Рішення
від 11.04.2022 по справі 160/23332/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2022 року Справа № 160/23332/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про стягнення суми платежів, що підлягає капіталізації,

ВСТАНОВИВ:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (далі позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі - відповідач) на користь позивача суми платежів, що підлягає капіталізації в розмірі 72'430грн. 21коп.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на веб-порталі адміністративних послуг Міністерства юстиції України 26.01.2021 оприлюднені відомості стосовно припинення в результаті ліквідації Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області з зазначенням інформації про призначення ліквідатором з припинення вказаної юридичної особи ОСОБА_1 . З урахуванням встановленого в оголошені граничного строку для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи відповідача (27.03.2021), позивачем 18.03.2021 на адресу відповідача та голови ліквідаційної комісії юридичної особи направлено заяву про визнання кредиторських вимог на загальну суму 74`430грн. 21коп. Вказані вимоги складаються з платежів, що випливають з обов`язків страхувальника в особі відповідача перед застрахованою особою ОСОБА_2 , внаслідок заподіяння останній життю та здоров`ю у зв`язку з отриманим нещасним випадком на виробництві на підприємстві відповідача. Листом від 23.03.2021 №31 голова з ліквідації Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області повідомив про невизнання кредиторських вимог з підстав неналежності звернення, оскільки за зобов`язаннями зі сплати капіталізованих платежів страховику в порядку правонаступництва слід звернутися до Комунальної установи «Юр`ївський центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської селищної ради Юр`ївської району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 39708345). Позивач не погоджується з висновками відповідача зазначеними у вказаному листі, оскільки Рішенням Юр`ївської районної ради шостого скликання від 20.03.2015 №362-41/ІV, на яке посилається відповідач при обґрунтуванні своєї відмови, не містить положень відносно Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, які притаманні процедурі реорганізації юридичних осіб.

Ухвалою суду позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.

На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 08.02.2022р. позовну заяву прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення та своїм правом на подання відзиву не скористався, жодних пояснень, заяв або клопотань не подав.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що Сектор освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 42481079) є юридичною особою з організаційно-правовою формою державна організація (установа, заклад), зареєстровано 18.09.2018, місцезнаходження: Дніпропетровська обл., смт.Юр`ївка, вул.Центальна, буд.104, перебуває на обліку в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровькій області.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області міститься запис про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації з 26.01.2021.

Відповідно до акту від 05.02.2004 №1 про нещасний випадок (форма Н-1), ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який працює на посаді сторожа комунального закладу Шандрівська загальноосвітня школа (Дніпропетровська обл., Юр`ївський р-н. с. Шандрівка) 12.09.2003 під час перебування на території котельні школи в присутності свідків був травмований в результаті падіння, обрушення, обвалення предметів та матеріалів (устаткування і прилади для опалення і водопостачання). Встановлена причина нещасного випадку неякісне проведення інструктажу. Медичний висновок про діагноз ушкодження потерпілого посттравматична ампутація ІІІ пальця правої кісті.

Згідно виписки з акту МСЕК №651 від 26.05.2004 ступінь втрати професійної працездатності ОСОБА_2 у відсотках складає 15%.

Згідно Постанови Фонду соціального страхування України від 21.04.2020 №0412/4752/4752/21 потерпілий ОСОБА_2 перебуває на обліку з 20.04.2004, має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, яке трапилось 12.09.2003. За висновком МСЕК від 08.06.2005 серія ДНА-02 №04598 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 10%, безстроково. Відповідно до ст.37 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» винесено постанову про призначення потерпілому ОСОБА_2 перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 455,88грн. Виплати провадити з 01.03.2020 безстроково.

Листом від 18.03.2021 №08-07/1909 позивачем подано голові комісії з припинення Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Карпенко О.А. заяву про визнання кредиторських вимог у розмірі 72ґ430грн. 21коп., які виникли із зобов`язань відповідача перед потерпілою особою ОСОБА_2 внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю шляхом капіталізації відповідних платежів, у зв`язку з ліквідацією підприємства.

Відповідно до розрахунків потреби платежів, що підлягають капіталізації, для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області перед потерпілою особою ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який станом на момент проведення капіталізації досягнув віку 64 років, - капіталізації підлягають платежі щомісячних страхових виплат за 158,88 місяців, що дорівнюють 13,24 рокам та становлять:

72`430грн. 21коп. = (455грн. 88коп. х 158,88 міс.), де:

- 455грн. 88коп. сума щомісячної страхової виплати відповідно до ст.42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-ХІV;

- 13,24 років середня очікувана тривалість життя чоловіка при досягнення ним віку 64 років згідно офіційно опублікованих даних Державної служби статистики України в Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя в Україні за 2019 рік (лист управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в областях та місті Києві від 31.07.2020 №1898-04-1).

Листом від 23.03.2021 №31 відповідач надав відповідь на заяву, відповідно до якого відмовляється визнавати кредиторські вимоги позивача. Зокрема зазначено, що з моменту створення комунальної установи «Юр`ївський центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області (20.03.2015), сектор освіти, культури, молоді та спорту (на той момент відділ освіти) перестав бути платником страхових внесків до Фонду соціального страхування, так як новостворена установа стала правонаступником всіх фінансових зобов`язань, в тому числі і боргових відділу освіти Юр`ївської райдержадміністрації. Відповідач просить позивача направити заяву про визнання кредиторських вимог за належністю.

Відповідно до Рішення Юр`ївської районної ради шостого скликання (сорок перша сесія) від 20.03.2015 №362-41/ІV «Про створення комунальної установи «Юр`ївський районний центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області та реорганізацію комунальної установи «Юр`ївський районний науково-методичний кабінет» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області, - крім іншого, вирішено наступне:

- пункт 1 створити комунальної установи «Юр`ївський районний центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області;

- пункт 3 - фінансування комунальної установи «Юр`ївський районний центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області здійснювати за рахунок коштів районного бюджету, передбачених на галузь «Освіта»;

- пункт 4 делегувати Юр`ївській районній держадміністрації повноваження з управління комунальною установою «Юр`ївський районний центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області»;

- пункт 10 припинити діяльність комунальної установи «Юр`ївський районний науково-методичний кабінет» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області шляхом реорганізації через приєднання до комунальної установи «Юр`ївський районний центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області.

Згідно довідки від 08.11.2021 №24.2-06/3764 ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на 13.10.2021 знаходиться на обліку у Павлоградському відділенні Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області та отримує страхові виплати в зв`язку з отриманим трудовим каліцтвом. За висновком МСЕК від 08.06.2005 серія ДНА 02 №04598 йому встановлена стійка втрата професійної працездатності 10%, безстроково.

Згідно довідки від 08.11.2021 №24.6-18/3769 станом на 13.10.2021 кошти в розмірі 72 430грн. 21коп. від Сектора освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 42481079) до Павлоградського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області не надходили.

Не погодившись з діями відповідача щодо невизнання заявлених позивачем кредиторських вимог у зв`язку з ліквідацією підприємства у розмірі 72 430грн. 21коп., останній звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої, другої ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Статтею 51 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) визначено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно з ч.2 ст.1205 ЦК України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов`язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 року №1105-XIV (далі - Закон №1105-XIV).

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов`язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян-суб`єктів підприємницької діяльності.

Статтею 18 Закону №1105-XIV передбачено, що страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Згідно ст.4 Закону №1105-XIV Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 Закону №1105-XIV джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Зазначеною нормою законодавець передбачає необхідність проведення страхувальником капіталізації страхових виплат із застосуванням порядку, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 року №986 «Про порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників» (далі - Порядок №986).

Відповідно до Закону №1105-XIV одними з основних принципів страхування від нещасного випадку є своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком та обов`язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю.

В силу вимог п.8 ч.2 ст.15 Закону №1105-XIV роботодавець як страхувальник зобов`язаний подавати звітність до Фонду у строки, в порядку та за формою, що встановлені правлінням Фонду.

Згідно п.2 ч.1 ст.1 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №2464-VI) єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VI з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків […] на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску […].

Згідно п.1 ч.2 ст.6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За приписами пунктів 1 та 5 ч.1 ст.11 Закону №1105-XIV джерелами формування коштів Фонду (крім інших) є страхові внески страхувальників та застрахованих осіб, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються у межах ліквідаційної процедури.

Частиною першою статті 104 ЦК України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Зобов`язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора), крім випадків, коли законами або іншими нормативно-правовими актами виконання зобов`язання ліквідованої юридичної особи покладається на іншу юридичну особу, зокрема за зобов`язаннями про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я, або смертю за змістом частини першої статті 609 Цивільного кодексу України.

Частиною першою статті 110 ЦК України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частинами першою, третьою, п`ятою статті 105 ЦК України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Частиною шостою статті 105 ЦК України визначено, що кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Відповідно до частин третьої, четвертої та п`ятої статті 112 ЦК України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи. Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно. Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Статтею 111 ЦК України передбачено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи. Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

Згідно з пунктами 1, 2 частини першої статті 112 ЦК України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості: у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом, у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов`язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності.

Відповідно до частини другої статті 1205 ЦК України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що капіталізація платежів здійснюється у всіх випадках ліквідації юридичної особи, а не лише у випадку ліквідації підприємства-банкрута.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку, що до спірних правовідносин підлягають застосовуванню приписи підпунктів 1 та 5 частини першої статті 11 Закону №1105-XIV.

Пунктом 3 Порядку №986 визначено, що капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.

Капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу (пункт 4 Порядку №986).

Капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності (пункт 7 Порядку №986).

Згідно пункту 8 Порядку №986 у кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.

В силу вимог пункту 1 частини другої статті 15 Закону №1105-ХІV роботодавець як страхувальник зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із Законом №1105- ХІV.

Судом встановлено, що потерпілий ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на 13.10.2021 перебуває на обліку у Павлоградському відділенні Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області та отримує страхові виплати в зв`язку з отриманим трудовим каліцтвом. За висновком МСЕК від 08.06.2005 серія ДНА 02 №04598 йому встановлена стійка втрата професійної працездатності 10%, безстроково, що підтверджується довідкою від 08.11.2021 №24.2-06/3764.

Сума зобов`язань, що випливають з обов`язків страхувальника в особі відповідача перед застрахованою особою ОСОБА_2 згідно листа управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області від 18.03.2021 №08-07/1909 складає 72 430грн. 21коп.

Згідно Постанови Фонду соціального страхування України від 21.04.2020 №0412/4752/4752/21 щомісячна страхова виплата потерпілому становить 455грн. 88коп., середня очікувана тривалість життя 13,24 років (158,88 місяці). Відповідно загальна сума капіталізованих платежів становить 72 430грн. 21коп. (455грн. 88коп. х 158,88 міс.), які підлягають стягненню з відповідача.

Отже, капіталізовані платежі, які просить стягнути позивач, за природою виникнення є фактично заборгованістю відповідача безпосередньо перед Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Тому, у разі звернення потерпілого ОСОБА_2 до будь-якого з відділень Фонду соціального страхування України, останній зобов`язаний буде взяти його на облік та здійснити відповідні платежі.

Відмова відповідача визнати кредиторські вимоги позивача обґрунтована тим, що з моменту створення комунальної установи «Юр`ївський центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області (20.03.2015), сектор освіти, культури, молоді та спорту (на той момент відділ освіти) перестав бути платником страхових внесків до Фонду соціального страхування, так як новостворена установа стала правонаступником всіх фінансових зобов`язань, в тому числі і боргових відділу освіти Юр`ївської райдержадміністрації, а також зазначає, що позивач повинен направити заяву про визнання кредиторських вимог за належністю. До листа від 23.03.2021 №31, якою відмовлено у визнанні надано копію Рішення Юр`ївської районної ради шостого скликання (сорок перша сесія) від 20.03.2015 №362-41/ІV зі змісту якого не вбачається особа належного боржника до якого необхідно звернути кредиторські вимоги, а також про правонаступництво всіх фінансових зобов`язань відповідача комунальною установою «Юр`ївський центр з обслуговування закладів освіти» Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області.

Крім того, у Постанові Верховного Суду від 03.06.2021 року у справі №820/2965/18 Колегія суддів дійшла висновку, що припинення юридичної особи внаслідок ліквідації не тягне правонаступництва, стосовно зобов`язання про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю потерпілого це правило не діє повною мірою, оскільки відповідно до ст.609 ЦК України передбачається капіталізація платежів з метою їх наступних періодичних виплат, яка здійснюються Фондом соціального страхування від нещасних випадків. Покладення на відповідача зобов`язань зі сплати капіталізованих платежів не є втручанням або посяганням на його майно, а спрямоване на забезпечення виплат майбутніх платежів особам, які потерпіли від нещасних випадків на виробництві на цьому підприємстві, та відбувається на підставі закону.

З огляду на вищевикладене, суд вважає позовні вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Дніпропетровській області обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII - рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 №4901-VI - виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Механізм виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845.

Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (п.3 Порядку №845).

Відповідно до вимог ч.1, п.4 ч.2 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 77-78, 90, 139, 241-246, 260-263, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про стягнення суми платежів, що підлягає капіталізації - задовольнити.

Стягнути з Сектору освіти, культури, молоді та спорту Юр`ївської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (51300, Дніпропетровська обл., смт.Юр`ївка, вул.Центальна, буд.104; код ЄДРПОУ 42481079) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (49020, м.Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, буд. 93; код ЄДРПОУ 41323962) суми платежів, що підлягає капіталізації в розмірі 72 430грн. 21коп. (сімдесят дві тисячі чотириста тридцять грн. 21 коп.) на розрахунковий рахунок UA738999980000355439000104032 Казначейство України (ЕАП) УДКСУ у м. Павлоград, одержувач - Павлоградське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області, ЄДРПОУ 41418540.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2022
Оприлюднено03.11.2022
Номер документу107055293
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —160/23332/21

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 11.04.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні