ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
31 жовтня 2022 року Справа № 360/695/22
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, Головного Управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
27.01.2022 засобами електронної пошти на офіційну електронну адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі відповідач І), Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі відповідач ІІ), в якому позивач просить суд:
-визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про відмову у перерахунку пенсії №3 від 12.01.2022 №909240856733;
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області та зобов`язати станом на 01.12.2021 здійснити перерахунок та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 з урахуванням при обчисленні розміру пенсії періоду заробітку з 01.03.1991 по 30.06.1995 згідно з наданою довідкою ТОВ ВЕДМАРКЕТ про заробітну плату для обчислення пенсії №1/10к від 06.11.2017 та відомостей щодо нарахування заробітної плати за період з 01.03.1991 по 30.06.1995, які є в матеріалах пенсійної справи позивача.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному Управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області з 03.10.2017, отримував пенсію по інвалідності (2-га група) з 03.10.2017 по 18.01.2021, з 19.01.2019 отримує пенсію за віком за списком №1 (перерахунок здійснено за його заявою). Заробітну плату для обчислення пенсії під час її призначення було розраховано відповідно до вимог статті 40 ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за період роботи з 01.03.1991 по 29.02.1996 з урахуванням отриманої заробітної плати під час роботи на посаді директора у Малому підприємстві (ТОВ) ВЕДМАРКЕТ з 01.03.1991 по 30.06.1995 на підставі відповідної №1/10к від 06.11.2017, яка наявна в матеріалах пенсійної справи позивача.
Позивач зазначає, що через чотири роки з дати призначення йому пенсії Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області поставило під сумнів зміст вказаної довідки та здійснило перерахунок його пенсії без її урахування. Листом від 14.12.2021 №1200-0202-8/57867 було повідомило позивача, що за його зверненням перевірено правильність розрахунку розміру його пенсії та в ході перевірки встановлено, що невірно обчислено заробітну плату (порушено норми статті 40 Закону).
На підтвердження розміру заробітку, зазначеного у вказаній довідці №1/10к від 06.11.2017, позивач з заявою № 79 від 06.01.2022 надав Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області відомості про нарахування заробітної плати ТОВ (МП) ВЕДМАРКЕТ в період з 01.03.1991 по 30.06.1995.
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області листом №1200-0206-8/2219 від 13.01.2022 повідомило позивача, що за результатом розгляду наданих позивачем документів за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області винесено рішення про відмову в перерахунку пенсії №3 від 12.01.2022 №909240856733.
В рішенні зазначено, що згідно з відомостями паспорта позивача він значиться як ОСОБА_1 , а в первинних документах містяться ініціали « ОСОБА_2 », тобто відомості про ім`я та по батькові в відомостях не розшифровані, також відомості не оформлені належним чином. Крім цього в електронній пенсійній справі наявний акт від 15.02.2021 №1 про відсутність за місцем реєстрації ТОВ ВЕДМАРКЕТ, тому підстав для перерахунку немає.
З вказаним рішенням позивач не згоден, вважає його протиправним та просить його скасувати й поновити права позивача на отримання пенсійних виплат в більшому розмірі.
Ухвалою від 01 лютого 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Від Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області 21.02.2022 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач ІІ заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав.
ОСОБА_1 , звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області із заявою від 06.01.2022 № 79 про проведення перерахунку пенсії за віком з більшого заробітку за 60 календарних місяців до 01.07.2000 згідно з вимогами Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (надалі по тексту Закон №1058). До заяви позивачем були надані документи, зокрема довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 06.11.2017 №1/юк, видана ТОВ ВЕДМАРКЕТ, первинні документи (відомості про заробітну плату за 1991 1995 роки). Засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначено структурний підрозділ органу, що призначає пенсію - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області, який мав розглянути заяву позивача. На підставі заяви та наданих документів Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеський області винесено рішення № 909240856733 від 12.01.2022 про відмову в перерахунку пенсії.
Відповідач в обгрунтування соїх висновків посилається на такі вимоги чинного законодавства. Відповідно до п. 1 Порядку №637 основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Відповідно до Порядку №637 для підтвердження стажу роботи приймаються довідки з архівних установ. Для підтвердження трудового стажу приймаються лише ті відомості про період роботи, ясі внесені в довідки на підставі первинних документів. Відповідно до п. 18 такого Порядку, за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних, трудовий стаж встановлюють на підставі показань не менше двох слідків, які б знали заявника за спільною з ним роботою на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Отже, на думку відповідача, позивач має право підтвердити свій стаж іншими документами, які б свідчили про роботу у спірний період, або показаннями двох свідків у випадку неможливості отримання таких документів. Проте, належних документів на підтвердження роботи в ТОВ ВЕДМАРКЕТ позивачем у спірний період до Головного управління не було надано, тому відсутні законні підстави для врахування періоду з 01.03.1991 по 30.06.1995 до страхового стажу позивача.
23.02.2022 від позивача надійшла відповідь на відзив, де зазнаачено, що в рішенні відповідач не врахував ті обставини, що заробітну плату для обчислення пенсії позивача було в свій час розраховано відповідно до вимог статті 40 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» за період роботи з 01.03.1991 по 29.02.1996 з урахуванням отриманої заробітної плати під час роботи на посаді директора у Малому підприємстві (ТОВ) «ВЕДМАРКЕТ» з 01.03.1991 по 30.06.1995. Розмір пенсії складав 8880,84 гривень. ТОВ (МП) «ВЕДМАРКЕТ» припинило свою господарську діяльність з середини 2014 року. Директор ТОВ (МП) «ВЕДМАРКЕТ» звільнився у 2018 році як останній працівник підприємства. Документи, з особового складу, які підлягають обов`язковому зберіганню, до архівної установи не передавалися, бо ТОВ (МП) «ВЕДМАРКЕТ» не ліквідовано у встановленому законом порядку. В матеріалах електронної пенсійної справи позивача є відскановані відомості нарахування йому заробітної плати ТОВ (МП) «ВЕДМАРКЕТ» у період з 01.03.1991 по 30.06.1995. Відповідач не врахував, що у 1991-1995 роках не було обов`язку роботодавця для складання такого роду відомостей на українській мові. Позивач зазначає, що відомості трудової книжки, яка містить записи про його роботу в МП «ВЕДМАРКЕТ» як директора із зазначенням прізвища, ім`я, по батькові відповідають відомостям про прізвище та ініцали особи, яка займала посаду директора в такий період, які зазначені у відомостях нарахування заробітної плати, що надані відповідачу позивачем на підтвердження розміру заробітної плати в цей період роботи. Тому позивач просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Від Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області 18 травня 2022 року надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач І заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав.
ОСОБА_1 з 03.10.2017 перебував на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії по інвалідності, з 19.01.2019 позивача переведено на пенсію за віком за списком №1. 06.01.2022 він звернувся до відповідача І із заявою та документами про перерахунок пенсії (зміна періоду 60 місяців до 01.07.2000) відповідно до вимог Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до відділу обслуговування громадян № 4 (м. Лисичанськ).
У даному випадку органом призначення за принципом екстериторіальності визначено Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області, яким за заявою від 06.01.2022 було прийняте рішення про відмову в перерахунку пенсії № 3 від 12.01.2022 № 909240856733. Отже Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області оскарженого рішення не приймало, заяву від 06.01.2022, зареєстровану за № 79, не розглядало, тому в задоволенні вимог до відповідача І слід відмовити, на думку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження за відсутності учасників справи відповідно до статті 205 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст.72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив такі обставини справи.
З копій доданих до позову на ім`я позивачадокументів: паспорта громадянина України, виданого Лисичанським МВГУМВС України в Луганській області 11.04.1998, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, судом встановлено такі дані про особу позивача: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідно до копії довідки до акту огляду медико-соціальної експертизи комісії серія 12 ААБ № 146412 від 03.11.2020 позивачу встановлена друга група інвалідності з 01.11.2020.
Як зазначено Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області у відзиві від 18.05.2022, та не заперечується позивачем, ОСОБА_1 з 03.10.2017 перебуває на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії по інвалідності, за його заявою від 19.01.2022 його переведено на пенсію за віком.
В додатках до позову є копія заяви позивача від 19.01.2022, в якій зазначено, що позивач подавав разом з нею і довідку № 1/10к від 06.11.2017 про розмір заробітної плати за період до 01.07.2000. Отже 19.01.2021 позивач звернувся до відділу обслуговування громадян № 4 (м. Лисичанськ) Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області із заявою про переведення на пенсію за віком. До заяви були надані такі документи: виписка із акту огляду МСЕК про встановлення, зняття або зміну групи інвалідності 12 ААБ №146412; диплом про навчання НОМЕР_2 ; довідка з ДПІ про облік як суб`єкта підприємницької діяльності; довідка із СВОП про заробітну плату з 01.07.2000 по день звернення; довідка про джерела доходів 01.07.2000 №24/127 від 26.10.2017; довідка про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 №1/10К від 06.11.2017, №934 від 07.06.2006; довідка про зміну назви організації; довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру; довідки, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників №154, 155, 156 від 06.11.2017, №144 від 23.12.2019, №626 від 06.06.2019; паспорт НОМЕР_3 ; трудова книжка НОМЕР_4 .
06.01.2022 позивач звернувся до відділу обслуговування громадян № 4 (м. Лисичанськ) Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області із заявою про перерахунок пенсії з урахуванням заробітної плати в ТОВ «ВЕДМАРКЕТ» з березня 1991 по лютий 1996 років. До заяви були надані такі документи: паспорт; довідка про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 №1/юк від 06.11.2017.
Цей факт підтверджено копіями документів, доданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області до відзиву від 18.05.2022.
За результатами розгляду заяви від 06.01.2022 Головним Управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області прийнято рішення № 3 від 12.01.2022 №909240856733, копію якого додано до позову, про відмову у перерахунку пенсії, у зв`язку з тим, що згідно з паспортом позивач значиться ОСОБА_1 , а в первинних документах він значиться ОСОБА_2 , тобто відомості ім`я та по батькові в відомостях не розшифровані, також відомості не оформлені належним чином. Крім того, в електронній пенсійній справі наявний акт від 15.02.2021 №1 про відсутність суб`єкта господарювання за місцем реєстрації ТОВ «ВЕДМАРКЕТ».
Відповідно до копії трудової книжки позивача НОМЕР_5 від 07.01.1983, яка додана до позову, « ОСОБА_2 » (мовою оригіналу) з 28.02.1991 по 09.06.1995 працював в МП «Ведмаркет» на посаді директорта (наказ №1 від 28.02.1991).
В довідці про заробітну плату для обчислення пенсії №1/10к від 06.11.2017, що видана ТОВ ВЕДМАРКЕТ, зазначено розмір нарахування заробітної плати позивачу за період роботи з березня 1991 року по червень 1995 року в ТОВ ВЕДМАРКЕТ. В довідці також вказано, що її видано на підставі відомостей про нарахування заробітної плати 1991 - 1995 років, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 . Підприємство не заперечує проти проведення перевірки первинних документів, за період, зазначений в цій довідці.
В матеріалах пенсійної справи наявні сканкопії відомостей обліку заробітної плати, які надані суду Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області 27.07.2022, про нарахування заробітної працівникам за період роботи з березня 1991 року по червень 1995 року. У відомостях дійсно значиться скорочене ім`я та по батькові позивача, як ОСОБА_2 та зазначена посада директор, що також відповідає відомостям трудової книжки позивача НОМЕР_5 від 07.01.1983.
В індивідуальних відомостях про застраховану особу за формою ОК-5 щодо позивача за 1999-2003 роки є інформація про страхувальників, а також про нараховану суму заробітку та про сплату страхових внесків за позивача на ТОВ ВЕДМАРКЕТ. Зазначений факт не є прямим доказом на підтвердження спірних обставин, однак свідчить про те, що позивач з вказаним підприємством мав трудові відносини і в більш пізніший період.
Крім того за відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ ВЕДМАРКЕТ (код за ЄДРПОУ 13370767) підприємство зареєстроване за адресою: 93120, Луганська область, місто Лисичанськ, проспект Перемоги (Леніна), будинок 100, на час розгляду справи в суді відсутні відомості про реєстрацію припинення юридичної особи, позивач ОСОБА_1 є одним з його засновників.
В актах про відсутність суб`єкта господарювання за місцем реєстрації №1 від 15.02.2021 та №15 від 28.10.2021, складених Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області, зазначено, що під час виходу за адресою зберігання первинних документів ТОВ ВЕДМАРКЕТ(код за ЄДРПОУ 13370767): Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Московська, 167а та за адресою реєстрації підприємства: 93120, Луганська область, місто Лисичанськ, проспект Перемоги (Леніна), будинок 100, було встановлено, що архіви підприємства відсутні, а також підприємство за юридичною адресою не знаходиться.
Ці факти підтверджені копіями документів, наданих суду відповідачем І - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області 27.07.2022.
Отже, спірним питання даної справи є саме законність та обґрунтованість оскарженого рішення, а також наявність підстав для здійснення перерахунку пенсії позивача з урахуванням періоду заробітку з 01.03.1991 по 30.06.1995 згідно з відомостями довідки ТОВ «ВЕДМАРКЕТ» про заробітну плату для обчислення пенсії №1/10к від 06.11.2017 та відомостей про нарахування заробітної плати за період з 01.03.1991 по 30.06.1995.
До позову також додані листи-відповіді пенсійних органів на звернення позивача, які свідчать про наявність таких обставин щодо змісту спірних правовідносин.
Управління Пенсійного фонду України в місті Лисичанську Луганської області листом від 26.04.2021 №99-94/Л-07/8-1211/21 у відповідь на звернення (від 14.04.2021 року через веб-портал Пенсійного фонду України N ВЕБ-12113-Ф-С-21-035629 щодо врахування страхового стажу, яке зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України в місті Лисичанську Луганської області 14.04.2021 за вх.No94/л-1211-21) повідомило позивача, що його заробітну плату, яка була врахована для призначення пенсії, обраховано відповідно до вимог чинного законодавства. Позивач перебуває на обліку в Управлінні з 03.10.2017 та отримував пенсію по 2-й групі інвалідності з 03.10.2017 року по 18.01.2021, з 19.01.2021 отримуєте пенсію за віком (на підставі заяви від 19.01.2021). Загальний стаж роботи складає 39 років 08 місяців 15 днів, в тому числі робота за Списком № 1: 03 роки 14 днів. Заробітну плату для обчислення пенсії розраховано відповідно до вимог статті 40 Закону за період роботи з 01.03.1991 по 29.02.1996 (за 60 місяців) та за період страхового стажу, починаючи 01.07.2000 по 31.12.2019. Індивідуальний коефіцієнт заробітку склав 1,81868. Середньомісячний заробіток 16584,20 гривень. Розмір пенсії з 19.01.2021 складає 8880,84 гривень.
В листі від 26.04.2021 №99-94/Л-07/8-1211/21 пенсійним органом також зазначено, що період заробітку з 01.07.1995 по 29.02.1996 зараховано при обчисленні розміру пенсії значенням "0" в зв`язку з тим, що зарахування сум заробітку, вказаних у довідці за № 934 від 07.06.2006, яка видана виконавчим комітетом Стаханівської міської ради Луганської області, порушує вимогу статті 40 Закону, оскільки довідка про заробітну плату не підтверджується первинними документами, у зв`язку з чим неможливо провести документальну перевірку зазначених в ній сум заробітку. Під час призначення пенсії по інвалідності позивача було про це особисто повідомлено, що підтверджується його заявою від 06.11.2017.
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області листом від 14.12.2021 №1200-0202-8/57867 повідомило позивача, що за його зверненням (яке зареєстровано за вх. № 21941/8) перевірено правильність розрахунку розміру його пенсії та в ході перевірки встановлено, що раніше невірно (з порушенням вимог статті 40 Закону) було обчислено розмір заробітної плати для розрахунку розміру пенсії.
Заробітна плата (дохід) за перiод страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), що видані у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за перiод страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Вiдповiдно до статті 64 Закону №1058 виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територiальнi органи мають право проводити плановi та позапланові перевірки документів для оформлення пенсії, виданих підприємствами, установами та організаціями, а також поданих відомостей про застрахованих осіб, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсійні виплати.
Згідно з вимогами пункту 4.7 Порядку подання та оформлення документiв для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зi змiнами (далi Порядок 22-1) право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документiв органом, що призначає пенсію.
В листі зазначено, що позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області ((відділ обслуговування громадян № 4) та з 19.01.2021 отримуєте пільгову пенсію за віком за Списком № 1.
Для розрахунку його пенсії застосовувалась заробітна плата за період з 01.03.1991 по 29.02.1996 та за даними персоніфікованого обліку з 01.07.2000 по 31.12.2019, iндивiдуальний коефіцієнт заробітку складав 1,81868. Середньомісячний заробіток для обчислення його пенсії складав 16584,20 грн. (9118,81 грн. х 1,81868, де 9118,81 грн. середній заробіток за три попередні роки за 2018-2020 роки).
За зверненням позивача перевірено правильність розрахунку його пенсії. В ході перевірки встановлено, що невірно обчислено заробітну плату (порушено норми статті 40 Закону). В електронній пенсійній справі є довідка про заробітну плату від 06.11.2017 №1/10k, яку видано Товариством з обмеженою відповідальністю «Ведмаркет» за період з березня 1991 року по червень 1995 рік, яка раніше враховувалась при обчисленi середньомісячної заробітної плати позивача.
Згідно з актами вiддiлу контрольно-перевірочної роботи управління контрольно- перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області вiд 15.02.2021 № 1 та повторного вiд 28.10.2021 № 15 щодо перевірки довідки про заробітну плату від 06.11.2017 № 1/10к встановлено, що за юридичною адресою (пр. Перемоги, буд. 100, м. Лисичанськ) та за адресою зберігання первинних документів (вул. Московська, буд. 167а, м. Лисичанськ) архіви підприємства відсутні. За адресою вул. Московська, буд. 167а, м. Лисичанськ знаходиться торгівельний комплекс «Адріатик», та вiдповiдно до пояснення власника цього торговельного комплексу документи ТОВ «Ведмаркет» за період з 2008 по теперішній час на зберіганні не знаходились.
Тому, зазначає відповідач І, пенсійну справу приведено у відповідність нормам чинного законодавства з 01.12.2021. Для розрахунку пенсії застосовано заробітну плату за відомостями персоніфікованого обліку з 01.07.2000 по 31.12.2019, індивідуальний коефіцієнт заробітку склав 0,87194. Середньомісячний заробіток для обчислення пенсії складає 7951,06 грн. (9118,81 грн. х 0,87194, де 9118,81 грн. - середній заробіток за три попередні роки за 2018-2020 роки). Розмір пенсії з 01.12.2021 року складає 3212,03 грн. Пенсію перераховано згідно з нормами чинного законодавства.
Позивачу зауважено, що при призначенні пенсії по інвалідності ІІ групи від загального захворювання з 03.10.2017 його було повідомлено про необхідність проведення зустрічної перевірки вищезазначеної заробітної плати та можливість при отриманні акту зустрічної перевірки, утримувати переплату пенсії без повторної заяви (особиста заява від 06.11.2017).
Отже, пенсійні органи в зазначених листах прямо вказують на ті обставини, що ними ще до постановлення оскарженого рішення було зменшено розмір пенсії позивача з 01.12.2021 за результатами перевірки відомостей довідки про заробітну плату від 06.11.2017 №1/10k, яка надавалася позивачем для призначення пенсії по інвалідності і на підставі відомостей якої відповідач розраховував розмір пенсії позивача з 03.10.2017 по 30.11.2021. Підставою ж для зменшення розміру пенсії з 01.11.2021 відповідач в листі зазначає перевірку за зверненням позивача, яке зареєстроване вх. № 21941/8, при цьому ані дату звернення, ані порушених у зверненні питань, ані дати та номерів наказів на проведення такої перевірки, відповідач в цьому листі не зазначив. Копію вказаного звернення пенсійні органи суду не надали, а позивач зазначає, що його було повідомлено про підстави перерахунку вже після зменшення розміру пенсійних виплат листом від 14.12.2022. Так само в матеріалах справи відсутні копії наказу про здійснення перевірки, рішення за результатом такої перевірки чи рішення про здійснення відповідного перерахунку та зменшення розміру пенсії позивача, про наявність таких документів не повідомлено ні позивачу, ні суду у відзиві.
Пенсійні органи також не надали суду докази на підтвердження тих обставин, що вони належним чином повідомляли позивача про результати здійсненої перевірки, а та необхідність підтвердження відомостей довідки від 06.11.2017 №1/10k і представлення первинних документів про нарахування заробітної плати за вказаний в ній період.
В той же час матеріали справи свідчать, що позивач вже після зменшення розміру пенсії, дізнавшись з відповіді на своє звернення про підстави вчинення таких дій пенсійним органом, разом з заявою № 79 від 06.01.2022 надав на підтвердження розміру заробітку, зазначеного у довідці № 1/10к від 06.11.2017, до структурного підрозділу в м. Лисичанськ Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області необхідні первинні документи, а саме: відомості про нарахування заробітної плати ТОВ (МП) ВЕДМАРКЕТ за період з 01.03.1991 по 30.06.1995, в яких зазначена заробітна плата працівників, в тому числі ОСОБА_2 , Зазначені документи були прийняті до розгляду, скановані копії яких є в матеріалах пенсійної справи, що визнають сторони. Обставини, викладені у відзиві, свідчать про те, що пенсійні органи на момент прийняття первинних документів та формування їх копій для електронної пенсійної справи не складали актів щодо невідповідності вказаних документів вимогам чинного законодавства щодо форми чи їх стану, не зафіксували наявності в них інших недоліків. Про наявність таких актів відповідач І суду у відзиві не повідомив.
Отже, відповідач І не надав суду належних доказів, тому не довів наявності тих обставин, що зазначена перевірка та перерахунок пенсії позивача з 01.12.2021 були здійснені ним за наявності законних підстав та відповідно до вимог чинного законодавства.
Сторони також визнають ту обставину, що заяву позивача від 06.11.2017 про представлення первинних документів для перерахунку пенсії за принципом екстериторіальності розглядав відповідач ІІ - Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області, співробітники якого приймали рішення лише на підставі матеріалів електронної справи, в тому числі сканованих копій первинних документів, отже не бачили оригіналів таких документів.
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області листом №1200-0206-8/2219 від 13.01.2022 повідомило позивача, що за результатом розгляду наданих позивачем документів за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області винесено рішення про відмову в перерахунку пенсії №3 від 12.01.2022 №909240856733.
В рішенні зазначено, що згідно з відомостями паспорта позивача він значиться як ОСОБА_1 , а в первинних документах містяться ініціали « ОСОБА_2 », тобто відомості про ім`я та по батькові в відомостях не розшифровані, також відомості не оформлені належним чином. Крім цього в електронній пенсійній справі наявний акт від 15.02.2021 №1 про відсутність за місцем реєстрації ТОВ ВЕДМАРКЕТ, тому підстав для перерахунку немає.
Як свідчить обґрунтування, зазначені в оскарженому рішенні, з посиланням на норми чинного законодавства, якими керувався відповідач ІІ при його прийнятті, пенсійний орган, визначений за вимогами принципу екстериторіальності, взагалі вирішував питання щодо наявності підстав для зарахування періоду, за який надані первинні документи позивачем, до страхового стажу. Цей факт підтверджено і змістом відзиву на позов відповідача ІІ. Крім того, яким саме вимогам законодавства не відповідають відомості про нарахування заробітної плати, сканкопії яких розглядав відповідач ІІ, ані в рішенні, ані у відзиві він не зазначив. Отже, заява позивача про перерахунок його пенсії з урахуванням заробітку за спірний період взагалі не розглянута по суті звернення.
Зміст акту від 15.02.2021 №1 про відсутність за місцем реєстрації ТОВ ВЕДМАРКЕТ свідчить про те, що перевірка здійснювалася на підставі запиту структурного підрозділу відповідача І від 20.01.2021, посилань на наказ про призначення перевірки вказаний акт не містить.
Відповідність визначення прізвища та ініціалів позивача російською мовою в його трудовій книжці та у сканкопіях відомостей про заробітну плати з 01.03.1991 по 30.06.1995, що є в матеріалах пенсійної справи, є очивидними.
Вирішуючи справу в межах заявлених позовних вимог, суд керується такими вимогами чинного законодавства.
Згідно із статтею 46 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх в разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та інших випадках передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Закон України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон № 1058-IV), розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Відповідно до частини першої, другої статті 5 Закону № 1058-IV цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Виключно цим Законом визначаються: принципи та структура системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню; види пенсійних виплат; умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат; пенсійний вік чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на призначення пенсії за віком; мінімальний розмір пенсії за віком; порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням; порядок використання коштів Пенсійного фонду та накопичувальної системи пенсійного страхування; організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.
Відповідно до частини другої статті 27 Закону № 1058-IV за бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу, набутого до дня набрання чинності цим Законом, може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства, а частина розміру пенсії за період страхового стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону.
При цьому частина розміру пенсії за віком, обчислена за раніше діючим законодавством, не може перевищувати максимальних розмірів пенсій, визначених законом для відповідних категорій пенсіонерів, та не може бути нижчою, ніж розмір трудової пенсії за віком з урахуванням цільової грошової допомоги на прожиття, що діяли на день набрання чинності цим Законом.
Розмір пенсії за віком, обчислений за раніше діючим законодавством, підвищується з дня набрання чинності цим Законом до дня її призначення в порядку, передбаченому частинами першою та другою статті 42 цього Закону.
Згідно з абзацами 1, 4, 5 частиною першою статті 40 Закону № 1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.
Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Статтею 44 Закону № 1058-IV визначено, що:
- заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально (частина перша);
- органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (частина третя).
Однак, пенсійні органи як суб`єкти владних повноважень мають діяти, в тому числі призначаючи перевірки, з дотриманням прав осіб, яким призначають пенсію, отже згідно з вимогами ч.2 ст.2 КАС України: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини четвертої статті 45 Закону № 1058-IV перерахунок призначеної пенсії, провадиться в такі строки:
у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа;
у разі настання обставин, які тягнуть за собою зменшення пенсії, - з першого числа місяця, в якому настали ці обставини, якщо вони мали місце до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо вони мали місце після 15 числа.
Згідно з частиною п`ятою статті 45 Закону № 1058-IV документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Частиною другою статті 46 Закону № 1058-IV визначено, що нараховані суми пенсії, не отримані з вини органу, що призначає і виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів.
Постановою Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846, затверджений Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Порядок № 22-1).
Підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II «Документи, необхідні для призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший» Порядку № 22-1 визначено, що до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року (додатки 3, 4 до Положення).
За бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (додаток 1).
Абзацом першим пункту 2.7 розділу II Порядку № 22-1 встановлено, що до заяви про перерахунок пенсії у зв`язку з урахуванням страхового стажу (заробітної плати) після призначення пенсії, у зв`язку зі зміною кількості членів сім`ї, а також в інших випадках, які спричиняють збільшення чи зменшення розміру пенсії, надаються документи, передбачені підпунктами 2-4 пункту 2.1, пунктом 2.6 цього розділу.
Відповідно до пункту 2.10 розділу II «Порядку № 22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об`єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.
Згідно з абзацами першим, третім пункту 4.1 розділу ІV «Приймання, оформлення і розгляд документів» Порядку № 22-1 орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2). Заяви осіб про призначення, перерахунок, поновлення, переведення з одного виду пенсії на інший реєструються в журналі реєстрації рішень органу, що призначає пенсію. Особі або посадовій особі органом, що призначає пенсію, видається розписка із зазначенням дати прийняття заяви, а також переліку одержаних і відсутніх документів, які необхідно подати у тримісячний строк з дня прийняття заяви. Копія розписки зберігається в пенсійній справі.
Пунктом 4.2 розділу ІV «Приймання, оформлення і розгляд документів» Порядку № 22-1 встановлено, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію:
1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж;
2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів;
3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності). Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі;
4) видає пам`ятку пенсіонеру (додаток 3), копія якої зберігається у пенсійній справі.
Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України (абзац перший пункту 4.3 розділу ІV «Приймання, оформлення і розгляд документів» Порядку № 22-1).
Завданням адміністративного судочинства є перевірка правомірності дій суб`єкта владних повноважень, відповідності його рішень критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень та закріплені в частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до вимог частин 1-2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
На підставі вимог зазначених правових норм, з урахуванням встановлених обставин суд дійшов висновку, що відповідач І не довів суду тих обставин, що діяв відповідно до вимог частини другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюючи перерахунок розміру пенсії позивача з 01.12.2021, тобто: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. І саме ці дії відповідача І щодо здійснення такого перерахунку розміру пенсії позивача без урахування відомостей довідки про заробітну плату №1/10к від 06.11.2017 порушили право позивача на отримання пенсії в більшому розмірі. Позивач, дізнавшись про необхідність підтвердження відомостей вказаної довідки представив відповідачу І відомості про розмір нарахування заробітної плати за вказаний в довідці період, які відповідач І прийняв без зауважень. Тому і висновки оскарженого рішення відповідача ІІ щодо неналежності таких документів є необгрунтованими та безпідставними.
Отже зазначені вище дії та рішення від № 3 від 12.01.2022 №909240856733 суд з вказаних вище підстав визнає такими, що не відповідають критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, та протиправними, що порушують право позивача на отримання пенсії в належному розмірі.
Згідно з вимогами пункту 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637, основним документом, що підтверджує трудовий стаж є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними документами.
Трудова книжка позивача, копія якої додана до позову, свідчить, що позивач з 28.02.1991 по 09.06.1995 працював в МП «Ведмаркет» на посаді директора (наказ №1 від 28.02.1991). Зазначений запис завірений печаткою підприємства.
Крім того, позивач разом з заявою від 06.01.2022 надавав довідку ТОВ ВЕДМАРКЕТ про заробітну плату для обчислення пенсії №1/10к від 06.11.2017, в якій зазначено, що заробітна плата, нарахована та виплачена позивачу з березня 1991 року по червень 1995 року, що збігається з періодом його роботи, зазначеним у трудовій книжці, доданих позивачем до позову. Вказана довідка про заробітну плату для обчислення пенсії містить інформацію, що її видано на підставі відомостей з нарахування зарплати за 1991-1995 роки.
Аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що єдиною і обов`язковою умовою для обчислення особі пенсії за віком з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року, є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, зокрема, виписками з особових рахунків, платіжними відомостями та іншими документами про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за призначенням пенсії. Тобто, роботодавець має право видати довідку про розмір заробітної плати та її складові за відомостями, що містяться у розрахунковому листі особи за відповідний період.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом України, зокрема, у постановах від 17 березня 2015 року у справі № 21-11а15, від 15 грудня 2015 року у справі№ 2-а/576/29/14, та Верховним Судом, зокрема, у постановах від 13 лютого 2018 року у справі № 358/1179/17, від 24 квітня 2018 року у справі № 686/6278/17, від 27 лютого 2020 року у справі № 2а-6873/11.
При цьому, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пеперахунком пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами, також у випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Враховуючи викладене, суд вказує, що подана позивачем довідка №1/10к від 06.11.2017 відповідає вимогам Порядку № 22-1 і підтверджена первинними документами, які прийняв відповідач І без зауважень і які відповідають відомостям трудової книжки позивача за спірний період щодо його прізвища, ім`я, по батькові та займаної ним посади, тому мають враховуватися пенсійним органом при здійсненні розрахунку заробітку для його пенсії за віком.
За таких обставин суд дійшов висновку про необхідність виходу за межі позовних вимог для захисту порушених прав позивача та обрання іншого способу захисту порушеного права згідно з вимогами ч.2 ст.9 та п.10 ч.2 ст.245 КАС України, а саме:
визнати протиправними дії відповідача І щодо здійснення перерахунку розміру пенсії позивача з 01.12.2021;
визнати протиправним оскаржене рішення відповідача ІІ за заявою позивача від 06.01.2022;
зобов`язати відповідача І здійснити перерахунок пенсії позивача розміру пенсії позивача з 01.12.2021 на підставі довідки №1/10к від 06.11.2017, а також виплатити заборгованість.
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За таких обставин позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню з обранням належного способу захисту порушеного права.
Оскільки позивача звільнено від сплати судового збору на підставі статті 5 пункту 10 Закону України "Про судовий збір", питання щодо розподілу таких судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Вимоги ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (код ЄДРПОУ 21782461, місце знаходження: вул. Шевченка 9, м. Северодонецьк, Луганська область, 93404), Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (код ЄДРПОУ 20987385, місце знаходження: вул. Канатна, м Одеса, 83, 65012) про визнання рішення протиправним, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного Управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо здійснення перерахунку розміру пенсії ОСОБА_1 з 01.12.2021 без урахування довідки про заробітну плату для обчислення розміру пенсії №1/10к від 06.11.2017.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області №3 від 12.01.2022 №909240856733 про відмову у перерахунку пенсії.
Зобов`язати Головне Управління Пенсійного фонду України в Луганській області з 01.12.2021 здійснити перерахунок пенсії за віком ОСОБА_1 з урахуванням при обчисленні розміру пенсії з 01.12.2021 на підставі довідки №1/10к від 06.11.2017, а також виплатити заборгованість.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2022 |
Оприлюднено | 07.11.2022 |
Номер документу | 107101987 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні