Рішення
від 07.11.2022 по справі 128/3273/21
ВІННИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 128/3273/21

РІШЕННЯ

Іменем України

07.11.2022 м. Вінниця

Вінницький районний суд Вінницької області у складі: головуючої судді Саєнко О.Б., при секретарі Фольварковій Н.О.без участі сторін та їх представників,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Вінниці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу «Ліцей №1 смт Стрижавка Вінницького району Вінницької області» про визнання протиправним та скасування наказу про відсторонення від роботи та стягнення середнього заробітку за період відсторонення, -

ВСТАНОВИВ:

25.11.2021 позивач звернувся до Вінницького районного суду Вінницької області з вищевказаним позовом, який умотивував тим, що 04.11.2021 ним, було отримано від директора КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка Вінницького району Вінницької області» (далі відповідач) «Повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення від СОVID-19» №05-04/218, в якому зазначалося, що з 08.11.2021 він буде відсторонений від роботи без збереження заробітної плати, якщо не надасть документ про щеплення від СОVID-19.

Вказує, що 08.11.2021 він отримав Наказ № 110-к від 08.11.2021 «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 », яким його фактично відсторонено від роботи на підставі того, що він відмовився надати медичну документацію на підтвердження щеплення від СОVID-19. Як підстава відсторонення зазначено Повідомлення №05-04/218 від 04.11.2021.

Зазначає, що ні в посадовій інструкції, ні в будь-якому іншому документі, що підписані між ним та відповідачем такого зобов`язання з його боку немає, так само, як і не передбачено повноваження відповідача на відсторонення його від роботи на підставі відсутності вищезгаданого щеплення.

Вважає, що даний наказ незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки даний наказ про відсторонення від роботи обмежує його право на працю, гарантоване статтею 43 Конституції України. Оскільки в Україні не введено воєнного чи надзвичайного стану, відтак, пункт 41-6 Постанови Кабінету Міністрів України № 1236 від 09.12.2020, який покладає на керівника (роботодавця) обов`язок забезпечити відсторонення особи, яка не є щепленою від СОVID-19, суперечить статтям 8,19,43,64 Конституції України.

Зазначає, що так як він не має небезпечних для оточення захворювань, не має будь-яких симптомів інфекційних захворювань, веде здоровий спосіб життя і його право на таємницю про стан здоров`я захищено Конституцією та іншими Законами України - він не зобов`язаний надавати відповідачу будь-які документи про стан свого здоров`я, окрім медичної карти про проходження медичного огляду, оригінал якого вже знаходиться у роботодавця.

Також вважає, що вакцинування проти СОVID-19, є ризикованою медичною процедурою, а відтак не надає своєї згоди на участь в медичних експериментах, так як ці вакцини не пройшли всіх стадій необхідних клінічних випробувань, а саме не пройшли четвертої фази досліджень вивчення побічних ефектів і протипоказань. Всі лікарські препарати від СОVID-19 не мають сертифікату якості та приховується повний склад компонентів, через що навіть не можна дізнатись, чи не має він алергічних реакцій на компоненти препарату. Вакцина від СОVID-19 не є традиційною вакциною, це генно-інженерний продукт, в якому містяться білки матричної РНК ІНФОРМАЦІЯ_1 . Ці агенти вбудовуються в геном людини, змінюють та модифікують його. Подібні технології раніше не використовувались і немає ніяких гарантій що цей лікарський препарат безпечний для здоров`я. Тим більше Верховна Рада ухвалила закон, за яким виробники вакцин та медичні працівники, які проводять щеплення звільняються від відповідальності за можливі ризики вакцинації.

Крім цього вказує, що відсторонення від роботи можливе лише у випадках, що передбачені законодавством. Про це оголошується наказом або розпорядженням керівника підприємства, установи чи організації, і про це працівник повинен бути повідомлений. Термін відсторонення встановлюється до усунення причин, що його зумовили. Працівник має право оскаржити наказ про відсторонення від роботи у встановленому законом порядку.

Такої підстави відсторонення, як відмова працівником від щеплення, яке перебуває в стадії клінічних випробувань, нормами статті 46 КЗпП України не передбачено, будь-якого іншого нормативно-правового акту, який би надавав право роботодавцю відсторонювати від посади працівника за відмову працівником від щеплення, яке перебуває в стадії клінічних випробувань, відповідачем не зазначено.

Вказує, що при виданні оскаржуваного наказу відповідачем, серед іншого, був порушений чітко регламентований чинним законодавством порядок повідомлення про зміну істотних умов праці, зокрема, не виплату заробітної плати та відсторонення від роботи у зв`язку із відсутністю щеплення проти COVID-19.

Зазначає, що наказ про відсторонення його від роботи є незаконним та таким, що грубо порушує його право на працю і супутні соціальні права, гарантовані Конституцією України, а тому просить суд визнати незаконним та скасувати наказ відповідача про відсторонення його від роботи та поновити на роботі; зобов`язати відповідача виплатити йому середню заробітну плату за період незаконного відсторонення від роботи від 08.11.2021

Ухвалою судді Вінницького районного суду Вінницької області від 30.11.2021 відкрито провадження у даній справі та призначено підготовче засідання.

10.12.2021 на адресу суду від представника відповідача КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка Вінницького району Вінницької області» директора закладу Комарчук Г.М. надійшов відзив на позовну заяву, якому остання зазначила, що враховуючи вимоги нормативно-правових документів, а також у відповідності до вимог ст. 10 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), на виконання Постанови МОЗ №9 від 26 серпня 2021, наказу МОЗ №2153 від 04.10.2021р. «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», листа відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури та туризму Стрижавської селищної ради №01-16/960 від 20.10.2021 «Про обов`язкову вакцинацію проти СОVID-19 працівників закладів освіти», наказом комунального закладу «Ліцей №1 смт Стрижавка Вінницького району Вінницької області» від 20.10.2021 № 103-к «Про доведення до відома працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» наказу МОЗ від 04.10.2021 № 2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» на нараді колективу 20.10.2021 до відома працівників закладу (понад 80 працівників) було доведено під особистий підпис вимоги наказу Міністерства охорони здоров`я України від 04.10.2021 № 2153 зокрема про те, що обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають працівники закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

При цьому зазначає, що в п. 2 наказу комунального закладу «Ліцей №1 смт Стрижавка» від 20.10.2021 №103-к усі працівники були проінформовані про відсторонення від роботи, без збереження заробітної плати з 08.11.2021 тих працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка», які не пройшли щеплення від СОVID-19 до цього періоду. Одночасно, п.3 вказаного наказу визначено не відсторонювати від роботи працівників, які мають абсолютні протипоказання до проведення щеплень, відповідно до Переліку медичних протипоказань та затверджень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом МОЗ України від 16.09.2011 №595 та не підлягають обов`язковій вакцинації.

Вказує, що так як у період з 20.10.2021 по 04.11.2021 позивачем ОСОБА_1 не було надано документів про вакцинацію або довідку про абсолютні протипоказання до проведення щеплень, КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» змушений був додатково повідомити вчителя фізичної культури ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 офіційним письмовим повідомленням від 04.11.2021 № 05-04/218, з яким він ознайомився та другий примірник отримав 04.11.2021, що підтверджується його особистим підписом. Оскільки позивачем ОСОБА_1 не було надано документу, який би підтверджував отримання ним вакцинації або довідки про абсолютні протипоказання та застереження щодо проведення щеплень, наказом КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» від 08.11.2021 № 110-к «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » позивача було відсторонено від роботи з 08.11.2021 на час відсутності щеплення проти СОVID-19 без збереження заробітної плати.

Також вказує, що ОСОБА_1 перебуває на посаді вчителя фізичної культури, навчання здійснюється в очній формі, при цьому позивач контактує з великою кількістю дітей та працівниками закладу, а це 719 учнів і 88 працівників навчального закладу, а тому підлягає обов`язковим профілактичним щепленням з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19. Обов`язковість профілактичного щеплення вчителів зумовлена, в першу чергу, піклуванням про здоров`я великої кількості дітей.

Щодо твердження позивача на те, що вказане відсторонення від праці порушує його право на працю, зазначає, що в даному випадку вказане відсторонення є превентивним і абсолютно вимушеним заходом, оскільки незаперечне право на працю в період стрімкого поширення СОVID-19, не може порушувати права інших працівників і здобувачів освіти навчального закладу на безпечні умови праці і навчання, оскільки ніхто через будь-які власні переконання не має права наражати на потенційну небезпеку інших. Іншими словами - небажання окремого громадянина через будь-які власні переконання проходити обов`язкові профілактичні щеплення, передбачені законодавством, не може ставитися вище права інших громадян захищати своє життя і здоров`я, життя і здоров`я дітей від потенційної небезпеки зараження гострою респіраторною хворобою СОVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

Вважає, що відсторонення від роботи за своєю правовою природою не є тотожним поняттю звільнення з роботи за ініціативою власника у визначених законодавством випадках. При звільненні з роботи за ініціативою власника відбувається припинення трудових правовідносин з працівником. В даному випадку при відстороненні працівника трудові правовідносини з ним не припинено, за відстороненим працівником зберігається його робоче місце, а тому позовна вимога про поновлення на посаді не може бути задоволена.

Також вважає, що дії КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» щодо відсторонення від роботи ОСОБА_1 повністю відповідають вимогам діючого законодавства. Вказані дії викликані необхідністю забезпечення належних, безпечних і здорових умов праці прямо гарантованих ст.43 Конституції України, а також спрямовані на дотримання безпечного освітнього середовища в навчальному закладі і враховують права і інтереси усіх працівників та учнів школи. Позовні вимоги є надуманими, безпідставними та необґрунтованими. Наведені у позовній заяві аргументи щодо «незаконності чинного карантину», «вакцинації як примусового медичного експерименту» тощо ґрунтуються на припущеннях і є особистими світоглядними переконаннями позивача, вони жодного відношення до оскаржуваного наказу про відсторонення позивача від займаної посади не мають, оскільки знаходяться поза межами компетенції навчального закладу.

Тому просить суд врахувати наведенні у відзиві аргументи при прийнятті судового рішення та відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою судді Вінницького районного суду Вінницької області від 27.01.2022 закрито підготовче засідання у даній справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

01.11.2022 в судове засідання позивач ОСОБА_1 не з`явився, попередньо, через канцелярію суду подав заяву, в якій просив розгляд справи проводити у його відсутності та позов задовольнити у повному обсязі. Одночасно повідомив, що наказом КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» його з 01.03.2022 поновлено на роботі на час воєнного стану в Україні; виплати середньої заробітної плати за період відсторонення не здійснено.

Представник відповідача КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» Комарчук Г.М. повторно до судового засідання не з`явилася; про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася судом завчасно та належним чином, однак про причини неявки суд не повідомила.

У зв`язку з чим суд, вважає за можливе розглянути справу у відсутності нез`явившихся осіб та постановити судове рішення на підставі наявних письмових доказів у справі.

Вивчивши позов, відзив на позов, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позов обґрунтований та підлягає до задоволення виходячи з такого.

Судом установлено, що позивач ОСОБА_1 працює у КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» на посаді вчителя фізичної культури, що підтверджується копією трудової книжки, виданої 18.08.1997 на ім`я ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та копією наказу №53 по Стрижавській загальноосвітній школі від 18.08.1997 (а.с.22-23,62).

20.10.2021 на нараді колективу КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» до відома працівників закладу, в тому числі ОСОБА_1 було доведено під особистий підпис вимоги наказу Міністерства охорони здоров`я України від 04.10.2021 № 2153 «Про затвердження Переліку професій виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим щепленням», а також про відсторонення від роботи, без збереження заробітної плати, з 08.11.2021 працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка», які не пройшли щеплення від СОVID-19 до цього періоду, що підтверджується копією наказу КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» №103-к від 20.10.2021 та копією списку працівників закладу, які ознайомлені з даним наказом (а.с.65,66).

04.11.2021 ОСОБА_1 було повідомлено про те, що, 08.11.2021 його відсторонять від роботи без збереження заробітної плати, якщо він не надасть документ, який підтверджуватиме наявність профілактичного щеплення проти СОVID-19, або довідку про абсолютні протипоказання відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, про що свідчить повідомлення КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 №05-04/218 від 04.11.2021 (а.с.21).

Наказом директора КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» №110-к від 08.11.2021 «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 », відсторонено ОСОБА_1 вчителя фізичної культури від роботи з 08.11.2021 на час відсутності щеплення проти СОVID-19 без збереження заробітної плати. Підстава: наказ по закладу «Про доведення до відома працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» наказу МОЗ «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» від 20.10.2021 №103-к; повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 ОСОБА_1 від 04.11.2021р. №05-04/218, що підтверджується копією даного наказу (а.с.20).

Статтею 46 КЗпП України встановлено, що відсторонення працівника від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.

Тобто, зазначена норма передбачає можливість відсторонення працівників від роботи лише у випадках, прямо передбачених законодавством.

З матеріалів справи судом встановлено, що підставою відсторонення ОСОБА_1 від роботи стали: наказ по закладу «Про доведення до відома працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» наказу МОЗ «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» від 20.10.2021 №103-к та повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 ОСОБА_1 від 04.11.2021р. №05-04/218.

Згідно статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» (далі Закон) та статті 27 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в Україні обов`язковими є профілактичні щеплення проти туберкульозу, поліомієліту, дифтерії, кашлюка, правця та кору.

Відповідно до частини 2 статті 12 Закону працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень, ці працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт.

Тобто відмова цих працівників від обов`язкових профілактичних щеплень має відбутись саме у такому порядку, який встановлений законом.

Наказом МОЗ від 04.10.2021 №2153 затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням (далі - Перелік №2153). Відповідно до цього Переліку обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України цієї хвороби, підлягають працівники: 1) центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів; 2) місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів; 4) закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності; 5) підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади; 6) установ і закладів, що надають соціальні послуги, закладів соціального захисту для дітей, реабілітаційних закладів; 7) підприємств, установ та організацій, включених до Переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 №83.

Цим наказом передбачається, що щеплення є обов`язковим в разі відсутності абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, відповідно до Переліку №2153 медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом МОЗ від 16.09.2011 №595, зареєстрованого в МЮ України 10.10.2011 за №1161/19899 (у редакції наказу МОЗ від 11.10.2019 №2070).

Згідно з Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням, працівники закладів освіти обов`язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, підлягають лише на період дії карантину.

Організацію і проведення профілактичних щеплень врегульовано Положенням про організацію і проведення профілактичних щеплень, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я України 16 вересня 2011 року № 595 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України 11 серпня 2014 № 551).

Так, пунктом 8 Положення встановлено, що медичний огляд перед щепленням є обов`язковим. При виявленні негативних змін у стані здоров`я особи призначається додаткове медичне обстеження згідно з чинними протоколами надання медичної допомоги особам відповідно до медичних показань.У медичній документації здійснюється відповідний запис лікаря про дозвіл на проведення щеплення та вкладається форма № 063-2о.

Для вирішення складних та суперечливих питань щодо проведення щеплень наказом Міністерства охорони здоров`я Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань охорони здоров`я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій створюється комісія з питань щеплень при обласному або міському ЗОЗ. Особи з хронічними захворюваннями в стадії ремісії за висновком комісії з питань щеплень можуть бути вакциновані в умовах стаціонару пункт 15 Положення.

У оскаржуваному наказі відсутні відомості про те, що позивач починаючи з 20.10.2021 до моменту відсторонення 08.11.2021 відмовився або ухилилася від проходження обов`язкового щеплення та якими доказами (документами) підтверджується факт відмови чи ухилення.

Таку підставу для відсторонення позивача від роботи, як відмова або ухилення від обов`язкового профілактичного щеплення у наказі не зазначено, а підставою для відсторонення вказано: наказ по закладу «Про доведення до відома працівників КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» наказу МОЗ «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» від 20.10.2021 №103-к та повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 ОСОБА_1 від 04.11.2021р. №05-04/218.

Отже зі змісту наказу слідує, що позивача фактично відсторонено від виконання посадових обов`язків на весь час відсутності щеплення проти COVID-19.

Крім цього, відповідачем не надано жодних належних, допустимих та достовірних доказів, які б свідчили про те, що починаючи з дня повідомлення позивача ОСОБА_1 про обов`язкове профілактичне щеплення від COVID-19 до моменту відсторонення від роботи, у позивача було достатньо часу для проходження такого щеплення і останній у встановленому законом порядку відмовився від обов`язкового профілактичного щеплення.

Сама по собі наявність постанови Кабінету Міністрів України, якою передбачено відсторонення від роботи працівників у разі відмови чи ухилення від проходження обов`язкового щеплення і у якій є посиланням на ст. 46 КЗпП України та на ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» не може бути законною підставою для недотримання керівником установи під час такого відсторонення працівника від роботи вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Статтею 5 Закону України «Про охорону здоров`я в Україні» передбачено, що державні, громадські або інші органи, підприємства, установи, організації, посадові особи та громадяни зобов`язані забезпечити пріоритетність охорони здоров`я у власній діяльності, не завдавати шкоди здоров`ю населення і окремих осіб, сприяти працівникам органів і закладів охорони здоров`я в їх діяльності, а також виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством про охорону здоров`я.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» організація та проведення профілактичних і протиепідемічних заходів, зокрема, при виконанні робіт і наданні послуг, а також організація та проведення медичних оглядів і обстежень, профілактичних щеплень, гігієнічного виховання та навчання громадян, інших заходів, передбачених санітарно-гігієнічними та санітарно-протиепідемічними правилами і нормами, у межах встановлених законом повноважень покладаються як на органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадян, так і на органи державної санітарно-епідеміологічної служби, заклади охорони здоров`я, на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності.

Статтею 30 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» передбачено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов`язані забезпечувати своєчасне проведення масових профілактичних щеплень, дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних, інших необхідних санітарних і протиепідемічних заходів. У разі загрози виникнення або поширення особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) або радіаційних уражень відповідними головними державними санітарними лікарями на окремих територіях можуть запроваджуватися позачергові профілактичні щеплення, інші санітарні заходи відповідно до закону.

Зазначені положення Закону свідчать про те, що на відповідача, який є роботодавцем позивача, також покладено обов`язок забезпечити своєчасне проведення заходів, пов`язаних з проходженням працівниками обов`язкового профілактичного щеплення.

Відповідач, з урахуванням необхідності для проходження у встановленому законодавством порядку вакцинації достатнього розумного часу з дня набрання чинності підзаконним нормативно-правовим актом про обов`язковість щеплення від COVID-19, в тому числі і часу для проходження медичного огляду перед щепленням, не надав суду жодних належних , допустимих та достовірних доказів про те, які заходи, спрямовані на проведення обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 працівників, зокрема, і позивача, діяльність якого, поряд з іншим, полягає у проведенні занять з учням згідно з чітким затвердженим графіком таких занять, були ним здійсненні, поряд з іншим, і у взаємодії з відповідними установами та пунктами щеплень проти COVID-19 (закладами охорони здоров`я) та з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем не доведено належними, допустимими та достатніми доказами , що позивач відмовився або ухилився від обов`язкового профілактичного щеплення від COVID-19.

У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 01 квітня 2020 року в справі № 761/12073/18 (провадження № 61-13444св19) зроблено висновок, про те, що у разі незаконного відсторонення працівника від роботи, він має право на отримання середнього заробітку за час вимушеного прогулу, а не частини невиплаченої заробітної плати.

Як роз`яснив Пленум Верховного Суду України у п.6 Постанови № 13 від 24 грудня 1999 року «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці», задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначенні сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата прибуткового податку з громадян є відповідно обов`язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов`язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Так, відповідно до п. 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 100 від 8 лютого 1995 року, нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком.

Відповідно до довідки про доходи №91 від 11.11.2021, позивачу ОСОБА_1 за останні два місяці роботи (вересень-жовтень 2021) нарахована заробітна плата у загальному розмірі 43279,54 грн (23420,45 грн.+19859,09 грн.).

Отже, середньоденна заробітна плата позивача складає 1030,46 грн (з розрахунку нарахована заробітна плата за два останні місяці 43279,54 грн / 42 - кількість робочих днів за вересень-жовтень 2021 року).

Із письмової заяви позивача, судом встановлено, що наказом директора КЗ «Ліцей №1 смт Стрижавка» його з 01.03.2022 поновлено на роботі.

Отже, кількість робочих днів з моменту відсторонення ОСОБА_1 до допущення його до виконання посадових обов`язків, з 08 листопада 2021 року до 01 березня 2022 року, складає 78 робочих днів (листопад 17 днів; грудень 22 дня; січень 19 днів; лютий 20 днів).

Таким чином, розмір середнього заробітку за час вимушеного прогулу, який підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в загальному розмірі склав- 80375,88 грн. (1030,46 грн х 78 робочих днів), без урахування утримання податку й інших обов`язкових платежів.

Оскільки позивача звільнено від сплати судового збору за подачу даного позову до суду на підставі п.1 ч. 1 ст.5 Закону України «Про судовий збір», тому , у відповідності до ст. 141 ЦПК, він підлягає стягненню в дохід держави з відповідача в розмірі 908, 00 гривень.

Також, суд вважає за необхідне роз`яснити учасникам справи положення ч.ч.4,5 ст. 268 ЦПК України, що у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, суд підписує рішення без його проголошення. Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст.141, 258, 259, 263-265 ЦПК, Суд-

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити у повному обсязі.

Визнати незаконним та скасувати наказ директора Комунального закладу «Ліцей №1 смт. Стрижавка Вінницького району Вінницької області» №110-к від 08.11.2021 про відсторонення від роботи ОСОБА_1 з 08.11.2021 на час відсутності щеплення проти COVID-19 без збереження заробітної плати.

Стягнути з Комунального закладу «Ліцей №1 смт. Стрижавка Вінницького району Вінницької області» (вул. 40-річчя Перемоги, 3, смт. Стрижавка, Вінницького району Вінницької області, код ЄДРПОУ: 26235551) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , середній заробіток за час вимушеного прогулу в загальному розмірі 80 375,88 (вісімдесят тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 88 копійок ( без урахування утримання податків й інших обов`язкових платежів).

Стягнути з Комунального закладу «Ліцей №1 смт. Стрижавка Вінницького району Вінницької області» (вул. 40-річчя Перемоги, 3, смт. Стрижавка, Вінницького району Вінницької області, код ЄДРПОУ: 26235551), на користь держави судовий збір в сумі 908 (дев`ятсот вісім ) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Вінницького апеляційного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Олена САЄНКО

Дата ухвалення рішення07.11.2022
Оприлюднено08.11.2022
Номер документу107136793
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин

Судовий реєстр по справі —128/3273/21

Рішення від 07.11.2022

Цивільне

Вінницький районний суд Вінницької області

Саєнко О. Б.

Ухвала від 27.01.2022

Цивільне

Вінницький районний суд Вінницької області

Саєнко О. Б.

Ухвала від 27.01.2022

Цивільне

Вінницький районний суд Вінницької області

Саєнко О. Б.

Ухвала від 30.11.2021

Цивільне

Вінницький районний суд Вінницької області

Саєнко О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні