Рішення
від 02.11.2022 по справі 370/387/22
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт. Макарів, Київська область, 08001, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" листопада 2022 р. Справа №370/387/22

Макарівський районний суд Київської області

у складі: головуючого судді Мазки Н.Б.

із секретарем Некращук Я.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Макарівського районного суду Київської області в смт Макарів Бучанського району Київської області справу за адміністративним позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «Синько» в особі директора Синька Миколи Миколайовича до Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Синько» в особі директора Синька Миколи Миколайовича звернулося до суду із адміністративним позовом до відповідача Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованого в автоматичному режимі №ВМ00006212 від 06.01.2022 року, якою ОСОБА_1 ,, визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 гривень.

В оскаржуваній постанові вказано, що 10.11.2021 року о 15:09 годині за адресою: М-06 Київ-Чоп, км 54 + 285 зафіксовано транспортний засіб марки SCANIA, державний номер НОМЕР_1 , відповідальна особа ОСОБА_1 , допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України: навантаження на здвоєні осі транспортного засобу на 19,2% (6,716 тон), відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 132-1 КУпАП.

Позивач вважає, що постанова про притягнення його до адміністративної відповідальності за вказане порушення, є незаконною та підлягає скасуванню з посиланням на вимоги ч.2 ст.132-1 КУпАП, якою передбачено, що відповідальність настає за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі: п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно; однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%; двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30%; трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30%.

Відповідно до пункту 22.5 ПДР України, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, д - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11 т, здвоєні осі -18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Позивач зазначає, що у відповідності із свідоцтвом про реєстрацію серії НОМЕР_2 ТOB «Синько» належить транспортний засіб марки «SCANIA» модель R114, державний номерний знак НОМЕР_3 , тип спеціалізований вантажний самоскид (із краном маніпулятором), повна маса 38000 кг, маса без навантаження 10500 кг.

Таким чином, транспортний засіб являється спеціалізованим вантажним самоскидом, фактична дозволена маса транспортного засобу для здійснення дорожнього перевезення без спеціального дозволу становить 40 000 кг.

02.03.2021 року між ТОВ «Синько» та ТОВ «Транс Сервіс-С» укладено безстроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом, згідно якого здійснюється завантаження та перевезення вантажів (товарів) замовника.

10.11.2021 року автомобілем «SCANIA» державний номер НОМЕР_3 здійснювалося перевезення (доставлення) вантажу (щебінь 10-20) із села Новогородецьке Коростишівського району Житомирської області до смт Макарів Київської області. Згідно товарно-транспортної накладної №00000007584 від 10.11.2021 року було завантажено щебінь, при цьому загальна маса транспортного засобу із вантажем (брутто) складала 22140 кг і не перевищувала вагових параметрів, визначених п.22.5 ПДР України.

Тобто при перевезенні ватажу перевищення вагових параметрів автомобіля були відсутні, а оскаржувана постанова не містять інформації про результати зважування (загальної маси автомобіля та зважування по осях), а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортного засобу на даній ділянці автомобільної дороги.

Крім того, позивач зазначає, що зміст постанови про притягнення його до відповідальності не відповідає вимогам Порядку фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 року №1174, оскільки не містить наступної інформації: у розділі «установив»: місце вчинення адміністративного правопорушення, дата і час фіксації здійснення вимірювання, смуга руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вісь; дата, час та місце вчинення адміністративного правопорушення, дата і час фіксації здійснення вимірювання, смуга руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вісь; категорія транспортного засобу, тип транспортного засобу, повна маса транспортного засобу, ширина, висота, довжина, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей), фактична міжосьова відстань, фактична шинність (кількість коліс) на вісі); суть адміністративного правопорушення, а також допустимі габаритно-вагові параметри транспортних засобів для проїзду на даній ділянці автомобільної дороги; у розділі «Інформація про технічний засіб»: тип обладнання, серійний номери, тобто тих даних, на підставі яких становлено перевищення навантаження на строєні осі транспортного засобу.

Позивач вказує на інші процедурні порушення порядку притягнення особи до адміністративної відповідальності та вважає, що не доведено факту наявності в його діях складу правопорушення, передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП, а тому постанова підлягає скасуванню.

В обґрунтування пропуску строку на оскарження постанови позивач вказує на поважні причини, а саме перебування у робочому відрядженні, на підтвердження чого надав відповідні докази.

Ухвалою суду від 21.02.2022 року позовну заяву ТОВ «Синько» прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі. Розгляд справи ухвалено проводити в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні без повідомлення учасників справи. Роз`яснено відповідачу право на подання відзиву на позов відповідно до ст. 162 КАС України.

Відповідач у встановлений судом строк подав відзив на позов, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив, вказуючи, що позивач допустив помилку у серії та номері оскаржуваної постанови.

Також вказав, що механізм фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі визначено Порядком фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 року №1174 (Порядок №1174).

Технічні засоби фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі відповідають вимогам Технічним регламентам засобів вимірювальної техніки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 року №163, на підтвердження чого надав копію сертифікату перевірки типу, а також копію сертифікату відповідності.

З аналізу положень Порядку фіксації адміністративних правопорушень вбачається, що здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою, зокрема на автомобільному транспорті може здійснюватися, зокрема шляхом встановлення на автомобільних дорогах автоматичних пунктів - комплекс технічних засобів, що здатні в автоматичному режимі, зокрема вимірювати загальну масу транспортного засобу; визначати кількості осей транспортного засобу; вимірювати навантаження, що припадають на кожну вісь транспортного засобу тощо.

Таким чином, показники правопорушення, що зафіксовані в автоматичному режимі, і втручання сторонніх осіб в яке є неможливим, є доведеними та беззаперечно визначені сертифікованим та введеним в експлуатацію пристроєм.

Оскаржувана постанова у справах про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/ перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України відповідає усім вищенаведеним критеріям та містить необхідну інформацію, передбачену ст. 283 КУпАП.

Крім того, відповідач зазначає, що перевищення нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, було встановлено із врахуванням вимірів із урахуванням похибки вагових та габаритних параметрів зазначеного вище транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортного засобу на ділянці автомобільної дороги.

Відсоткове значення перевищення максимально допустимої маси транспортних засобів отримується з врахуванням допустимої похибки вимірювання вагового комплексу, яка складає до 10% щодо визначення загальної маси транспортного засобу, та 16% щодо навантаження на осі.

На прикладі оскаржуваної постанови від 06.01.2022 року серії ВМ №00006212, враховуючи можливу максимально дозволену похибку автоматичного комплексу габаритно-вагового контролю, відсоткове перевищення навантаження на здвоєні осі транспортного засобу здійснюється за формулою: % перевищення = (Мфакт. - Мнорм. - похибка пристрою х Мфакт)/Мнорм. х 100, де Мфакт - фактичне навантаження на здвоєні осі транспортного засобу, зафіксоване в автоматичному режимі, Мнорм - нормативно допустиме пунктом 22.5. ПДР України навантаження на здвоєні осі транспортного засобу.

Похибка пристрою - регламентовано-допустима похибка вимірювального пристрою параметрів габариту або ваги у відсотках;

Отже, розрахунок відсоткового перевищення навантаження на здвоєні осі виглядає так: (22,716 - 16,000 - 16% х 22,716) / 16,000 х 100 = 3,08144 (перевищення з урахуванням максимальної похибки в обидві сторони) /16,000*100 = 19,259%.

Розміри відсотків перевищення 19,259% (перевищення навантаження на осі), отримані в результаті даних розрахунків, відповідають зазначеному в постанові.

Відповідач вважає, що позивача правомірно притягнуто оскаржуваною постановою до адміністративної відповідальності.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив наступне.

Згідно постанови по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованого в автоматичному режимі №ВМ00006212 від 06.01.2022 року, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП за порушення пункту 22.5 ПДР України: навантаження на здвоєні осі транспортного засобу на 19,2% (6,716 тон), та накладено стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що 10.11.2021 року о 15:09 годині за адресою: М-06 Київ-Чоп, км 54 + 285, зафіксовано транспортний засіб марки SCANIA, державний номер НОМЕР_1 , відповідальна особа ОСОБА_1 , допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України: навантаження на здвоєні осі транспортного засобу на 19,2% (6,716 тон), відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.132-1 КУпАП

Судом встановлено, що у відповідності із свідоцтвом про реєстрацію серії НОМЕР_2 ТOB «Синько» належить транспортний засіб марки «SCANIA» модель R114, державний номерний знак НОМЕР_3 , тип спеціалізований вантажний самоскид (із краном маніпулятором), повна маса 38000 кг, маса без навантаження 10500 кг.

Таким чином, транспортний засіб являється спеціалізованим вантажним самоскидом, фактична дозволена маса транспортного засобу для здійснення дорожнього перевезення без спеціального дозволу становить 40 000 кг.

02.03.2021 року між ТОВ «Синько» та ТОВ «Транс Сервіс-С» укладено безстроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом, згідно якого здійснюється завантаження та перевезення вантажів (товарів) замовника.

10.11.2021 року автомобілем «SCANIA» державний номер НОМЕР_3 здійснювалося перевезення (доставлення) вантажу (щебінь 10-20) із села Новогородецьке Коростишівського району Житомирської області до смт Макарів Київської області. Згідно товарно-транспортної накладної №00000007584 від 10.11.2021 року було завантажено щебінь, при цьому загальна маса транспортного засобу із вантажем (брутто) складала 22140 кг і не перевищувала вагових параметрів, визначених п.22.5 ПДР України.

Тобто при перевезенні ватажу перевищення вагових параметрів автомобіля були відсутні

Судом також встановлено, що фіксація адміністративного правопорушення здійснена вимірювальним обладнанням автоматичного пункту ваго-габаритного контролю у русі типу WIM2,2 (свідоцтво про повірку №35-02/5819, 5820, 5821, 5822 до 07.10.2022 року).

Вирішуючи вимоги за даним адміністративним позовом, суд керується наступним.

Відповідно до ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінюючи оскаржувану постанову відповідно до ч 2 ст.2 КАС України суд відзначає наступне.

Відповідно до вимог ст.132-1 ч.2 КУпАП, відповідальність настає за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі: п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно; однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%; двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30%; трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30%.

Відповідно до пункту 22.5 ПДР України, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, д - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Згідно ст.33 Закону України «Про автомобільні дороги», рух транспортних засобів навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженням з відповідними органами у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог п.п.3, 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 року №30 (Постанова КМУ №30), транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один із параметрів, зазначених у п.22.5 ПДР України. Допускається перевищення вагових параметрів за визначеними у п.22.5 ПДР України на 2% (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу на внесення плати за проїзд.

Оскільки транспортний засіб являється спеціалізованим вантажним самоскидом, фактична дозволена маса транспортного засобу для здійснення дорожнього перевезення без спеціального дозволу становить 40 000 кг.

Згідно товарно-транспортної накладної №00000007584 від 10.11.2021 року автомобіль «SCANIA» державний номер НОМЕР_3 був завантажений щебнем, при цьому загальна маса транспортного засобу із вантажем (брутто) складала 22140 кг і не перевищувала вагових параметрів, визначених п.22.5 ПДР України.

Тобто при перевезенні ватажу перевищення вагових параметрів автомобіля були відсутні.

Положеннями пункту 12 Порядку №1174 врегульовано, що автоматичний пункт може забезпечувати:

- вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу;

- вимірювання загальної маси транспортного засобу;

- визначення кількості осей транспортного засобу та віднесення транспортного засобу до однієї із

відповідних категорій;

- вимірювання міжосьових відстаней транспортного засобу;

- визначення кількості коліс (скатності) на осях транспортного засобу;

- вимірювання габаритів транспортного засобу;

- фіксацію та розпізнавання державних номерних знаків транспортного засобу, причепу, напівпричепу

та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/ або заднього державного номерного знаку транспортного засобу);

- фіксацію фронтального зображення транспортного засобу;

- фіксацію загального вигляду транспортного засобу (вигляд збоку) в момент проїзду через

автоматичний пункт (оглядова фотографія транспортного засобу, на якій відображені його контури та кількість осей);

- первинне оброблення зібраних даних та передачу інформації до інформаційно- телекомунікаційної

системи за допомогою засобів захищених каналів зв`язку із використанням наскрізного шифрування;

- автентифікацію автоматичного пункту, контроль цілісності, авторства, доступності, а також

неспростовності дій щодо інформації, що передається від автоматичного пункту до інформаційно-телекомунікаційної системи.

Інформація від автоматичних пунктів передається до інформаційно-телекомунікаційної системи у вигляді метаданих (пункт 14 Порядку №1174).

Згідно пункту 15 Порядку №1174 метадані повинні містити дані про:

- засоби вимірювальної техніки - назва засобу вимірювальної техніки та його умовне позначення,

серійний номер, найменування виробника, рік виготовлення, метрологічні характеристики, найменування власника засобу вимірювальної техніки, документи про відповідність та/або результати повірки (дата повірки, строк дії повірки);

- місце фіксації (кілометр + метр, географічні координати);

- найменування автомобільної дороги загального користування, вулиць і доріг міст та інших

населених пунктів;

- дату і час фіксації здійснення вимірювання, смугу руху, напрямок руху, максимальне

дозволене навантаження на вісь, державний номерний знак транспортного засобу, причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/ або заднього державного номерного знаку транспортного засобу), категорію транспортного засобу, тип транспортного засобу згідно з пунктом Г.2 додатка ГДСТУ 8824:2019 «Автомобільні дороги. Визначення інтенсивності руху та складу транспортного потоку», повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподіл навантаження за осями транспортного засобу (номер осі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей, фактичну міжосьову відстань, фактичну шинність (кількість коліс) на осі);

- фотографії транспортного засобу - фронтальна, фотографія державного номерного знаку

транспортного засобу, фотографія державного номерного знаку причепу, напівпричепу та інших

причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знаку

транспортного засобу), оглядова фотографія із зображенням розпізнаного державного номерного

знаку;

- відеозапис руху транспортного засобу через автоматичний пункт (за наявності).

Крім того, відповідно до п.17 Порядку №1174, перевищення нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, було встановлено із врахуванням вимірів із урахуванням похибки вагових та габаритних параметрів зазначеного вище транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортного засобу на ділянці автомобільної дороги.

Як було зазначено відповідачем, відсоткове значення перевищення максимально допустимої маси транспортних засобів отримується з врахуванням допустимої похибки вимірювання вагового комплексу, яка складає до 10 % щодо визначення загальної маси транспортного засобу, та 16 % щодо навантаження на осі.

Як вбачається з матеріалів справи, а ні в оскаржуваній постанові, а ні у інших доказах, наданих відповідачем на підтвердження заперечень проти позову, не міститься інформації щодо вимірювання загальної маси транспортного засобу; вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу; врахування маси транспортного засобу без навантаження; врахування похибки при зважуванні як транспортного засобу так і навантаження на кожну вісь; що б давало можливість обрахувати та перевірити правильність можливого перевищення навантаження транспортних засобів.

Крім того, з урахуванням вимог ст.33 Закону України «Про автомобільні дороги», п.п.3, 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізними переїздами, п.22.5 ПДР України та ч.2 ст.132-1 КУпАП, загальна маса транспортного засобу та навантаження на осі транспортного засобу є різними категоріями, вимірюються окремо та при вирахувані навантаження на осі транспортного засобу повинні враховуватися як його загальна маса так і його маса без навантаження.

Як встановлено судом, у відповідності із свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу марки «SCANIA» модель R114, державний номерний знак НОМЕР_3 , повна його маса становить 38000 кг, а маса без навантаження 10500 кг.

При цьому, згідно товарно-транспортної накладної №00000007584 від 10.11.2021 року автомобіль «SCANIA» державний номер НОМЕР_3 був завантажений щебнем і його загальна маса транспортного засобу із вантажем (брутто) складала 22140 кг.

Таким чином, маса вантажу транспортного засобу складала 11640 кг (22140-10500), що не свідчить про перевищення навантаження на здвоєні осі автомобіля відповідно до пункту 22.5 ПДР України, а з урахуванням похибки вимірювання також ставить під сумнів допущення позивачем перевищення відповідного навантаження.

Суд зазначає, що формула, вказана відповідачем, для обрахування перевищення навантаження на здвоєні осі транспортного засобу і яка підтверджує правильність притягнення позивача до відповідальності, не передбачена Порядком №1174, а тому суд до цих доводів відповідача ставиться критично.

Що ж до посилання позивача на невідповідність постанови про адміністративне правопорушення вимогам закону, слід зазначити наступне.

Згідно вимог ст. 283 КУпАП, постанова у справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про: дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення; транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак); технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис (якщо такий запис здійснювався); розмір штрафу та порядок його сплати; правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження; відривну квитанцію із зазначенням реквізитів та можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), крім даних, визначених частинами другою і третьою цієї статті, повинна містити відомості про адресу веб-сайту в мережі Інтернет, на якому особа може ознайомитися із зображенням чи відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення, ідентифікатор для доступу до зазначеної інформації та порядок звільнення від адміністративної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувана постанова в частині опису обставин, установлених під час розгляду справи, не містить даних щодо вимірювання загальної маси транспортного засобу; вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу; врахування маси транспортного засобу без навантаження; врахування похибки при зважуванні як транспортного засобу так і навантаження на кожну вісь; що б давало можливість обрахувати та перевірити правильність можливого перевищення навантаження транспортних засобів та визначити порушення позивачем п.22.5 ПДР України, що в даному випадку є порушенням ст.283 КУпАП.

Згідно із вимогами ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності до закону. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна ця особа в його вчиненні.

Згідно ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Як передбачено ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від них причин.

Так, досліджені судом докази, зокрема постанова у справі про адміністративне правопорушення, та вказані відповідачем межі похибки зважувального комплексу ставлять під сумнів факт перевищення позивачем встановлених законодавством вагових норм. При цьому, відповідачем даний факт жодним чином не спростовано. Будь-яких інших доказів на підтвердження вчинення позивачем правопорушення суду не надано.

Постанова про притягнення до адміністративної відповідальності не є беззаперечним доказом вчинення особою правопорушення, оскільки саме по собі описання адміністративного правопорушення не може бути належним доказом вчинення особою такого порушення. Така постанова по своїй правовій природі є рішенням суб`єкта владних повноважень щодо наслідків розгляду зафіксованого правопорушення, якому передує фіксування цього правопорушення.

З викладеного слідує, що окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб`єкт владних повноважень не довів фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї. В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Таким чином, є не доведеним факт наявності в діях позивача складу правопорушення, передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП, а зазначене у постанові перевищення жодним чином не обґрунтоване, а тому позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до ст.286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень та закрити справу про адміністративне правопорушення.

Щодо дотримання строків оскарження постанови, передбаченого ст.289 КУпАП, слід зазначити, що оскільки позивач перебував у відрядженні, про що надав підтверджуючі документи, строк оскарження підлягає поновленню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України судові витрати з оплати судового збору у розмірі 496.20

гривень, слід стягнути з відповідача на користь позивача.

Керуючись вимогами ст.241-246, 250, 255, 286 КАС України, суд

у х в а л и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Синько» задовольнити.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному

транспорті, зафіксованого в автоматичному режимі №ВМ00006212 від 06.01.2022 року, якою ОСОБА_1 , визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 гривень скасувати, а провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно нього за вказаною статтею закрити.

Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті за рахунок бюджетних

асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Синько» 496.20 гривень судових витрат.

Рішення суду може бути оскаржено через Макарівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення до Київського апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення складено 02.11.2022 року.

Суддя

СудМакарівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.11.2022
Оприлюднено04.11.2022
Номер документу107095533
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —370/387/22

Постанова від 10.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 02.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 02.11.2022

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні