Постанова
від 01.11.2022 по справі 280/5025/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2022 року

м. Київ

справа № 280/5025/18

провадження № К/9901/24653/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Стрелець Т.Г.,

за участю секретаря судового засідання Буденка В.В.,

за участю представника відповідача Фалько М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у касаційному порядку справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Токмак Солар Енерджі» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, третя особа - Національне антикорупційне бюро України, про визнання протиправним та скасування припису, за касаційною скаргою Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду у складі судді Максименко Л.Я. від 04 лютого 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Коршуна А.О., Панченко О.М., Чередниченка В.Є. від 07 серпня 2019 року,

УСТАНОВИВ:

Вступ

Відповідачем видано наказ про проведення позапланової перевірки на об`єкті позивача та наказ про продовження терміну проведення раніше призначеної перевірки. Позивач вважаючи, що державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності здійснюється під час виконання підготовчих і будівельних робіт не допустив перевіряючих до перевіри, оскільки об`єкт, який підлягав перевірці, прийнятий в експлуатацію, та за позивачем зареєстровано права власності на нерухоме майно. У зв`язку із недопуском посадових осіб відповідача на об`єкт перевірки, відповідачем складено акт про недопущення на об`єкт перевірки та припис про усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності, яким зобов`язано позивача надати допуск посадовим особам відповідача на об`єкт будівництва. Уважаючи припис відповідача протиправним, позивач оскаржив його до суду.

Зважаючи на підстави та предмет позову, Суду слід дати відповідь на таке питання: який саме період охоплюється нормами законодавства, яке регулює відносини у сфері будівництва, щодо здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності?

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ТОВ «Токмак Солар Енерджі» звернулось до суду з позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, третя особа - Національне антикорупційне бюро України, про визнання протиправним та скасування припису у якому просило:

- визнати протиправним та скасувати припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 15 листопада 2018 року № 42 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норм і правил, складений відносно ТОВ «Токмак Солар Енерджі».

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року, позовні вимоги ТОВ «Токмак Солар Енерджі» було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 15 листопада 2018 року № 42 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норм і правил, складений відносно ТОВ «Токмак Солар Енерджі».

3. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив із того, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється не за усіма об`єктами будівництва в розумінні статті 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об`єкта будівництва.

4. З метою усунення можливості зловживання правом на перевірки, сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, можуть здійснюватись лише під час виконання відповідними суб`єктами підготовчих та будівельних робіт. Тобто за загальним правилом, такі перевірки можливі щодо тих об`єктів, які знаходяться в процесі будівництва.

5. 26 березня 2013 року державним реєстратором реєстраційної служби Токмацького міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області позивачу видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно - будівлю, сонячну електростанцію, III пусковий комплекс, розташовану за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, загальною площею 27967 кв.м.

6. Із поданням декларації про готовність об`єкта до експлуатації, яка була прийнята та зареєстрована ДАБІ, та з реєстрацією права власності на нерухоме майно - будівлю, сонячну електростанцію, III пусковий комплекс, розташоване Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, загальною площею 27967 кв.м., позивач втратив статус суб`єкта містобудування, а сонячна електростанція (ІІІ пусковий комплекс) статус об`єкта будівництва, в розумінні Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

7. Оскільки перевірка була призначена без дотримання приписів чинного законодавства України, то відповідно у позивача був відсутній обов`язок допускати посадових осіб Держархбудінспекції до проведення позапланової перевірки, а у відповідача відповідно були відсутні підстави для складання спірного припису, оскільки позивачем не допускалось порушень вимог чинного законодавства України, в частині недопуску посадових осіб Держархбудінспекції до перевірки.

8. Також суд апеляційної інстанції зазначив, що рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року у справі № 280/4864/18, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2019 року, визнано протиправними та скасовано накази Департаменту ДАБІ у Запорізькій області № 84П від 17 жовтня 2018 року та № 90П від 13 листопада 2018 року, чим підтверджено відсутність підстав для проведення позапланової перевірки на об`єкті «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» III пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2 щодо дотримання суб`єктом містобудування ТОВ «Токмак Солар Енерджі» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

9. Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області звернувся із касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року, та ухвалити нове рішення, яким відмовити ТОВ «Токмак Солар Енерджі» у задоволенні позовних вимог.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

10. Судами попередніх інстанцій установлено, що 30 грудня 2011 року між Токмацькою районною державною адміністрацією Запорізької області та ТОВ «Токмак Солар Енерджі» укладено договір оренди землі № 527-р, відповідно до якого позивач отримав у строкове платне користування земельну ділянку державної власності для будівництва комплексу сонячної електростанції площею 27,9670 га (кадастровий номер 2325282400:08:001:0014) та площею 4,8299 га (кадастровий номер 2325282400:08:001:0015), які знаходиться за межами населеного пункту Новенської сільської ради Токмацького району Запорізької області.

11. 27 березня 2012 року ТОВ «Токмак Солар Енерджі» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області подано декларацію про початок виконання будівельних робіт «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт, ТОВ «Токмак Солар Енерджі», яка зареєстрована 28 березня 2012 року за № ЗП08312047278.

12. 17 грудня 2012 року ТОВ «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» був виготовлений технічний паспорт на комплекс будівель та споруд сонячної електростанції, III пусковий комплекс потужністю 6 МВт.

13. 25 грудня 2012 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області зареєстровано декларацію про готовність об`єкта до експлуатації, відповідно до якої об`єктом є «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт, ТОВ «Токмак Солар Енерджі», III пусковий комплекс потужністю 6 МВт», 71724, Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, код 2302.4, III категорія (реєстраційний номер № ЗП 14312515071).

14. 22 березня 2013 року виготовлено технічний паспорт на сонячну електростанцію, III пусковий комплекс потужністю 6 МВт.

15. 26 березня 2013 року державним реєстратором реєстраційної служби Токмацького міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області ТОВ «Токмак Солар Енерджі» видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно - будівлю, сонячну електростанцію, III пусковий комплекс, розташоване Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, загальною площею 27967 кв.м., про що внесений відповідний запис до Державного реєстру прав на нерухоме майно і видано витяг про реєстрацію права власності.

16. 17 жовтня 2018 року відповідачем прийнято наказ № 84П щодо проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» ІІІ пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новоселівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, замовник - ТОВ «Токмак Солар Енерджі», проектувальник та підрядник - ТОВ «Інтек-Інжиніринг» та видано направлення на проведення перевірки № 465 від 17 жовтня 2018 року, копія якого отримано представником підприємства 18 жовтня 2018 року. Наказ видано на підставі звернення Головного підрозділу детективів НАБУ № 04-062/37886 від 08 жовтня 2018 року.

17. 18 жовтня 2018 року відповідачем на адресу позивача було надіслано лист щодо витребування у зв`язку із проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» ІІІ пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новоселівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, замовник - ТОВ «Токмак Солар Енерджі», проектувальник та підрядник - ТОВ «Інтек-Інжиніринг», низки документів стосовно цього об`єкту будівництва відповідно до зазначеного у листі переліку, який позивачем отримано 25 жовтня 2018 року.

18. 30 жовтня 2018 року позивачем було надано контролюючому органу, зазначені у запиті документи, незважаючи на це, відповідачем 31 жовтня 2018 року повторно було надіслано позивачу лист щодо витребування додаткових документів, який позивачем було отримано 07 листопада 2018 року.

19. Наказом Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області № 90П від 13 листопада 2018 року продовжено на 2 робочі дні термін проведення раніше призначеної перевірки та видано направлення на перевірку № 513 від 13 листопада 2018 року.

20. 15 листопада 2018 року посадовими особами Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області складено акт, про те, що їх не було допущено на об`єкт будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» ІІІ пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новоселівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, замовник - ТОВ «Токмак Солар Енерджі», проектувальник та підрядник - ТОВ «Інтек-Інжиніринг».

21. Також 15 листопада 2018 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу № 1 Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області складено припис № 42 про усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норма і правил, яким ТОВ «Токмак Солар Енерджі» зобов`язано надати допуск посадовим особам відповідача на об`єкт будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» III пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2 для проведення позапланової перевірки 29 листопада 2018 року з 08 год. 30 хв. до 17 год. 00 хв. та надати документи необхідні для проведення позапланової перевірки згідно листів № 1008-23.2/3549 від 18 жовтня 2018 року та № 1008-23.2/3702 від 31 жовтня 2018 року.

22. Уважаючи припис Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 15 листопада 2018 року № 42 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норм і правил протиправним, ТОВ «Токмак Солар Енерджі» звернулось до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

23. Касаційна скарга обґрунтована тим, що висновок судів попередніх інстанцій про те, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється під час виконання підготовчих і будівельних робіт, тобто під час створення об`єкта будівництва, зроблено в результаті помилкового трактування пункту 1 Порядку № 553, яким передбачено, що цей порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

24. Порядок № 553 регулює процедуру здійснення заходів, спрямованих на перевірку того, чи було дотримано вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

25. Скаржник вказує на те, що словосполучення «під час підготовчих та будівельних робіт» не вказує на виключне право відповідача щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю у проміжок часу, протягом якого будується об`єкт, а надає право на перевірку додержання вимог містобудівного законодавства зокрема законності виконання будівельних робіт, які були здійсненні під час будівництва певного об`єкта.

26. Зазначаючи про відсутність права відповідача на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю після прийняття об`єкта в експлуатацію, суд робить висновки, які прямо суперечать вимогам містобудівного законодавства, оскільки факт прийняття об`єкта в експлуатацію не виключає факту можливого початку будівельних робіт (наприклад реконструкції) введеного в експлуатацію об`єкта будівництва.

27. ТОВ «Токмак Солар Енерджі» подано відзив на касаційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року, у якому воно просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Релевантні джерела права

28. Відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

29. Згідно із пунктом 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553) цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

30. Пунктом 5 Порядку № 553 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

31. Приписами пункту 14 Порядку № 553 визначено, що суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний, зокрема допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

32. Відповідно до пункту 16 Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

33. Згідно із пунктом 17 Порядку № 553 у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів попередніх інстанцій

34. На переконання колегії суддів, норми статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 1 Порядку № 553 слід розуміти так, що їх положення щодо здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт стосуються не періоду, у якому можуть бути здійснені заходи архітектурно-будівельного контролю (виконання підготовчих і будівельних робіт), а дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил у цей період.

35. За таких обставин висновок судів попередніх інстанцій про те, що сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватися лише під час виконання відповідними суб`єктами підготовчих та будівельних робіт ґрунтується на неправильному застосуванні норм матеріального права.

36. Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постанові від 28 вересня 2022 року у справі № 280/4864/18.

37. З оглядну на те, що заходи контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватися і після закінчення будівництва, але стосуватися дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил вчинених відповідними суб`єктами у період підготовчих та будівельних робіт, недопуск позивачем перевіряючих на об`єкт будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» ІІІ пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новоселівська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2, замовник - ТОВ «Токмак Солар Енерджі», проектувальник та підрядник - ТОВ «Інтек-Інжиніринг» є порушенням пункту 14 Порядку № 553.

38. Зважаючи на встановлені обставини, колегія суддів дійшла висновку про те, що Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області, виносячи припис від 15 листопада 2018 року № 42 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норм і правил, відносно ТОВ «Токмак Солар Енерджі», яким зобов`язано ТОВ «Токмак Солар Енерджі» надати допуск посадовим особам відповідача на об`єкт будівництва: «Будівництво сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» III пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2 для проведення позапланової перевірки 29 листопада 2018 року з 08 год. 30 хв. до 17 год. 00 хв. та надати документи необхідні для проведення позапланової перевірки згідно листів № 1008-23.2/3549 від 18 жовтня 2018 року та № 1008-23.2/3702 від 31 жовтня 2018 року, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений законами України, а тому відсутні підстави для визнання його неправомірним та скасування.

39. Крім того, Суд зазначає, що постановою Верховного Суду від 28 вересня 2022 року у справі № 280/4864/18 скасовано рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2019 року у справі №280/4864/18, яким визнано протиправними та скасовано накази Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області від 17 жовтня 2018 року № 84П «Про проведення позапланової перевірки» та від 13 листопада 2018 року № 90П «Про продовження проведення позапланової перевірки»; ухвалено нове судове рішення, яким відмовлено ТОВ «Токмак Солар Енерджі» у задоволенні вимог про визнання протиправними дій Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Запорізькій області щодо проведення позапланової перевірки на «Будівництві сонячної електростанції потужністю 15 МВт ТОВ «Токмак Солар Енерджі» ІІІ пусковий комплекс потужністю 6 МВт» за адресою: Запорізька область, Токмацький район, Новенська сільська рада, комплекс будівель і споруд № 2 щодо дотримання суб`єктом містобудування (позивачем) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, на підставі направлення відповідача про проведення планового (позапланового) заходу № 465 від 17 жовтня 2018 року та направлення про проведення планового (позапланового) заходу № 513 від 14 листопада 2018 року.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

40. Частиною першою статті 351 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд скасовує судове рішення повністю або частково і ухвалює нове рішення у відповідній частині або змінює його, якщо таке судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з неправильним застосуванням норм матеріального права або порушенням норм процесуального права.

41. Враховуючи те, що суди першої та апеляційної інстанцій повно встановили фактичні обставини справи, але неправильно застосували норми матеріального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень, колегія суддів вважає, що рішення судів попередніх інстанцій слід скасувати та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 351, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області задовольнити.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року скасувати.

Ухвалити нове рішення.

У задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю «Токмак Солар Енерджі» відмовити.

Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та не оскаржується.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

Судді Я.О. Берназюк

Т.Г. Стрелець

Дата ухвалення рішення01.11.2022
Оприлюднено04.11.2022
Номер документу107105372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5025/18

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні