Справа № 420/15594/22
УХВАЛА
07 листопада 2022 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Національного університету «Одеська морська академія» (вул. Дідріхсона,8, м. Одеса, 65052), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, Міністерство освіти і науки України (пр. Перемоги,10, м. Київ, 01135) про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшла адміністративна позовна заява ОСОБА_1 (до Національного університету «Одеська морська академія», третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, Міністерство освіти і науки України до Міністерства юстиції України, в якій просить: - визнати протиправну бездіяльність відповідача щодо встановлення та виплати йому щомісячної додаткової винагороди в розмірі 30000грн, починаючи з 24.02.2022 по 10.06.2022 року; - зобов`язати відповідача вчинити певні дії, а саме встановити і виплатити йому щомісячну додаткову винагороду в розмірі 30000грн, починаючи з 24.02.2022 по 10.06.2022 року.
Частиною 1 ст. 171 КАС України визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, відповідає заява вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, крім іншого, повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти (п.2); зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (п.4); виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини (п.5); перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви (п.8).
Суд вважає, що позовна заява подана з порушенням вимог ст.160,161 КАС України виходячи з наступного.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно ч. 1 ст.5 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.
Статтею 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Зміст позову, позовних вимог та додатків до нього свідчить про те, що позовні вимоги не є чіткими та зрозумілими,та не відповідають обставинам, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Позивач зазначає, що він звернувся до відповідача зі зверненням та у порушення вимог Закону України «Про звернення громадян» не отримав відповідь на своє звернення, тобто згідно з наведеними обґрунтуваннями позивач вважає порушеними свої права на отримання відповіді на звернення.
У позові щодо строку звернення до суду вказує, що він 28.09.2022 року дійшов висновку, що відповідач не виконав вимоги ст.20 Закону України «Про звернення громадян».
У той же час також у позові позивач зазначає, що предметом спору є порядок проходження військовослужбовцем ЗСУ військової служби.
В позовних вимогах позивачем викладені вимоги, які стосуються саме щодо проходження ним публічної служби та виплати додаткової винагороди.
Відповідно до ч.2 ст.1 Закону України «Про звернення громадян» військовослужбовці, працівники органів внутрішніх справ і державної безпеки, а також особи рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України мають право подавати звернення, які не стосуються їх службової діяльності.
У разі наявності спірних правовідносин щодо проходження публічної служби, то ч. 5 ст.122 КАС України встановлено, що для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Позивач зазначив, що наказом від 07.06.2022 року він звільнений з посади. Вказаним наказом, якій доданий до позову визначено 10.06.2022 року виключити ОСОБА_1 зі списків особового складу Університету. Також у вказаному наказі зазначено, що додатковою винагородою в розмірі 30000грн щомісячно, згідно вимог постанови КМУ від 28.02.2022 року №168 не забезпечувався.
Таким чином, позивач з 10.06.2022 року достовірно знав про не виплату йому додаткової винагороди за останні місяці служби (травень, червень).
Що стосується інших місяців починаючи з 24.02.2022 року, то позивач не зазначає яким чином йому виплачувалася грошове забезпечення, коли, в якому розмірі та з яких складових. Грошове забезпечення виплачується щомісячно.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позивачем пропущений строк звернення до суду.
Крім того, згідно зі змістом постанови КМУ від 28.02.2022 року №168 вказана додаткова винагорода не є складовою грошового забезпечення,а тому на її нарахування та виплату не розповсюджуються норми щодо виплати заробітної плати.
Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
Таким чином, при її не виплати, наявності підстав для видання такого наказу (у разі якщо позивач вважав, що має право на таку доплату) позивач мав право звернутися до суду в установлений КАС України місячний строк.
З цих же підстав (додаткова винагорода не є складовою грошового забезпечення) позивач повинен сплатити судовий збір та надати документ про його сплату, або зазначити інші підстави (крім зазначеної ним п.1 ч.1 ст.5 Закону «Про судовий збір») щодо його звільнення від сплати судового збору.
Згідно з ч. 3 ст. 161 До позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Статтею 1 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2022 року прожитковий мінімуму для працездатних осіб складає 2481грн
Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» фізичні особи сплачують за подання до адміністративного суду позову: 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч.1,2 ст.123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку. Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Згідно ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, якій не може перевищувати 10 днів з дня вручення ухвали.
Суд вважає необхідним залишити позов без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви та роз`ясняє, що недоліки повинні бути усунути шляхом надання до суду належним чином оформленого позову відповідно до вимог ст.ст. 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, надання відповідних доказів по справі, у тому числі щодо сплати судового збору або доказів щодо звільнення від сплати, заяви про поновлення строку звернення до суду із зазначенням поважності причин його пропуску.
Інститут залишення позовної заяви без руху - це тимчасовий захід, який застосовується судом з метою усунення позивачем недоліків позовної заяви та дотримання порядку її подання до відкриття провадження по справі. Вимоги до адміністративного позову викладені у 160, 161 КАС України.
Саме належним чином оформлений позов, якій вважається поданим у день первинного, направляється сторонам, тому не може бути уточненим, доповненим, тощо, оскільки саме за поданим належним чином оформленим позовом суд вирішує питання про відкриття провадження по справі за вимогами викладеними у позові.
За таких обставин адміністративний позов повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий термін для усунення недоліків.
передано іншими відповідними засобами зв`язку.
У разі своєчасного виконання ухвали суду та усунення недоліків позовної заяви не Керуючись ст. ст. 77, 79,94, 160, 161, 169, 248 КАС України, суддя
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Національного університету «Одеська морська академія» (вул. Дідріхсона,8, м. Одеса, 65052), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, Міністерство освіти і науки України (пр. Перемоги,10, м. Київ, 01135) про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність у п`ятиденний строк з дня отримання ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Катаєва Е.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2022 |
Оприлюднено | 09.11.2022 |
Номер документу | 107145430 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні