Справа № 2-503/10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 серпня 2010 року
Троїцький районний суд Луг анської області у складі:
Головуючого по справі - судд і Бондаренко Л.І,
при секретарі - Соломіній В. В.,
розглянувши у відкритому п опередньому судовому засіда нні в залі суду смт.Троїцьке ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління пенсій ного Фонду України в Троїцьк ому районі Луганської облас ті про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни, -
В С Т А Н О В И В:
Позивачка звернулася д о суду з вказаним позовом, в як ому зазначила, що вона має пра вовий статус "дитини війни". Ві дповідачем їй не виплачувало ся підвищення до пенсії пере дбачене статтею 6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни".
Позивачка просить суд зобо в"язати відповідача виплатит и їй щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальн ої пенсії за віком, за період, як випливає із заявлених вим ог, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , з 22.05.2008 р оку по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 30 ч ервня 2010 року.
Позивачка у судове засідан ня не з"явилася. Про час і місц е слухання справи була повід омлена належним чином. Згідн о поданої позовної заяви про сить розглянути дану справу без її участі.
Представник позивачки у су дове засідання не з"явився. Пр о час і місце слухання справи був повідомлений належним ч ином. Надав суду заяву про роз гляд справи без його участі. П озовні вимоги підтримує у по вному обсязі.
Відповідач свого представ ника у судове засідання не на правив. Надав суду письмові з аперечення проти позову з пр оханням справу розглянути бе з участі його представника. У своїх запереченнях проти по зову посилається на те, що йо го дії є правомірними, оскіль ки вони здійснені на підстав і постанови Кабінету Міністр ів України № 530 від 28.05.2008 року.
Суд вважає за можливе справ у розглянути у відсутності с торін, на підставі наявних у н ій доказів.
Дослідивши та перевіривши матеріали справи, оцінивши в се в сукупності, суд вважає, що заявлені вимоги підлягають задоволенню з наступних підс тав.
Згідно реєстраційного ном еру позов надійшов до суду 13.07.2 010 року.
Згідно з посвідченням НО МЕР_1 позивачка має статус "д итини війни".
Статтею 152 Конституції Укра їни передбачено, що закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Згідно рішення Конституці йного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнані неконст итуційними положення статті 71 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік", як ою зупинено дію статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни".
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку положення пункту 28 розділу ІІ "Внесення змін до деяких за конодавчих актів України" За кону України "Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України" від 28.12.2 007 року, щодо внесення змін до З акону України "Про соціальни й захист дітей війни" визнані такими, що не відповідають Ко нституції України.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що у позивачки тіл ьки з 9 липня 2007 року та відпові дно з 22 травня 2008 року виникло п раво звернення до суду за пер ерахуванням та виплатою допл ати до пенсії у розмірі 30 % міні мальної пенсії за віком як ди тині війни.
Згідно зі ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов"язані діяти лише на підс таві в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією України.
Статтею 147 Конституції Укра їни передбачено, що єдиним ор ганом конституційної юрисди кції в Україні є Конституцій ний Суд України. Конституцій ний Суд України вирішує пита ння про відповідність законі в та інших правових актів Кон ституції України і дає офіці йне тлумачення Конституції У країни та законів України.
При прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав та свобод (стаття 22 Ко нституції України). Також згі дно ч. 2 ст. 3 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни" визначено, що державні со ціальні гарантії дітям війни , встановлені цим Законом, не м ожуть бути обмежені або скас овані іншими нормативно-прав овими актами.
Згідно статті 28 Закону Укра їни "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхуван ня" мінімальний розмір пенсі ї за віком за наявності у чоло віків 25, а у жінок 20 років страх ового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність, визначеного зак оном.
Наведене свідчить, що відпо відач повинен був здійснюват и нарахування та виплату поз ивачці підвищення до пенсії після винесення Конституцій ним Судом України рішення ві д 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 т равня 2008 року № 10-рп/2008.
Проте, абзацом першим пункт у 8 постанови Кабінету Мініст рів України від 28.05.2008 року № 530 "Де які питання соціального захи сту окремих категорій громад ян" встановлено, що підвищенн я пенсії дітям війни проводи ться у таких розмірах: зокрем а, з 1 жовтня 2008 року - 49 грн. 80 коп. У такому розмірі відповідач з дійснював виплату підвищенн я до пенсії дітям війни протя гом 2009 року, та по 31 травня 2010 року , не зважаючи на те, що відпові дно до ст. 8 Конституції Україн и в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Конституція України має най вищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акт и приймаються на основі Конс титуції України і повинні ві дповідати їй.
Пунктом 1 частини 1 статті 92 К онституції України передбач ено, що виключно законами Укр аїни визначаються права і св ободи людини і громадянина, г арантії цих прав і свобод. Отж е, за конституційними нормам и, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними ак тами, при визначенні розміру підвищення до пенсії дитині війни застосуванню підлягає ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни", а не постанова Кабінету Міністрі в України № 530, яка істотно звуж ує обсяг встановлених законо м прав.
Статтею 71 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2009 рік" Кабінету Міністрів Ук раїни надано право у 2009 році вс тановлювати розміри соціаль них виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімал ьної заробітної плати в абсо лютних сумах у межах асигнув ань, передбачених за відпові дними бюджетними програмами . Названа норма передбачає вс тановлення в абсолютних сума х розмірів лише тих виплат, ви хідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної за робітної плати. Відповідно ї ї дія не поширюється на спірн і відносини, оскільки розмір зазначених соціальних випла т згідно із Законом України "П ро соціальний захист дітей в ійни" залежить від розміру мі німальної пенсії за віком. Су д вважає, що розрахунок заявл ених сум необхідно проводити з розміру мінімальної пенсі ї за віком у розмірі прожитко вого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність, встан овленого ч. 1 ст. 28 Закону Украї ни "Про загальнообов"язкове д ержавне пенсійне страхуванн я", оскільки іншого розміру та кої пенсії законодавством не передбачено.
Законом України "Про Держав ний бюджет України на 2009 рік" ус тановлено у 2009 році прожитков ий мінімум на одну особу та дл я тих, хто відноситься до осно вних соціальних і демографіч них груп населення, в розміра х, що діяли у грудні місяці 2008 р оку.
З огляду на загальні засади пріоритету законів над підз аконними нормативними актам и суд вважає, що відповідач пр отягом 2009 року та і в 2010 році пов инен був нараховувати та про вадити виплату щомісячної со ціальної допомоги позивачу з гідно Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", а не постанови Кабінету Мініс трів України від 28.05.2008 року № 530, я кі істотно звужують обсяг ус тановлених законом прав пози вача.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЦПК Укр аїни кожна особа має право в п орядку, встановленому цим Ко дексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, не визнаних або оспорюваних пра в, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст. 4 ЦПК Украї ни здійснюючи правосуддя, су д захищає права, свободи та ін тереси фізичних осіб у спосі б, визначений законами Украї ни.
Суд приходить до висновку, щ о управління пенсійного Фонд у України в Троїцькому район і Луганської області як орга н, якому делеговано повноваж ення щодо призначення і випл ати пенсій та доплат до них, по винно було діяти у відповідн ості з вимогами статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" і здійснити п озивачу відповідні нарахува ння, але у порушення вимог ука заної статті таких нарахуван ь не проводило, чим і допустил о протиправну діяльність, що призвело до порушення прав п озивачки, тому суд вважає, що в имоги позивачки підлягають з адоволенню з зобов"язанням в ідповідача провести перерах ування та виплату належних с ум позивачці відповідно до З акону України "Про соціальни й захист дітей війни". Врахову ючи, що позивачці сплачуєтьс я підвищення до пенсії у розм ірі 10 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працез датність, то відповідач пови нен провести позивачці перер ахунок та виплату щомісячної державної соціальної допомо ги згідно за статтею 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни" з урахуванням з дійснених виплат за заявлени й позивачкою період не виход ячи за межі позовних вимог.
Суд не приймає до уваги вимо ги позивачки стосовно стягне ння конкретних сум згідно на даних ним розрахунків, оскіл ьки вирішує питання лише про спонукання відповідача до з дійснення перерахунку та вип лати належних сум згідно Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни".
Позивачем заявлена вимога про нарахування та виплату н едоплаченої щомісячної держ авної соціальної допомоги як дитині війни. Формування поз овної вимоги є некоректним з огляду на те, що у даному випа дку стягненню підлягає недоп лачена сума підвищення до пе нсії як дитині війни.
Згідно Декрету Кабінету Мі ністрів України "Про державн е мито" пенсійний Фонд Україн и звільнений від сплати судо вого збору.
На підставі викладеного, ві дповідно ст.ст. 8,19,22,92,147,152 Констит уції України, статті 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", рішенням Конст итуційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007, рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, керуючис ь ст.ст.10,11,15,60,88,212-215,292 ЦПК України су д,-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА _1 задовольнити.
Визнати неправомірною без діяльність управління пенсі йного Фонду України в Троїць кому районі Луганської облас ті, щодо не підвищення ОСОБ А_1 до пенсії за віком, як дит ині війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року , з 01.01.2009 рок у по 30.06.2010 року.
Зобов"язати управління пен сійного Фонду України в Трої цькому районі Луганської обл асті здійснити нарахування т а виплату на користь ОСОБА_ 1 щомісячної соціальної дер жавної допомоги до пенсії у р озмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, передбаченої статт ею 6 Закону України "Про соціал ьний захист дітей війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31. 12.2008 року, з 01.01.2009 року по 30.06.2010 року,з урахуванням здійснених випл ат.
Стягнути з управління пенс ійного Фонду України в Троїц ькому районі Луганської обла сті на користь держави 37 (трид цять сім) грн. витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я розгляду справи.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом д есяти днів з дня його проголо шення.
Суддя
Суд | Троїцький районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2010 |
Оприлюднено | 13.08.2010 |
Номер документу | 10708474 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Притуло Любов Володимирівна
Цивільне
Троїцький районний суд Луганської області
Бондаренко Леонід Іванович
Цивільне
Покровський районний суд Дніпропетровської області
Єланський Олег Геннадійович
Цивільне
Горохівський районний суд Волинської області
Черняк Владислав Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні