Справа № 275/403/22
2-а/275/17/2022
УХВАЛА
про заміну відповідача у справі
01 листопада 2022 року смт. Брусилів
Брусилівський районний суд Житомирської області у складі:
головуючого суддіМиколайчука П.В.,
із секретарем судового засіданняДовгаленко О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання позивача про заміну відповідача у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в місті Києві про скасування постанови про вчинення адміністративного правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до Управління патрульної поліції в місті Києві про скасування постанови серії ЕАР №5611459 від 14.07.2022 по справі про адміністративне правопорушення передбачене ч. 2 ст. 126 КУпАП.
25.07.2022 ухвалою Брусилівського районного суду Житомирської області позовну заяву залишено без руху, надано строк для виправлення недоліків.
15.08.2022 ухвалою Брусилівського районного суду Житомирської області відкрито спрощене провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання.
Перед початком судового засідання 31.10.2022 від представника позивача надійшло клопотання про заміну відповідача у справі з Управління патрульної поліції в місті Києві на Департамент патрульної поліції України. В судове засідання не з`явився, суд здійснює розгляд клопотання без його участі.
Відповідач Управління патрульної поліції в місті Києві відзив на позов не подало, з іншими заявами чи клопотаннями до суду не зверталося, в судове засідання представник не з`явився, причини неявки суду не відомі.
На підставі ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши заявлене клопотання, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ч.1ст.2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 9 частини 1статті 4 КАС України, встановлено, що відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно положень статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб`єкт владних повноважень" означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, іншого суб`єкта при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).
Частинами 1, 2ст. 222 КУпАП, визначено перелік справ про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами Національної поліції, в тому числіі ч.2 ст. 126 КУпАП. Від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.
У Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.12.2019 по справі № 724/716/16-а, Верховний суд дійшов висновків, що визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. При цьому обов`язком суду є встановлення належності відповідачів та їх заміна у разі необхідності. З цього слідує, що суд за результатами розгляду справи відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача. Водночас колегія суддів зазначила, що позивач не завжди спроможний правильно визначити відповідача. Звертаючись до суду з адміністративним позовом, позивач зазначає відповідачем особу, яка, на його думку, повинна відповідати за позовом, проте під час розгляду справи він може заявити клопотання про заміну неналежного відповідача належним. Заміна відповідача може відбутися за клопотанням не лише позивача, а й будь-якої іншої особи, яка бере участь у справі, у тому числі й за клопотанням самого відповідача, або навіть за ініціативою суду.
У поданому до суду адміністративному позові відповідачем зазначено Управління патрульної поліції в місті Києві. При цьому, Управління патрульної поліції в місті Києві є структурним територіальним підрозділом Департаменту патрульної поліції, не має статусу юридичної особи та, відповідно, не може бути відповідачем в даній справі.
За таких обставин суд вважає, що відповідач в даній справі - Управління патрульної поліції в місті Києві є неналежним відповідачем, а його слід замінити на належного - Департамент патрульної поліції (вул. Федора Ернста, 3, м. Київ, ЄДРПОУ 40108646) як юридичну особу, від імені якої і винесено оскаржувану постанову інспектором патрульної поліції, тобто клопотання позивача є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно положеньст. 48 КАС Україниякщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Зважаючи на заміну у справі первісного співвідповідача на належного співвідповідача, необхідність вручення йому копії позовної заяви разом з доданими до неї документами, надання часу для підготовки відзиву на позов та доказів, з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, суд вважає за необхідне відкласти судове засідання.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.48,248 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання позивача - задовольнити.
У справі за позовом ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в місті Києві про скасування постанови про вчинення адміністративного правопорушення замінити відповідача Управління патрульної поліції в Житомирській області (м. Житомир, вул. Старий Бульвар, 5/37) на -Департамент патрульної поліції (вул. Федора Ернста, 3, м. Київ, ЄДРПОУ 40108646, +380 (044) 287-82-82, public@patrol.police.gov.ua).
Розгляд справи почати спочатку та призначити її до розгляду в судовому засіданніна 10 годину 00 хвилин 07 листопада 2021 року.
Учасників справи повідомити про дату, час і місце розгляду справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, або за відомими номером телефону, факсу, електронною поштоючи іншим технічним засобом зв`язку.
Надіслати до Департаменту патрульної поліції копії ухвали про заміну відповідача, ухвали про відкриття провадження та копії позову з додатками.
Встановити відповідачеві строк в п`ять днів з дня отримання ухвали суду про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву, але не довше, ніж до початку судового засідання.
Витребувати в Департаменті патрульної поліціїматеріали щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 126 КУпАП (ЕАР №5611459 від 14.07.2022).
У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, із доданням до відзиву доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, а також документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана відповідачем іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами.
Роз`яснити учасникам справи про наявність у них прав та обов`язків, визначених статтями 44, 45, 47 КАС України.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://bs.zt.court.gov.ua/sud0605/.
Копію цієї ухвали надіслати сторонам.
Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя П. В. Миколайчук
Суд | Брусилівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2022 |
Оприлюднено | 03.11.2022 |
Номер документу | 107070684 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Брусилівський районний суд Житомирської області
Миколайчук П. В.
Адміністративне
Брусилівський районний суд Житомирської області
Миколайчук П. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні