ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
01.11.2022справа №910/8292/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження
справу № 910/8292/22
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Намортранс» (вул. Промислова, буд. 50/52, офіс 624, м. Львів, 79024; ідентифікаційний код 41171733)
до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» (вул. Мечникова, буд. 16, офіс 420, м Київ, 01021; ідентифікаційний код 30989828)
про стягнення 74 492,13 грн,
без виклику учасників справи.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Товариство з обмеженою відповідальністю «Намортранс» (далі - Товариство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» (далі - Фірма): 68 443,60 грн основного боргу, що утворився в зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного сторонами договору-заявки від 11.02.2022 №З22-000998 про надання транспортно-експедиційних послуг (далі - Договір); 3 193 грн штрафу, 1 076 грн пені та 1 779,53 грн за користування грошовими коштами, а всього 74 492,13 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що:
- 11.02.2022 Товариством (експедитор) та Фірмою (замовник) укладено Договір, за умовами якого замовник замовляє, а експедитор надає транспортно-експедиційні послуги за маршрутом: Дуйсбург, Німеччина - Харків, Україна;
- відповідно до умов Договору вартість перевезення становить 2 300 євро за курсом НБУ на момент завантаження; відповідачу виставлено рахунок від 17.02.2022 №322-000998 на суму 73 443,60 грн. (2 300 євро * 31,93 (курс НБУ станом на 17.02.2022);
- 19.05.2022 на електронну пошту Фірми скеровано рахунок на оплату, а 21.07.2022 Товариством скеровано оригінали зазначених документів на вказану в Договорі поштову адресу відповідача, що підтверджується експрес-накладною №20450564976817; вказане відправлення отримано Фірмою 27.09.2022;
- відповідно до пункту 1 Договору у випадку не повернення оригіналу завіреного замовником акта наданих послуг (виконаних робіт) протягом 10 календарних днів з моменту направлення та відсутності обґрунтованої відмови, акт вважається підписаним, послуги наданими та прийнятими замовником;
- Фірма частково оплатила надані позивачем послуги у сумі 5 000 грн;
- станом на 29.08.2022 (дата підписання позову) заборгованість за надані послуги складає 68 443,60 грн; у зв`язку з неналежним виконанням Фірмою умов Договору Товариством нараховано 3 193 грн штрафу, 1 076 грн пені та 1 779,53 грн за користування грошовими коштами.
2. Стислий виклад заперечень відповідача
Відповідач 03.10.2022 подав суду відзив на позовну заяву, в якому вказав таке:
- позивач стверджує, що 19.05.2022 на електронну пошту Фірми було скеровано рахунок на оплату; 27.07.2022 Товариство скерувало оригінали документів на зазначену у Договорі адресу; при цьому, позивач свідомо посилається лише на CMR від 17.02.2022 №917768; водночас, надсилання підписаного зі сторони Товариства акта наданих послуг не відбулося - а наявність його оригіналу у відповідача згідно з Договором є однією з обов`язкових передумов проведення оплати;
- пунктом 12 Договору сторонами було погоджено, що «Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань за даним Договором, якщо це є наслідком обставин непереборної сили (пожежа, стіхійне лихо, збройних конфліктів, масових заворушень), рішень органів влади та інших, незалежних від сторін обставин...»;
- 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України №64/2022 введено воєнний стан з 24.02.2022;
- своїм листом від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, що розміщено на офіційному сайті Торгово-промислової палати України (далі - ТПП України), остання засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану;
- ТПП України підтверджує «що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)»;
- з 04.03.2022 м. Рубіжне опинилося в зоні активних бойових дій та масованих обстрілів агресора; відповідно до публічних даних з мережі Інтернет та пабліків (відео, фото) є підтвердження потрапляння снарядів по будівлям Фірми; з початку травня 2022 року територія, де знаходяться єдині виробничі потужності відповідача, а саме - м. Рубіжне Луганської області, фактично перебуває під окупацією; вказане також підтверджується Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23 серпня 2022 року (зі змінами та доповненнями), затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (далі - Перелік), де Рубіжанська міська громада Луганської області визначена як територія, що перебуває під тимчасовою окупацією;
- також, беручи до уваги вказані обставини та з метою забезпечення безпеки працівників Фірми було прийнято рішення про повну зупинку діяльності (наказ від 08.03.2022 №7 «Про зупинення роботи всіх підрозділів та виробництва в м. Рубіжне Луганської області»); фактично із вказаної дати відповідач займався виключно евакуацією працівників та їх сімей; основна діяльність з випуску продукції з пластмас була зупинена;
- враховуючи, що іншої діяльності у Фірми, від результатів якої відповідач, як покупець, міг погасити заборгованість не має, все обладнання та устаткування для виробничої діяльності знаходиться на окупованій території, а більшість працівників знаходяться або на окупованій території або виїхали за межі України у зв`язку з війною, сплатити кошти до закінчення військової агресії Російської Федерації, відміни воєнного стану, відновлення виробництва пластмас, Фірма не в змозі;
- вказані обставини прямо впливають на можливість відповідача виконувати свої зобов`язання перед Товариством та тривають по даний час;
- окрім того, Фірмою було подано заяви про вчинення кримінальних правопорушень, що засвідчують факт руйнування адміністративних та виробничих приміщень відповідача.
3. Стислий зміст відповіді позивача на відзив
Позивач 07.10.2022 подало суду відповідь на відзив, в якій зазначив про те, що:
- 12.07.2022 Товариство надіслало оригінали документів на вказану у Договорі поштову адресу відповідача, що підтверджується експрес-накладною №20450564976817; зазначене відправлення отримано Фірмою 27.07.2022; додатковим підтвердженням виконання позивачем Договору, визнання зобов`язань є факт часткової оплати відповідачем заборгованості за виставленим рахунком у сумі 5 000 грн; в призначенні платежу відповідачем вказано «за послуги транспортні та експед, згідно рах. №322-000998 від 17.02.2022»;
- не відповідає дійсності твердження Фірми про зупинення діяльності з 08.03.2022, оскільки відповідач продовжував свою діяльність; так, 17.05.2022 Фірмою підписано договір-заявку №322-002743 про надання транспортно-експедиційних послуг; 27.05.2022 відповідачем оплачено послуги згідно з рахунком від 19.05.2022 №322-002743; 14.06.2022 відповідач підтвердив поставку товару за зазначеним договором-заявкою; місцезнаходженням відповідача є: вул. Мечникова, буд. 16, офіс 420, м Київ, 01021, поштова адреса, яку Фірма вказує в договорах-заявках - вул. Тургенівська, 2, м. Харків, 61022; перебування у м. Рубіжне Луганської області під тимчасовою окупацією не підтверджує наявності причинно-наслідкового зв`язку з невиконанням договірних умов перед позивачем.
4. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 30.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
07.10.2022 позивачем подано суду заяву свідка - директора Товариства Косарєва Максима Юрійовича, в якій останній зазначив про таке:
- за Договором експедитором було організовано перевезення по маршруту: Дуйсбург, Німеччина - Харків, Україна; перевізником було товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Таун»; підтвердженням наданих послуг є дані CMR від 17.02.2022 №917768;
- оскільки вантаж було отримано 22.02.2022, акт надання послуг підписано позивачем того ж дня відповідно до дати розвантаження;
- акт надання послуг на прохання працівника відповідача - ОСОБА_1, тел. НОМЕР_1 , електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_1 (зазначені засоби зв`язку відповідач вказує як засоби зв`язку Фірма), у зв`язку з посиланням відповідача на неможливість прийняття кореспонденції раніше через запровадження воєнного стану, було надіслано позивачем 21.07.2022 на адресу відповідача, вказану у Договорі: м. Харків, вул. Тургенівська, 2; відправником зазначено Товариство; щодо особи, яка отримала відправлення від імені відповідача, то позивач звертає увагу, шо отримувачем вказано відповідача;
- позивачем було проведено усні переговори за допомогою мобільного зв`язку з директором Фірми щодо погашення наявної заборгованості, однак за результатами переговорів зобов`язання відповідачем в повному обсязі виконані не були, заборгованість не погашена.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
11.02.2022 Товариство (експедитор) і Фірмою (замовник) укладено Договір, за умовами якого:
- дата завантаження - 15.02.2022, адреса: Greiwing GMBH, Dubliner Strasse 2, 47229, Duisburg (Дуйсбург); дата розвантаження - 21.02.2022, адреса: Україна, м. Харків, вул. Кільцевий проїзд, 1; вартість перевезення - 2 300 євро по курсу Національного банку України на момент завантаження (преамбула Договору);
- дана заява за відсутності довгострокового договору, укладеного замовником і експедитором, має силу договору на разове перевезення; факсимільна/електронна копія даної заявки має повну юридичну силу нарівні з оригіналом; у випадку не повернення оригіналу завіреного замовником акта наданих послуг (виконаних робіт) протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту надіслання та відсутності обґрунтованої письмової відмови акт вважається підписаним, послуги наданими та прийнятими замовником (пункт 1 Договору);
- оплата здійснюється протягом 10 банківських днів з дня отримання оригіналів документів; документи, які експедитор надсилає на адресу замовника після закінчення перевезення: ТТН (CMR) з відміткою вантажоодержувача, два примірники акта виконаних робіт; рахунок (пункт 2 Договору);
- норма часу - 48 годин на завантаження та замитнення і 48 годин на розвантаження та розмитнення; за понаднормативний простій замовник сплачує експедитору штраф у сумі 100 євро за кожну розпочату добу простою при міжнародних перевезеннях і 50 євро - при внутрішніх перевезеннях, за офіційним курсом НБУ на день здійснення платежу; якщо перевезення не відбулося з вини замовника термін «нормативний простій» не застосовується і штраф нараховується за весь час простою; у випадку, якщо простій триває шість та більше діб замовник додатково оплачує витрати на проживання водія у готелі протягом двох діб (пункт 6 Договору);
- за несвоєчасну оплату наданих послуг замовник сплачує експедитору пеню, яка обчислюється від вартості неоплачених послуг у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пеня, за кожний день затримки оплати; замовник за користування грошовими коштами експедитора додатково оплачує 0,2% від простроченої суми за кожен день прострочення (пункт 9 Договору);
- сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань за Договором у тому випадку, якщо це є наслідком дії обставин непереборної сили (пожежа, стихійне лихо, збройних конфліктів, масових громадських заворушень), рішень органів влади та інших, незалежних від сторін обставин; факт виникнення і припинення форс-мажорних обставин підтверджує відповідний документ, виданий уповноваженим органом відповідної країни (пункт 12 Договору);
- оригінали документів, що стосуються виконання Договору, вважаються отриманими замовником на п`ятий календарний день з моменту їх надіслання цінним листом експедитором на адресу замовника, зазначену у Договорі (пункт 13 Договору).
На виконання умов Договору позивачем було здійснено перевезення вантажу, а відповідачем отримано такий вантаж 22.02.2022, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 17.02.2022 №917766.
Претензією від 17.02.2022 №17/02-1 Товариство повідомило Фірму про те, що 14.02.2022 автомобіль МАН ВА140СВ/ НОМЕР_2 , водій Тюльпін Роман, прибув на завантаження в м. Дуйсбург, Німеччина, згідно з CMR від 17.02.2022 №917766, проте авто завантажили лише 17.02.2022; за умовами пункту 6 Договору винна сторона оплачує штраф у сумі 100 євро за кожну добу простою авто; понад нормативний простій авто становить доба; курс долара США відповідно до НБУ на дату випуску авто (17.02.2022) становить 31,932 грн; сума штрафних санкцій становить 3 193 грн.
Вказану претензію з рахунком від 17.02.2022 було надіслано на електронну адресу відповідача ІНФОРМАЦІЯ_1.
22.02.2022 позивачем було складено, підписано та скріплено печаткою Товариства акти наданих послуг №322-000998 на суму 73 443,60 грн і №322-000998п на суму 3 193 грн.
19.05.2022 на електронну адресу e.fedorenko090176@gmail.com позивачем було надіслано рахунок від 17.02.2022 №322-000998 на суму 73 443,60 грн і рахунок від 17.02.2022 №322-000998п на суму 3 193 грн.
30.05.2022 відповідачем було здійснено платіж у сумі 5 000 грн, призначення платежу «За послуги транспортні та експедиц., згідно рах.№322-000998 від 17.02.2022».
Відповідно до експрес-накладної товариства з обмеженою відповідальністю «Нова Пошта» від 21.07.2022 №20450564976817 з описом вкладення у цінний лист від 21.07.2022 №20450564976817 на адресу відповідача: м. Харків, вул. Тургенівська, буд. 2, надіслано такі документи:
- акт виконаних робіт від 22.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 2;
- рахунок від 17.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 1;
- заявка від 11.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 2;
- CMR від 17.02.2022 №917766 оригінал, кількість предметів -1;
- акт виконаних робіт від 17.02.2022 №322-000998п оригінал, кількість предметів - 2;
- рахунок від 17.02.2022 №322-000998п оригінал, кількість предметів - 1.
Фірмою вказане відправлення отримано 27.07.2022, що підтверджується інформацією з офіційного сайту товариства з обмеженою відповідальністю «Нова пошта».
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Згідно з частиною першою статті 909 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно до частини першої статті 916 ЦК України за перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти стягується провізна плата у розмірі, що визначається за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом або іншими нормативно-правовими актами. Якщо розмір провізної плати не визначений, стягується розумна плата.
Частиною другою статті 908 ЦК України передбачено, що загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Згідно з частиною першою статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно із статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до стаття 536 ЦК України за користування чужими грошовими коштами боржник зобов?язаний сплачувати проценти, якщо інше не встановлено договором між фізичними особами.
Розмір процентів за користування чужими грошовими коштами встановлюється договором, законом або іншим актом цивільного законодавства.
У частині першій статті 546 ЦК України зазначено, що виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
Частинами першою - третьою статті 88 ГПК України передбачено, що показання свідка викладаються ним письмово у заяві свідка.
У заяві свідка зазначаються ім`я (прізвище, ім`я та по батькові), місце проживання (перебування) та місце роботи свідка, поштовий індекс, реєстраційний номер облікової картки платника податків свідка за його наявності або номер і серія паспорта, номери засобів зв`язку та адреси електронної пошти (за наявності), обставини, про які відомо свідку, джерела обізнаності свідка щодо цих обставин, а також підтвердження свідка про обізнаність із змістом закону щодо кримінальної відповідальності за надання неправдивих показань та про готовність з`явитися до суду за його викликом для підтвердження своїх свідчень.
Підпис свідка на заяві посвідчується нотаріусом. Не вимагається нотаріальне посвідчення підпису сторін, третіх осіб, їх представників, які дали згоду на допит їх як свідків.
Згідно з частинами першою і третьою статті 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України здійснює свою діяльність відповідно до цього Закону, інших законів, нормативно-правових актів та свого Статуту.
Торгово-промислова палата України, зокрема, засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб.
Відповідно до статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
ВИСНОВКИ
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, вказує про те, що позивачем не було надіслано Фірмі акт надання послуг, відтак у останнього не виникло зобов`язань з плати наданих позивачем послуг.
Разом з тим, до матеріалів справи долучення експрес-накладну товариства з обмеженою відповідальністю «Нова Пошта» від 21.07.2022 №20450564976817 з описом вкладення у цінний лист від 21.07.2022 №20450564976817, згідно з яким відповідачу на адресу: м. Харків, вул. Тургенівська, буд. 2, надіслано такі документи:
- акт виконаних робіт від 22.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 2;
- рахунок від 17.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 1;
- заявка від 11.02.2022 №322-000998 оригінал, кількість предметів - 2;
- CMR від 17.02.2022 №917766 оригінал, кількість предметів -1;
- акт виконаних робіт від 17.02.2022 №322-000998п оригінал, кількість предметів - 2;
- рахунок від 17.02.2022 №322-000998п оригінал, кількість предметів - 1.
Фірмою вказане відправлення отримано 27.07.2022, що підтверджується інформацією з офіційного сайту товариства з обмеженою відповідальністю «Нова пошта».
Слід також зазначити, що пунктом 13 Договору сторони погодили, що оригінали документів, що стосуються виконання Договору, вважаються отриманими замовником на п`ятий календарний день з моменту їх надіслання цінним листом експедитором на адресу замовника, зазначену у Договорі.
Таким чином, відповідач до 10.08.2022 мав оплатити заборгованість за Договором у сумі 68 443,60 грн (з урахуванням часткової оплати 30.05.2022 заборгованості у сумі 5 000 грн), що останнім зроблено не було.
Отже, позовні вимоги Товариства щодо стягнення з Фірми 68 443,60 грн заборгованості є обґрунтованими, документально підтвердженими та підлягають задоволенню.
Крім суми основної заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 3 193 грн штрафу, 1 076 грн пені та 1 779,53 грн за користування грошовими коштами за період з 11.08.2022 по 24.08.2022.
Судом перевірено розрахунок позивача та встановлено, що: період нарахування сум пені та 0,2% за користування чужими грошовими коштами визначений Товариством правильно, проте суми розраховані неправильно; сума штрафу розрахована правильно (на момент виставлення рахунку від 17.02.2022 №322-000998п курс євро до гривні за даними Національного банку України становив 31,93 грн за 1 євро).
За перерахунком суду сума пені становить 1 312,62 грн, а сума 0,2% за користування чужими грошовими коштами - 1 916,42 грн.
Разом з тим, частиною другою статті 237 ГПК України передбачено, що при ухваленні рішення суд не може виходити у рішенні за межі позовних вимог.
З огляду на викладене, враховуючи, що суд не може виходити за межі нарахованих позивачем сум пені та 0,2% за користування чужими грошовими коштами, стягненню з відповідача підлягає 1 076 грн пені та 1 779,53 грн 0,2% за користування грошовими коштами за розрахунком позивача і 3 193 грн штрафу у зв`язку з затримкою завантаження поданого позивачем автомобіля.
Що ж до доводів відповідача стосовно того, що вимоги Товариства про сплату заборгованості, штрафу, пені та відсотків за користування грошовими коштами не підлягають задоволенню внаслідок настання форс-мажорних обставин, то слід зазначити таке.
Фірма вказує, що з 04.03.2022 м. Рубіжне опинилося в зоні активних бойових дій та масованих обстрілів агресора; відповідно до публічних даних з мережі Інтернет та пабліків (відео, фото) є підтвердження потрапляння снарядів по будівлям Фірми; з початку травня 2022 року територія, де знаходяться єдині виробничі потужності відповідача, а саме - м. Рубіжне Луганської області, фактично перебуває під окупацією; вказане також підтверджується Переліком, де Рубіжанська міська громада Луганської області визначена як територія, що перебуває під тимчасовою окупацією; з метою забезпечення безпеки працівників Фірми було прийнято рішення про повну зупинку діяльності (наказ від 08.03.2022 №7 «Про зупинення роботи всіх підрозділів та виробництва в м. Рубіжне Луганської області»); фактично із вказаної дати відповідач займався виключно евакуацією працівників та їх сімей; основна діяльність з випуску продукції з пластмас була зупинена.
Також Фірма посилається на лист ТПП України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1.
Так, на офіційному сайті ТПП України розміщено таку інформацію:
- ТПП України враховуючи надзвичайно складну ситуацію, з якою зіткнулась наша країна, ухвалила рішення спростити процедуру засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили);
- з метою позбавлення обов`язкового звернення до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП і підготовки пакету документів у період дії введеного воєнного стану, на сайті ТПП України розміщено 28.02.2022 загальний офіційний лист ТПП України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили); наведене надасть можливість за необхідністю роздруковувати відповідне підтвердження всім, кого це стосується;
- даний лист, особа, яка порушує свої зобов`язання, у зв`язку із обставинами пов`язаними із військовою агресією російської федерації проти України, в період дії введеного воєнного стану, має право долучати до свого повідомлення про форс-мажорні обставини, які унеможливили виконання зобов`язань за умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів у встановлений термін для можливості обґрунтованого перенесення строків виконання зобов`язань та вирішення спірних питань мирним шляхом;
- при цьому, у разі необхідності, сторона, яка порушила свої зобов`язання в період дії форс-мажорних обставин, також має право звертатися до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП за отриманням відповідного сертифіката про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) дотримуючись порядку встановленого Регламентом https://ucci.org.ua/dokumienti-dlia-zavantazhiennia за кожним зобов`язанням окремо.
Судом встановлено, що згідно з Переліком з моменту його затвердження і на даний час Рубіжанська міська громада Луганської області визначена як територія, що перебуває під тимчасовою окупацією.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням відповідача є: вул. Мечнікова, буд. 16, офіс 420, м. Київ, 01021.
Відповідно до умов Договору сторонами погоджено, що документи надсилаються на поштову адресу, а у випадку надіслання на юридичну - кореспонденція буде автоматично повертатися.
У Договорі зазначено юридичну адресу Фірми та адресу: вул. Тургенівська, 2, м. Харків, 61022, за якою відповідач отримує документи; факт отримання документів підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Як зазначає відповідач, наказом від 08.03.2022 №7 (копію якого матеріали справи не містять) Фірмою зупинені роботи всіх підрозділів та виробництва в м. Рубіжне Луганської області.
17.05.2022 відповідачем укладено з Товариством договір-заявку №322-002743 про надання транспортно-експедиційних послуг, 27.05.2022 Фірмою повністю оплачено перевезення за вказаним договором-заявкою, а 14.06.2022 підтверджено доставку вантажу за договором-заявкою від 17.05.2022 №322-002743.
14.07.2022 Відділом поліції №1 Сєвєродонецького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області зареєстровано кримінальні провадження №120221313300007000 щодо зруйнування адміністративного приміщення Фірми, розташованого за адресою: м. Рубіжне, вул. Студентська, 1, та №12022131330000699 стосовно зруйнування виробничого цеху Фірми, розташованого за адресою: м. Рубіжне, площа Хіміків, 2Д.
Відтак, зупинення роботи всіх підрозділів та виробництва в м. Рубіжне Луганської області у березні 2022 року, продовження співпраці з Товариством у травні 2022 року (замовлення перевезень вантажу та оплата таких послуг) та звернення з відповідними заявами до правоохоронних органів у липні 2022 року, не можуть бути підставою для звільнення відповідача від виконання обов`язків за Договором у зв`язку з настанням форс-мажорних обставин.
За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на позивача.
Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Намортранс» (вул. Промислова, буд. 50/52, офіс 624, м. Львів, 79024; ідентифікаційний код 41171733) до товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» (вул. Мечникова, буд. 16, офіс 420, м Київ, 01021; ідентифікаційний код 30989828) про стягнення 74 492,13 грн задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Промінвест Пластик» (вул. Мечникова, буд. 16, офіс 420, м Київ, 01021; ідентифікаційний код 30989828) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Намортранс» (вул. Промислова, буд. 50/52, офіс 624, м. Львів, 79024; ідентифікаційний код 41171733): 68 443,60 грн основної заборгованості; 3 193 грн штрафу; 1 076 грн пені; 1 779,53 грн за користування грошовими коштами і 2 481 грн судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 01.11.2022.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2022 |
Оприлюднено | 02.11.2022 |
Номер документу | 107047881 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні