Рішення
від 27.10.2022 по справі 902/633/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" жовтня 2022 р.Cправа № 902/633/22

Господарський суд Вінницької області у складі судді Шамшуріної Марії Вікторівни,

за участю секретаря судового засідання Шейгець І.В.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Вінницької міської ради, 21050, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 59, ідентифікаційний код юридичної особи 25512617

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник", 21022, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського (Тарногродського), буд. 46, ідентифікаційний код юридичної особи 31615877

про стягнення 3 485 936,13 гривень

за участю представників:

від позивача - Харчук В.М., у порядку самопредставництва;

від відповідача - не з`явився

В С Т А Н О В И В:

До Господарського суду Вінницької області 21.07.2022 року надійшла позовна заява Вінницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень за використання земельних ділянок Вінницької міської територіальної громади з кадастровими номерами: № 0510100000:01:066:0059 площею 0,0064 га, № 0510100000:01:066:0060 площею 0,9310 га, № 0510100000:01:066:0061 площею 3,8501 га, № 0510100000:01:066:0062 площею 0,2058 га, № 0510100000:01:066:0063 площею 0,7145 га, № 0510100000:01:066:0064 площею 5,9323 га, № 0510100000:01:066:0077 площею 0,8016 га без правовстановлюючих документів та за відсутності зареєстрованого у встановленому законом порядку речового права на них.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.07.2022 справу розподілено судді Шамшуріній М.В.

Ухвалою від 26.07.2022 суд постановив позовну заяву Вінницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень залишити без руху та встановив позивачу спосіб та строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали.

Ухвалою суду від 15.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 902/633/22 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 08.09.2022 року.

У судовому засіданні 08.09.2022 року суд постановив ухвалу про відкладення підготовчого засідання у справі № 902/633/22 на 29.09.2022 року об 11:30, яку занесено до протоколу судового засідання.

19.09.2022 до суду від представника позивача надійшов лист № б/н від 19.09.2022 (вх. № 01-34/7848/22 від 19.09.2022) про надання доказів по справі на виконання вимог суду.

Ухвалою від 29.09.2022 судом закрито підготовче провадження у справі № 902/633/22, призначено справу № 902/633/22 до судового розгляду по суті у судовому засіданні 27.10.2022 о 14:30 год.

На визначену судом дату у судове засідання з`явився представник позивача, який позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений завчасно та належним чином ухвалою суду від 29.09.2022, яка направлялась йому рекомендованою кореспонденцією за адресою, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, натомість кореспонденцію повернуто на адресу суду 26.10.2022 з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Направлення судом ухвали рекомендованою кореспонденцією на чинну адресу учасника є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним, оскільки отримання кореспонденції адресатом перебуває поза межами контролю суду. Аналогічну правову позицію викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №800/547/17, постанові Верховного Суду від 18.03.2021 по справі №911/3142/19.

Відзиву відповідачем до суду не надано, будь-яких заяв, клопотань не надходило.

Частиною 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно пункту 1 частини 3 статті 202 ГПК України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Згідно частини 2 статті 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Приймаючи до уваги, що відповідно до вимог статті 242 ГПК України сторони було належним чином повідомлено про судові засідання у справі та на засадах відкритості і гласності судового процесу сторонам створено всі необхідні умови для захисту їх прав та охоронюваних законом інтересів, а відповідач у свою чергу не скористався наданим йому правом на подання відзиву на позовну заяву та участі у розгляді справи і його неявка у судове засідання не є перешкодою для розгляду справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача за наявними матеріалами у відповідності до приписів частини 9 статті 165 та частини 2 статті 178 ГПК України.

За наслідками розгляду справи, у судовому засіданні 27.10.2022 року суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати для прийняття рішення по справі та орієнтовний час повернення.

На оголошення вступної та резолютивної частин рішення представники сторін не з`явилися, у зв`язку з чим вступна та резолютивна частина рішення долучена до матеріалів справи без її проголошення.

Суть спору:

Вінницька міська рада (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" (далі - відповідач) про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень за використання земельних ділянок Вінницької міської територіальної громади з кадастровими номерами: № 0510100000:01:066:0059 площею 0,0064 га, № 0510100000:01:066:0060 площею 0,9310 га, № 0510100000:01:066:0061 площею 3,8501 га, № 0510100000:01:066:0062 площею 0,2058 га, № 0510100000:01:066:0063 площею 0,7145 га, № 0510100000:01:066:0064 площею 5,9323 га, № 0510100000:01:066:0077 площею 0,8016 га без правовстановлюючих документів та за відсутності зареєстрованого у встановленому законом порядку речового права на них.

На обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради було проведено обстеження земельних ділянок, що перебувають у власності Вінницької міської територіальної громади за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46.

За результатами перевірки складено Акт обстеження земельної ділянки Вінницької міської територіальної громади № 114 від 02.11.2021 року.

Під час обстеження встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" використовує за вказаною адресою земельні ділянки комунальної власності з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості:

кадастровий №0510100000:01:066:0059 площею 0,0064 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0060 площею 0,9310 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0061 площею 3,8501 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0062 площею 0,2058 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0063 площею 0,7145 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0064 площею 5,9323 га;

кадастровий №0510100000:01:066:0077 площею 0,8016 га.

Використання земельних ділянок здійснюється за відсутності зареєстрованого у встановленому законодавством порядку відповідного речового права на них, що порушує вимоги статей 125, 126 Земельного кодексу України та статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та без здійснення нарахування та сплати плати за фактичне використання земель комунальної власності.

Позивач зазначає, що використання земельних ділянок полягає в розміщенні на них об`єктів нерухомості, що належать відповідачу на праві власності та відповідач, як фактичний користувач земельних ділянок, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ними, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу України. При цьому відповідач фактично збільшив свої доходи, а Вінницька міська рада втратила належні їй кошти у вигляді плати за землю за користування земельними ділянками комунальної власності, які підлягають відшкодуванню на підставі статей 1212 - 1214 Цивільного кодексу України.

Розмір збитків (безпідставно збережених коштів) заподіяних Вінницькій міській територіальній громаді в особі Вінницької міської ради нарахований у вигляді недоотриманого земельного порядку в розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок за період з 02.02.2019 по 01.02.2022 на підставі до пункту 4.3. Положення про Комісію по визначенню та відшкодуванню збитків, затвердженого рішенням Вінницької міської ради №2714 від 10 грудня 2020 року, згідно з яким при використанні земельної ділянки за відсутності рішення Вінницької міської ради про надання земельної ділянки у користування (оренду), збитки визначаються у розмірі земельного податку за ставкою, яка діяла в період виникнення збитків, з урахуванням цільового (функціонального) використання земельної ділянки, що згідно з розрахунками департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради станом на 02.02.2022 року становить 3 485 936,13 гривень.

Зазначена сума збитків (безпідставно збережених коштів) зафіксована в акті про визначення розміру збитків від 02.02.2022, який затверджений рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради № 396 від 10.02.2022 року.

29.03.2022 з метою досудового врегулювання відповідачу було направлено лист- повідомлення №37/00/010/47441 з пропозицією добровільної сплати збитків (безпідставно збережених коштів) разом з актом про визначення розміру збитків та витягом з рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №396 від 10.02.2022.

Несплата відповідачем у добровільному порядку безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень за фактичне користування земельними ділянками стала підставою для звернення позивача до суду позовом про їх стягнення у примусовому порядку.

Відповідач своїм процесуальним правом надання відзиву на позов не скористався, будь-яких заяв, клопотань або заперечень щодо заявлених вимог за час розгляду справи не заявляв.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Із матеріалів справи вбачається, що згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 309693172 від 13.09.2022 року за адресою: м. Вінниця, вул. Тарногродського, будинок 46, корпус 25 розташоване нерухоме майно: нежитлова будівля, салон-магазин зареєстроване за номером 32894673 загальною площею 356,3 кв.м., що на праві власності належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник".

Також із матеріалів справи вбачається, що відповідно до договору купівлі - продажу посвідченого 24.04.2008 року приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Посвятенком Ю.Д. та зареєстрованого в реєстрі за № 1514, свідоцтв про право власності на нежитлові будівлі від 22.12.2009 відповідач є власником об`єктів нерухомості, що розташовані у м. Вінниці по вулиці Тарногродського 46/корпус 26, 46/корпус 29, 46/корпус 30, 46/корпус 31, 46/корпус 32, 46/корпус 33, 46/корпус 34, 46/корпус 35, 46/корпус 36, 46/корпус 37, 46/корпус 38, 46/корпус 39, 46/корпус 40, 46/корпус 41, 46/корпус 42, 46/корпус 43.

Судом встановлено, що на підставі рішення Вінницької міської ради 2 сесії 7 скликання № 71 від 25.12.2015 "Про перейменування площ, вулиць, провулків, проїздів, тупиків в місті Вінниця" вулицю Тарногродського у місті Вінниці перейменовано у вулицю Сергія Зулінського.

27.09.2021 року Вінницькою міською радою на адресу відповідача направлено попередження вих. № 37-00-010-64154, що в період з 01.11.2021 року по 01.11.2021 року буде проведене обстеження земельних ділянок за адресою за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46.

За результатами проведеного обстеження Департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради складено акт обстеження земельної ділянки Вінницької міської територіальної громади від 02.11.2021 року № 114.

В акті обстеження зазначено, що під час обстеження земельних ділянок встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46 використовує комунальні ділянки загальною площею 12,4417 га, із них:

площею 5,9323 га (кадастровий номер: 0510100000:01:0,66:0064);

площею 3,8501 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0061);

площею 0,9310 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0060);

площею 0,2058 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0062);

площею 0,7145 га (кадастровий номер: 05 10100000:01:066:0063);

площею 0,0064 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0059);

площею 0,8016 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0077).

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, цільове призначення та вид використання ділянок: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

На вказаних земельних ділянках розташовані об`єкти нерухомого майна (зруйновані), які згідно договору купівлі-продажу зареєстрованого в реєстрі нотаріальних дій за № 1514 від 24.04.2008, реєстраційного посвідчення на об`єкти нерухомості виданого комунальним підприємством «Вінницьке обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» 23.07.2008 та рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради «Про оформлення права власності на нерухоме майно юридичним особам» від 22.12.2009 № 2958 перебувають у приватній власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Вінницький підшипник», а саме:

- нежитлова будівля (салон-магазин) літ. "С" площею 356,3 кв.м (корп. 25), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2537;

- приміщення головного корпусу літ. "А" площею 40266,08 кв.м (частка 3499/100000);

- приміщення (щитова) літ. "Р" (корп. 26), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 №2538;

- приміщення старого заводоуправління з прибудовами літ. "Д" площею 44,7 кв.м (частка 1/20000);

- приміщення будівлі складів капітального будівництва і спалювання сміття літ. "П" площею 273,7 кв.м (частка 9/100000);

- приміщення тарного цеху літ. № 9 площею 1663,1 кв.м (корп. 29), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2539;

- приміщення диспетчерської літ. № 11 площею 44,1 кв.м (корп. 30), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2540;

- приміщення майстерні, складу літ. № 12 площею 247,9 кв.м (корп. 31), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2541;

- приміщення (пост охорони) літ. № 14 площею 6,6 кв.м (корп. 32), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2542;

- приміщення (пост охорони) літ. № 15 площею 6,2 кв.м (корп. 33), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2543;

- приміщення (пост охорони) літ. № 16 площею 6,1 кв.м (корп. 34), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2544;

- приміщення (пост охорони з ганком) літ. № 18 площею 31,2 кв.м (корп. 35), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2545;

- приміщення (пост охорони) літ. № 29 площею 7,3 кв.м (корп. 36), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2547;

- приміщення (туалет) літ. № 22 (корп. 37), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 №2546;

- приміщення (диспетчерська власної бази) літ. № 23 площею 10,0 кв.м (корп. 38), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2548;

- приміщення (сушильні камери) літ. № 24 площею 352,9 кв.м (корп. 39), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2549;

- приміщення (металевий склад готової тари) літ. № 25 площею 239,6 кв.м (корп. 40), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2537/1;

- приміщення (розчинно-бетонний вузол РБЦ) літ. № 26 площею 201,5 кв.м (корп. 41), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2551;

- приміщення (складська будівля РБЦ) літ. № 27 площею 193,2 кв.м (корп. 42), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2552;

- приміщення (прибудова сараю) літ. № 321 площею 276,8 кв.м (корп. 43), свідоцтво про право власності від 22.12.2009 № 2553.

Перевіркою вхідної кореспонденції Вінницької міської ради та її виконавчого комітету встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Вінницький підшипник» не зверталось до міської ради з приводу оформлення правовстановлюючих документів на вищевказані ділянки.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Вінницький підшипник» не здійснює нарахування і сплату місцевого податку за фактичне використання комунальних ділянок, на яких розташовані належні йому на праві приватної власності об`єкти нерухомості.

Також з`ясовано, що земельні ділянки знаходяться в занедбаному стані (поросли деревами, чагарниками та засмічені будівельним сміттям).

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем 05.11.2021 року на адресу відповідача супровідним листом № 37-00-010-73963 направлено примірник акту обстеження земельної ділянки Вінницької міської територіальної громади від 02.11.2021 року № 114.

Також на адресу відповідача було направлено вимогу від 05.11.2021 року № 37-00-010-73973 у якій позивач вимагав від відповідача сплатити місцевий податок за період фактичного використання комунальних ділянок площами: 5,9323 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0064), 3,8501 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0061), 0,9310 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0060), 0,2058 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0062), 0,7145 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0063), 0,0064 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0059), 0,8016 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0077), за відсутності належним чином оформлених документів; вжити заходів спрямованих на оформлення права користування чи власності на комунальні ділянки, здійснити державну реєстрацію відповідного речового права на них та використовувати комунальні ділянки та прилеглу територію з дотриманням вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів та Правил благоустрою Вінницької міської територіальної громади, затверджених рішенням Вінницької міської ради від 22.05.2020 № 2254.

19.11.2021 року Вінницькою міською радою на адресу відповідача направлено повідомлення № 01-00-019-77431 про виклик на засідання Комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам, яке відбудеться 24.11.2021 року.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення це повідомлення було повернуте за закінченням терміну зберігання.

13.01.2022 року Вінницькою міською радою на адресу відповідача направлено повторне повідомлення № 01/00/010-2200 про виклик на засідання Комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам, яке відбудеться 02.02.2022 року, яке згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення було вручене відповідачу 18.01.2022.

02.02.2022 року Комісією по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам Вінницької міської ради складено Акт про визначення розміру збитків, завданих внаслідок нездійснення плати за користування земельними ділянками:

площею 5,9323 га (кадастровий номер: 0510100000:01:0,66:0064);

площею 3,8501 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0061);

площею 0,9310 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0060);

площею 0,2058 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0062);

площею 0,7145 га (кадастровий номер: 05 10100000:01:066:0063);

площею 0,0064 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0059);

площею 0,8016 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0077) цільове призначення для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, які розташовані за адресою м. Вінниця, вул. С. Зулінського, 46

В Акті про визначення розміру збитків комісією встановлено, що земельні ділянки використовуються відповідачем з порушенням земельного законодавства без оформлення у встановленому порядку речового права на земельні ділянки, що підтверджується актом обстеження земельної ділянки Вінницької міської територіальної громади від 02.11.2021 року, складеним Департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради.

Відповідно до пункту 3 Акту про визначення збитків нормативна грошова оцінка земельних ділянок згідно з витягами з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Вінниці, наданими Відділом №1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області листами Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області листами від 29.10.2021 р. №313/456-21 та від 01.02.2022 р. №342/14-22, складає:

-земельної ділянки площею 5,9323 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0064

2019 - 2021 роки - 55 406 654,59 грн.;

2022 рік - 51 975 846,45 грн.;

-земельної ділянки площею 3,8501 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0061

2019 - 2021 роки - 35 959 267,20 грн.;

2022 рік - 35 301 566,90 грн.;

-земельної ділянки площею 0,9310 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0060

2019 - 2021 роки - 8 695 378,76 грн.;

2022 рік - 10 433 344,60 грн.;

-земельної ділянки площею 0,2058 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0062

2019-2021 роки - 1 922 136,36 грн.;

2022 рік - 2 180 512,74 грн.;

-земельної ділянки площею 0,7145 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0063

2019 - 2021 роки - 6 673 306,26 грн.;

2022 рік -7 570 341,85 грн.;

-земельної ділянки площею 0,0064 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0059

2019 - 2021 роки - 59 774,89 грн.;

2022 рік - 61 941,76 грн.;

-земельної ділянки площею 0,8016 га, кадастровий номер 0510100000:01:066:0077

2019 - 2021 роки - 7 486 805,17 грн.;

2022 рік - 8 493 192,48 грн.

Відповідно до листа ГУ ДПС у Вінницькій області від 28.01.2022 р. №1410/5/02-32-04-02-17 ТОВ «Торговий дім «Вінницький підшипник» протягом 2019 - поточного періоду 2022 року не нараховувало та не сплачувало земельний податок (пункт 4 Акту).

У пунктах 5-7 Акту про визначення збитків зазначено, що розмір збитків визначено за період з 02.02.2019 р. до 02.02.2022 р. (за три попередніх роки на дату засідання комісії).

Цільове (функціональне) використання земельних ділянок - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Розмір збитків (безпідставно збережених коштів), заподіяних Вінницькій міській територіальній громаді в особі Вінницької міської ради нараховано на підставі розрахунків департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради від 02.02.2022 року за період з 02.02.2019 р. до 02.02.2022 р. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, у вигляді недоотриманого земельного податку у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і становить:

- за земельну ділянку площею 5,9323 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0064) - 1 659 191,81 грн.,

- за земельну ділянку площею 3,8501 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0061) - 1 078 201,40 грн.,

- за земельну ділянку 0,9310 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0060) - 262 385,06 грн.,

- за земельну ділянку 0,2058 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0062) - 57 890,61 грн.,

- за земельну ділянку 0,7145 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0063) - 200 985,63 грн.,

- за земельну ділянку 0,0064 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0059) - 1 795,15 грн.,

- за земельну ділянку площею 0,8016 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0077) - 225 486,47 грн.,

Згідно пункту 8 Акту сума збитків до сплати становить 3 485 936,13 гривень.

Рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 10.02.2022 року № 396 зазначений Акт було затверджено та ухвалено боржнику ТОВ «Торговий дім «Вінницький підшипник» відшкодувати визначені збитки в повному обсязі не пізніше 30 днів з дня прийняття цього рішення.

29.03.2022 року Вінницькою міською радою листом №37/00/010/47441 на адресу ТОВ «Торговий дім «Вінницький підшипник» направлено повідомлення з пропозицією здійснити у добровільному порядку оплату нарахованої суми збитків (безпідставно збережених коштів).

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення це повідомлення було повернуте за закінченням терміну зберігання.

З огляду на несплату відповідачем безпідставно збережених коштів за користування земельними ділянками комунальної власності, які розташовані за адресою м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46 без правовстановлюючих документів у сумі 3 485 936,13 гривень позивач звернувся до суду з позовом про їх стягнення з відповідача у примусовому порядку.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Предметом позову у цій справі є вимога про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень на підставі статті 1212 ЦК України за фактичне користування відповідачем без правовстановлюючих документів земельними ділянками комунальної власності площею 5,9323 га (кадастровий номер: 0510100000:01:0,66:0064); площею 3,8501 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0061); площею 0,9310 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0060); площею 0,2058 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0062); площею 0,7145 га (кадастровий номер: 05 10100000:01:066:0063); площею 0,0064 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0059); площею 0,8016 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0077) за період з 02.02.2019 р. до 02.02.2022 року.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, що склалися між сторонами суд зазначає наступне.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) (в редакції, станом на час виникнення спірних відносин) використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до статей 122, 123, 124 ЗК України сільські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною першою статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Згідно із частиною першою статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до частин першої, третьої, четвертої, дев`ятої статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України ).

Отже, законодавець розмежовує поняття земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності в залежності від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.

Положеннями пункту 287.1 статті 287 ПК України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Згідно пункту 284.1. статті 284 ПК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Відповідно до підпунктів 288.5.1 та 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно частини другої статті 152 ЗК України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.

Статтею 1212 ЦК України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідків події.

У випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення речового права на неї, власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію вартості неотриманої плати за землю в порядку статті 1212 ЦК України.

Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.

До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.

Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 629/4628/16-ц та від 20 листопада 2018 року у справі № 922/3412/17, 09 листопада 2021 року у справі № 905/1680/20.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 1 січня поточного року, за певною формулою (пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України).

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення плати за землю для земель державної і комунальної власності, у тому числі земельного податку та орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду їх розміру, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

Частиною другою статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Таким чином, як положення Податкового кодексу України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обґрунтування оцінки землі довідку, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.

У постанові Верховного Суду від 05.08.2022 року у справі № 922/2060/20 викладено правову позицію, згідно з якою для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів на підставі положень статей 1212-1214 ЦК України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташований, необхідно, насамперед, з`ясувати: 1) фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; 2) площу земельної ділянки; 3) суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативно-грошової оцінки); 4) період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави.

Із матеріалів справи вбачається, що спірні земельні ділянки комунальної власності площею 5,9323 га (кадастровий номер: 0510100000:01:0,66:0064); площею 3,8501 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0061); площею 0,9310 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0060); площею 0,2058 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0062); площею 0,7145 га (кадастровий номер: 05 10100000:01:066:0063); площею 0,0064 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0059); площею 0,8016 га (кадастровий номер: 0510100000:01:066:0077), що розташовані за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46 є сформованими, що підтверджують інформаційні довідки з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 12.09.2022 року, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що містяться у матеріалах справи.

На зазначених земельних ділянках розташоване нерухоме майно, що на праві власності належить відповідачу.

Із сукупності доказів, що містяться у матеріалах справи вбачається, що у періоді зазначеному в Акті визначення збитків з 02.02.2019 до 02.02.2022 року земельні ділянки перебували у фактичному володінні та користуванні відповідача, проте у зазначений період право користування (оренди) чи інші речові права відповідачем на зазначені земельні ділянки зареєстровані не були.

Доказів належного оформлення відповідачем права користування земельними ділянками за спірний період, державної реєстрації речового права, здійснення відповідачем плати за використання земельних ділянок матеріали справи не містять.

Господарським судом враховується, що нерухоме майно нерозривно пов`язане із земельною ділянкою, на якій воно знаходиться, а тому використання відповідачем на праві приватної власності об`єктів нерухомості, що розташовані за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46 є неможливим без використання відповідної земельної ділянки.

Положення глави 15, статей 120, 125 ЗК України, статті 1212 ЦК України дають підстави вважати, що до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, ураховуючи принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, особа яка придбала такий об`єкт стає фактичним користувачем тієї земельної ділянки, на якій такий об`єкт нерухомого майна розташований, а відносини з фактичного користування земельною ділянкою без оформлення прав на цю ділянку (без укладення договору оренди тощо) та недоотримання її власником доходів у виді орендної плати (земельного податку) є за своїм змістом кондикційними.

Подібний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17, у постановах Верховного Суду від 14.01.2019 у справі № 912/1188/17, від 21.01.2019 у справі № 902/794/17, від 04.02.2019 у справі № 922/3409/17, від 12.03.2019 у справі № 916/2948/17, від 09.04.2019 у справі № 922/652/18, від 21.05.2019 у справі № 924/552/18, а також у постановах Верховного Суду України від 30.11.2016 у справі № 922/1008/15, від 07.12.2016 у справі № 922/1009/15, від 12.04.2017 у справах № 22/207/15 і № 922/5468/14 та у постанові Верховного Суду від 17.03.2020 у справі № 922/2413/19.

За таких обставин, відповідач (набувач) не сплачуючи орендну плату за користування земельними ділянками за відсутності укладеного договору оренди, фактично збільшив свої доходи, а позивач (потерпілий) втратив належне йому майно (кошти від орендної плати).

Отже, фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг (заощадив) у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути такі кошти власникові земельної ділянки на підставі положень частини 1 статті 1212 ЦК України.

Відповідно до вимог статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Аналогічну позицію було викладено також Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 08.09.2021 у справі №922/3524/19.

Оскільки відповідач, як фактичний користувач земельних ділянок без достатньої правової підстави за рахунок позивача, який є власником цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування ними, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача безпідставно збережених коштів на підставі статті 1212 ЦК України є правомірними.

Із матеріалів справи вбачається, що нормативна грошова оцінка спірних земельних ділянок згідно витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 03.08.2022 року, 02.09.2022 року (т.1 арк. спр. 209-229, т.2. арк.спр. 23) є наступною:

- земельної ділянки площею 0,0064 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0059) у 2019, 2020, 2021 роках - 59 774,89 гривень, у 2022 році - 61 941,76 гривень;

- земельної ділянки площею 0,9310 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0060) у 2019, 2020, 2021 роках - 8 695 378,76 гривень, у 2022 році - 10 433 344,60 гривень;

- земельної ділянки площею 3,8501 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0061) у 2019, 2020, 2021 роках - 35 959 267,20 гривень, у 2022 році - 35 301 566,90 гривень;

- земельної ділянки площею 0,2058 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0062) у 2019, 2020, 2021 роках - 1 922 136,36 гривень, у 2022 році - 2 180 512,74 гривень;

- земельної ділянки площею 0,7145 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0063) у 2019, 2020, 2021 роках - 6 673 306,26 гривень, у 2022 році - 7 570 341,85 гривень;

- земельної ділянки площею 5,9323 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0064) у 2019, 2020, 2021 роках - 55 406 654,59 гривень, у 2022 році - 51 975 846,45 гривень;

- земельної ділянки площею 0,8016 га (кадастровий номер 0510100000:01:066:0077) у 2019, 2020, 2021 роках - 7 468 805,17 гривень, у 2022 році - 8 493 192,48 гривень.

Відповідно до пункту 4.3. Положення «Про комісію по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам», затвердженого рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 10.10.2020 року № 2714 при використанні земельної ділянки за відсутності рішення Вінницької міської ради про надання земельної ділянки у користування (оренду), збитки визначаються у розмірі земельного податку за ставкою, яка діяла в період виникнення збитків з урахуванням цільового (функціонального) використання земельної ділянки.

Згідно Додатку № 9 до рішення Вінницької міської ради від 27.06.2018 року № 1231 "Про внесення змін до рішення міської ради від 23.01.2015 року № 1984 "Про встановлення місцевих податків і зборів та затвердження Порядків їх справляння" (зі змінами) з врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 483 "Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" на 2019 та наступні роки для земель промисловості з цільовим призначенням для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості ставка земельного податку встановлена у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Із врахуванням вказаних рішень Вінницької міської ради, розрахунок безпідставно збережених коштів здійснено позивачем у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що відповідає положенням статті 271, пункту 284.1 статті 284, пункту 286.1. статті 286 Податкового кодексу України.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" безпідставно збережених коштів у розмірі 3 485 936,13 гривень за використання земельних ділянок Вінницької міської територіальної громади з кадастровими номерами: № 0510100000:01:066:0059 площею 0,0064 га, № 0510100000:01:066:0060 площею 0,9310 га, № 0510100000:01:066:0061 площею 3,8501 га, № 0510100000:01:066:0062 площею 0,2058 га, № 0510100000:01:066:0063 площею 0,7145 га, № 0510100000:01:066:0064 площею 5,9323 га, № 0510100000:01:066:0077 площею 0,8016 га, що розташовані за адресою: м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського, 46 без правовстановлюючих документів та зареєстрованого у встановленому законом порядку речового права на них є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Положеннями частин 1-4 статті 13 ГПК України визначено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно вимог 1 статті 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Частиною 1 статті 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до вимог статті 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (стаття 77 ГПК України).

Згідно статті 78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Відповідно до статті 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. (частини 1-2 статті 86 ГПК України).

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позивачем належними та допустимими доказами доведено правомірність здійсненого нарахування та розмір заявлених до стягнення коштів, відповідачем не спростовано позовних вимог, а судом не виявлено на підставі наявних доказів у справі інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, а відтак позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 12 частини третьої статті 2 ГПК України основними засадами (принципами) господарського судочинства, зокрема є відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення.

Згідно вимог статті 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

При зверненні до суду згідно платіжного доручення № 717 від 01.07.2022 року сплачено судовий збір у розмірі 52 289,04 гривень.

Відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Приймаючи до уваги, що позовні вимоги задоволені у повному обсязі, витрати по сплаті судового збору у сумі 52 289,04 гривень покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 13, 86, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вінницький підшипник" (21022, Вінницька обл., місто Вінниця, вул. Сергія Зулінського (Тарногродського), будинок 46, ідентифікаційний код юридичної особи 31615877) на користь Вінницької міської ради (21050, Вінницька обл., місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 59, ідентифікаційний код юридичної особи 25512617) безпідставно збережені кошти за використання земельних ділянок Вінницької міської територіальної громади з кадастровим номерами: № 0510100000:01:066:0059 площею 0,0064 га, № 0510100000:01:066:0060 площею 0,9310 га, № 0510100000:01:066:0061 площею 3,8501 га, № 0510100000:01:066:0062 площею 0,2058 га, № 0510100000:01:066:0063 площею 0,7145 га, № 0510100000:01:066:0064 площею 5,9323 га, № 0510100000:01:066:0077 площею 0,8016 га без правовстановлюючих документів та зареєстрованого у встановленому законом порядку речового права на них у сумі 3 485 936,13 гривень (три мільйони чотириста вісімдесят п`ять тисяч дев`ятсот тридцять шість гривень тринадцять копійок) та 52 289,04 гривень (п`ятдесят дві тисячі двісті вісімдесят дев`ять гривень чотири копійки) витрат на сплату судового збору.

3. Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

4. Копію судового рішення направити сторонам рекомендованим листом та засобами електронного зв`язку на відомі суду електронні адреси: позивача - vinrada@vmr.gov.ua, kharchukVm@vmr.gov.ua.

5. Згідно з приписами статті 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

6. Відповідно до положень частини 1 статті 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено та підписано 07 листопада 2022 р.

Суддя Шамшуріна М.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - позивачу, 21050, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 59; vinrada@vmr.gov.ua, kharchukVm@vmr.gov.ua;

3 - відповідачу, 21022, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Сергія Зулінського (Тарногродського), буд. 46.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення27.10.2022
Оприлюднено08.11.2022
Номер документу107135370
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків

Судовий реєстр по справі —902/633/22

Судовий наказ від 05.12.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Рішення від 27.10.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 29.09.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 07.09.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 14.08.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні