підтвердження реальності здійснення господарських операцій.

Ухвалою суду від 03.10.2022 визнано причини пропуску строку звернення ПП "ГРАНД ПЛЮС В" до суду з позовними вимогами до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії поважними та поновлено пропущений строк. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/8243/22 за позовом ПП "ГРАНД ПЛЮС В" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження. Призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 11:00 год 25 жовтня 2022 року в приміщенні Полтавського окружного адміністративного суду за адресою: вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава.

У наданому до суду відзиві на позов представник відповідачів просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю /а.с. 38-45/. Свою позицію мотивував посиланням на відповідність спірного рішення вимогам чинного законодавства, зокрема, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Зазначив, що реєстрацію складеної ПП "ГРАНД ПЛЮС В" податкової накладної у ЄРПН зупинено з огляду на те, що платник податку, яким подано для реєстрації вказану податкову накладну в ЄРПН відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, про що винесено рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області від 26.01.2022 №64. Звертав увагу на те, що в ході опрацювання поданих копій первинних документів до податкової накладної від 20.01.2022 №4, виписаної на адресу ТОВ "МК М`ясний" на реалізацію сиру (533,302 кг) та продукту розсольного (720 одиниць), встановлено, що до повідомлення платником податку не надано копій первинних документів на реалізацію продукції (договір, рахунок, товарно-транспортну накладну, платіжні доручення або банківську виписку з особового рахунку), а також документи, по взаємовідносинам з постачальниками (договір, рахунок, товарно-транспорту накладну, платіжні доручення або банківську виписку з особового рахунку). Наполягав на тому, що твердження позивача у позовній заяві про надання контролюючому органу "всіх необхідних документів, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарських операцій" не відповідають дійсності.

Представник позивача в судовому засіданні 25.10.2022 позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідачів в судовому засіданні 25.10.2022 заперечувала проти задоволення позовних вимог, з огляду на їх безпідставність.

Заслухавши доводи представників позивача та відповідачів, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

ПП "ГРАНД ПЛЮС В" (ідентифікаційний код 36249856) зареєстроване в якості юридичної особи 06.05.2009, основним видом діяльності товариства є "46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами" /а.с. 30-31/.

05.05.2021 між ПП "ГРАНД ПЛЮС В" (постачальник) та ТОВ "МК М`ясний" (покупець) підписано договір поставки №1/2021, в порядку та умовах, визначених в якому, постачальник зобов`язується передати у власність покупцеві наступні продукти харчування: сири в асортименті та інші, далі за текстом товар, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити його вартість в строк та на умовах цього договору /а.с. 10-11/.

20.01.2022 між сторонами договору поставки №1/2021 від 05.05.2021 складено видаткову накладну №4, якою останні засвідчили поставку позивачем продукту розсольного 55% ТМ Паризька Бурьонка 0,200 кг в кількості 720 шт та сиру Germanto Tilsit 45% вагового ТМ Dziugas в кількості 533,302 кг на загальну суму 116498,03 грн, у т.ч. ПДВ - 19416,34 грн на користь покупця ТОВ "МК М`ясний" /а.с. 13/.

За фактом першої події (дата відвантаження товару) позивач 20.01.2022 склав податкову накладну №4 на поставку ТОВ "МК М`ясний" продукту розсольного 55% ТМ Паризька Бурьонка 0,200 кг в кількості 720 шт та сиру Germanto Tilsit 45% вагового ТМ Dziugas в кількості 533,302 кг на загальну суму 116498,03 грн, у т.ч. ПДВ - 19416,34 грн /а.с. 7/.

28.01.2022 позивач надіслав податкову накладну від 20.01.2022 №4 для реєстрації у ЄРПН та того ж дня отримав квитанцію, у якій його повідомлено про зупинення реєстрації податкової накладної з таких підстав: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про її реєстрацію / відмову у реєстрації. Додатково повідомлено: показник "D"=.3537%, "Р"= 48785.12 /а.с. 8/.

Згідно повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 02.02.2022 №1 позивач надав податковому органу пояснення разом з копіями 3 документів - видаткової накладної від 20.01.2022 №4, видаткової накладної від 19.01.2022 №865 та товарно-транспортної накладної від 17.01.2022 №ТА-0001270 /а.с. 52, 56, 58, 59 зі звороту/.

04.02.2022 Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3759397/3624956 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 у ЄРПН, з огляду на не надання платником податку копій документів, а саме, договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Так, у рішенні зазначено, що платником не надано копії первинних документів на реалізацію продукції (договір, рахунок, товарно-транспортну накладну, платіжні доручення, або банківську виписку з особового рахунку), а також документи з постачальниками (договір, рахунок, видаткову, товарно-транспортну накладну, платіжні доручення, або банківську виписку з особового рахунку) /а.с. 6/.

Не погодившись з рішенням податкового органу про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 у ЄРПН, позивач оскаржив його до суду.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: (...)

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

У силу пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операцій, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет /пункт 8 Порядку №1165/.

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу другого пункту 25 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку, відповідно до пункту 8 яких до цих Критеріїв віднесено платника податку, відносно якого у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520), що, відповідно до пункту 1, визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з абзацом другим пункту 6 Порядку №520 платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктами 9, 10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як визначено пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції Постанови КМ від 21.04.2021 №378), внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Згідно з частиною другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За обставин цієї справи між сторонами виник спір щодо правомірності рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 20.01.2022 №4, складеної ПП "ГРАНД ПЛЮС В".

Аналіз наведених вище положень Порядку №1165 свідчить, що контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій.

Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156). Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156).

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція. У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Зі змісту залученої до матеріалів справи копії квитанції від 28.01.2022 судом встановлено, що контролюючим органом сформовано наступний висновок: "Документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 20.01.2022 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо показник "D" = .3537%, "Р" = 48785.12"."

Матеріалами справи підтверджується, що 26.01.2022 контролюючим органом відносно позивача прийняте рішення №64 про відповідність платника податку ПП "ГРАНД ПЛЮС В" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку /а.с. 59/.

Тобто, на момент подання 28.01.2022 податкової накладної від 20.01.2022 №4 на реєстрацію в ЄРПН у контролюючого органу були законні підстави для зупинення реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН з огляду на наявність чинного рішення про відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зі змісту спірного рішення та витягу з протоколу засідання Комісії від 04.02.2022 №22 судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 у ЄРПН визначено ненадання позивачем копій первинних документів на реалізацію продукції (договір, рахунок, товарно-транспортну накладну, платіжні доручення, або банківську виписку з особового рахунку), а також документів з постачальниками (договір, рахунок, видаткову, товарно-транспортну накладну, платіжні доручення, або банківську виписку з особового рахунку).

У позовній заяві представник позивача стверджував про надання контролюючому органу всіх необхідних документів, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарських операцій та безпосередньо стосуються виконання зобов`язань за укладеним з ТОВ "МК М"ЯСНИЙ" договором поставки, на підставі яких було видано податкову накладну №4 від 20.01.2022, а саме: копію договору поставки №1/2021 від 05.05.2021, копію видаткової накладної №4 від 20.01.2022, копію ТТН №РБП-4 від 20.01.2022, копію платіжного доручення №4947 від 28.01.2022, а також інші документи на підтвердження походження товару, а саме: копію договору поставки № ТА-0002147 від 14.05.2021, укладеного з ТОВ "АРДІС ТК", копію платіжного доручення №96 від 16.12.2021, копію ТТН №1270 від 17.01.2022, копію сертифіката якості на "Продукт розсольний" 55%, ТМ "Паризька Бурьонка", копію договору поставки №ТД-8747 від 11.10.2021, укладеного з ТОВ "ТД ГУРМАНДІЗ", копію видаткової накладної №865 від 19.01.2022, копію платіжного доручення №120 від 27.01.2022, копію ТТН №846 від 19.01.2022, копію сертифіката якості на сир "Germanto Tilsit 45%", ваговий ТМ "Dziugas", довідку за формою №20-ОПП (щодо наявності в підприємства складського приміщення, розташованого в м. Харків по вул. Морозова, 11).

Разом з тим, в ході розгляду справи судом встановлено, що такі твердження позивача не відповідають дійсності.

Згідно з повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 02.02.2022 №1, позивач надав контролюючому органу пояснення разом з копіями лише 3 документів, а саме, видаткової накладної від 20.01.2022 №4, видаткової накладної від 19.01.2022 №865 та товарно-транспортної накладної від 17.01.2022 №ТА-0001270 /а.с. 52, 56, 58, 59 зі звороту/.

При цьому, платником податку не було надано контролюючому органу ані договору поставки, ані рахунку, товарно-транспортної накладної, платіжних доручень, або банківської виписки з особового рахунку на підтвердження реальності здійснення господарської операції за податковою накладною від 20.01.2022 №4.

Посилання представника позивача, як на підставу для визнання протиправним та скасування спірного рішення, на подання усіх вказаних вище документів разом з повідомленням від 17.02.2022 №2 судом оцінюються критично, оскільки зазначене повідомлення подавалося платником з метою підтвердження невідповідності його критеріям ризиковості платника податку вже після прийняття оскаржуваного рішення, тобто його подання жодним чином не стосувалося питання реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 у ЄРПН /а.с. 9/.

Враховуючи встановлені обставини, суд вважає, що відносно позивача обґрунтовано винесено рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області №3759397/36249856/40058339 від 04.02.2022 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 20.01.2022 №4, а тому відсутні підстави для визнання вказаного рішення протиправним та його скасування.

Як наслідок, позовна вимога товариства про визнання протиправним рішення ГУ ДПС у Полтавській області №3759397/36249856/40058339 від 04.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20.01.2022 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних задоволенню не підлягає.

За відсутності підстав для задоволення основної позовної вимоги відсутні й підстави для задоволення похідної позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.01.2022 №4 датою її фактичного подання на реєстрацію.

Отже, у задоволенні позову ПП "ГРАНД ПЛЮС В" слід відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "ГРАНД ПЛЮС В" (вул. Тютюнника, 28-Д, кв. 3, м. Зіньків, Полтавська область, 38100, ідентифікаційний код 36249856) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 31 жовтня 2022 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2022
Оприлюднено02.11.2022
Номер документу107031227
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/8243/22

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 24.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 24.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 25.10.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Рішення від 25.10.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні