Рішення
від 31.10.2022 по справі 640/1104/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2022 року м. Київ № 640/1104/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗНК» до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗНК» з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у місті Києві від 01.10.2019 № 0003083205 в частині застосування штрафу у сумі 10019,04 грн. 04 коп., за порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач вважає, що прийняте податковим органом податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, адже виявлене під час перевірки порушення не завдало шкоди державі, не містить складу податкового правопорушення, адже акцизну накладну було складено та зареєстровано помилково, оскільки в травні 2019 року позивачем не було здійснено реалізації пального на той обсяг, що зазначено в акцизній накладній № 8.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.02.2020 відкрито провадження в справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

27.02.2020 подано відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник податкового органу наголошує, що прийняте податкове повідомлення-рішення, що є предметом даного спору, є законним та не підлягає скасуванню, адже позивачем зареєстровано в ЄРАН акцизну накладну від 31.05.2019 № 8 на суму акцизного податку 100190,40 грн. при граничному терміні реєстрації 15.06.2019, тобто із порушенням законодавчо встановлених термінів реєстрації на 30 календарних днів.

03.03.2020 до суду від Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗНК» надійшла відповідь на відзив, за змістом якої, позивач вважає, що помилка реєстрації акцизної накладної № 8 не призвела до заниження або завищення податкових зобов`язань, крім того, позивачем було складено розрахунок коригування № 9 від 30.06.2019 до акцизної накладної № 8.

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів даної справи, Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗНК» 08 жовтня 2019 року отримано податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») від Головного управління ДФС у місті Києві від 01.10.2019 року № 0003083205 про застосування штрафу у розмірі 10019,04 (десять тисяч дев`ятнадцять гривень чотири копійки) грн. 04 коп. за порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних відповідно до пункту 1202.1 статті 120 розділу II Податкового кодексу України.

Вказане податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі акта перевірки № 5778/26-15-32-05/32729772 від 30.08.2019 «Про результати камеральної перевірки даних задекларованих у декларації акцизного податку» позивача.

У порядку адміністративного оскарження, 16.10.2019, було направлено скаргу вих. №16/10-19 від 16.10.2019 на податкове повідомлення-рішення. ДФС України було винесено рішення про продовження розгляду скарги № 8279/6199-00-08-05-05 від 05.11.2019.

Позивачем було отримано рішення про результати розгляду скарги № 12784/6/99-00-08-05-05 від 12.12.2019, в якому податкове повідомлення-рішення відповідача залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням, вважає його протиправним та такими, що суперечать законодавству України та не ґрунтуються на фактичних даних, а накладений штраф за порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних в розмірі 10 019,04 (десять тисяч дев`ятнадцять гривень чотири копійки) грн. 04 коп. згідно до податкового повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і зумовило на звернення до суду з даним позовом.

При вирішенні спору, суд виходить з наступного.

Відповідно до норм ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 розділу VI Податкового кодексу України, особа, яка реалізує пальне, є платником акцизного податку.

Підпункт 14.1.60-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України, визначає, що Єдиний реєстр акцизних накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.

Відповідно до норм пункту 231.1 статті 231 ПК України, платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

Згідно із пунктом 231.6 статті 231 ПК України, реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизна накладна / розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманими отримувачем пального.

З метою отримання особою, яка реалізує пальне, зареєстрованого в Єдиному реєстрі акцизних накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального, така особа, що реалізує пальне, надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманим особою, яка реалізує пальне.

Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані акцизні накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 231.1 цієї статті, протягом операційного дня отримувачу пального / особі, яка реалізує пальне, надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням Причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.

Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов`язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Відповідно до пункту 120-2.1 статті 120-2 ПК України, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/ розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі: 2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів; 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Главою 11 ПК України, регламентовані загальні положення відповідальності за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 109.1 ст. 109 ПК України, податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (п. 109.2 ст. 109 ПК України).

З огляду на викладене, суд висновує, що склад податкового правопорушення містить наступні елементи: (1) суб`єкт, яким має бути платник податків або контролюючий орган, (2) об`єкт, тобто, правовідносини у сфері податкового законодавства, (3) суб`єктивна сторона, яка полягає в умисній або неумисній дій або бездіяльності, (4) об`єктивна сторона - така дія або бездіяльність має порушувати встановлений правопорядок та мати логічний зв`язок зі шкідливими наслідками

Тому, підставою відповідальності є винне, передбачене законом суспільно небезпечне діяння, що має певні юридичні ознаки. Застосування фіскальним органом до платника податків фінансових санкцій за податкове правопорушення можливе лише при наявності вини такого платника.

Судом досліджено, що позивачем було зареєстровано акцизну накладну № 8, але як стверджує позивач, помилково, оскільки в травні 2019 року товариством не було здійснено реалізації пального на той обсяг, що зазначено в акцизній накладній № 8 від 31.05.2019 за реєстраційним номером 9153311868 з датою реєстрації 15.07.2019 з часом реєстрації 11:13.

За доводами сторони позивача, мотивом складання акцизної накладної № 8 було відображення обсягів реалізації пального за червень 2019 року у сумі 63,0283 тис. л., але помилково вказаний місяць травень, суть помилки полягає в реєстрації акцизної накладної № 8, з невірно вказаним звітним місяцем складання, яку позивачем було повністю виправлено та повністю скориговано обсяг реалізації пального, шляхом подання до Єдиного реєстру акцизних накладних розрахунку коригування № 9 від 30.06.2019 до акцизної накладної № 8. Надалі, було правильно складено акцизну накладну № 10 за червень 2019 року, яка підтверджує обсяги реалізованого пального у сумі 63,0283 тис. л. так самі обсяги як і в акцизній накладній № 8.

Сторона позивача наголошує на тому, що всі зобов`язання позивача по справлянню акцизного податку в травні та червні 2019 року виконанні в повному обсязі та вказані в акцизних деклараціях декларації за травень-червень 2019 року.

Відповідно до пункту 1 Розділу III Наказу МФУ № 218 від 25.02.2016 та п. 231.7 ст. 231 Податкового кодексу України, законодавець зазначає, що якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Враховуючи вищезазначене, позивачем було повністю скориговано обсяг реалізації пального, а також на те, що обидва документи, акцизна накладна № 8 та розрахунок коригування № 9 мають дату реєстрації 15.07.2019.

Тож, суд погоджується з доводами позовної заяви про те, що помилкова реєстрація позивачем акцизної накладної № 8 від 31.05.2019 за реєстраційним номером 9153311868 не призвела до заниження або завищення податкових зобов`язань, тобто, відсутнє порушення податкового законодавства.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені судом, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення - скасуванню, з урахуванням того, що під час розгляду даного спору в суді, позивачем було у достатній мірі доведено безпідставність висновків відповідача та відповідних донарахувань. Натомість, стороною відповідача так і не було спростовано доводів, покладених позивачем в основу позовної заяви.

Згідно норм ч. 1 ст. 139 КАС України, сплачена позивачем сума судового збору підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 139, 242 - 246, 255, 263 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗНК» до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у місті Києві від 01.10.2019 № 0003083205 в частині застосування штрафу до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗНК» у сумі 10019,04 грн. 04 коп., за порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗНК» сплачений судовий збір у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

За приписами статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Порядок та строки подання апеляційної скарги врегульовано приписами статей 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне найменування сторін:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗНК» (ЄДРПОУ 35142858, 03150, м. Київ, вул. Предславинська, 34б).

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.10.2022
Оприлюднено03.11.2022
Номер документу107061702
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —640/1104/20

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 01.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 31.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні